Mitä kaikkea kipeänä voi tehdä

Kun minä satun sairastumaan, niin silloin kulutan aikaani netissä, useimmmiten täällä konnussa, tai luen, katson telkkaa, tai videoita. kaikki Disneyn klassikot ovat tosiaankin hyviä, tai sitten muumit. Myös kaikki animet, ja TSH ovat tosi hyviä sairaana katsottavaksi. Musiikkiahan kannattaa ehdottomasti kuunnella. Määsäily, etenkin kaiken herkkujen mässäily on hyvästä sairaana , ja jos ei keksi mitään muutakaan tekemistä, niin sitten voisi vaikka pelata playstationia.. :lol:
 
Pelaan, pelaan, pelaan.

Mikään ei voita sitä, että saa lyhistyä lämpimän peiton alle, juoda paljon kuumaa mehua ja hakata pleikkaria niin paljon kuin sielu sietää. Aah, Final Fantasyt, aah.

Oikeastaan ainoa aika jolloin pystyn pelaamaan niin paljon kuin vain haluan, on silloin kun sairastan, sillä silloin voin hyvillä mielin olla tekemättä yhtään mitään muuta. Jos saan jäädä päiväksi kotiin arkipäivisin kun veljeni on koulussa, niin konsoli on yksin minun käytössäni koko päivän ja siitäkös vasta riemu repeää.

Sairaana tulee myös luettua paljon. Yleensä kaivan esiin lempikirjani, ja nautiskelen sitä kaikessa rauhassa. Televisiota/elokuvia katselen myöskin, joskaan niihin en aina jaksa keskittyä niin paljon. Pääasiassa pelaan, ja lueskelen. Ja nukun.

//Ai niin, ja:
Riku sanoi:
Ja myös Ronin kysyi kohtuullisen kysymyksen; miksei sairaanakin voisi mennä bilettämään (joskin suosittelisin kotiin jääntiä yli 40 asteen kuumeessa)?
Mitään kotiin jääntiä, pyh. Tuolloinhan sitä on jo valmiiksi sellaisissa huuruissa, että hauskanpito tulee hyvin edulliseksi. ^____^
 
No, minä itse olen tällä hetkellä aika flunssainen, ja toivon, että olisin tiistaihin asti. Kuumetta ei ikävä kyllä vielä ole, mutta ehtii sellaisenkin hankkia.
Ja mit teen nyt. Olen tietokoneella, luen, piirrän, kirjoitan, katson muumeja nauhalta, ja sitä rataa. Musiikin kuuntelusta minulla saattaa mennä pää kipeäksi tai saatan saada migreenin kun olen kipeä. Viime joulun jälkeen olin kipeä, ja pelasin viikon jotain tietokonepeliä, joka päivä ainakin kolme tuntia, kunnes kone ylirasittui, ja päätti simahtaa.
Minua ainakin ärsyttää se, jos on itse kipeä, ja kaikki muut sitten hössöttää siinä vieressä. Ei lainkaan omaa rauhaa.
 
no ainahan voi puhua maraton puheluita. mutta jo se ei kiinnosta niin kaikki edellä mainitut.. ja joskus on mukava ihan vain ajatella kun kerrankin kerkeää.
 
Kerrankin kun on niin kipeä ettei punkasta voi nousta, käytän tilaisuuden hyväkseni ja luen niin ison pinon kirjoja kuin vain ennätän. Koskaan ei aika tahdo riittää ja sairaana voin lusmuta hyvällä omallatunnolla. Hih hei.
Illalla on sitten usean tunnin lukemisen jälkeen aivot tuntuvat valuvan korvista ulos ja olo on vielä sairaampi kuin aamulla. :)
 
Kuten monet muut, itsekin suosin kirjaa, televisiota, tietokonette ja CD-soitinta kipeänä ollessani. Näistä varsinkin monta tietokone tuntia ei kyllä oikeastaan tee varsinaisesti hyvää ololleni, niiden jälkeen tunnen itseni vieläkin zombiemmaksi (<- taipuuko oikein?) kuin ennen ruudun eteen istahtamista.
Ulos en pysty kipeänä lähtemään, silloin iskee aina kauhea päänsärky ilmasta riippumatta.
Kipeänä olo päivät ovat kyllä omiaan esimerkiksi haaveilulle ja siivoamiselle. Huoneeni tuleekin sitten siivottua tasan niin monta kertaa vuodessa kuin olen sen aikana kipeänä. :wink:
 
Olen harvoin sairas, mutta kun olen, niin olen sitten kunnolla. Viisi viikkoa sitten olin 40 asteen kuumeessa ja silloin ei paljon tehty. Silloin melkein hourailin ja näin näkykjä :roll: . No, jos olisin järjissäni, niin enköhän valitsisi ajan vietteeksi kirjaa tai sitten minä harjoittaisin kirjoitus harjoitustani.
 
Katson syntisen paljon telkkaria. Ja videoita. Ja katson vielä kaiken lisäksi kaikkia huippuja vanhoja filmejä, kuten vanhoja Mustia oreja tai Muumeja ja kaikkia piirrettyjä, mutta myös ihan oikeita elokuvia.

Luen jonkin verran. Jonkin verran normaalia enemmän. Juon jatkuvalla syötöllä punaista Finrexiniä, se on nam. Ja valitan ja urputan ja nihkeilen ja itkeskelen. Ja olen muutenkin vaikea ja tyhmällä päällä. :p

Kerran olen lähtenyt kipeänä (ei ollut kuumetta, kurkku tulessa ja kauhea flunssa) ulos, mutta jo automatkalla tajusin, että kuolen jos menen johonkin baariin edes istumaan. Onneksi pääsin sieltä sitten Hesburgerin kautta kotiin. :)
 
Minulla on nämä kaksi pakollista leffaa, jotka katson aina ollessani kipeä. Leijonakuningas ja Sormuksen Ritarit. Ne molemmat osaa jo lähes ulkoa, eikä tarvitse keskittyä juuri lainkaan. Lisäksi juon hirveitä määriä "jouluteetä" (omenan ja kanelin makuista ja tuoksuista) ja vietän lähes koko päivän olohuoneen sohvalla, vilttiin kääriytyneenä. Luen jotain kirjaa, mieluiten mahdollisimman simppeliä. Eddingsit ovat mahtavia tähän tarkoitukseen. Katson telkkaria, vaikkei sieltä tulisi mitään hyvää, piirtelen epämääräisiä ukkeleita enkä jaksa tehdä yhtään läksyjä. Nukkumista, urputtamista, valittamista ja käskyjen jakamista ei voi unohtaa.

Olen harvoin kipeä. Sairastun yleensä kerran vuodessa, syksyllä, talvella tai kevättalvella. Tietysti talvinuha ja kesävilustuminen ovat tavallisia, mutten jää niiden takia sisälle potemaan. Ja jos sairastumiseksi lasketaan myös jokakesäinen itsensä telominen, sairastun kaksi kertaa vuodessa. Viime kesänä onnistuin astumaan pahasti lasiin juuri hellepäivien alkaessa. Ensimmäisen helleviikon vietin kotonani hikoillen ja täristen, koska lasi oli viiltänyt jalkapohjastani pari isompaa hermoa rikki.
 
Ihan samoja, kuin muillakin... Kone, videot, tv, musa, karkki, nukkuminen, roskan lukeminen... Helpompi on sanoa, mitä EI kannata tehdä... Mä en koskaan makaa sairaana vaan sängyssä, kuten jotkut... Hyi hyi hyi... Se olis aika karmasevaa, maata nyt koko päivä tunkkasessa huoneessa. Sitä ei muuten edes suositella!
Jos on yksin kotona, voi tehä kaikenlaista, mitä ei ehkä muuten tekisi, eli olla keskellä päivää 45 minuuttia lämpimässä suihkussa (rivitalossa tämä on kätevää, kun ei lämmin vesi lopu)...
Kunhan ei rehki, niin kaikki varmaan on ok... (Ulos ei kannata lähtee...)
 
Ajankohtainen aihe minulle, makailen juuri toipilaana kotona. Suosittelen ehdottomasti videoita! :D Katselin jo Leijonakuninkaan monen vuoden tauon jälkeen ja kohta ajattelin jatkaa jollakin toisella Disney-videolla. Videoita katsellessa ei rasitu liikoja, ja jos silmiä särkee, voi videota vaikkapa vain "kuunnella". Lukeminen on vähän niin ja näin, en ainakaan jaksaisi esim. TSH:n tarttua, jokin roskahömppäkirja kyllä menisi. Netti sitten, kyllähän netissä kipeänä käy, mutta kovin pitkään ei jaksa kyllä olla. Puolesta tunnista ehkä tuntiin on kyllä maksimi. Muuten silmät väsähtää. Mutta kannatan siis videoita, erityisesti noita Disneyn videoita, piristävät hirmuisesti. :wink:
 
Kipeänä ollessahan juju on siinä, ettei tee mitään.. Minä omistan semmoiset ihanaiset siskot, joiden kanssa meillä on sopimus, että kun yksi on kipeänä, hänelle luetaan ääneen, niin ei tarvitse itse rasittaa silmiään. Yleensä sitten sellaisia kirjoja, joista kaikki tykkäävät, eli vaikkapa Tolkienia. Tämä ei tietenkään toimi silloin kun ollaan kaikki kipeitä yhtä aikaa..
 
Niisk, nenä vuotaa ja kaikkea hauskaa.
Flunssa iski.
Noo, suurimman osan ajasta olen käyttänyt nukkumiseen. Nukuin kahteentoista.
Sitten tulinkin tietokoneelle, en ole syänyt mitään.
Äsken imuroin. Minulle aina iskee kauhea siibvousvimme, ja nyt (kiitos imurin) päässä surisee, kun siellä olisi ampiaispesä.
Nyt voisi jälleen katsoa Bennyn & Joonin kun on taas aikaa.
Kirkkaassa valossa menee pää kipeäksi, siksi meillä kotona on aina jos joku on kipeänä pimeää.
 
Mikä toiveiden topic kaltaiselleni kipeälle pikku tyttöparalle!
Olen ollut nyt neljä päivää kotona sairastamassa, eikä ole ollut yhtään hauskaa, vaikka aluksi toisin luulinkin.
Toivoin pikku flunssaa ja kappas- heti seuraavana päivänä kuumetta ja kovaa yskää! :D Seuraavana päivänä olin jo valmis lähtemään kouluun, mutta ei- kuume nousi ja yskä koveni, flunssaakin tuli kehiin. Näin on sitten jatkunut ja olen ihan kyllästynyt.
En ole aikoihin ollut näin inhottavassa kuumeessa [vatsatauti kyllä hakkaa lämmön mennen tullen, onneksi en sentään saanut sellaista]. Neljä päivää olen vain kellinyt pedissä yskien yksikseni ilman ketään hoivaajaa, ja aina kun olen yrittänyt nousta, on iskenyt päänsärky ja huimaus ja olen laonnut takaisin vaakatasoon. Nyyh!
Mitään hyvää, kuten esim. suklaata, ei löydy, eikä tekemistä keksi tai ei vain jaksa tehdä mitään. :(
Jos olen jaksanut raahautua alakertaan, olen yrittänyt syödä, mutta ruokahalua ei oikein ole. Netissäkään ei viihdy niin kauan kuin olettaisi. Kurjaa.

Thaurisiliel sanoi:
Jos on yksin kotona, voi tehä kaikenlaista, mitä ei ehkä muuten tekisi, eli olla keskellä päivää 45 minuuttia lämpimässä suihkussa (rivitalossa tämä on kätevää, kun ei lämmin vesi lopu)...
Kunhan ei rehki, niin kaikki varmaan on ok...

Voi, tuotakin minä olen yrittänyt, tosin en ihan neljääkymmentäviittä minuuttia.
Kyllä onnistuin putsaamaan itseni, mutta työstä se kävi, kun välillä alkoi pyörryttää ja piti nojautua seinään ettei kaatuisi.
Käsiäkin alkoi särkeä, kun ei olisi jaksanut levittää sampoota hiuksiin. :roll:

Kiitos tämän nerokkaan topicin, keksin, mitä seuraavaksi teen: otan jäätelöä ja käperryn katsomaan jotain Disneyn klassikkoa. Ihunaa! ^^
Päivisin kun ei töllöttimestä tule kuin Ostos- TV:tä tai jotain umpitylsää Ring-a-Lingiä, pläh.
Huh, taidan todella olla kipeä. Paras kun menen nyt katsomaan sitä piirrettyä.
 
Tuli vaan mieleen kaikista tylsin ajanviete.... Nimittäin Ostos teeveen kattominen.... Mutta sitä kyllä tulee ihan hulluna katottua.... :D
 
Luinpa vinkkejä kun itse olen kyyhöttänyt koko viikonlopun kotona potemassa. Vaikka ei sillä huomenna on raahauduttava kouluun, kun on kaikki tentit vikalla viikolla ja niistä ei parane olla poissa. Joten olen siis lukenut koko viikonlopun ja tehnyt pari esitelmää valmiiksi. Unta en saa kun yskä on liian kova ja limaa kurkussa, noin kahden minuutin välein tuntuu kuin tukehtuisi... :(

Paha puoli tässä on se, että asun yksiössä yksin (yllättäen...) ja antaisin mitä vaan kun joku olisi höösäämässä ympärillä... Itse kun en jaksaisi väsätä ruokaa tms. Vaikka eipä kyllä tee paljoa ruokaa mielikään...
 
Olen juuri tänään kipeä. Olen katsonut videoita ja nukkunut ja juuri nyt roikun neitssä ja kuuntelen musiikkia koneelta. (Imperial March on muuten hauskaa kirjoittamisenrytmitysmusiikkia :wink:). Kokeilkaapa joskus katsoa jotakin räiskintäleffaa kipeänä (sotaleffat, Indiana Jonesit tai Star Warsit). Ne räjähdykset vaan kasvavat ja komistuvat mitä korkeampi on kuume :D. Seuraavaksi aion katsoa TTT-SEE:tä. (Levyt olleet melkein kuukauden ja kaikki ekstrat kattomatta. Sitä se kiire teettää :p).
 
Tänään olin (tai siis olen vieläkin) kipeänä ja pois koulusta. Nousin kahdeltatoista päivällä sängystä ja ajattelin viettää koko päivän netissä. Sitten en saakkaan tietokonetta toimimaan. Erittäin turhauttavaa. Vietin koko päivän olohuoneen sohvalla katsomassa ostos-tv:tä ja Discovery channelia. Äiti vähän ihmetteli kun katselin ohjelmaa jossa neljä ihmistä yrittää rakentaa autonromuista torpedoja, mutta kun ei parempaakaan tullut. :) Ja sitten kun isäni tulee noin seitsemältä illalla kotiin ja valitan sille että kone ei toiminut niin se vain sanoo tyynesti että olisit painanut sitä yhtä tiettyä nappia. Olin yrittänyt painaa ainakin kymmentä eri nappia ja eri yhdistelmiä, mutta se ei ollut käynyt mielessäni. :D

Olen siis huomannut ostos-tv:n varsin hyödylliseksi jos ei ole muuta tekemistä. Aina voi päivitellä uusia tuotteita. Miten nyt joku voisi uskoa että kaksihaaraisten leikkuri todella toimisi? :D
 
Huomasinpa tässä pari viikkoa sitten, että kuumeessa kitaran soittaminen käy paljon nopeammin kuin terveenä. Nappasin Ibanezin käteen noin 39 asteen kuumehoureessa ja aloin soittaa Master of Puppetsia. Ja pyhä Eru miten se soi! :twisted: Hah. Hankkiudunpa jälleen kipeäksi tässä paikassa! :p
 
no jaa, enpä tuosta tiiä kun sen jäläkeen ku sain kitaran niin en oo ollu kertaakaan kipiänä. mie sairastun yliharvoin, mikä on aina koeviikon aikana kauhea kirous. kaikki muut sairastaa onnellisesti kotona mutta mie porskutan täydellä teholla koulusa. ärsyttää :evil: vaikka mie kuljen joka päivä kouluun iliman pipoa niin ei influenssa minnuun tartu sitten millään. näin joulun allakin se on kurjaa. kun ei se haittaa jos jouluna on kipiä. voi sitten ihan hyvällä omallatunnolla istua kotona väksläämässä joulukortteja/lahjoja ja juoda lämmintä mehua/glögiä/kaakaota :1420:

mutta sitten jos tulee muuten vaan kipiäksi niin televisio on aina kanssasi. ja hyvällä säkällä myös playstation :p ja tietokone, tottakai, mutta meiän kotoa ei sellasta vehjettä löydy. eikä ees videoita :x
musiikki piristää aina, tilanteessa kuin tilanteessa. ja voi tietysti vaikka lauleskella ite kasetille, mitä mie harrastan aika ahkeraan. sairaana saattais syntyä jokin aivan uus musiikkisuuntaus 8)
 
Ylös