Magic: The Gathering

Dream's Grip ja vastaavat.

Eli jos vastustaja pelaa jonkun kortin niin voiko sen jälkeen laittaa pinoon vaikka Dream's Gripin. Eli silloin jos vastustajalla olisi kortti joka maksaa 4 ja hänellä on 4 manaa käytössä ja täpin yhden maa kortin, joten se kortin pelaaminen ei siis onnistuisi.. Saako näin siis tehdä.
 
Tietysti vastustajan landeja saa täpätä. Sitä vain jäin miettimään että pitääkö se tehdä ennen vai jälkeen kuin vastustaja tekee esim. jonkin creaturen, eli pitääkö landi täpätä ennen kuin creature tulee peliin (eli siinä vaiheessa kun ei tiedä mitä toinen on pelaamassa) vai täpätäänkö landi responssina creaturen tulemiseen, jolloin se ei pääse peliin.
 
Land ja x

Voiko erikois landeja joissa ei ole manan tuotto kykyä ilmaisevaa merkkiä 8esim. polluted delta) käyttää manana ja jos ottaa jollain erikois kyvyllä kortin pakasta peliin ja siinä kortissa on mana hintana x niin mikä siihen x paikalle tulee?
 
Re: Land ja x

€Melkor€ sanoi:
Voiko erikois landeja joissa ei ole manan tuotto kykyä ilmaisevaa merkkiä 8esim. polluted delta) käyttää manana ja jos ottaa jollain erikois kyvyllä kortin pakasta peliin ja siinä kortissa on mana hintana x niin mikä siihen x paikalle tulee?

Yritäppä tuota nyt ymmärtää. Ainakin manacostin kohdalla x on mikä tahansa luku. Eli sen saa itse päättää ellei kortissa ilmaista sitä. X voi määräytyä esim joidankin tietyn tyyppisten korttien perusteella.

(saatto mennä sekaisin sen hyökkäys ja puolustus * merkin kanssa :D)
 
€Melkor€ sanoi:
Apua! Joku on murtautunut nickiini! Minä en tuota kysymystä kirjoittanut!

Kyseleppä kaikki kaveris läpi jos joku on tehny vähän jäynää :wink:
Sellanen on ihan normaalia...
 
Harrastan minäkin tätä Jaloa Lajia(tm), ainoana haittana on vaan tosiaan lappujen hinta. Nyt olen kasailemassa umpikieroa pakkaa, jonka haittana on se, että kunnolla toimiakseen vaatii 4x Lich ja 4x Underground Sea, yhteensä pelkästään nämä laput maksavat jo helposti yli 200e. Pitänee nuo UG sea:t hommailla joskus myöhemmin ja tyytyä Neaferous Licheihin, ajavat ihan kelvollisesti asian. Pakkoja on kertynyt jokunen, samoin irtolappuja.

Ländien täppiminen pelatesa menee niin, että ensin täpitään ländejä, joista otetaan manaa pooliin. Tällä poolissa olevalla manalla sitten maksetaan se otus pöytään. Jos jollain kortilla yrität täppiä vastustajan ländiä, saa hän toki iskeä stackkiin sen tuholoitsun päälle sen, että täppii ländin ja kaivaa manat sieltä.
 
Iselläni on kehitteillä tälläinen life-pakka, kaikki muu näyttäisi olevan kunnossa mutta pari Test of Endurancea sinne vielä kaivattaisiin, että voisi vielä voittaakin.
 
Siis siitä järjestyksestä.

Aina jos minä vaikka hyökkään tämmösellä jörkillä, niin joku voi pelata siihen semmosen taian että se örmy täppääntyy. Tällöin tämä taika tapahtuu ennen sitä hyökkäystä, jolloin tämä örmy ei ehdi hyökätä.
Sittenpä minä olenkin vielä ovelampi ja pelaan semmosen taian että se jörkki untäppääntyy. Minä päätän että sujautan sen siihen kohtaan, kun en ole vielä hyökännyt, mutta se toinen on jo pelannut sen täppäämistaian.

Todellinen aikajärjestys = Jörkki täppääntyy, untäppääntyy, hyökkää.

PAITSI

Manaominaisuudet menee aina ekaks.

Eli jos minä täppään kolme mountainia ja vastustaja pelaa taian jolla täppää ne, kuitenkin minä ehdin saada ne manat pooliin sitä ennen koska manaominaisuus menee ekaksi.
Toisinpäin: hän pelaa taian jolla täppää kolme landia, minä voin täpätä ne ländit manan vuoksi, ja saan ne manat siitä kyseisen säännöt vuoksi.

Tuommoiset taiat kannattaisi pelata siis upkeepissä.


Toivottavasti edes joku tajusi mitä tossa höpäjöin. Meni varmaan viis minuuttia.
 
Otsikko josta on saatettu puhua ennenkin

Ei kukaan haluaisi ostaa kortteja?

Mulla ois niitä aika pirusti tuolla odottamassa hyvää kotia sopivaa summaa vastaan. Melko vanhojakin. Urza'sista jonkin verran, Invasionista aika paljon ja sitte on monista muistakin sarjoista. On myös uusia.
Melko halvalla voisin myydä. Kertokaa lähinnä minkätyyppisiä haluaisitte ja voin linkittää jotakin kortteja jos kiinnostaa.
 
Korjauksia lisää (kai)

Joku kirjoitti: Ei muuten mene noin. Tramplessä pitää jakaa damage pelaajaan ja creatureihin. Creatureihin pitää jakaa damagea ainakin niitten thougnessin verran että pääsee jakamaan pelaajaankin jotain, mutta pakollista se ei ole, eli creature jolla on pro green ottaa damagea vihreästä lähteestä, mutta damage putoaa nollaan protectionin ansiosta.


Äh, ei se taida ihan noinkaan mennä, tai sinä sitten selitit sen niin hankalasti.

2/2 protection from green -örveltäjä torjuu 6/6 trample -örveltäjän joka on vihree. Tramplessa ottaa torjuva creature, (örmy, jörkki, örveltäjä, näitä termejä riittää :D), oman kestävyytensä verran vahinkoa ja loput menee läpi puolustavaan pelaajaan. Eli 2/2 ottaisi kaksi vahinkoa, mutta se ei ota niitä sen takia, koska se on protection from vihreys. Loput neljä menee läpi kuitenkin tavalliseen tapaansa.

6/2 protection from green örveltäjä torjuu 6/6 trample -örveltäjän joka on viherpeukalo. Tramplessa ottaa torjuva creatureoman kestävyytensä verran vahinkoa ja loput menee läpi puolustavaan pelaajaan. Trample-örvellys kuolee, mutta tekee vahinkonsa, eli neljä menee läpi puolustavaan pelaajaan. Protectionille jää korkeintaan huono omatunto, ei muuta. Saa luvan viedä kynttilän trampletyksen haudalle jouluisin.

Lisää :p :
6/2 first strike, protection from green örveltäjä torjuu (taas) 6/6 trample -örveltäjän joka on viherpeukalo. Tramplessa ottaa torjuva creatureoman kestävyytensä verran vahinkoa ja loput menee läpi puolustavaan pelaajaan. Tässä tapauksessa kuitenkin kuolee trample-örmy jo ennen vahingon tekemistä.
En ole täysin varma, mutta ilmeisesti herra trämpletys kuolee ennen kuin on tehnyt vahinkojansa, eli mitään ei tule läpi. Ei tarviisi olla siis edes protection from green tässä tapauksessa pysyäkseen hengissä.
 
Kutakuinkin noin olen tämän trample jutun itse ymmärtänyt.Tosin kyllähän pään vaivaa tulee aina kun erillaiset abilityt kohtaavat.

Paljo helpompi oppia ku on ne kortit tossa silmien edessä :D
 
jee! kivaa että on magicin pelaajia! :D minä itse pelaan sini-valkoisella pakalla. olen vasta aloittelihja mutta silti teurastan kamuni helposti joka pelaa vihr.-mustalla :p
 
jaaha

Gloinin poika sanoi:
jee! kivaa että on magicin pelaajia! :D minä itse pelaan sini-valkoisella pakalla. olen vasta aloittelihja mutta silti teurastan kamuni helposti joka pelaa vihr.-mustalla :p

No minkäslainen pakka on tarkemmin ja tarvitsetko minkään sortin kortteja sinne?
(aina minä oon täällä kauppaamassa jotaki ^^ )
 
Re: jaaha

Kyljys sanoi:
Gloinin poika sanoi:
jee! kivaa että on magicin pelaajia! :D minä itse pelaan sini-valkoisella pakalla. olen vasta aloittelihja mutta silti teurastan kamuni helposti joka pelaa vihr.-mustalla :p

No minkäslainen pakka on tarkemmin ja tarvitsetko minkään sortin kortteja sinne?
(aina minä oon täällä kauppaamassa jotaki ^^ )

noh saviors of kamigawahan se minun toiveeni olisi :p no onhan minulla muutakin mutta kunnioitan kamigawaa :wink:
 
Noh,

(pitkä linkki)

Siinähän noita olisi. Ei minulla ole kylläkään kuin ihan murto-osa tuolta, mutta jos pikkuisen vanhemmat kortit kelpaa niin niitä kyllä löytyisi vaikka kuinka ja kuinka.

Kertoisit tarkemmin että minkälainen pakka se on. Mikä ideana, millaisia örveltäjiä sun muuta ihmeellistä.

/gandar edits: Minulla on laajakuvanäyttö ja silti laittamasi linkki venytti koko sivun pilalle. Muutin sen siis tekstilinkiksi
 
Re: Noh,

Kyljys sanoi:
(pitkä linkki)

Siinähän noita olisi. Ei minulla ole kylläkään kuin ihan murto-osa tuolta, mutta jos pikkuisen vanhemmat kortit kelpaa niin niitä kyllä löytyisi vaikka kuinka ja kuinka.

Kertoisit tarkemmin että minkälainen pakka se on. Mikä ideana, millaisia örveltäjiä sun muuta ihmeellistä.

/gandar edits: Minulla on laajakuvanäyttö ja silti laittamasi linkki venytti koko sivun pilalle. Muutin sen siis tekstilinkiksi
noh ideana on puolustus niin maala kuin ilmalla.pakassani taas on enchantentteja, joihin panostan paljon (ja ehkä liikaakin) .örveltäjillä ei ole voimalla tai kestävyydellä mitään bäliä mutta taidoissa voisi olla jotain kortin nostosta,healtin saamisesta tai yksinkertaisesti lentäjänpojat :grin:
ps.tottahan toki vanhat kortit sopivat mainiosti ja ymmärrän jos tämä oli/on epäselvää :wtf: pps. kana on TODELLA hyvää
 
Vlkoiseen pakkaan kannattaa varmaan koittaa hommata jostain 4x Auratouched Mage, niiden ability on harvinaisen monikäyttöinen. Nyt tuo oma pakkani on muotoutunut Academy Rector-Yawgmoth's Bargain-Tendrils of agony pyöritykseksi, joka vieläpä toimii ihan hyvin. Vapaaehtoisia harjoitusvastustajia kaivataan. :wink:
 
Ylös