Muse

Nyt olen jo antanut Muselle vähän taukoa, mutta kyllä sitä viikko, pari tuli kuunneltuakin putkeen sen käsiini saatuani. Olin muuten vain shoppailemassa Tampereella, mutta kun filmejä Anttilasta etsiessäni tajusin musiikkiosastolla soivan uuden Musen, niin huonostihan siinä kävi. Kestin ehkä tunnin, mutta sitten oli pakko kävellä Plattaan hakemaan Muse, uusi Pet Shop Boys ja vielä Magyar Posse.
Mutta siitä levystä. Kuten muissa keskusteluissa onkin jo tullut todettua, on kyseessä ainakin tähän mennessä yksi vuoden kovimmista levyistä. (Itselläni kovan vastuksen antaa tuo jo 14 vuoden suosikki Pet Shop Boys, Sennillä kuulemma Placebon viimeisin.) Eritoten tuo mainittu Starlight sekä Map of the problematique on iskeneet melkoisen vakuuttavasti, tuo jälkimmäinen heti, kun sen ennakkoon radiosta onnistuin kuulemaan. Olen kyllä harvinaisen myyty, nyt vain odotellaan sitä ilouutista keikkailusta tässäkin maasta.
 
Itselleni tämä kyseinen orkesteri on suht uusi tuttavuus, ostin nimittäin ihan kokeilumielessä yhtyeen levyn hiljattain Englannin reissulla. Kyseinen levy oli Hullaballoo Soundtrack ja kyllähän yhtyeen omaleimainen musisointi pienen totuttelun jälkeen kolahti. Kerran halvalla levykaupasta sai niin pitihän Hullaballoon kaveriksi investoida myös Absolution, joka biisiensä puolesta on myöskin loistavaa tavaraa. Uusinta ei ole(vielä) tullut ostettua, vaikka sitä onkin tullut useamman kerran kaupassa pyöriteltyä hyppysissä.. :D
 
Mä kaivoin tän ketjun naftaliinista esille. Kovin oli hautautunut, onko Muse menettänyt Konnussa kirjoittelevia fanejaan?

Ja hehkutusta! Sain liput Musen Suomen keikalle! Keikka on siis Helsingin jäähallissa 17.10. Ei onneksi ole enää kauaa odotusaikaa.

Mä olen "fanittanut" Musea vuodesta 2001. Nosturin keikalle en päässyt, joten siksi oli erityisen tärkeää päästä keikalle nyt, kun miehet tulevat taas Suomeen. Uusimpaan albumiin olen oikein tyytyväinen ja toivonkin kovasti, että keikka on yhtä energinen ja aggressiivinen, mitä biisit ovat!
 
Jepu hereillä ollaan! Lippu löytyy lokakuun keikalle toki. :)

Olin Roskildessa Musen keikalla heinäkuussa ja olihan se aivan sikamaisen ihana. En nähnyt oikeestaan yhtikäs mitään mutta meininki oli mainio, settilista ihana ja keikka pitkä! Matthew yllättävän puheliaalla tuulella ja aurinkoki paistoi. Aivan huippua.

Tuleva keikka on varmasti energinen ja aggressiivinen!
 
^Loistavaa! :) Toivomme (ja oletamme) siis sävähdyttävää keikkaa.

Kentälle emme valitettavasti päässeet, vaan paikat ovat katsomossa. Toivon, että tunnelma yltää riehakkaana myös sinne. En kyllä millään malttaisi odottaa.
 
Kenttäpaikat tais mennä ennakkomyynnissä, joka alkoi päivää ennen varsinaista lipunmyyntiä ja ainoa virallinen tieto siitä oli Musen nettisivuilla. Minäkin sain tietää siitä ihan vahingossa. Aika älytön juttu oikeastaan, mutta ei haittaa kun kenttälippu löytyy! :yay:
 
No just.
Noh, ehkäpä mä olen niin vanha ja raihnainen jo, että on ihan hyvä seurata keikkaa sivistyneesti katsomosta. :D Kentällähän olisi voinut ihan jäädä muiden jalkoihin.

Mulla on mukana henkilö, joka ei ole ollut ikinä missään konsertissa, joten katsomopaikka voi olla siinäkin mielessä hyvä. Seuralaiseni ei nyt siis pääse järkyttymään mun liiallisesta hypetyksestä, mitä varmasti olisi tapahtunut kentällä.

Innolla odotellen, ja Musea kuunnellen viikko kerrallaan kohti lokakuuta.
 
Keikka 17.10 onnellisesti ohi.
Ja se oli niin hyvä! 8)

Energistä, sensaatiomaista ja loistavaa lavaesiintymistä. Biisilista aivan huippu ja Bellamy veti täysillä. Olen enemmän kuin tyytyväinen!
 
Muse on yksi parhaimmista bändeistä, joiden musiikkia olen kuunnellut. Ensimmäinen kuulemani kappale, Knights of Cydonia, on vieläkin suosikkieni joukossa.

Tämän kappaleen kuulin ensimmäistä kertaa, kun pelasin kaverini luona Guitar Hero 3:sta. Ihastuin siihen oitis. Valitettavasti unohdin kappaleen pian, mutta löysin yhtyeen uudestaan pari kuukautta sitten.

Parhaita kappaleita ovat mm.

Map of The Problematique
Plug In Baby
Super Massive Blackhole
Hysteria
Knights of Cydonia
Time is Running Out

Levyjä en omista. Suurimman osan kappaleista olen saanut kavereiltani. :)
 
Heh.. Voiko tämä olla mahdollista? :p

Itse juuri muutaman päivän aikana olen tutustunut yhtyeeseen. Yleensä en niinkään välitä brittipop/rock:sta, mutta jokin tässä bändissä on herättänyt mielenkiinnon. Ensimäinen kuulemani kappale oli "Starlight". No, teki vaikutuksen. Erilaista musiikkia kuunnellessani arvioin sitä erilailla. Tämänkaltaista musiikkia kuunnellessani odotan kappaleelta koukuttavia melodioita, tarttuvaa kertosäettä ja sellaista fiilistä, joka oikeasti jäisi biisin jälkeen mieleen. Starlight kyllä oli ihan oikeasti hyvä brittirokki kappale. :p

Seuraavaksi kuuntelin muita kappaleita; Time is Running Out, Knights of Cydonia, Hysteria.. Laulajalla on kyllä persoonallinen ääni. Jäin useisiin melodioihin todella pahasti koukkuun. Alkoi oikein ketuttaa, damned. Biisien tekijä, Matthew Bellamy (laulu, kitara, koskettimet) on kyllä luova jätkä.
 
Viime aikoina olen alkanut kuunnella Musea hiukan enemmän. Uusin löytöni on ihanan kaunis kappale "Stockholm Syndrome". Ihastuin siihen ensi kuulemalta.
Harmittaa hiukan, kun kuulin yhtyeen tulevasta Helsingin keikasta hiukan liian myöhässä. En kerennyt edes harkita keikalle lähtemistä, kun liput tulivat jo myyntiin. Uskon viimeisten paikkojen menneen nopeasti, joten en uskalla edes tarkistaa onko niitä vielä jäljellä.
 
Hiih, Musea on tullut kuunneltua jo vuodesta -03 :p Ja hyvältä kuulostaa edelleen. Juuri tänään kuuntelin -taas- Absolution levyn. :D ei siitä tarpeeksi saa, Matthew on yksinkertaisesti nero.

Uutta levyä odotellessa ja keikalle menossa! :p
 
Uusin levy, The Resistance, oli pieni pettymys. Jotkut kappaleet sykähdyttävät, kuten Undisclosed Desires ja Unnatural Selection. The Exogenesis -sarja livahti paikoin jo klassisen musiikin puolelle, mutta on silti mielenkiintoinen. Kaikesta huolimatta albumi oli kokonaisuudessaan hiukan... tylsä ja samaa kaavaa noudattava. Olen nähnyt joidenkin vertaavan uusimpia kappaleita Queenin tuotoksiin ja valittavan niiden samankaltaisuudesta. Itse en ole asiaan perehtynyt, mutta toivon bändin löytävän uudestaan sen oman, ihanan tyylinsä, johon rakastuin.

Omalla listallani kärkeen on noussut levy "Origin of Symmetry." Todella kauniita kappaleita (New Born, Bliss, Citizen Erased, Megalomania), Musea parhaimmillaan.
 
Crimson sanoi:
Uusin levy, The Resistance, oli pieni pettymys. Jotkut kappaleet sykähdyttävät, kuten Undisclosed Desires ja Unnatural Selection. The Exogenesis -sarja livahti paikoin jo klassisen musiikin puolelle, mutta on silti mielenkiintoinen. Kaikesta huolimatta albumi oli kokonaisuudessaan hiukan... tylsä ja samaa kaavaa noudattava. Olen nähnyt joidenkin vertaavan uusimpia kappaleita Queenin tuotoksiin ja valittavan niiden samankaltaisuudesta. Itse en ole asiaan perehtynyt, mutta toivon bändin löytävän uudestaan sen oman, ihanan tyylinsä, johon rakastuin.

Omalla listallani kärkeen on noussut levy "Origin of Symmetry." Todella kauniita kappaleita (New Born, Bliss, Citizen Erased, Megalomania), Musea parhaimmillaan.

Jep Origin of Symmetry, Showbiz ja Hysteria on parhaita, ja minunkin mielestä The Resistance on tylsä. Vieläkin ****ttaa kun en päässy Musen keikalle. Iskä vaa sano kun kerjäsin et: "Eero me mennään U2:en keikalle." Onhan sekin hyvä bändi mutta Muse vie :D
 
Minäkin voisin tunnustautua. En ollut kiinnittänyt oikeastaan MITÄÄN huomiota koko bändiin, ennen kuin #tolkienilta tuttu Radagast minut siihen tutustutti tapanina 2009. Nyt päässä soi Knights of Cydonia, Uprising ja Undisclosed Desires repeatilla. Emännällä menee välillä hermot, kun kuuntelen sitä vähän liiankin kanssa innostuessani. Onhan se laulu vähän sellaista ulinaa, mutta kummasti siihen on tottunut.
 
Mie oon alkanut nyt enemmän kiinnostua Musesta nimenomaan The Resistance -albumin myötä. Tykkäsin aiemminkin muutamasta biisistä, mutta tällä uusimmalla levyllä oli monta hyvää.
Time is running out oli eka biisi, minkä kuulin Muselta ja se oli ihan hyvä, mutta Starlightista tykkäsin tosi paljon. Resistance ja Neutron star collision on tositosi kauniita kappaleita, parhaat, mitä olen Muselta kuullut.
En ole fani, mutta odotan kiinnostuneena jatkoa. :)
 
Ylös