Muse

Neala, minusta Musessa nimenomaan on jotain uutta ja poikkeavaa. Sellaista mieletöntä energiaa, sekä levyllä että livenä. Siinä on jotain.. Sellaista mahtipontisuutta ei moni pändi edes saa toimimaan.

Öö. Mun piti ihan sanoa vielä jotain.

Ai niin. Jos jotakuta kiinnostaa, niin tässä Musen nettisivut, ihan hienot sellaiset: http://www.muse.mu/ Siellä pystyy muun muassa katsomaan musavideoita ja kaikkea muuta mukavaa.
 
Ensinnäkin kiitos tälle keskustelulle, se auttoi minut "löytämään" Musen. Juuri vertaminen ah niin ihanaan Radioheadiin nosti kiinnostukseni Musea kohtaan.

Olen kuitenkin vasta alle viikon kuunnellut Musea, eikä siinä ajassa ole ehtinyt vielä todellä syventyä musiikkiin. Voin kuitenkin sanoa, että musiiki on aivan mahtavaa. Matthew Bellamylla on todella laaja ääniala, joka tuo oman vivahteensa bändi musiikkiin. Musiikista kaikuu vielä radioheadmäisyys, mutta se ei missään nimessä ole mitään Radioheadin kopiointia, vaan he tuovat jotain omaansa ja uutta tähän. Pidän erityisesti rummuista, jotka vaan ovat jostain syystä hyviä ja erottuvat sieltä. Muutenkin biisien agressiivisuus iskee minuun.

Kaiken kaikkiaan aivan erinomaista musiikkia. Nyt omista vain Absolution levyn, mutta pitänee hankkia muitakin levyjä. Time is Running Out on aivan mieletön ja musavideokin todella musiikkin sopiva. Hysteria ja Sing for Absolution nousevat myös pikkasen, ihan pikkasen, muiden biisien yläpuolelle.
 
Mun on pakko jakaa tama kaikkien muiden Muse-fanien kanssa... Menen elokuun lopulla katsomaan Musea V Festivalille, Staffordshireen! Lippu on maksettu ja odottelen etta se tulis mulle tanne perille. I can't wait! Mieletonta.

Mita enemman ma kuuntelen Musea, sita enemman ma rakastun kaikkeen niiden biiseissa yha enemman. Tuntuu ihan, etten saa ollenkaan tarpeekseni koko bandista. Saas nahda milla fiiliksella olen keikan jalkeen, koska yleensa kun olen hyvalla keikalla, niin kasittelen sen ensin tosi pahalla ololla (hyva keikka --> jonkin tasoinen masennus) ja sitten unohdan melkein koko keikan.
 
Onpas tuosta aikaa kun tänne olen jotain kommentoinut. Nykyään hyllystä löytyy kaikki Musen levyt ja DVD on hankinnassa kunhan pääsen asiomaan vähän isompaan kaupunkiin. Aivan loistavia levyjä jokainen, mutta niin erilaisia että niitä on hankala verrata. Origin of symmetry taitaa kuitenkin nousta minulla vähän muiden yläpuolelle, siltä löytyy niin monta upeaa biisiä.

Ja nyt olen Danyanille äärimmäisen kade. Eipä oikein näytä siltä että Muse olisi Suomeenkaan lähiaikoina tulossa.
 
Aaaaarggh!!

:x Voihan volkkarin moottori!! Muse on näitä ärsyttäviä Radiohead-imitoijia.... Onhan Radiohead sentään aikamme omaperäisin ja hienoin bändi mutta (ei millään pahalla...) keksisivät jotain omaa. Eihän Muse toki ole ihan maailman huonoin bändi, mutta kun BritAwadseissakin juontaja kehui niitä Britannian omaperäisimmäksi bändiksi, niin ei voisi olla paljoa enempää väärässä. Lopuksi ihan ilmainen vinkki KAIKILLE (myöski Muse-faneille!): Kuunnelkaa Radioheadia. Siitä ei musa parane (surullista että jotkut näyttävät toisin luulevan!)

IŽll dress like your niece/To wash your swollen feet.
 
Tiikeripommi: Ei Musessa mitään uutta tai omaperäistä olekaan, mutta missä sinä Radiohead-imitaation kuulet? Onhan yhtyeissä joitain samankaltaisuuksia, mutta kokonaisuutta ajatellen: Musen biisien (ei nyt kaikkien, mutta suuren osan kuitenkin) hittipoppis-rakennetta ei liiemmin Radioheadiltä löydy. Muse on paljon helpompaa.
 
Muistaakseni Musella ja Radioheadilla on/oli sama tuottaja, siitä kai tämä vertailu on lähtöisin. Kyllähän Radiohead on varmasti vaikuttanut Musen musiikkiin, mutta että ihan imitoija? Enpä menisi väittämään. Musella on IMHO selvästi oma juttunsa ja Radioheadilla omansa, vaikka nyt tiettyä samankaltaisuutta voi huomatakin (esim. Matt Bellamyn ja Thom Yorken äänet ovat samantapaisia).
Ja monet Musesta pitävät (esim. allekirjoittanut) kuuntelevat myös Radiopäitä, se on huomattu.
 
Vaan kaikkien onneksi tässä ei ole kyseessä Radiohead vs. Muse topic.

Itse pidän kovasti molemmista, Muse on vallan loistava, enkä ala sanallakaan vertailemaan sitä muihin bändeihin.

Kuten Sillanrakentaja sanoi, Muse on helppoa kuunneltavaa, siksi ehkä pidänkin siitä niin kovasti. Sitä voi kuunnella monessa eri tilanteessa, ja löytyy kivasti eri vivahteita.

Falsetissa laulaminen ei innosta moniakaan, mutta minä pidän siitä. Matthew Bellamy on lahjakas muusikko ja kaiken muun hyvän lisäksi kivannäköinen, ja sehän ei pakettia pahenna.

Ikävä tosiasiahan se on ettei kaikki tykkää kaikesta.
 
Re: Aaaaarggh!!

Tiikeripommi sanoi:
:x Voihan volkkarin moottori!! Muse on näitä ärsyttäviä Radiohead-imitoijia.... Onhan Radiohead sentään aikamme omaperäisin ja hienoin bändi mutta (ei millään pahalla...) keksisivät jotain omaa. Eihän Muse toki ole ihan maailman huonoin bändi, mutta kun BritAwadseissakin juontaja kehui niitä Britannian omaperäisimmäksi bändiksi, niin ei voisi olla paljoa enempää väärässä. Lopuksi ihan ilmainen vinkki KAIKILLE (myöski Muse-faneille!): Kuunnelkaa Radioheadia. Siitä ei musa parane (surullista että jotkut näyttävät toisin luulevan!)

Voi pliis. Tassa on nakojaan tapaus, joka ei todellakaan tieda mista puhuu.. Kaikista arsyttavinta on se, etta kun joku tulee vaittamaan jotain, niin KOSKAAN ei perustella. Naama punasena ja suu vaahdossa vaan toitotetaan, etta asia on nyt nain koska mina niin sanon.

Sori nyt vaan, mutta sa olet vaarassa. Kuten taalla on jo sanottu, niin onhan Radioheadissa ja Musessa jotain samankaltaisuuksia, mutta etta Radiohead-imitoija.. Hah hah.

Se, etta olet jonkun bandin fani, ei tarkoita sita, etta se on ABSOLUUTTISESTI maailman paras bandi, tai etta muut vahankaan samantyyliset ovat kopioijia. Jotain jarkea paahan hei.. Ja mita, kuinka monta biisia sa oletkaan Muselta kuullut? Yhden?
 
Nnngghh. En ma paasekaan sinne Musen keikalle, kun tuli akkilahto kotiin. Lippu meni roskikseen ja ottaa paahan aika huolella. :( Toivottavasti ne tulee Suomeen taas joskus.
 
Sillanrakentaja sanoi:
Tiikeripommi: Ei Musessa mitään uutta tai omaperäistä olekaan, mutta missä sinä Radiohead-imitaation kuulet? Onhan yhtyeissä joitain samankaltaisuuksia, mutta kokonaisuutta ajatellen: Musen biisien (ei nyt kaikkien, mutta suuren osan kuitenkin) hittipoppis-rakennetta ei liiemmin Radioheadiltä löydy. Muse on paljon helpompaa.

Helpompaa, juu. Mutta Radioheadin musiikki on vaikeampaa, monitasoisempaa, kauniimpaa, aidompaa, ja lopussa palkitsevampaa.

Eikä Muse kuulosta Radioheadilta. Pikemminkin ehkä haluaisi kuulostaa... :wink:
 
Muse tosiaan kuulosti aluksi hiukan radioheadmaiselta, kun sitä alotin kuuntelemään. Mitä enemmän olen kuunnellut Musea olen huomannut, että se eroaa Radioheadistä täysin. Molemmat ovat omalla tavallaan nerokasta musiikkia, Radiohead ehkä enemmän tunnepohjaista. Radiohead on suurelta osin aika hidasta musiikkia, kun taas Muse pyrkii agressiviiseen ja nopeaan musiikkiin, ainakin Absolution levyllä. Muse sitäpaitsi luottaa vakaasti samoihin soittmiin ja luo niillä musiikkinsa, kun taas Radiohead tuo aina uusia ja erikoisia soittmia ja ääniä musiikkiinsa. Jos Muse yrittää kuulostaa Radioheadilta, se on siinä epäonnistunut surkeasti. Siksi en uskokkaan näin olevan, vaan pikemminkin bändi yrittää luoda jotain omaperäistä.

Lisäksi Radioheadistä puhuttaessa pitää ottaa huomioon kaikkien levyjen musiikillinen ero toisiaan nähden. Esimerkiksi Pablo Honey ja Kid A ovat täysin erilaisia levyjä. Kun taas Muse on kaikilla levyillään pysynyt samalla musiikin alueella. Ei voida ottaa Radioheadilta yhtä levyä tai vaikka yksittäistä biisiä, jolta Muse sitten pikkasen kuulostaa ja sanoa että nyt Muse on imitoinut Radioheadiä.

Molemmat bändit ovat onnistuneita ja itselleni tärkeitä. Tuskin edes kuuntelisin bändiä joka yrittäisis imitoimaan Radioheadia, koska tuskin mikään bändi siihen pystyy, sen verran omaperäistä se musiikki. Muse on ehdottomasti yksi parhaista toimivista bändistä. Mikään uusi Radiohead se ei voi olla siitä yksinkertaisesta syystä että Muse on Muse. Vielä kun saataisiin molemmat bändit Suomeen, tai edes toinen.
 
Herätellääs hieman. Muselta on kaiketi tulossa helmikuussa (?) uusi levy ja sitä siis odotellaan pelonsekaisin tunnelmin. Oletteko muut kuulleet mitään juoruja? Jos saatais sitten kiertue joka ylittyis ihan tänne pohojoseen asti..
 
Ainakin virallinen sivu (www.muse.mu) kertoo, että Absolution-kiertueen DVD julkaistaan 12.12 (ilmeisesti briteissä), mutta uudesta levystä ei ainakaan pikaisella vilkaisulla nähnyt mitään. Hieman pelonsekaisin tuntein odottelen kyllä minäkin uutta matskua, joskus luin joltain nettisivulta että aikovat tehdä uudesta levystä elektronisemman kuin edellisistä. Saas nähdä onko tuo totta, ja jos on, niin viekö elektronisuus musiikkia parempaan vai huonompaan suuntaan. Ja nouseeko Muse uuden levyn myötä takaisin suosikkibändeihini, kun en ole aikoihin edes kuunnellut levyjä.
 
oo... DVD! Olen ilmeisesti ollut aikasta pimennossa, kun en tuollaisesta ole kuullutkaan ^^

Itse tutustuin Museen, kun pyysin kaveriani (joskus viisi vuotta sitten) kertomaan minulle jotain biisejä, jotka kannattaisi ladata (HYI minua!! :D ). Hänpä sitten suositteli Musen New Bornia.
Intro oli jumalainen, mutta laulun alettua aloin hieman epäillä. Pari kertaa sitten kuuntelin ja sen jälkeen olin aivan kusessa ^^

Melodiat, Bellamyn ääni ja videot ovat jotain niin nannaa ^^ voisin kuunnella vaikka miten paljon ja loukkaannuin verisesti, kun "anoppini" vertasi Bellamyn ja Ville Valon ääntä keskenään :S huh! :D

Levyhyllystäni löytyvät Showbitz, Origin of Symmetry sekä Absolution, joista eniten pidän keskimmäisestä ja vähiten viimeisestä. Oikeastaan olin jollain tasolla hyvinkin pettynyt tuohon Absolutioniin.. se ei_vain_iske samalla tavalla kuin aiemmat levyt.
Nyt vain pitäisi enää jostain se Hullabaloo metsästää..

Biiseistä lemppareita ovat jo aiemmin mainittu New Born, Plug in Baby, Bliss (UPEAUPEAUPEA!), Feeling Good, Sunburn<3<3, Escape ja Citizen Erased, vaikka muutkin toki hyviä ovat ^^
 
Jesh, herätellääs hieman. Muselta on nyt ilmestynyt ensimmäinen sinkku tulevalta albumilta. Biisi on nimeltään Supermassive Blackhole. Se on ollut aika järkytys monille, mitä te olette mieltä? Mä olen kuullut siitä vasta ihan lopun, joten vaikea sanoa mitään.

Toivottiin kovasti, että Muse ois tullu Ruisrokkiin mutta eipä taida tulla. Jos sitte joskus..
 
Enpä kyllä minäkään riemusta hyppinyt kun Supermassive Black Holen kuulin, pikku pettymys. Toivotaan, että levy olisi parempi kuin tuo eka sinkku antaa ymmärtää.

Minäkin kuulin tuon, että Ruissiin yrittivät kovasti Musea houkutella, mutta ei kuulemma onnistunut. Saa nähdä jos keikalle tulisivat sitten levykiertueella.
 
Olen taas vähän vastarannankiiski, sen perusteella mitä olen keskusteluja muualla seurannut ja juttuja kuullut, mutta olen aivan korviani myöten rakastunut tuohon Supermassiveen. Kuulin sen ensimmäisen kerran viime viikon tiistaiaamuna kouluun lähtöä valmistellessa ja menin kyllä pahemman kerran pähkinöiksi. Myönnän kyllä, että en olisi ensimmäisenä odottanut että uusi Muse-sinkku tuo mieleen Princen :D Mutta siinähän ei ole mitään pahaa, päin vastoin. En ole koskaan mikään niin mahdoton Musettaja ollut, mutta nyt aloin kyllä odottaa uutta levyä ihan uudella asenteella.
 
Jee, mäkin kuulin vihdoin sen Supermassiven! Ja tykkäsin ihan sikana, siis ihan loisto! Kuulostihan se nyt erilaiselta ku aikaisempi Muse, mutta toimi ihan älyttömän hyvin. Tulis nyt äkkiä heinäkuu!

Ja syksyllä saatava Muse Suomeen, kylkyl!
 
Nyt olen kuunnellut tätä Black Holes and Revelationsia ja juma että kolisee! Ihan muutama biisi vasta silleen kunnolla tuttu, mutta koko ajan janoan lisää. Exo-Polotics, Starlight, Take a Bow! Tää toimii niin hyvin. Ja ne sellaiset pienet elektrovaikutteet.. Sopii mukaan kuin hanska silmään! Ne plus särökitara, aivan mahtavaa. Pianoa on kyllä vähemmän mihin on tottunut, mutta tuleehan sitä nyt justiin Starlightissa ja Hoodoossa.

Ei kai mikään Musen levy ole heti auennut, ei tämäkään. Kuuntelin tämän joskus Provinssia ennen pari kertaa läpi enkä jaksanut yhtään keskittyä, nyt tuntuu, etten mitään muuta haluakaan kuunnella.
Tässä alkuvaiheessa annan kyllä heti neljä tähteä viidestä! ★★★★


Muse Suomeen, pliiiiiis..!
 
Ylös