LOTR-elokuvien musiikki

Nefalphiel sanoi:
Itseäni naurattaa FotRin soundin viides kappale. The Black Rider (olisko se viides). Kun kuuntelin sen ekan kerran, ajatetlin, että nyt on väärä kappale tai nimi. Koska se alkaa sellaisella hobittihyppelyllä, että ei oikein liity Black Ridersiin. :lol:
Noh, kärsivällisyys palkittiin. :)

Minulle kävi ihan samalla tavalla TTT:n soundtrackin The Uruk-hai -kappaleen kanssa... "Uruk-hai? Tämäkö Uruk-hai?" :D
 
Minulle kävi aivan samala tavalla tuon vitos kappaleen kanssa :D
Kun eka kerran kuuntelin pikkupätkän aina jokaisesta, ihmettelin suuresti oliko cd:ssä jokin virhe kun se ei kuulostanut yhtään pelottavalta tai 'Nazgul-aiheiselta'

Sitten me vielä kehitettiin semmoinen mielikuva jos se ratsastaja todellakin tulisi tommoisen musikin saattelemana..
-Ratsastaja saapuu hevosellaan joka hyppelehtii iloisesti musiikin mukaan ja nazgul heiluu kanssa musiikin tahdissa, heittelee karkkeja hobiteille, tervehtii iloisesti ja jatkaa matkaansa.
Ei kuulosta hauskalta mutta kuvitelkaapa tuollainen tilanne :p
 
Nellas_Elensar sanoi:
Sitten me vielä kehitettiin semmoinen mielikuva jos se ratsastaja todellakin tulisi tommoisen musikin saattelemana..
-Ratsastaja saapuu hevosellaan joka hyppelehtii iloisesti musiikin mukaan ja nazgul heiluu kanssa musiikin tahdissa, heittelee karkkeja hobiteille, tervehtii iloisesti ja jatkaa matkaansa.

Tulee mieleen liikaa piirretty TSH tuosta. Siinä ne nazgulit huvitti niin paljon, että... :D

Viime laúantaina huomasin, että elokuvien musiikki on todellakin jotenkin rentouttavaa ja rauhoittavaa. Olin mökillä ja kuuntelin kaikessa rauhassa sängyssä aamulla FotRia. Sitten jossain vaiheessa vaan huomaan, että May ot be on loppumetreillä ja että väsyttää aika sikana. (olin nukahtanut siinä jossain vaiheessa) Niinpä sain hyvin unen päästä kiinni. Ja uskokaa, ei ole helppoa rentoutua ja päästä tuollaiseen rauhalliseen tilaan, kun serkkuni melkein 9 v. pölöttävät kahden metrin päässä jotain aivan ääliötä. :)
 
Kyllähän se on hyvin rauhallista ja ihanaa musiikkia, mutta en mä siihen koskaan pysty nukahtamaan. Ja tämä johtuu siitä, että osa biiseistä todellakin on rauhallisia ja kauniita, mutta sitten kun biisi vaihtuu niin hups, sieltä hyppää mieletön konsertti jotain örkkimusaa tms. ja kun yleensä kauniit haltiamusiikit soivat paljon hiljempää kuin nuo örkki jne biisit.
Volume nappia saa säädellä koko ajan jos haluaa kuunnella rauhassa.
 
Ehkä minä sitten vaan tulen uniseksi jostain mättömusiikeista... :lol:

Vein kouluun kuunneltavaksi Samwise the Braven ja tulokset olivat jotain tällaista:
+ 5 +- 9 - 5
Enpä voi sanoa sitä hirveän suosituksi musaryhmässäni. Kaikki plussittajat antoivat plussan ei siitä syystä, että se oli niin hienoa, vaan koska se oli LotRista ja "sopi elokuvaan niin hyvin". Surullista. :)
 
:shock:
Ihme! En oo aikaisemmin tällast topiikkia nähnykään!

Noh..Mulla on FOTR:in soundtrackki ja sit TTT:sta vaan
poltettu, et en tiiä niiden biisejen nimii, mutta ne viulu-
soolo kohdat on tavattoman hyviä, kun samalla tulee
mieleen se Edoras ja koko Rohan.

Fotrin parhaimmat biisit (mun mielestä):

The Prophecy, Concerning Hobbits, The Ring goes south,
The breaking of the fellowsiph ja tietenkin The council of Elrond,
sanokaa mieluummin vaan Aníron...........
Ai juu..unohtu kokonaan May it Be!

Joku ystävällinen vois vaikka laittaa tähän listan järjestyksessä
TTT:n biiseistä..pitää ottaa ylös ne.. :wink:
 
Taidanpa tehdä tämän päivän hyvän työn ja laittaa ne TTT:n kipaleet tähän :D .

1.Foundations Of Stone
2.The Taming Of Sméagol
3.The Riders Of Rohan
4.The Passage Of The Marshes
5.The Uruk-hai
6.The King Of The Golden Hall
7.The Black Gate Is Closed
8.Evenstar
9.The White Rider
10.Treebeard
11.The Leave Taking
12.Helm's Deep
13.The Forbidden Pool
14.Breath Of Life
15.The Hornburg
16.Forth Eorlingas
17.Isengard Unleashed
18.Samwisw The Brave
19.Gollum's Song
 
Baleron sanoi:
:shock:
Noh..Mulla on FOTR:in soundtrackki ja sit TTT:sta vaan
poltettu, et en tiiä niiden biisejen nimii, mutta ne viulu-
soolo kohdat on tavattoman hyviä, kun samalla tulee
mieleen se Edoras ja koko Rohan.

Hyi sinua. Hanki levyt aitona.
 
Minulla on kummatkin soundtrackit.
FotR:issa pidin eniten Concering Hobbits ja The Bridge of Khazad Dum.
TTT:ssä parhaita oli The Riders of Rohan ja Helm's Deep.
Pidän kummastakin yhtäpaljon.
 
Minusta näitä kahta cd:tä ei voi verrata keskenään,koska ne ovat kumpikin hiukan erilaisia,mutta todella hyviä ja onneksi omistan ne molemmat...


Minusta FotR:n paras biisi on tietenkin Concerning Hobbits
ja myös tuo Breaking of the Fellowship on hyvä.
ja TT:n paras biisi on minusta ehdottomasti The Riders of Rohan ja Evenstar on myös loistava,sitä kuunneltaessa tulee melkein tippa linssiin... :cry:

ai niin,täytyy myös mainita TT:stä tuo Breath of Life..
se on myös minusta tosi hyvä jossain kolmen-neljän minuutin paikkeille,tietysti myös sitä ennen,mutta siinä tulee sellanen tosi hyvä kohta...

tietääkö kukaan muuten missä kappaleessa olisi se kohta,kun ne Entit marssivat siinä leffassa kohti Rautapihaa?

Miulla on muuten myös molemmista sellanenkin cd,jossa soitetaan suurinpiirtein samaa musaa,mutta hieman klassisempana,ostin maxista 10 eurolla,siis molemmat...
omistaako kukaan muu näitä cd:tä?
 
Silmarien sanoi:
tietääkö kukaan muuten missä kappaleessa ois se kohta,ku ne Entit marssii siinä leffassa kohti Rautapihaa?

Se on siinä Isengard Unleashed kipaleen alussa (muistaakseni) tai sitten Forth Eorlingas:in lopussa. Kallistun enemmän kuitenkin tuon Isenin alkuun :)
Ja jo päivän toinen hyvä työ :D
 
Tack så mycket Nellas_


U-K Edit: Ei käytetä niitä värejä, koska ne pelkästään hankaloittavat lukemista.
 
Kumpaakaan soundtrackiä en omista, ei vain ole koskaan niin paljon rahaa tai viitseliäisyyttä, että saisi aikaiseksi ostaa..someday, someday..

Kysyisin muuten, että löytyykö Fotrin soundtrackiltä kipale In dreams (poikakuorolaulu). MIelestäni sitä ei levyllä ole ja on todelakin sääli, jos se niin vain on unohdettu, koska minä ainakin katson lopputekstit aina vain sen laulun takia.
 
Kyllä löytyy, ja ihan kokonaisuudessaan. Hieno biisi. Se ei ole soundtrackilla yksittäinen biisi, vaan sisältyy "The Breaking of the Fellowship"-raitaan. Solistina muuten Edward Ross.
 
Hääh? Miksei kukaan kommentoinut tuota aiempaa Lennox-huhua mitenkään? Noh, minä teen sen nyt:

MAHTAVAA.

Täältä http://www.gangwasp.net/sormus/index.php?page=artikkelit/rotksoundtrack.html
löytyy lista ROTK-soundtrackin kappaleista (jos olet herkkä, varo spoilereita äläkä klikkaa!), sekä niiden esittäjistä. Mukana on myös pari näyttelijää... mutta ei Liviä! :1420:
 
Nuo kappaleiden nimethän ovat tuolla TSH-elokuvissa.

Olen kyllä iloinen, että SE YKSI näyttelijä laulaa. Ei tämä brittipoju (vaikka saattaahan sekin laulaa ihan hyvin).
Olen kyllä kiitollinen, että Elijah Wood ei laula. Jos soundille tulisi keskenkaiken särkyvää ääntä, niin minä en naurua pystyisi pidättämään (katsokaa kaikki kohdat missä elijah huutaa niin tiedätte, mistä puhun :D )

Tuleva soundtrakki vaikuttaa ihan lupaavalta.
 
Minulla on kaikkien TSH leffojen soundtrackit ja ne ovat todella hyviä,vaikka tavallisesti en tuollaista musiikkia kuuntele.

No niin mutta asiaan.
En tiedä kuuluuko tämä kysymys tänne,mutta ajattelin kysästä,eli olisko joskus,jossain vaiheessa tulossa mahdollisesti joku nuotti kirjanen,jossa olisi soundtrackin musiikkien nuotteja?
Tai onko niitä netissä?
 
Silmarien, muistaakseni noista on saatavana myytävänä oleva nuottikirja.
Suomesta en tiedä, mutta ainakin olen muistaakseni nähnyt sitä myytävän ulkomailla.

Elokuvien musiikki on kyllä todellakin tyrmistyttävää. Ainoa asia mitä ihmettelen tällä hetkellä on se, että minusta tuntuu jotenkin, että RotK:n soundtrack olisi lyhyempi pituudeltaan kuin kaksi aiempaa. Jotenkin vaikuttaa siltä, että ollaan biisissä numero 10 ennen kuin ehtii edes kunnolla aloittaa kuuntelua.
 
Ylös