"Kuka tai mikä haluaisit olla, jos ?"

Oih, mitä tahansa kunhan pääsisin Keski-maahan.
Olisin mikä tahansa joka näkee, kuulee ja aistii.

Mutta olisi hienoa olla samooja.
Mä olen aina halunnut olla vapaampi kuin olen ja toteuttaa itseäni ja unelmiani rauhassa.
Se olisi ihanteellista siihen.

Ja totta kai haluaisin olla haltia.
Rivendell on suosikkipaikkani aina aurinkoisina kesäpäivinä kun taas Lórien vetää iltaisin puoleesta salaperäisyydellään.
Olisi hienoa istuskella jossain kauniin lähteen ääressä, huljuttaa siinä jalkojaan ja tuntea kevyt tuuli hiuksissaan.
:shock: Voih, kaikkea kamalaa mäkin olen jo höpissyt.
 
Haltia.
Haluaisin olla kuolematon niin todella kaunis haltia. Oi..

selitän tätä kohta enemmän..
 
Kyllä sitä on alkanut itse miettiä, että olisi se myös mahtavaa pukea ylleen Aragornin kuninkaan asu. Musta puku jossa valkea puu sekä tähdet ja vitivalkoinen viitta lepattaa tuulessa kun ratsastaisi Aragornin omalla hevosella Roherynillä :)
Ja saisi käytellä alunperin Telcharin tekemää mestariteosta eli Narsilia myöhemmin Andurilliä :D
Kyllä se olisi hienoa päästä pudottelemaan vähän örkkien päitä :)
 
Mä menisin paniikkiin jos olisin kuningas.
Säntäilisin ympäri valtakuntaani jä kyselisin nauvoa kaikilta vastaantulevilta. :D
Mutta olisi juu todella hienoa keikistellä Gondorin kuninkaan asussa ja olla nauvonantajien piirittämänä.
Kyse ei ole siitä, että mä en osaisi olla viisas vaan siitä, että mä olisin epävarma.

Mutta kyllä musta miekkailijaksi olisi.
Yksi örkin henki sinne tai tänne ei merkitsisi mitään. Sellainen paha ansaitsisi kuolemantuomioni ilman mitään tunnontuskia.
Tappajaksi musta olisi, ei kuninkaaksi.
Samooja olisi paras vaihtoehto.
 
Jep, itselläni on aika lailla sama juttu. En usko, että mustakaan kuninkaaksi olisi, ennemmin hänen palvelijakseen ja sellaiseksi luottosotilaaksi. :)
Olisi kansa ja kaikki asiat sekaisin jos meikäläinen päästettäisiin päättämään Gondorin kansan asioista. En voi siinä mielessä itseäni kuvitella kuninkaaksi ollenkaan. Mutta kuten sanoit itsestäsikin niin sanon samaa myös minusta, että kyllä se miekanheiluttelu onnistuisi :D
Eikä tuo samooja kuulosta ollenkaan pahalta sekään. 8)
 
Niin.
Mulle tuottaa suuria vaikeuksia melkein kaikki missä joku voi mennä pilalle mun takia. :)
Mä vain istuisin suurella valtaistuimella ja kuuntelisin muiden ihmiseten neuvoja ja antaisin lopulta jonkun niistä päättää.

En voisi sinäänsä myöskään olla mikään haltiaprinsessa, jolta odotetaan kamalan hienoja tapoja ja vastaavaa.
Kohta mä olisin koko kansan kapinallinen, wanted: nuori anarkiaa lietsova haltiatyttönen. *hymy*

Mutta millaista olisi olla hobitti?
Helppoa ja idyllistä eikä odotettaisi paljoakaan.
Ihan helppoa, mutta jäisi kaipaamaan vatsassa lenteleviä perhosia kun tapahtuu jotain jännittävää.
Mutta tietenkin jos ei tietäisi muusta elämästä voisi elämä vihreillä niityillä olla aivan ihanaa.
 
Aivan. Hobittina sitä ei välttämättä edes osaisi kaivata mitään seikkailuja niin paljoa kun ei tietäisi maailman menosta oikeastaan mitään. :) Varsinkaan sitten jollei tapaa ketään velhoa :wink:
Voisi vain keskittyä siihen oluen panemiseen, piippukessun poltteluun ja kenties oman pienen puutarhan hoitoon :D
 
Kylläkyllä.
Päivät menisivät siihen,
että kilpailtaisi suurimman savurenkaan
puhaltajan tittelistä. :)
Ja hienoimman ennnenkaikkea.

Ja örkki jos olisi.
Mä en voi edes ajatella sellaista elämää.
Odottaa vain sätkynukkena seuraavaa käskyä joltakin ylemmältä tasolta ja sännätä kohti varmaa kuolemaa heti kun pyydettäessä.
Eikä voisi katsella peiliin. :D
Olisi liia ruma siihen.
Mutta ehkäpä örkit pitävät itseään kauniinakin.
Nyt poikkean aiheesta.
 
Jos vaikka olisi iso ja ruma örkkipomo. Laittaisi katsos aina alaiset tekemään likaiset hommat ja itse terottelisi veistä istuen kannon päällä :) Aina kun tulisi paha paikka niin voisi mystisesti piiloutua tai välttyä tukalalta tilanteelta vain käskyttämällä muita :D
Mutta eipä tuo örkkinä olo varmaan kovinkaa herkkua siltikään olisi...Örkithän itsekkin pelkäsivät ja vihasivat Sauronia ja viha oli yksi syy mikä ajoi ne aina tappeluihin muiden kanssa ja keskenään.
Ja toiseksi, en haluaisi tulla syödyksi tai itse syödä sitä mitä örkit.Voisi kuvitella ettei heillä ole kovinkaan gourmet aterioita :D Enkä haluaisi tuhota Keski-Maata ja varsinkaan suututtaa Fangornin metsää hakkaamalla sen puita...
 
Huuh.
Ajatuksin pelottaa enttien vihasta.
Eijeijei, taidan pysyä tällä hyvällä puolella sädekehä pääni päällä. Ei örkiksi.
Eikä entiksikään.
Tylsää elämää.
Ja mun jäsenet puutuisi.
Mä nojailisin johonkin Rakennukseen päivät pitkät kun en jaksaisi seistä. :D
 
Enteistä tulikin mieleen, että Puupartana olo ei välttämättä olisi hassumpaa. :D Aika tylsää varmasti näin pidemmän päälle, mutta voisihan sitä koittaa puhuvan "puunkin" roolia *kuiskaa* ,ettei Puuparta kuule häntä kutsuttavan puuksi :D
No oikeastaan kun miettii niin ei se kovin hääppöistä varmaan ole asua koko elämäänsä metsässä, juoda välillä Enttijuomaa, jutella silloin tällöin Sarumanin ja muiden metsässä vaeltajien kanssa. Ainakin olisi paljon kavereita ja haltiat pitäisivät minusta ja kaikki(melkein) olisivat ystävällisiä. Ja olisihan sitä tautisen vanha kun Puiden Ajalta asti olisi ollut olemassa. Mutta kun kerran ne kuuluisat Entvaimotkin katosivat niin ei se ole ruusuilla tanssimista se Enttienkään elämä 8) Aika yksinäistäkin jossain mielessä. Siinä sitä vain tulisi käveltyä muutama askel päivässä tai sitten vain kököttää paikallaan ja hihitellä kun hiiriperhe kutittelee :D
 
Jos välttämättä täytyisi astua jonkun Keski-Maan "superstaran" kenkiin, uskoisin sen olevan vahvasti Aragorn. Meillä on paljon samanlaisia mielipiteitä, luonteemmekin muistuttaa toisiaan (toisinaan hiljainen, ellei jopa etäinen, mutta kuitenkaan ei pelkää taistella omien mielipiteittensä rinnalla ja niiden asioiden sekä ihmisten vierellä, joista aidosti välittää.) Molemmat, minä ja Aragorn olemme joutuneet pettymään rakkaudessa ja siten saaneet syvän viillon sydämmeen, mutta silti jaksamme odottaa suuren lupauksen täyttymistä. Aragornissa kiehtoo myös hänen kulkurimainen luonteensa, vaeltajan sielu, mikä myös itsessäni piilee. Rakastan itsekin vaeltaa vapaassa villissä luonnossa, etenkin kesäaikaan jolloin saatan jäädä nukkumaankin ulos keskelle luontoa. Jos olisin elännyt keskiajalla, luultavasti olisin ollut vaeltaja ja halunnut pysyä kaukana sodista, riidoista sekä painavasta taakasta jota pelkästään ihmisenä oleminen toisinaan teettää.
 
Turin Turambar sanoi:
Enteistä tulikin mieleen, että Puupartana olo ei välttämättä olisi hassumpaa. :D Aika tylsää varmasti näin pidemmän päälle, mutta voisihan sitä koittaa puhuvan "puunkin" roolia *kuiskaa* ,ettei Puuparta kuule häntä kutsuttavan puuksi :D
No oikeastaan kun miettii niin ei se kovin hääppöistä varmaan ole asua koko elämäänsä metsässä, juoda välillä Enttijuomaa, jutella silloin tällöin Sarumanin ja muiden metsässä vaeltajien kanssa. Ainakin olisi paljon kavereita ja haltiat pitäisivät minusta ja kaikki(melkein) olisivat ystävällisiä. Ja olisihan sitä tautisen vanha kun Puiden Ajalta asti olisi ollut olemassa. Mutta kun kerran ne kuuluisat Entvaimotkin katosivat niin ei se ole ruusuilla tanssimista se Enttienkään elämä 8) Aika yksinäistäkin jossain mielessä. Siinä sitä vain tulisi käveltyä muutama askel päivässä tai sitten vain kököttää paikallaan ja hihitellä kun hiiriperhe kutittelee :D

Tuo sai aikaan naurukohtauksen täällä päässä.
Hiiriperhe-lainattuna Puuparralta.
Mulla on kyllä nauru aika herkässä nykyään.
Ei enttinä tosin olisi kovin hauskaa ja jännittävää, mutta puolensa silläkin.
Osaa olla sitä miksi syntyy ja nauttisi siitä.
Saisi seisoskella sateessa ilman, että joku pitää hulluna. :D Sade on ihanaa.
 
Nyt kun näitä viestejä lukee niin Aragorn ja joku Haltia(joko oma taikka TSH:n) saa aika paljon suosiota. :D Onneksi on sentään tuota vaihtelua aika paljon ja ollaan saatu oikein hyvää keskusteluakin aikaiseksi :) ja ennen kaikkea hauskaa sellaista :lol:

Hieman oohvia, mutta menköön..
 
Heti kun mä pelmahdan paikalle mikään keskustelu ei putoa. :D Tällainen hörhelö olen.
Samooja seuraa keskusteluasi. :)
 
Hassua, ettei kukaan ole kuitenkaan halunnut Arwenin roolia? Itse en sitä haluaisi(jostain kumman syystä :) ), mutta luulisi teitä naisimmeisiä houkuttelevan tuo mystinen Aragorn ja Keski-Maan yksi suurimmista rakkaustarinoista? :D

Jos olisin hobitti, niin haluaisin kyllä ehdottomasti olla Sam. Hänen elämänsä on kertakaikkiaan aikas täydellinen :) Hän on luonteeltaan samankaltainen kuin minä itse. Avulias ja ymmärtäväinen sekä melkein aina iloinen(hmm? no välillä sapettaa, mutta niinhän meitä kaikkia). Sai kunnian osallistua sormussaattueeseen ja koki elämässään muutakin kuin puutarhan hoitoa. Sai olla mukana 3. Ajan tärkeimmässä seikkailussa. Olisi niin hienoa olla ollut Samin roolissa ja auttaa Frodoa. Samilla oli kutakuinkin hyvä tuuri tuolla matkalla. Ei saanut esimerkiksi Lukitarin puremaa eikä mitään muutakaan pahaa. Johtuen suurimmaksi osaksi siitä,että Frodolla oli Sormus.
Ja sitten kun kaikki oli ohi, pääsi hän naimisiin Ruusan kanssa ja sai lapsia ja eli onnellista elämää. Häntä arvostettiin ja ihailtiin. Ja ennenkaikkea saisin nähdä myös hänen roolissaan sen Kuolemattoman Maan! :D
 
OFFOFF..
Haltiamieli sanoi:
Juuri tuli telkusta jossain asunto-ohjelmassa juttua miehestä, joka oli rakentanut asuntonsa maan alle. Ei ollut pyöreätä ovea eikä muutenkaan muistuttanut hobitinkoloa (ei ollut tarkoituskaan), mutta tuli vain mieleen.

TUli vaan tuosta mieleen, että onhan se sekin mainos , missä ne plussa-pallot kutsuvat rakennusmiehet paikalle ja käskevät tehdä pyöreän oven.. Semmoinen olisi hieno.. :D
 
Turin Turambar sanoi:
Hassua, ettei kukaan ole kuitenkaan halunnut Arwenin roolia?

Kiitos mutta ei kiitos :p Arwenina olo olisi ehkä hiukkasen tylsää, haikailisi vaan Aran perään ym.. Pysyn edelleen siinä Éowynissa :D

Mutta jos sittenkin haluaisin olla hobitti, voisin olla Merri. Joskus minua ja ystävääni on verrattu Merriin ja Pippiniin kun me ollaan keksitty yhdessä aina kaikkea tyhmää (samaan tyyliin kuin hobitit käyvät Magotin pelloilla hakemassa evästä..) tai voisihan niitä jekuiksikin kutsua. Ja hirveitä ollaan nauramaan :roll:
Ja Merri ei muutenkaan ole mikään hirmuinen tosikko (puhumattakaan Pippinistä :D )
Mutta tiukan paikan tullen valmis olemaan totisempi ja puolustamaan muita :)

Haltianakin olisi mukava olla kun voisi elää ikuisesti. Ellei joku tule ja listi..
 
En tiedä mikä oli mutta repesin täysin tuossa viimeisessä toteamuksessa: "..ellei joku tule ja listi." :lol:
Jotenkin se oli vain niin koomista ajatella, että kun vihdoin pääsisi haltian rooliin ja olisi onnellinen kuolemattomuudesta niin tulisi jollakin retkellä vastaan örkki ja pistäisi jousen laulamaan siten että haltia tipahtaisi siihen paikkaan :lol: Kyllä se harmittaisi :)
No se siitä, saatan olla vähän pimee, mutta väliäkö hällä :p
 
Ylös