LotRO - The Lord of the Rings Online

Tässä olen nyt pohtinut tapaamista ja omasta mielestäni hyvä aika olisi 16.1 klo:18.30. Paikkana olisi joko Vihreä Lohikäärme Konnussa, tai Hylätty Majatalo. Itse pidän enemmän Lohikäärmeestä, koska se sijaitsee rauhallisessa ja kauniissa Konnussa.
 
Tämä lotromiittiasia on jäänyt taas kesken, mutta minun puolestani voisimme tavata Vihreässä Lohikäärmeessä shooterrickin mainitsemana ajankohtana. Eli huomenna. Viimeksikin oli aika hiljaista täällä, mutta pyörijöitä tuli Poniin lopulta ihan mukavasti. Joten jospa nytkin. :)
 
Vihreässä lohikäärmeessä päätettäköön, että tavataan vihreässä lohikäärmeessä. Olkoon tuo syntinen hoppelitrokarien juottola meidän vakiopubimme täst'alkaen. Jei!
 
Ai tänään siis? Katsotaan jos kiertelevä soittaja Finiadan tulee viihdyttämään teitä musiikillaan. Toivotaan että olen paikalla sitten =)
 
Juuh voisihan sitä tulla.

Muuten,jos ette ole jo huomannut niin tehdäänpä nyt selväksi: Itse pelaan nykyään lähinnä vain arkisin,viikonloppuisin kun on mukava käyttää aikaa johonkin muuhunkin. Poikkeuksia tietysti on,mutta ettette ihmettele jos ei aina perjantai-sunnuntai välillä näy pelissä : >
 
Kyllä LotRO on sitten hieno peli.
Itselläni on Gilrainissa pari hahmoa (Galdurion ja Roseann), joten jos jollain muulla kontulaisella on tyyppejä ko. serverillä niin olisi ihan mukava tietää.
Mutta kai sitä voisi Laurelinillekin jonkun hahmon tekaista jos siellä kerran kini on. Joku vaan viitsii kertoa mitä classeja siellä mahdollisesti tarvitaan, en haluaisi olla samanlainen kuin 20 muutakin pelaajaa...
 
Hobitti ja kääpiö taitavat olla tällä hetkellä ne kaikkein harvinaisimmat ;)

Erityisesti healerille on aina tarvetta Skirmisheissä/instanceissa,joten valitse classiksi ihmeessä Minstrel jos siihen yhtään kiinnostusta löytyy.
 
Tämä selvä. Minstreliä ajattelin muutenkin, mutta nuo toiset hahmoni sattuvat olemaan juuri kääpiö ja hobitti. Tosin kääpiöihinhän en koskaan kyllästy.
Taidankin sitten heti kun on aikaa, kenties huomenna aloittaa. Odottakaas vain!

Ja joku joka tietää paremmin voisi kertoa, että mitä hienoa uutta on tulossa tämän kevään LotRO lisäosassa ja milloin sellainen tarkemmin on tulossa. Itse olen liian laiska eikä netti toimi tällä hetkellä huippunopeuksilla.
 
Jes

Tapaamiseen tuli eilen varsin mukava määrä porukkaa. Itse tosin lähdin etuajassa, koska kone alkoi päivittämään ja sitten se sammutti itsensä:/
Toivottavasti muillakin oli hauskaa:)

Giloiren, Bane of the Barrows
 
Ilmeisesti Rohan ja Rautapiha ainakin tulossa,ja leveliraja nousee 70. Muusta en oikein osaa kertoa.
 
Mietinpä sellaista, että kun tässä on porukkaa kertynyt kiltaan aika kivasti, niin pitäisikö tänne alkaa kasata jonkinlaista peliopasta. Tällä tarkoitan suomenkielisiä tiivistelmiä eri hahmoluokkien pelaamisesta. Tällä ei ole niinkään väliä niille, jotka haluaa vain fiilistellä keski-maassa. Ne, jotka haluavat kuitenkin kehittyä taistelevina pelaajina ja tehdä vaativampia ryhmätehtäviä, hyötyisivät tällaisista varmasti. Kun olen ihmetellyt esimerkiksi sitä, että jotkut hunterit väenvängällä ja omaehtoisesti hakeutuvat lähitaisteluun örkkien kanssa, siinä missä he olisivat paljon tappavampia jousensa kanssa. Tai se, miten taistelu tulisi ryhmässä aloittaa, tehtävänjako, parantajan suojelu, tankkaaminen, fellowship maneuversien käyttö mahdollisimman tehokkaasti ja niin päin pois.

Miltä tällainen kuulostaisi? Jotta tämä ei toteutuessaan kaatuisi kenenkään yksittäisen harteille, niin ehkä kannattaisi innokkaimpien kilta-aktiivien tehdä vaikka oman päähahmonsa hahmoluokasta joku pieni suomennos jostain englanninkielisestä lähteestä.

Tämä on kyllä sellainen aihekokonaisuus, että jos tuo konnun kiltatoiminta lähtee pyörimään aktiivisesti ja vakiintuu, niin sille olisi kiva saada oma osionsa tuonne pelisohvalle. Sitten kun tuo on vakiintunutta, niin voisi harkita myös ventrilon käyttöönottoa, mikäli sellainen ei ole kamalan raskasta. Siitä saatava hyöty ja yhteisöllisyyden kehitys on kuitenkin ihan omaa luokkaansa noissa pelihommissa.
 
Melko hyvä idea,joka vaatii tosin melkoista panostusta johtoportaalta ja aktiivisimmilta jäseniltä. Tarvittaisiin oma nettisivu,mutta en minä miellään siitä kyllä maksamaan rupeiasi: Kini on kuitenikin pieni eikä tämä touhu minusta niin vakavaa ole. Jollekkin ilmaiselle palvelimelle voisi tietysti väkertää.

Itse voisin skirmisheistä/jotain niihin liittyvää kirjoitella myös,koska niitä on tehty jo useampana iltana kinin porukalla kunhan on saatu sopivasti ihmisiä kasaan.

Minulla pelaaminen keskittyy aika paljolti iltaan/myöhäisiltaan ; > Lisäksi lähipäivinä hankin luultavasti uuden koneen,joten tulee varmaan muidenkin pelien parissa sitten kulutettua aikaa kun on vihdoin mylly jolla niitä pystyy pyörittämään.

Miten olisi miitti Seuraavana viikonloppuna?
 
Jotenkin en ole itse lämpenemässä tuolle peliohjeiden teolle. Ensinnäkin se tuntuu kovin viralliselta noin niinkun pelien kontekstissa. Yritys ja erehdys yhdistettynä silloin tällöin jonkun kokeneemman pelaajan neuvoon tuntuu itsestäni mukavammalta. Toiseksi ongelmana on se tekninen puoli, eli minne ne ohjeet laitettaisiin ja muu vastaava säätö. Tosin ehkä jotain omista kokemuksista voisi kirjoittaa, esim. itse kun pelaan championia ja guardiania, niin voisin avautua sanasen siitä kuinka jälkimmäinen on mielenkiintoisempi taisteluissa...

Ensi viikonlopun Lotro-miitti kävisi ainakin minulle.

Lathron: Mikäs tuo ventrilo on? Joku puheyhteyskö?
 
Kointähti sanoi:
Lathron: Mikäs tuo ventrilo on? Joku puheyhteyskö?

Ohjelma joka mahdollistaa puhumisen ihmisten kanssa ympäri maailmaa - ilmaiseksi.

Samanlainen kuten esimerkiksi Skype,jota itse käytän. Skype on kyllä omasta mielestäni huomattavasti mukavampi ja helppokäyttöisempi ohjelma.
 
Skypessä on se ongelma, että se ei toimi ns. tangetilla, vaan kaikki mitä sanot, yskit, hengität, haukottelet kuuluu muille. Ja minä en ainakaan halua kuulla joka ainoaa ynähdystä tai taustalla huutelevia ihmisiä. Ventrilossa, eli ventissä voit nappia painamalla säädellä sitä, että mikä kaikki menee muille asti. Vähän niin kuin radiopuhelimella. Ja ventti on lisäksi paljon kevyempi ohjelma, joten se ei rasita koneen/yhteyden suorituskykyä yhtä paljon kuin kuuden hengen palaveri skypessä. Pelissähän on oma voice-chat, mutta en ole varma kuinka hyvin se toimii. Pitääpä selvitellä sitä.

Itse ainakin voisin naputella joskus hunterin pelaamisesta ja mahdollisesti wardenistakin, kunhan saan hieman kartutettua kokemustani vartijan metkuista.
 
Lathron sanoi:
Ventrilossa, eli ventissä voit nappia painamalla säädellä sitä, että mikä kaikki menee muille asti.

Vi sitter här i ventrilo by Basshunter =)

Käyttäkää TeamSpeak 3: a tai Mumblea, sanoo e-peliscenessä pitkään pyörinyt puolisoni, jonka mukaan Ventrilo on jo ihan vanhanaikainen juttu.
 
Dodih nytten pääsin itsekkin vihdoin aloittamaan elämäni Keski-maassa LotROn parissa kun sain koneen jolla peli pyörii jopa täysillä asetuksilla =)

Noin 10h takana ja Konnussa seikkaillut hobitti huntterillani. Peli vie kyllä mukanaan jos Tolkienin maailma kiinnostaa ja tunnelmaahan tässä on todella upeasti. Mukavaa hölkkäillä Konnussa kun rento ja erittäin hobittimainen musiikki soi letkeästi taustalla ja hobitit tekevät mitä kukin nyt tekeekään.

Kyseessä on ensimmäinen kerta kun olen mitään MMORPG peliä pelannut eli opettelemassa tässä vielä ollaan ja joka pelisessiolla oppiikin aina jotain uutta mukavaa =)

Hahmoni Bardthalus seikkailee Laurelin serverillä ja tätä kirjoittaessa on levelillä 11. Kohta pelit käyntiin kun sain juuri uuden hiirenkin jota pitää tietenkin testata heti!
 
Ylös