"Kuka tai mikä haluaisit olla, jos ?"

Mikä haluaisin olla? Pitkän aikaa olen haaveillut että asuisin Lorienissa tai Rivendellissa tai Doriathissa ja olisin haltia. Noldoriin en haluaisi kuulua, mieluiten haluaisin olla sinda tai vanya, En myöskään haluaisi vain lorvia jossain kaniissa haltiakaupungissa tyhjänpanttina, vaan haluaisin olla taistelija! *tähyilee onko örkkejä lähistöllä* Olen harmitellut kun missään ei ole miekkailukursseja. :( Ja tarkoitan siis sellaista kunnollista, eikä sitä missä kaksi tyyppiä hyppelehtii sellaisen kaksimetrisen tikun kanssa häkki päässä.
Tai miksei vaikka ihminen? Mutta en haluaisi missään nimessä asua Gondorissa enkä kyllä Rohanissakaan, vaan haluaisin olla samooja niinkuin Aragorn. Vaeltaa ympäriinsä ja taistella örkkejä vastaan. :D Luulen, että hobittien elämä olisi liian yksinkertaista. (Vaikka tykkäänkin syödä, makoilla, löhöillä, ahmia ja laiskotella...! :D )
 
[turha sivuhuomautus]
Nymphadora Tonks sanoi:
Noldoriin en haluaisi kuulua, mieluiten haluaisin olla sinda tai vanya, En myöskään haluaisi vain lorvia jossain kaniissa haltiakaupungissa tyhjänpanttina, vaan haluaisin olla taistelija!
Vanya ei kyllä kannattaisi olla jos taistella haluaa. Ne kun siellä Valinorissa vain lorvivat ja pyörivät Manwen jaloissa. :p
[/turha sivuhuomautus]
 
Niin no joo... Voisin korjata että mikä tahansa haltia Keksi-maassa (ei Valinorissa), muttei noldo. Tosiaan kuulostaa vähän oudolta tuo minun kommenttini edellisessä viestissä. :D
 
Kaikkeista upeinta olisi jos saisi olla vuorotellen kääpiö, haltia, ihminen, kotka yms. Voisi kokea kunkin rodun elämän ja näin vertailla mikä miellyttäisi eniten. :D Itselläni on päiviä jolloin kuvittelen olevani kääpiö syvällä vuorten uumenissa, joskus taas lennellä kotkan lailla ilmojen halki tai olla haltia ja vaeltaa metsissä. :)
Nuo oikeastaan vaihtelevat hyvin paljon mielialan mukaan :D
 
Tahtoisin olla hobitti. Koska tahtoisin olla suruton ja huoleton. Ja juhlia kaiken aikaa kivassa pienessä pubissa ja... :)

Ja pakko kertoa, että meillä on ystäväni kanssa suunnitteilla eräänlainen hobitti-kommuuni. :D Ei siis oikeasti, mutta välillä on vaan mukavaa suunnitella jotain tuollaista, jonka voisi vaikka toteuttaa, jos rahaa olisi tarpeeksi jne. Minusta tulisi ehdottomasti omenatarhan omistaja... :p
 
Turin Turambar sanoi:
Mutta jollei kirjan naisissa ole ketään joka haluaisit olla(puhut ilmeisesti vain pelkästään TSH:sta?) niin löytyyhän niitä mahtavia naisia menneiltäkin ajoilta. :D Tai sitten voisit "luoda" ihan oman naishahmon itsellesi, kuten minäkin tekisin jos olisin haltia. :)

niin, puhun vain tsh:sta, kun olen valitettavan huonosti perehtynyt muihin teoksiin(plus että minä haluaisin kyllä olla olemassa tsh:n aikaan. Tosin ehkä sielläkin jossain muualla kuin kirjan tapahtumien kohdalla olisi joku suuri nainen taistelemassa omaa taisteluaan...) sitten taas jos pitäisi luoda se hahmo itse en varmaan osaisi rajoittaa sitä ollenkaan, olisin sitten kaikkea sekaisin! kylläpä tämä onkin hankalaa... ;)
 
Kyllä, tosin Tolkienin teksteissä ne omaa tai ylipäänsä taistelu käyvät naiset ovat hyvin vähissä. Ainakaan TSH:sta et löydä toista naista kuin Eowyn :)
Mutta omaa mielikuvitustaan saa käyttää ja vaikka lisätä sinne sellaisen.. 8)
 
Omasta mielestäni ainakin Turinin elämä oli todella onneton että hän kuulostaisi mielestäni oudolta vaihtoehdolta. Kontu sensijaan on lähellä paratiisia, haltiaelossakin on kaikkia murheita ja kaikki jossa ei ole ongelmia kuulostaa melkein "liian täydelliseltä". Sensijaan Kontu on yksinkertaista, mutta mukavaa eloa, olisi oikein mukavaa olla joku normaali hobitti :).
 
Onhan Turinin elämä kokonaisuudessaan onneton, mutta oli hänellä niitä hyviäkin hetkiä. :D
Oli kuitenkin mahtavimpia ihmismiehiä maailmassa ja tappoi lohikäärmeen, se riittäisi jo minulle :D Kuten jo muuten mainitsinkin niin sen jälkeinen eikä myöskään sitä ennen tapahtunut siskonsa kanssa naimisiin meno taas ei oikein minua kiinnostaisi. Eikä parhaan ystävän murhaaminen(vaikkakin vahingossa). :D Mutta muuten Turinin osassa eläminen olisi kokemus jonka haluaisin kokea 8)
 
Jos haluaisit elää Turambarin elämän, mutta karsia siitä kaikki surulliset,epämukavat tai muuten huonot hetket, niin lyhyeksipä elämäsi jäisikin.

Itse ehkä tosiaankin haluaisin olla joku puolhaltia, ehkä hallita jopa omaa pientä haltiavaltakuntaa vaikka esim. Rhunin metsässä ja johtaa sissisotaa alueelle tunkevia Sauronin Palvelijoita vastaan, ja käydä kauppaa Dorwinrimin ja kääpiöiden kanssa,
 
Se on totta, että lyhyeksihän se jäisi, mutta se olisi sen arvoista omasta mielestäni :D
Tai mikä ettei jos haluaisi tappaa lohikäärmeen ja olla edes vähän onnellisempi niin rupeaisipa vaikka järvikaupungin Bard jousimieheksi joka nirhasi Smaugin :D
Hänhän perusti uudelleen Dalen, Ereborin ja Esgarothin väliin ja sai varmasti kunniaa ja rakkautta kohdalleen tästä teosta(ainakaan en muista toisin) 8)
 
Minä haluaisin olla hobitti ja elää Konnun rauhassa piippua poltellen. :D Vaikka tämä hobitti lähtisi kuitenkin seikkailemaan ja päätyisi lohikäärmeen kitaan.
Minulle tulee jotenkin haikea olo, kun en voi tavoittaa unelmaani...
Selitä se nyt äidillesi; "HALUAN OLLA HOBITTI! Múutetaan maalle, tai tehdään edes ulko-ovemme pyöreäksi!" :p

Haluaisin pyöreän oven...
 
Smeagol-klonkku sanoi:
Selitä se nyt äidillesi; "HALUAN OLLA HOBITTI! Múutetaan maalle, tai tehdään edes ulko-ovemme pyöreäksi!" :p

Haluaisin pyöreän oven...
Juuri tuli telkusta jossain asunto-ohjelmassa juttua miehestä, joka oli rakentanut asuntonsa maan alle. Ei ollut pyöreätä ovea eikä muutenkaan muistuttanut hobitinkoloa (ei ollut tarkoituskaan), mutta tuli vain mieleen.
Minusta olisi todella hienoa asua joskus hobittiasunnossa (ihmiskoolle rakennetussa). Kunhan voitan lotossa rakennan itselleni kunnon kolon Repunpään malliin. :) Olisi oikeasti todella kodikaskin asunto sellainen.
 
Olen itsekkin unelmoinut samankaltaisesta asunnosta jo pitkään, pienestä asti itseasiassa. :) Kun näin elokuvat ja Bilbon asunnon ulkoa ja sisältä heräsi tuo haave/unelma taas eloon. Olisi se vain niin hienoa rakentaa oma hobittikolo ja sisustaa se kodikkaaksi 8) Siinä tulisi sellainen olo kuin olisi hobitti. Tuo paikka tulisi valita huolella, mieluiten jokin iso vihreä niitty jolla olisi tilaa vaikka samanhenkisille naapureille :D

Täytyy odottaa vain lottovoittoa ja sitten muuttaa Uuteen-Seelantiin ja rakentaa sinne elokuvan kuvauspaikalle oma hobitti asunto. :D :D
 
Hobittiasunto vai? Ihan kivalta kuulostaa, mutta minä halajaisin rakentaa sellaisen puussa sijaitsevan asunnon, joka olisi piilossa muulta maailmalta. :D

Sitten saisi ammuskella jousella viattomia ohikulkijoita pe..eeseen! :lol:

Voi näitä ihmismielen kiemuroita... Ne on niin kieroja. *hekottaa* :D Mitähän Tolkien sanois näistä meidän haaveiluista?

Kääpiöasunto olis kanssa ihan kiva. :p
 
Niinpä...Tosin kääpiöasunnosta on kauheesit vaivaa, pitää löytää terävä ja kestävä hakku :D Ja kuntoa
pitää löytyä kun alkaa louhia :)
Tuo haltia-asunto puussa eli tarkoitat ilmeisesti flettiä?
Sellainen olisi mahtava...Voisi siellä oleskella haltiana poissa muiden jaloista ihan omassa rauhassaan :)

Luulen, että J.R.R unelmoisi mielellään meidän kanssa, niinkuin me nyt hänen muistoaan kunnioittaen :)
 
Empäs laiskuuttani jaksanut alkaa lukemaan joka ikistä viestiä, mutta oletan että tänne ovat ihmiset kirjoitelleet, että mitä kansaa tai henkilöä he haluaisivat edustaa jos voisivat elää Keski-Maassa.

Siispä minäkin täten ajattelin kirjoittaa hieman.
Itse olisin kaikista vaihtoehdoista mieluiten Järvikaupungin/Laakson ihmisiä tai sitten Gondorin seitsemännen tason sotilaita.

Järvikaupunki ja Laakso sijaitsevat niin ihanalla paikkaa kaukana kaikesta melskeestä, että se kuulostaisi juuri sopivalta paikalta minulle, tosin taas Gondoristakin pidän kovasti ja mielelläni pukisin sen mustan liivin päälleni ja kantaisin sitä. :)

Moni lienee halunnut olla hobitti, eikä siinä mitään vikaa, itsekin toki miettinyt sitäkin asiaa, mutta jostain syystä silti nuo ihmiset vetävät pidemmän korren.
 
Ensiksi minä ajatelin tuota hobittielämää ja päädyin siihen tulokseen, että se taitaisi olla hieman tylsää :D
Olisihan se mukavaa asustella maaseudun rauhassa, istuksia kuistilla, katsella maisemia ja pyörähtää silloin tällöin majatalossa :p
Ei kuitenkaan ihan minun tylistäni..

Kallistuin minäkin noihin ihmisiin ja eritoten Rohanilaisiin. Heillä kun sattuu olemaan nuo hevoset osana kulttuuria. Ja eipä Edorasissa mitään vikaakaan ole :)

Ja jos pitäisi valita jokin tietty henkilö kenen elämän haluaisin elää, valitsisin Éowynin. Se vaikutti jotenkin sopivalta. Osaisi käytellä miekkaa ja pääsisi osalliseksi taisteluihin.
Lainatakseni Miranda Otton lausetta
"Kaikki haluavat suojella häntä (Éowynia), mutta hän ei halua suojelua" Tuo pätee minuun niin vallan mainiosti.
Toisaalta Éowynin elämä ei alussa ole mitään ruusuilla tanssimista, mutta haitanneekos tuo. :D
 
Juuri tuli telkusta jossain asunto-ohjelmassa juttua miehestä, joka oli rakentanut asuntonsa maan alle. Ei ollut pyöreätä ovea eikä muutenkaan muistuttanut hobitinkoloa (ei ollut tarkoituskaan), mutta tuli vain mieleen.
Minusta olisi todella hienoa asua joskus hobittiasunnossa (ihmiskoolle rakennetussa). Kunhan voitan lotossa rakennan itselleni kunnon kolon Repunpään malliin. :) Olisi oikeasti todella kodikaskin asunto sellainen.

Haltin kanssa olen aikalailla samaa mieltä, mutta taas pitää kirjoittaa turhaa ohvia, siis taidan tuntea tämän miehen ;). Tai ainakin yhden joka on rakentanut oudon pyöreän talon osittain maan alle.

Kyllä minulle tuo haltiankin elämä kelpaisi, ja rohanilainen hevosmieskin oli ihan hyvä juttu vaikken oikein taisteluihin haluaisikaan osallistua :). Mutta kyllä Kontu on paratiisi. (huomaamme että asialla voi olla toinenkin merkitys... :roll: )
 
Ylös