Mistä kirjasta? Lue ensimmäinen viesti.

Niinhän siinä on. Neil Gaimanin Tähtisumua on oikea vastaus. Sinun vuorosi. (Ja jos minä tiedän vastauksen, tämän menee todella omituiseksi.)
 
Jotta tämä ei menisi ihan minun ja Angervoisen vuoropuheluksi :) , niin luovutan vuoroni jollekin muulle. Joten, olkaapa hyvä.
 
Jotain hieman erilaista:

"Ei, hän ilmaisee nyt aikovansa istua ruokapöydässäkin alasti. Tai ainoastaan pelkkä paita päällä. Niinkuin Jukolan pojilla. Ja jos sopisi niistää nenänsä paidan helmaan, niinkuin oikeat Jukolan veljekset, se olisi hupaisaa..."
 
Argh! Tämä on varmasti harhaan johtavaksi tarkoitteu mutta pakko vastata: Seitsemän Veljestä. xD
 
Tietenkin se on harjaanjohtavaksi tarkoitettu, ei se muuten olisi minun laittamani. Vinkiksi sanottakoon, että kyseessä on vanha suomalainen klassikko novellikokoelman muodossa, jonka kirjoittaja totteli myös nimeä Algot Untola.

/edit: Meniköhän liian helpoksi? Onneksi on sen verran "epäcool" kirja, että tuskin kovin moni on lukenut.
 
Agh, sama pää kesät talvet. Theodericin arvaus on täysin oikea noihin vihjeisiin, mutta itse lainaus on Joel Lehtosen "Kuolleet omenapuut"-kirjasta. Viimeinen kerta kun otan ulkomuistista. Theodericille vuoro siis.
 
Pahus, olen viikonlopun matkoilla enkä pääse kirjahyllyn ääreen, joten siirretään vuoro seuraavalle halukkaalle...
 
Loru Sorbusten Herrasta! :D Hehee, tuo oli ainoa, jonka tiesin.

*muoksista*voihan mätäpäitten kuningas! Unohdin jatkaa. Noh, jos joskus vielä tulee mahdollisuus, niin sen käytän.*muoksista*
 
Mutta se ei ole tyhmä teos! :D Minulla tulee mieleen joku Prachetin kirja...en vain osaa sanoa mikä. Humm.

edit: Oho oho! 400. viestini + ne jotka on/oli 'tervetulo' viesteinä esittelyissä. :DD
 
Smeagol-Klonkkua ei näy eikä kuulu. Odotetaanko vielä?

/Gandar edits: On hän toissapäivänä käynyt, mutta jos ei pikku lähipäivinä ala näkyä, niin kaipa tuota voi joku muukin vuoron käyttää
 
Otan vapauden laittaa seuraavan:

"Rakkaus ei halua muuta kuin toteuttaa itsensä.

Mutta jos rakastatte ettekä voi luopua toiveistanne, niin olkoon toiveenne tämän kaltaiset:

Sulaa ja muuttua virtaavan puron kaltaiseksi, joka laulaa yölle omaa säveltään.

Oppia tuntemaan liian suuren hellyyden tuskan.

Haavoittua käsittäessänne rakkauden.

Ja vuotaa verta mielellään ja iloiten."


Onkohan kukaan lukenut näitä mietteitä? Kai joku sentään...
 
Tuo voisi ehkä olla Oscar Wildea. En kuitenkaan osaa sanoa, mistä teoksesta, en tunne tuotantoa tarpeeksi hyvin. De Profundikseksi vähän liian optimistista, voisi ehkä olla joku Wilden satu, essee tai näytelmä. Tai runo.
 
Olisiko kyseessä Kahlil Gibranin mietteitä? En ole varma, mistä teoksesta, mutta jostain olen lukenut. Olen 99% varma, että tuo on Gibrania!
 
Kirjoitan tämän nyt ulkomuistista, joten virheitä voi olla:
En uskollisten mielten avioon näe esteitä.
Ei ole rakkautta rakkaus,
jos se muutoksesta muuttuu
tai torjuttuna taipuu torjumaan.
 
Ylös