Mistä elokuvasta tai TV-sarjasta? (Googlaus kielletty)

Se on muuten katsomatta vielä. Kirja kuuluu suosikkeihini. Ei, ei ollut siitä leffasta kyse.
 
Olen melkein satavarma, että tämä on muinoin näkemäni leffa, jossa Alan Rickman näytteli Metatronin roolin (joutuen siinä sivussa vakuuttamaan, ettei ole taloon tunkeutunut raiskaaja vaan ihan oikea enkeli) ja kristillinen jumala inkarnoitui naisen hahmossa, mutten kuollaksenikaan muista sen nimeä.
 
Tässä on tuo legendaarinen kohtaus:

Metatron: [Bethany hears a noise in her closet at night. She reaches under her bed and pulls out a baseball bat. Flames suddenly erupt in the middle of the room] Behold the Metatron, herald of the Almighty and voice of the one true God. Behold the Metatron, herald of the Almighty and voice of the one true God.
[Bethany runs to her closet, pulls out a fire extinguisher]
Metatron: Behold the Metatron, herald of the Almighty and voice of the one true G -
[Bethany douses the fire]
Metatron: Oh, G -
[Metatron coughs repeatedly and emerges from the smoke as Bethany rushes back to the bed and grabs the bat again]
Metatron: Agh! Sweet Jesus, did you have to use the whole can?
Bethany: [brandishing the bat] Who the fuck are you and what the fuck are you doing in my room?
Metatron: I'm the one that's soaked and she's the one that's surly, that's rich. Stupid fucking... Christ...
Bethany: Get the fuck out of here! NOW!
Metatron: Or you'll do what, exactly? Hit me with that ffffffish?
[Bethany realizes she's holding a large fish, and drops it in shock]
Metatron: Now, just sit down on the bed and shut up. Jesus wept... look at my suit!
Bethany: Look, just take whatever you want, but don't kill or rape me.
Metatron: Oh, get over it, will you? I couldn't rape you if I wanted to. Angels are ill-equipped.
[he drops his pants to show blank skin where his genitals should be]
Metatron: See? I'm as anatomically impaired as a Ken doll. Now make yourself useful and gimme that towel, will you?
[Bethany tosses it to him and he starts wiping his clothes dry]
Metatron: Honestly, you bottom feeders and your arrogance, you think everybody's just trying to get in your knickers.
Bethany: What are you?
Metatron: I'm pissed off, is what I am! Do you go around drenching everybody that comes into your room with flame-retardant chemicals? No wonder you're single.


Katsotaan, jos joku muistaisi elokuvan nimen... jännitys tiivistyy...
 
Dogmahan tämä. 1999 valmistunut Kevin Smithin käsikirjoittama ja ohjaama elokuva, jossa hän itse esitti sivuosassa Silent Bobia, jolla oli Metatronin väitteistä huolimatta kahdet vuorosanat. Niistä ensimmäinen oli Indiana Jones -viite.

Katsoin leffan kera tyttäreni, joka sai valita sen ja Die Hardin väliltä. Takakansitekstien aborttiklinikalla työskentelevä katolinen nainen vetosi häneen. Itse pidin leffasta vähemmän kuin joskus aiemmin, koska elokuvana se ei ole erityisen hyvä ja vitseistäkin saisin enemmän irti katolilaisella kasvatuksella.

Isilmírëlle vuoro.
 
Omg. Nyt lienee jo pakko arvuuttaa jotain itse eikä vain tyrkätä vuoroa eteenpäin.

Vihreä oli kerran Pimeyden Kruunun mahtava kivi, mutta se peittyi jäähän.
On olemassa ennustus: Kun pohjoisen taivaan tähdet syntyvät uudestaan, niin silloin se, joka rikkoo jään Mustalla Miekalla, saa haltuunsa Vihreän Kiven. Jos hän silloin painaa päähänsä täydellisen kruunun, hänestä tulee maailman valtias...
 
Hmmm... Sopisi sarjaan nimeltä He-Man and The Masters of the Universe, mutta koska kysyjä on Isilmire, vastaan She-Ra.
 
Kyseessä on elokuva, ei sarja.

"Älä kysy, kuka teki sen,
älä kysy, mistä löytyy syyllinen,
täällä kuu kulkee savusumuun,
täällä jalanjäljet tyhjään katoaa.

Me olemme varjojen kuninkaat.
Mitä tarvitsemme, se me otetaan.
Meitä polttaa musta tuli,
sieluun sataa ensilumi."
 
Kun nyt kerrankin sattuu tuttuja lainauksia niin vastaan vaikka äskettäin itse arvuuttelinkin.

Eli eikö liene kyseessä suomalainen leffa "Lumikuningatar". Nimiosaa näytteli Satu Silvo.
 
Offia, mutta tuo Lumikuningattaren kohta, jossa kuningatar käskee poikaa lyömään miekalla jotain esinettä toteamalla kylmänviileästi "Lyö!" kaikui pitkän aikaa päässäni esim halkoja tehdessä. :grin: Kertonee siitä miten paljon tuota filmiä tuli tapitettua lapsena.
 
Itse näin "Lumikuningattaren" sen ilmestymisvuonna 1986 eli oikein leffateatterissa. Ja täytyy sanoa, että Satu Silvo nimiosassa aiheutti tuolloin jonkinlaatuisen ihastumisen. 😍 😉

Vaan kysytääs sitten lisää:

X: "Well well, if it isn't the smoker. Well... Remember me, amigo?"
Y: "M-Mm."
X: "'Course you do. El Paso."
Y:
"It's a small world."
X: "Yes, and very, very bad."
 
Tästä sarjasta puuttuneekin lähinnä enää Hyvät, pahat ja rumat, joten otetaan sekin pois kuleksimasta.
 
Koko "dollaritrilogia" on nyt ehdoteltu. Oikea vastaus on "Vain muutaman dollarin tähden", joten Kointähti saa vuoron jatkaa arvuuttelua.

Edellä lainatussa pätkässä sanailivat siis Wild "the hunchback" ja Eversti Douglas Mortimer. Eli Klaus Kinski ja Lee Van Cleef.
Itse leffaa taas pidän ehkä parhaimpana koko trilogiasta.

Kointähti jatkaa.
 
Lopun kärryajely on kerta kaikkiaan hieno kohtaus! Äitini sanoi leffaa katsoessaan, että isäni olisi kiinnittänyt kuorman niin paljon paremmin... :D

Mutta uuteen kysymykseen.

Herra X: "Tässä tämä on. Pientä patinaa ajan tuomaa, elämää nähnyt auto. Tai oikeastaan kuolemaa. Tietääkseni sillä on ajettu kolme suurta eläintä ja yksi ihminen hengiltä. Lyhytkasvuinen, kiinalainen."
 
Herra A: "Mitäs tehhään? Luovutettaanko?"
Herra B kiroaa
Herra C: "Minä sanon että seurataan Jynkkyä"
Herra D: "Ja minua pitävät suljetulla"
[...]
Herra B: "Me kuoltiin ja jouvvuttiin Helevettiin"
Herra C: "Veikkaisin ennemmin Asgardia tai Valhallaa"
 
Herra X: "Mitä musaa te vajakit oikeastaan soitatte edes?"
Herra C: "Sinfonista postapokalyptista reindeer grinding christ abusing sotapakanafennoskandimetallia"
 
Ylös