Mitä kaikkea kipeänä voi tehdä

Kun olen kipeä, keitän (tai laitan jonkun muun keittämään) kamomillateetä, sitten olen tietokoneella, katselen telkkaria, luen tai kuuntelen musiikkia (samalla tietenkin siemailen teetä).
Jos vain jaksan, niin pengon paikkoja ja katselen mitä kaikkea löydän. Välillä tulee tehtyä aika yllättäviäkin löytöjä, niin omasta huoneesta, kuin jostain muualtakin.
Ja suklaata täytyy aina olla, vaikka sitä ei voisi paljoa syödäkään, mutta kummasti se aina piristää... :wink:
 
Tämän ovat kaikki jo moneen, moneen kertaan sanoneet, mutta tässä se tulee, mitä minä teen kipeänä:

Minä luen yleensä jotain fantasiaa, kuten esim. Silmarillionin uudestaan, jos ei ole kirjastossa päässyt käymään, tai ehä Kingiä... riippuu vähän... En katso TV:tä terveenäkään, joten miksi kipiänä? Eihän TV:stä ees tule kuin Krishna soikoon... Jatkaaksemme, en pelaa koneella kipeänä, olen kuitenkin netissä ja kuuntelen musiikkia... sekä joskus myös katson musiikki-DVD:itä. No, tässä tulee jotain totally new; Minä juon hunajalla maustettua omenateetä kymmenisen kuppia päivässä ja kahvia jatkuvalla syötöllä. Että seilleen!
 
keljuh sanoi:
nappa sanoi:
ja kiva sitten huuruissa katsoa jotain Disneyn Topia ja Tessua.

Siitähän voisi löytää kaikkea uutta ja mielenkiintoista. :)

Täysin turha viesti tämä minun, mutta et arvaakaan kuinka repesin tuolle. :lol: Kiitos. :D
 
Kun olen kipeänä, yritän ensiksi (mikäli nukkuminen ei onnistu) olla netissä,katsella telkkaria tai lukea kirjoja. Mutta jos on todella kipeänä, niin siirryn sarjakuviin, ja silloin menee yleensä kaikki Elfquest:ista ja Sandman:ista Aku Ankkaan :lol:
Kun on kuumetta on paljon, niin tulee joskus tehtyä todella outoja tulkintoja... Erityisesti jos innostuu lukemaan jotain filosofisempaa kirjallisuutta, kuten Pikku prinssiä.
:)
 
Hmm..
Olen samoilla linjoilla Rikun, Ronin ja Gandarin (ja monen muunkin täällä) kanssa. Tietokone, lukeminen ja tv. Niin, ja makea. Muuta ei sairastava ihminen tarvitse. Eikä liioin tervekkään.. :D
 
Sairaana voin vain maata sängyssä ja luulla tai toivoa kuolevani.
Pipinä taas voi jopa lukea ja juodakkin.
Voi myös harkita ADOMin pelaamista tai trollaamista keskustelupalstoilla. :twisted:
Pipiys on myös hyvä syy livahtaa kotitöistä.
ja tehdä kaikkea kevyttä(=kivaa),
mitä et muulloin ehdi.
Nyyh,miksi olen terve,miksi en ole pipinä ? :p
 
keljuh sanoi:
Ja kun olen kipeä, saatan saada mahtavia päähänpistoja. Alan vaan riehua hullun lailla kotona, juoksen ja pompin ympäri taloa. Viimeksi leikin hobittia. :D

*nauraa kippurassa*

Itelläkin voi tulla jotain ton kaltasia päähän pistoksia kun on kipee... se vaan harmittaa ku ei oo kovin isoa taloa joten en voi oikein juoksennella :(

Mut kumminkin... asiasta toiseen... mä teen aikast lai samoi juttui ku muutki. Katon telkkaria/videoita (Kultakutri oot oikeessa et Disney videot piristää tosi mukavasti :) ) luen kaikkea mitä käteen saan, piirrän, väritän, kirjotan kirjeitä.
Kun on sairas niin on aikaa myös ajatella kaikkee... (ellei päänjomotus sitä estä :) ) Ja jos sattuu olemaan kipee kouluaikan nii on tosi hauskaa pirautella kavereille kun ne on tunnilla ja vaikka piikata koko luokkaa *nauraa kun ajatteleekin tätä* (harmittaa ku en oo kertaakaa tehny nii) Mitäs muuta... yleensä on kylläkin kaikesta huolimatta tosi tylsää kun on kipee... ja joskus sitä vaan tulee nukuttuu koko päivä.

Nappa! Tervetuloa kerhoo! Itelläkin on ollu selkä kipee jo kohta yli vuoden! Oon iteki 15v. ja kaikki aina väittää et ei nuorilla voi olla niska ja selkäkipuja (ja paskanmarjat *hups. Pyytää anteeksi* ) Mitä nämä sitten on? Kuvittelenkos mä vaan kipuni? No kumminkin :)
 
Kipeänä Voi:
1. <sensuroitu> :D Anteeski, on tylsää...
2. katsoa telkkaria
3. surffata netissä
4. kuunnella heviä
5. SOITTAA KITARAA! (ai niin, kaikki ei osaa)
6. olla kipeä[/u]
 
Moni täällä katseleekin telkkaa ja videoita kipeenä, minä myös.
Ja oon myös vähän aikaa netissä, niinkun tuolla taisikin jo lukea. Mutta ikäviäkin asioita kouluaikana, on tehtävä läksyt :x
 
Surffaan netissä, luen katson telkkaria(tai no, videoita, päivällä sieltä ei tule mitään)
Eli kaikkiea mitä teveenäkin. Yllensä ahmin myös kaikkea makeaa, mitä vain talosta löytyy.
 
mun ollessa sairaana ne on aina ne samat tekemiset: televisio,videot,kirja,kone,karkki. ja kaikki nuo liittyy silmiin. paitsi no karkki...mutta voi sitäkin syödä silmillään.. 8) jossain vaiheessa yleensä tulee sit sellanen tunne että silmiä särkee ja kuumottaa ja sattuu niin että vois repiä ne päästä. yleensä mä sitten nukun. tosin yli 38,5 mulla johtaa peittojen alla käpristelemiseen ja horteeseen. ei pysty nukkumaan mutta ei valvomaankaan. syödäkin on vähän vaikeaa kun ei kylmän pelossa uskalla kättä ottaa pois peiton alta. ja sitten syödään lääkkeitä ja tullaan toisenlaiseen horteseen :roll: :wink:
 
Itse olen ollut kipeänä viimeisien vuosien aikana ainoastaan näiden ikävystyttävien naistentautien takia. Silloin en voi tehdä mitään muuta kun maata sängyssä pidellen kiinni vatsasta ja käydä välillä vessassa oksentamassa. Kyllä, minä todellakin kärsin suurista vaivoista. Ja kun se sama toistuu joka kuukausi ei kellään ole hauskaa.
Sillon kun en ole oksentamassa nukun, mikäli voin. Muuhun ei oikeastaan ole voimaa. Jos johonkin voimaa riittää, niin se on television katselu. Harvemmin sieltä mitään hyvää tulee, mutta vielä harvemmin jaksan valita jonkun hyvän videon mitä oikeasti jaksaisin seurata koko ajan tiiviisti.

Jos minulla löytyisi kipeänä ollessa voimaa tehdä jotain hauskaa, niin varmaan minä taiteilisin tai ennemmin askartelisin jotain pientämukavaa. Voisi tehdä itselleen vaikka parane-pian -kortin :D. Tai äidille tekisitkö-ihanaa-pullaa-sairaalle-lapsellesi -kortin. Ei ole tullut kokeiltua, mutta jos siitä tekisi kauniin, niin varmasti sitä joku heltyisi ja rupeisisi pullaa leipomaan :)
 
Ah, nämä klassiset eli videot,musa, piirtely, nukkuminen ja kirjat. niin ja tietty tietokone. Mä pysyn yleensä tällä lasten elokuvien kannalla. Sitten mun outo tapani innostua meikkaamaan aina sairastaessa. Mistähän sekin johtuu.....*kohauttaa olkapäitä*
 
Ai mitä tehdä sairaana?

No. Siis. Ensiksikin. Olen kouluaikana kipeänä n. 1-1œ kk välein, joskus harvoin useamminkin. Vika on vain siinä, että kun olen niin kipeä ettei kouluun voi mennä, ei voi muutakaan. Siis ihan kuten Xara.
TV:tä tai videoita ei ole (eikä kyllä paljoa kiinnostaiskaan), ja talon ainoa nettikone on alakerrassa. Jos sinne uskaltaudun, onnistun yleensä kyyhöttämään netissä puoli päivää, kun kukaan ei hätistä sairasta pois koneelta - vaikka menisin sinne herättyäni kymmeneltä ja lähtisin kello puol neljä, kun kakarat tulee koulusta (siis viimisetkin, ne isommat jotka uskaltaa jo ajaa mut pois). Vikoja on kaksi: Silloin kun jaksan tulla alas, tämä tulkitaan niin että olen tarpeeksi kunnossa myös esim. vahtiakseni pienempiä ja järkätäkseni paikkoja. Ja seuraavana päivänä taas kouluun, hus hus!
Jos taas olen ihan oikeasti vuodekunnossa. Hmmm. Kannettavalla voi kirjoittaa sängyssä tai pelata pasianssia tai vapaakenttää (jälkimmäinen on parempi, kun ei tartte hiirtä käyttää - rullahiireni on puolet ajasta rikki ja toisen puolen ärsyttävä), mutta siinä menee noin 15 min. silmät ja pää kipeäksi. Piirtää ei sairaana voi (jos olen siinä kunnossa, että pääsen pöydän ääreen/em. koneelle, en ole sairas ja joudun seuraavana päivänä kouluun), ja lukemisesta seuraa tämä sama pääkipu.
Joten sairaana minä luen noin 10 min kerrallaan. Loppuajan nukun ja makaan surkeana. Tai vingun äitiä tuomaan minulle suklaata ja limsaa. Jos olen näin sairas, se yleensä antaakin.
Tai luen sarjakuviani (W.i.t.c.h.:iä, muita en omista, ja silloin kun olen sairaana niin tietysti kaikki aiemmin mainitut Elfquestit ja Sandmanit sun muut on kirjaston hyllyssä rauhassa kuumeisilta sormiltani), ne eivät ihan oikeasti särje päätä. Yleensä luen valveillaoloaikanani ne kaikki useampaan kertaan. Ja juon kaakaota tai minttuteetä hunajalla maustettuna (mikään muu tee ei mene alas terveenäkään, eikä minttukaan sokerilla). Eipä siinä oikein muuta voi.
Paitsi tietysti haaveilla ja sepittää sata sivua tekstiä terveempää päivää varten ja unohtaa sen kaiken heti kun nukahtaa.
Urgh. Tahtoo sairaaksi. Ehkä toiveeni toteutuu - tulin juuri lenkiltä peltoteitä pitkin, housuni ovat märät polviin asti. Nyt minä vilustun. Kiva.
Taidan näet huomenna esittää sitä kamalaa kuumetta. Saan maata sängyssä ja lukea. Ja passuuttaa. :D
Olen ilkeä, tiedän. Mutta eihän sairasta voi syyttää? :mrgreen:
 
Aina voi katsoa ostos-tv:tä jos ei muutakaan keksi...
Sieltä tulee semmosen tunnin verran samaa mainosta, jos ei muuten nukuta ni se on hyvä keino... :)
 
Silloin kun minä olen sairas niin minä katon TV,pelaan ps2, luen, teen kaikenlaista tietokoneella ja nukun jos voin. No jos on kesä ja on pesäpallo peli niin meen pelaamaan tai talvella lätkä peliin vaikka olisi kuumetta, paitsi jos on joku muu tauti flunssa niin oon varmaan koko ajan kotona. Mutta jos on pelkästään flunssa niin lähen harjotuksiin.
 
Hmm.. Kipeänä voi.. (jos jaksaa) olla netissä, lukea (varsinkin sarjakuvia), tuijottaa ulos ja synkistellä, koota palapelejä :lol: , kuunnella musiikkia (tunnista toiseen..jne.), siivota tai miettiä uutta sisustusta, katsoa TV:tä.
MTV:ltä tai joltaki muulta kanavalta, esim. Ruotsin kanavilta tulee aina jotaki kökköä ohjelmaa jota jaksaa katsoa kuumeessakin.. Ostos-TV rules!!

Paras tapa tappaa kipeänä aikaa on kuitenkin mennä hiljaiseen, pimeään huoneeseen nukkumaan ja pistää radio päälle (ei liian kovalle). Nukkuminen on parasta mitä kipeänä voi tehdä.. Sitten ko herää on semmonen hassu olo päässä..heh :wtf: (jos siis on kuumetta) No jooo...
 
Olin toissapäivänä 'kipeänä' viisaudenhammasleikkauksen takia. Eli en varsinaisesti kipeä, mutta olisin ollut hyödytyn koulussa. Niinpä siis kotona kovan kipulääkityksen ja antibioottien kanssa. Pari tuntia meni nukkuessa jääpussi posken päällä ja verenvuotoa tyrehdytellessä.
Loppupäivän sitten luin, kuuntelin musiikkia niin kovalla kuin tahdoin ja tuhlasin elämääni internetissä. Ja söin jäätelöä, joka maistui kumma kyllä puudutusaineelta.
Eri asia, mikäli on niin kipeä, ettei voi tehdä muuta kuin maata ja kärsiä ja juoda paljon nestettä. :(
On ihanaa olla vain vähän kipeä. :D
 
Olen erittäin harvoin kipeänä ja jos sairastun niin se on yleensä vain flunssaa. Silloin jään pois koulusta enkä tee mitään muuta kun olen netissä (tietysti Vihreässä Lohikäärmeessä). Tai sitten makaan sängyssä vaikka kuinka kauan ja kuuntelen musiikkia. Ja eihän kirjoja saa unohtaa! Vaikka niitä luen kylläkin kokoajan, kipeenä tai ei. Tai joskus saatan linnoittautua olohuoneen sohvalle, jonne otan syömistä, lukemista ja kaukosäätimen ( :)). Jos telkkarista ei tule mitään hyvää niin saatan katsoa ostoskanavaa vaikka 2 œ tuntia putkeen.
 
Ylös