Muse

Loistava bändi on, ei käy kieltäminen. En osaa kategorioida mihinkään (onko edes tarvis), mutta tosiaankin laulajan ääni on loistava ja sovitukset iskevät. Absolution on tulossa ja Origin of Symmetry -levystä pidän kovasti, Showbizkään ei huono ole. Hulabaloota en omista, mutta läpi olen kuunnellut.
Keikalle olisin lähtenyt, jos olisin ollut maassa silloin ja onnistunut saamaan liput. Ehkä joskus festareille taas, Ilosaaressahan ovat käyneetkin.
 
Hmmh, onko teistä moni lukenut Absolutionin arvosteluja lehdistä? Mä olen lukenut vain Soundin arvostelun, joka ärsytti mua. Ei sen takia, että siinä ois haukuttu bändi tai levy ihan lyttyyn, vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että tämä arvostelija keskittyi kertomaan, kuinka Radiohead on vaikuttanut kaikkiin brittiläisiin bändeihin ja näinollen myös Museen. Radiohead sitä, Radiohead tätä, Thom Yorke versus Matthew Bellamy jne. Muutamia ihan nasevia kommentteja tuli itse Absolutionistakin, mutta pääpointti oli tuossa Radiohead-höpötyksessä. Ei siinä mitään, Radiohead on loistava bändi, mutta tässä arvostelussa oli kuitenkin kyse _Musen_ levystä, ei Radioheadin.
 
En ole kuullut Muselta muita kappaleita kuin
Time is running out ja Groove. Tykkäsin molemmista kappaleista ja pitäis ilmeisesti tutustua bändiin paremminkin, kun sitä on kehuttu niin paljon..
 
Mie olen samoilla linjoilla Danyanin kanssa. Jokaisessa näkemässäni Absolutionin arvostelussa keskitytään ennemminkin surkuttelemaan Radiohead-vertauksilla, kuin arvostelemaan levyä. Esimerkiksi Rumban arvostelussa ei levyä itseään oikeastaan arvosteltu sanallakaan, mutta erilaisia veratiluja kyllä löytyi Nirvanasta, The Whohon ja Beatlesiin. :roll:
 
Nyt olen kuullut muitaksin biisejä kuin Time is running out, ja tykkään paljon. Pitäis saada vaan kuulla lisää piisejä, että sais jonkunlaisen kuvan bändistä.. Mutta hyvältä kuulostaa.
 
Melkein asian vierestä: Tiedättehän bändin nimeltä Manboy? Se on siis muuten suomalainen - tunnetuin biisi on A Bore. Onko kellään hajuakaan, että onko bändi mahdollisesti vetänyt keikoillaan jotain Musen biisiä coverina? On jäänyt tällainen hämärä mielikuva moisesta, kun ne joskus pari vuotta sitten näin... Koitin haeskella ko. biisiä Manboyn omana biisinä niitten levyltä, mutta ei mikään kyllä kuulostanut siltä, mitä hain. Tarvii varmaan ruveta hakuammunnalla käymään kaikkia Musen hittibiisejä läpi netissä (omia Musen levyjä kun en omista...) :D
 
Tiedän ja tunnen Manboyn, ja kerran olen ne livenäkin nähnyt, mutta en ainakaan muista, että olisivat vetäneet Musea coverina. Voihan tuo tietysti olla ihan mahdollista, kyllähän Manboy kuulostaakin ehkä siltä, että on ottanut Musesta jonkinlaisia vaikutteita. Muistatko yhtään miten se biisi meni?
 
Kun Manboy joskus männävuonna oli Ilosaarirokissa, soittivat he keikan keskivaiheilla Newbornin ja rokkasi vieläpä aika hyvin.
 
Kiitos tiedosta, biisi siis oli kuin olikin se Newborn. Ja minä raukka kun olin sitä mieltä silloin aikoinaan Manboyn nähtyäni (kesällä 2001), että se oli niiden paras biisi! ;) No, ilmankos, jos kerran Musea oli. Siinä on ihan törkeen loistava se säröriffi, millä biisi lähtee sen intro-osuuden jälkeen!
 
se yks musen biisistä on tosi hyvä,oliko se joku time is running up...
kuitenkin hyvä bändi kuunnella :lol:

-Mew :pipe:
 
Mew, Time is running out, kuten jo aikaisemmin todettiin. :roll:

Muuten, ihanaa että tästä bändistä keskustellaan täällä.

Matthew Bellamy ON nero. Harvoin kuulee bändiä, jossa kaikki vaan on niin harvinaisen kohdallaan, ilman että kappaleet kuulostavat samanlaisilta tai vain tylsiltä. Absolutionin ehdoton helmi on mun mielestä Butterflies&Hurricaines. (Joten Time is running outista ei tarvitse enää puhua :lol: )

Eiku, ihan tosissaan. Kannattaa tutustua muihinkin kappaleisiin ja ennenkaikkea vanhempaan tuotantoon.

Tota Radiopää-vertausta en minäkään jaksa ymmärtää. En tiedä olisiko kukaan edes älynnyt tehdä noin naurettavaa vastakkainasettelua, ellei noilla olis ollu jotain samaa levy-yhtiöö jossain vaiheessa (tms. en muista nyt tarkkaan) Kateellisten panettelua. :wink:

Minäpä en ylisanoja säästele... :D
 
Museen tutustuin ihan vastikään, ostin Absolution levyn. Hieno cd on, parhaita biisejä ehdottomasti Stockholm Syndrome ja Thoughts of a Dying Atheist. Pitänee hankkia käsiini aiempia levyjä, niiltä en ole muita biisejä kuullut kuin Sunburnin.
Tykkään niiden mahtipontisesta tyylistä biiseissä, ja Matthew Bellamyn äänestä.
 
Aijai, nyt olen törmännyt johonkin tosi nannaan.

Varmaankin Danyanin ansiosta hankin pari Musen biisiä ja vaikuttaa kyllä niin hienolta että! En oikein osaa kuvailla mikä Musessa kuulostaa parhaalta, se on vain niin... niin. Soundit, melodiat, laulajan ääni. Lyriikatkin lisäksi kuulostavat ihan hyviltä, vaikka tuohon musiikkipuoleen nyt olen enimmäkseen kiinnittänyt huomioni.

Olen kuullut Musea vasta vähän, biisit Endlessly, Falling Away With You, Muscle Museum, New Born, Stockholm Syndrome ja Time is Running Out.

Taitaa olla levynosto edessä, kunhan saan ensiksi rahaa. :)

Lehtiartikkeleja en ole bändistä kerennyt vielä lukea. Mutta Surreal, eihän vertaamisessa itsessään mitään paha ole, kyllähän verrata voi ilman, että se olisi mitään panettelua. Minä ainakin kuulen Musessa ja Radioheadissa jotain samaa, enemmän ihmettelisin, jos sitä verrattaisiin vaikka Metallicaan.
Mutta varmasti on turhauttavaa, jos arvostelussa ei muuta kuin vertailla.


Edit: Typo.
Heh, tässä nyt kun ollaan ahkerasti huomauteltu Time is Running Outin oikeinkirjoituksesta... Minäpä kirjoitin Time is Rumming Out. :D


Edit 2: Oliko Firena tosissaan, kun sanoi Briteistä tulevan yleensä huonoa musiikkia?? Sieltähän se paras musiikki näyttää tulevan. :wink:
 
En tunne bändiä periaatteessa paljon mitään, mutta Time is running outin ostin oikeastaan heti, kun olin sen radiosta kuullut. Biisi on loistava, mutta tottapuhuen se ei herättänyt mussa kiinnostusta bändiä kohtaan, ainoastaan kyseistä kappaletta, kun yleensä hyvä biisi saa mut kiinnostumaan bändin muustakin tuotannosta. en tiedä, mistä tämä ilmiö sitten johtuu, Time is running out on ollut levyhyllyssä jo kuukausia, eikä bändi böndinä silti kiinnosta lainkaan. Muitakin biisejä olen kuullut, ne ovat ihan hyviä, mutta ei kuitnekaan tarpeeksi hyviä herättämään lopullista kiinnostustani.
 
Olen Muselta kuullut vain muutaman kappaleen: Muscle Museum, Sunburn, Time is Running Out ja joku randomi kappale joskus radiosta, sen verran ehdin juontajan puheesta kuulla, että Musea oli.

Rakastan noita kolmea kappaletta! Oikein todella. Ne ovat täydellisiä. Loistavia. Upeita.

...Ja juuri sen takia en ole uskaltanut mitään levyä ostaa. Mitä jos ne muut kappaleet eivät olekaan niin hyviä? Miten voisi edes olla mahdollista, että jos pändiltä löytyy muutama aivan helmi kappale, ne loputkin olisivat hyviä? Se vain ei toimi niin.

Mutta olen kyllä kuullut sen verran paljon kehuja muilta, että ehkäpä, kun rahatilanne tästä hiukan kohenee, voisin jonkun noista levyistä uskaltautua nappaamaan itselleni.. Laittomuuksia tietyillä tietokoneohjelmillakaan en voi harrastaa, sillä koneemme on tällä hetkellä ratkeamispisteessä ja pitäisi ennemminkin poistaa noita musiikkitiedostoja, kuin ladata lisää.
 
Onhan tuotakin tullut kuunneltua. Eilen Absolution-levyä pyörittelin käsissäni, mutta toinen bändi
vei vielä voiton. Seuraava levyhankinta taitaa Musen levy ollakin.

Lauluihin jää koukkuun, niitä on pakko soittaa aina uudelleen ja uudelleen. Ja ikinä ne eivät ala kyllästyttämään, vaikka biisit eivät toisistaan kovinkaan poikkea.

Mitä nyt noihin vertailuihin tulee, niin eikös sitä jokaista bändiä aina verrata johonkin "legendaan" vaikka paljon yhtäläisyyksiä ei olekaan? Ainahan sitä pitää johonkin verrata.
Jotain samansävyistä musiikkia silti.

Hyvää musiikkia. Mutta kumminkaan se ei mitään uutta ja poikkeavaa tarjoa. Mutta sellaisia ei aina tarvitakaan.

Pitääkö muuten paikkaansa, että bänin nimi oli alunperin jokin Gothic Plague tai Rocket baby Dolls?
Jollakin nettisivulla törmäsin, epäilempä. Itse en ole jaksanut selailla sivuja läpi, enkuksi kun sattuu olemaan.
 
Ylös