NaNoWriMo tulee - oletko valmis?

Kyllä se tästä. Putosin eilen aikataulusta ehkä sadalla sanalla, joten tässä nyt on skarpattava ja kirjoitettava ylimääräistä. Olen kuitenkin jo yli kolmen ja puolen tuhannen, joten olen aavistuksen edennyt :grin: Tältä aamulta on kasassa joku parisataa sanaa, ja kunhan nyt saan foorumit pikaisesti vilkaistua läpi, pääsen taas kirjoittamaan seuraavat välitunnit (ainakin...)
 
Vehka on ollut hurja. Se kävi tuossa kymmenen aikaan hihhuloimassa irkissä, että sen Nano on valmis.


(Ja Steelsheenille vaikka onnea nelivuotisuudesta :))
 
Kiitos kiitos, pitäisi varmaan leipoa itselleni kakku :)

Parhaimmat onnittelut tietysti Vehkalle 50 000:n ylityksestä, mutta täytyy myöntää että masentaahan moinen tahti muita. Ainakin minua. Mutta ei vaan saa antaa sen häiritä liikaa, itseäni vastaanhan minä tässä kilpailen (jos nyt yleensä tuota sanaa voi käyttää, yritän vain kirjoittaa edes jotain). Ja Vehka voi nyt vaikka kirjoittaa parin-kolmen NaNon verran lisää :grin:
 
Kiitokset onnitteluista, Nano on valmis, mutta tarina jatkunee vielä aika paljonkin. :) Steelille iiisot onnittelut, olet kärmesläisenä veteraanimpi kuin minä. Ole ylpeä.

Ja tsemppiä jatkoon kaikille!
 
Onnea! :1420:
Minulla on jo yli 500 sanaa kasassa.. Eihän se paljon ole, mutta kun piti aloittaa alusta niin onhan se jo jotain, mutta minulle on nyt tärkeämpää se, että saan ne ajatukset siihen paperiin, kuin että tulee 50000. Ehkä se on väärä asenne, mutta olkoon. :)
 
Pari vuotta olen tätä touhua nyt sivusta katsellut, ja täytyy sanoa että nostan hattua (anteeksi Hattu) kaikille jotka edes yrittävät osallistumista. Tekisi mieli osallistua joskus itsekin, mutta kun tuo on muka niin hankalaan aikaan vuodesta. ;)
 
10 000 häämöttää enää puolen sadan sanan päässä. Eilen käytin hyväkseni yökyläilyä. Puolen yön jälkeen kavereistani toinen alkoi lukea mangaa, toinen pelata tanssipeliä, ja minä väänsin noin tuhat sanaa, aamulla heräsin muutaman tunnin ennen ketään muuta talossa: kirjoittamaan. Eilen syntyikin melkein kolmetuhatta sanaa, viimeiset ypuoli kymmenen maissa aamulla.

Tänään voisi ruotsalaisuuden päivän kunniaksi kirjoittaa ruotsia puhuvan mummon (joka unohtaa kielensä) joka on ollut suunnitelmissa jonkin aikaa.

Ja Nerwen, kokeile ihmeessä. Tämä on hauskaa :p
 
Ahemm, nyt teen jotain niin syntistä että kirjoitan itseni perään :grin:

Mitenkä menee muilla (kahdella?) nanoilijoillamme? Itse olen pysynyt hyvin aikataulussa, ja nostin tavoitteeni lähes heti alun jälkeen sinne 50 tuhanteen. Tällä hetkellä olen, eilisen hieman ahkeramman päivän ansiosta, jo ylittänyt 20 tuhatta. Ostin itselleni viikolla suklaata, ja päätin (varastettu idea), että sitä saa nyt sitten syödä 500 sanan välein. Pari riviä levystä nyt jo syöty, joten hyvin menee.
 
Njoo, tein. Njoo, saa. Sitten joulukuussa kun se on editoitu, jatko-osaa on paperilla jo 42 000 sanan verran tai jotain sinne päin. :) Minun on myönnettävä, että tämä innostus kammottaa jo vähän itseänikin, mutta ei se mitään, ainakin olen saanut kokeilla jotakin erilaista ja rikkoa rajoja.

Steel, suklaalevy-idea kuulostaa hyvältä. Minäkin tahdon!

Mites Micciellä?
 
Koulutöiden takia tätä projektia on täytynyt hieman siirtää syrjään, mutta ei se mitään. Eihän niitä sanoja ole paljon, mutta pääasia on, että pääsee kirjoittaman hyvin hauskasta aiheesta. Kirjoitan aina kun jaksan ottaa kirjoitusohjelman esille, eli toistaiseksi aika vähän, mutta ajattilin aloittaa kohta sellaisen loppukirin. :p
 
Ja Enigma, mites projektisi? Edistyykö? Vai kaipaatko haasteita, ideantynkää? :)
 
Ah, spämmäämisen ilosta tulen hehkuttamaan tännekin, sillä nyt se on tehty! Tarinaa on vielä, mutta nyt sillä ei ole niin kiire ja ehtii keskittymään muihin asioihin. 50 tuhatta tuli kuitenkin vihdoin täyteen. Pakko onnitella itseäni :)

Mitenkäs muilla, vieläkö olette mukana?
Toivottavasti ensi vuonna saataisiin enemmänkin kontulaisia mukaan tähän hulluuteen, saataisiin ihan kunnon keskustelua aikaan :grin:
 
Tuli jopa 525, koska jätin sen melkein heti kesken odottamaan parempaa kirjoitusmieltä. Ehkäpä joululomalla. Ehkäpä. :)
 
Steelille paljon onnea ja Miccohille hymy yrityksestä ja papukaijamerkki rohkeudesta. Olitte ihanaa nanotusseuraa.
 
Ensi vuonna uudestaan?

Minulla olisi tarinaa vielä vaikka kuinka, mutta en vain saa aikaiseksi kirjoittaa sitä, mikä ottaa päähän. Kyse ei edes ole minkäännäköisestä inner editorista, mutta en vain muka ehdi istua alas tunniksi silloin tällöin ja jatkaa. Pitäisi varmaan asettaa edelleenkin päivätavoitteita, mutta jostain syystä ei vaan pysty. Lykkään jatkamista koko ajan (jos vaikka joululomalla). Mistä ihmeestä revin marraskuussa melkein joka päivä kaksi tuntia aikaa kirjoittamiselle?

Tämä harmittaa, sillä itse asiassa pidän tarinastani, enkä haluaisi jättää sitä ihan aukinaiseen pisteeseen.
 
Script Frenzy!

En viitsi aiheelle omaa topikkia luoda, mutta mielestäni se ansaitsee tulla mainituksi täälläkin :)

NaNon ensimmäistä kertaa järjestettävä sisarprojekti Script Frenzy (saitti) on siis tuloillaan. <strike>SF:n</strike> Screnzyn ideana on kirjoittaa - jälleen kuukauden aikana - joko näytelmä tai elokuvakäsikirjoitus. Kirjoittaminen sijoittuu kesäkuulle, joten mikäli yhtään aikaa sieltä luulisi löytyvän, ehtii valmistautumisen aloittaa vielä vallan mainiosti.

Sanamäärätavoitteena on 20 000, mutta tuttuun tapaan sekin on vain luku. Yli saa mennä, ali saa jäädä - hauskanpito on se pääasia.

Minua kiehtoo nyt päästä kokeilemaan, mitenkä kässärin kirjoittaminen onnistuu. NaNon jälkeen suhtaudun henkilökohtaisesti 20 000:een aika pienenä lukuna, mutta sitten täytyy taas muistaa, että käsikirjoituksessa ei kuitenkaan voi aivan samalla tavalla jaaritella kuin proosatekstissä. Saattaa hyvinkin tuokin määrä nousta liian suureksi. Kuitenkin kokemus sekin.
 
Jihuu, Script Frenzy! :p Olen miettinyt käsikirjoitustani jo jonkin aikaa, mutta en ole vielä aivan selvillä millainen siitä tulee. Voi olla että ensin teen elokuvalleni trailerin ja soundtrackin ja sitten katson mitä niistä tulee mieleen. [22]
 
Tänä keväänä eksyin jostain nanowrimon virallisille sivuille ja mainostin projektia jopa äidinkielenopettajallemme ennen koulun alkua.

Mielen pohjalla muhii kaksi idealuonnosta; matkapäiväkirjamainen sekasotku tai sitten jatko-osa eräälle kaikkien tuntemalle nuortenkirjasarjalle, josta yhden osan luin tänä keväänä toisella kotimaisella kieliharjoittelun nimissä ja huomasin miten paljon vastaamattomia kysymyksiä teos ainakin minun mieleeni synnyttää. :p En kerro mikä kirja, näette sitten jos teen siitä. Alunperin ajattelin tehdä vain yhden hahmon "syntymäpäivähaastattelun", jossa katsellaan menneisyyteen, mutta sehän olisi oikeastaan vain hieno prologi muulle jutulle.

Juu, olen aika innoissani. Tarvitsen uuden muistitikun ennen syksyä, edellinen katosi taas jonnekin.
 
Jihuu, lisää nanottajia. :)

Ja jihuu, voitinpas tuossa Script Frenzyssä! Viimeisenä päivänä sanamäärä kasvoi vielä aika paljon, kun edellistä viimeisenä päivänä näytti vielä siltä, että en ehtisi saada tekstiä ajoissa loppuun. :beer:
 
Ylös