Oma kuva

Vampirelady sanoi:
4) Haastan Dracaenan, koska hän on hieno mies ja lohikäärme. Ja hänellä on ihanat hiukset. Ja hieno kyky sarkasmiin. :p

Jei, tänks!

1. Juu, ihanat on hiukset. :) Monen muun tavoin pidän eniten hiuksistani. Ne ovat pitkät ja tuuheat ja hieman kihartuvat, mutteivat takkuiset, joten saan ne suoriksikin, jos tahdon. Nyt ne ovat kivan punaiset, vaikka haalistuvatkin siitä aina.

2. Olen aika huono ihmissuhteissa. Ensinnäkin se hieno kyky sarkasmiin tulkitaan usein epäkohteliaisuudeksi, samoin vaiteliaisuuteni. En vieraiden tai vähemmän tuttujen ihmisten seurassa välttämättä puhu mitään. En osaa olla ehkä kovin huomaavainenkaan. Joskus tuntuu, että olen ikävä ihminen liian monelle, joille voisin hyvin olla ystävällinen. Mutta jos en tykkää jostakusta, niin ei voi mitään, etenkään jos hän ei pidä minusta. Lueskelin tässä vähän aikaa sitten ala-asteen todistuksiani, ja sielläkin taidettiin sanoa, etten ole erityisen yhteistyöhaluinen. En tiedä onko sitten vika minussa vai muissa, mutta lopputulos on usein se, että teen hommia yksin tai mökötän ryhmässä. Tämä kuitenkin riippuu vahvasti seurasta.

3. Olen monilahjakkuus. Olen hyvä monessa asiassa, voin myöntää sen, vaikka olenkin välillä vaatimaton. Minä osaan soittaa, olen musiikillisesti lahjakas. Opin soittamaan nopeasti ja osasin soittaa jo ennen oikeita soittotunteja. Lisäksi olen hyvä piirtämään ja maalaamaan. Myös käsitöitä osaan tehdä ja askarrella. Osaan kirjoittaa ja kirjoitankin tarinoita, ehkei mitenkään sensaatiomaisen hienoja tarinoita, mutta itse pidän ainakin teksteistäni. Sana- sävel- ja kuvataide.
Olen myös hyvä koulussa ja pärjään kohtuullisen hyvin huonoissakin aineissani. Opin helposti asioita ja muistan ne hyvin kokeissa. Hyvät lähtökohdat moneen.

4. Haastaisin Tikin, jolla tuntuu olevan tietoa kaikesta vähintäänkin melkoisesti, ja joka voi aina ottaa selvää, jos ei jotain tiedä. Lisäksi hän on ehkä salaperäisin koko Konnussa, emmehän tiedä sukupuoltaankaan. ;)
 
No voi sun. Mutta tässä pesee:

1. Huomaanpa että jaksan vieläkin olla utelias ja kiinnostua uusista asioista.

2. Minun on usein äärettömän vaikea ryhtyä töihin. Varsinkin jos on kiire ja pitäisi saada valmista aikaiseksi. Tämmöinen paradoksi on hyvin epäterveellistä ja tuskastuttavaa lajia.

3. Osaan valmistaa joitakin tiettyjä ruokia tasaisen hyvin. Olen jopa onnistunut kehittelemään alkuperäisiä reseptejä paremmiksi kokeilemalla.

4. Enpä taida haastaa ketään erikseen, vaan heitän haasteen kaikille niille, jotka kysymyksiin tutustuttuaan totesivat minun tapaani, että kahden positiivisen asian kertominen itsestään on todella haastavaa. Siispä ottakaa haaste vastaan!
 
Uudelleen vaan, kun tykkään kirjoitella itsestäni ;)

1.Silmäni. Ne on kauniin vihreät, vaikka monasti olen kuulut kuinka nätit siniset silmät minulla onkaan. Kehujakin silmistäni on tullut muutamaan otteeseen. Onhan ne nätit.

2.En osaa suuttua heti kun on aihetta, vaan suutun hitaasti ja saatan olla vihainen vasta kesäkuussa huhtikuussa tapahtuneesta (vakavasta) loukkauksesta. Sitten saakin vastapuoli ihmetellä mikä vaivaa, kun hän luulee jo saaneensa anteeksi. En siis oikeastaan selvitä asioita heti vaan annan olla ja suutun yhä enemmän ja enemmän.

3. Minulla on tavattoman hyvä itsetunto. Se on rakentunut koko elämäni ajan vahvemmaksi ja vahvemmaksi ja jotkut jotka ovat yrittäneet murtaa sitä, ovat hämmästyneet kun vain nauran heille ja jättäneet rauhaan. Vahvan itsetunnon takia uskallankin tehdä uusia asioita ja en välitä toisten mielipiteistä, mikä olisi minulle soveliasta. Rakastan itseäni juuri tällaisenä.

4. Haaste.
Haastetaanpa Centaurea.
 
Höh - no voi sun...

1. Kiltteys. Tuota on etenkin kotiväki kiitellyt.

2. Tuota noin - liika kiltteys ja vaikeus sanoa "ei". Tuosta on haittaa etenkin töissä, kun tulee silkkaa löperyyttään luvattua hoitaa taas yksi uusi (kiireinen) työ/asia, vaikka aikaa sen hoitamiseen ei ole yhtään.

3. Rauhallisuus/itsehillintä, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että en menetä malttiani kovin helposti, tai ainakaan niin, että se näkyisi ulospäin (vaikka olisinkin jo aivan raivoissani). Tästä ominaisuudesta on ollut hyötyä sekä kotona, että työssä.

4. Haastan Telimektarin.
 
1. Ensimmäinen mieleen tuleva hyvä puoli: Huolehdin lapsistani.

2.Ensimmäisenä mieleen tuleva huono puoli: Viha (tai laajemmin ja vähemmän damaattisesti sanottuna taipumus negatiiviseen ajatteluun).

3. Olen ajattelussani taipuvainen jyrkkyyteen mutta toiminnan tasolla varovainen. Tämä on parempi kuin päinvastainen kombinaatio olisi: saan huvia ajatuksistani mutta aiheutan harvoin toisille vahinkoa.

4. Haastan jonkun, mielellään joko itsensä epätavallisen poikkeukselliseksi tai poikkeuksellisen normaaliksi tuntevan henkilön.
 
Tehdäänpä uudemman kerran tämä.

1. Mie tykkään miun kasvoista: kasvojen piirteistä, silmistä, huulista ja varsinkin hymystä. Silloin, kun en hymyile näytän tosi tavalliselta, hymyillessä oon kuin eri ihminen.

2. En pidä siitä, että oon kauheen herkkä kaikille vastoinkäymisille. Niin, että jos tapahtuu jotain ikävää jonkun tietyn asian yhteydessä, niin alan välttää niitä tilanteita. Miulla on vähän liian vahva itsesuojeluvaisto ja pelkuruuttani oon jättänyt monia asioita tekemättä.

3. Mie oon omasta mielestäni aika hyvä ihminen.
Ja yritän jokaisesta ihmisestä löytää hyvää riippumatta ihmisen taustasta, mitä se on tehnyt tai millä lailla käyttäytyy. Pitää vaan osata katsoa vähän kulissien taakse. Oon omasta mielestäni hyvä ihmistuntija ja näen myös helposti, jos joku valehtelee.
Mahdollistaa sen, etten ole ennakkoluuloinen muita ihmisiä kohtaan, mutten myöskään aivan sinisilmäinen.
 
Anti mennä, teen tämän uudestaan.
1.
Pitkät, tuuheat hiukset ja kiltti luonne ovat parhaita puoliani.

2.
Inhoan itsessäni hirveästi sitä, että surentelen kaikkia suruja. Ja sitä, että pelkään niin monia asioita, esim. korkeita paikkoja, hui. Eihän se ole kummoinen pelko, mutta jos tavallisten portaitten kipuaminen saa polvet tutisemaan, niin silloin se on kurja juttu.:(

3.
Olen todella rauhallinen, ja yritän olla lähes kaikkien kaveri riippumatta ihonväristä tms. asioista. En ikinä halua loukata miuta fyysisesti tai henkisesti. Jos näen, että loukkaan toista, pyydän heti anteeksi.
4.
Haastaisin Círdanin, joka jaksoi auttaa minua alkuun kun tulin ensi kertoja Käärmeseen ja kaikki oli kovin vierasta minulle.
 
1. Olen positiivinen äärimmäisyyksiin asti, löydän hyvät puolet asiasta kuin asiasta ja jaksan ulospäin näyttää iloista naamaa 99,9% ajasta.

2. Olen vähän katkeroitunut ja sen seurauksena huomaan olevani ajoittain tunteeton. Tämä on ihan uutta ja on tosi vaikea tajuta tällaista ja pyöriä tässä pääsemättä yli. Katkeruus (ja kateus) on aina ollut mielestäni maailman turhimpia tunteita ja olen luullut olevani sen yläpuolella. Sen huomaaminen, etten olekaan, on hyvin ärsyttävää ja terveellistä. Tästä pääsen aasinsiltaa pitkin siihen, miksi tähän ketjuun vastasin. Telimektar haastoi "poikkeuksellisen normaaliksi" itsensä tuntevan henkilön ja minä tunnen itseni nykyään erittäin kipeästi poikkeuksellisen normaaliksi. Ei sillä, että normaaliudessa olisi mitään pahaa, päinvastoin olen normaaliuden fani, mutta tämän pohdintaa ei ehkä kannata jatkaa tässä, tai tulee ongelmia kolmoskohdan kirjoittamisessa.

3. Tulen toimeen hyvin erilaisten ihmisten kanssa ja osaan kuunnella heitä ja olla empaattinen. Ymmärrän ajatuksia monenlaisten toimintatapojen taustalla, vaikka en niitä hyväksyisikään tai olisi samaa mieltä. Voin yleensä ymmärtää sellaistenkin ihmisten tekojen motiiveja, kenestä en pidä yhtään. Jaksan kuunnella toisten suruja ja murheita ja minulle on sanottu, että osaan lohduttaa ihmisiä oikeilla sanoilla, mikä on ollut yksi suurimpia kohteliaisuuksia joita olen saanut. Minua on ilmeisesti helppo lähestyä ja minulle helposti vuodatetaan monenlaisia asioita. Ihmiset kiinnostavat minua aidosti ja on ihana päästä niin lähelle ihmistä, että huomaa, mitä hän oikeasti ajattelee ja minkälaiset asiat ja arvot hänen elämäänsä vaikuttavat. Ihmisen elämäntehtävä voi ihan hyvin olla toiset ihmiset.

4. Haastan Henanen, koska hän oli ensimmäinen kontulainen jonka tapasin livenä, vaikkakin pikaisesti. Henane antoi kaikella käyttäytymisellään Kilke-miittiä järkätessään hyvän kuvan kontulaisista ja oli positiivinen ja iloinen uusi tuttavuus :)
 
1. Pidän itselläni lähtökohtana että käyttäydyn kaikille ystävällisesti. En vain pidä nyrpeästä asenteesta ja turhasta kiukuttelusta. "Rennosti vaan" myös mottona :)

2. Huono itsetunto vaivana, yllätys. Olen pahalla tavalla perfektionisti, vaadin itseltäni paljon mutta mitään en saa aikaan. Oon myös liian vetäytyvä ihmistyyppi, joskus hieman kaduttaa kun muut ovat pitämässä hauskaa kun itse masistelen kotona.

3. En ikinä kettuile kenellekkään, koska omasta mielestäni se käy vaan ihmistä itseään vastaan. Pidän myös empaattisuudestani ja tavastani piristää muita ihmisiä vaikka sitten omalla kustannuksellani. Ulkonäöstä nyt viimeiseksi sanon että tykkään vaaleista pitkistä hiuksistani ja sinivihreistä silmistäni.

Tää oli kiva aihe! Oli kiva lukea muiden vastauksia ja hiukan miettiä "omaa itseään" tässä samalla :)


Jasdril kävi muokkaamassa örkkisanan vähän siistimmäksi : )
 
1. Ensimmäisenä mieleeni tuleva hyvä piirre itsessäni on rohkeus tehdä asioita. En jätä ryhtymättä johonkin hommaan vaikka saattaisin ensin epäonnistuakin siinä, toisin sanoen, olen aika laupea itselleni - en ota epäonnistumisista itseeni vaan opiksi.

2. Kun innostun ja visioin kaikkea uutta hienoa luotavaa, tai olen innoissani jostain henkilöstä, niin tuntuu että en osaa hetkeen ajatellakaan mitään muuta. Siinä tulee silloin laiminlyötyä kotiaskareita ja sosiaalisia suhteita, kun on koko olemus on fokusoitunut katsomaan sitä yhtä ainoaa juttua kuin kiikaritähtäimen läpi.

3. Nyt pistetään sitä Jaamarin kehoittamaa törkeää itsekehua :D Olen tuhattaituri, kuin Kerpin kymppilevelin bardi, joka osaa laulaa, piirtää, maalata, pitää puolensa, puhua, vaikuttaa ihmisiin, ajatella laatikon ulkopuolelta, jopa hurmata, onnistun ennen pitkää lähes missä tahansa missä päätän onnistua, koska en anna periksi noin vain, osaan olla erittäin kiltti ja epäitsekäs, mutta oman arvon tuntoni on silti korkea. Osaan johtaa, en ole pikkumainen, osaan ottaa kritiikkiä vastaan ja antaa sitä. Osaan kiittää ja kehua ihmisiä, sekä toimia hätää kärsivien ystävien henkisenä tukipilarina. Olen komea ja pystyn taivuttamaan persoonani salonki-, metsästys- ja trancebilekelpoiseksi, olen sopeutuva. Vaatimatonkin osaan olla jos maltan :wink: , mutta ennen kaikkea olen viimekädessä hyväntahtoinen.

4. Haastan Pagban, tuon hehkeän tyttösen.
 
Pagba, ei tässä ole vuoroja vaan kuka vain voi milloin vain vastata ja halutessaan haastaa jonkun muunkin kokeilemaan ;)
 
1. Minun on aina ollut helppoa keksiä itsestäni niin positiivisia kuin negatiivisiäkin piirteitä, mikä minusta on aika positiivinen piirre. Ei pidä nähkääs ottaa itseään turhan vakavasti saatika keveästi. Ripaus itseironiaa ja loraus hurttia huumoria vie paljon pidemmälle.

2. Olen aina myöhässä mitä toimimiseen tai tekemiseen tulee. Ajattelen kyllä aina etukäteen, ajoissa ja ennen muita, mutta en vain aivan ehdi. Ja joudun sitä häpeämään usein. :( Tämä on todellinen ongelma toisinaan.

3. Minulla on nopeat aivot. Kuulostaa hassulta lauseelta, tiedän. Olemme puolisoni kanssa tulleet siihen tulokseen että minun aivoni ovat vähintään kuusydin prosessorilla ja riittävän suurella muistilla varustettu tietokone, sillä asioiden ajattelu nopeuteni on toisinaan aika vauhdikas. Se menee sillein monessa kerroksessa ja arkistointikin on kohtalainen. Joskus se tosin tuottaa myös negatiivisia vaikutuksia kun en jaksaisi kuunnella toisten lauseita loppuun kun olen jo ajatellut miten ne päättyvät. Suurimmaksi osaksi olen oikeassa. Sosiaaliseen työhöni tämä ominaisuuteni toki sopii hyvin, kun pärjään pienilläkin vihjeillä. Ei tarvitse hirvittävästi rautalankaa käyttää. Ja pystyy tekemään nopeasti riittävän hyviä ja oikeita päätöksiä kun ei tuhraannu aikaa plussia ja miinuksia laskiessa. Olisi toki ollut vielä miellyttävämpää jos koneeseen olisi viitsitty jotain kielitaitoihin tai mateemaattisiin luonnnontieteisiin liittyviä ohjelmistoja syöttää (tai edes äidinkielen huoltopaketti!!), mutta kaikkea ei ilmeisesti voi saada. Paketissa oli vain tuo sosiaaliset (aivo)taidot, ja sillä on pärjättävä.

4 Haasteeni lentää näin yön väsyneinä tunteina Pikku Myylle, joka saa kunnian olla ainut tosi elämässä varmuudella tuntemani kontulainen. Pikku Myy on niitä persoonia, jollaisia toivoisin olevan tässä maailmassa enemmän. Syvyyttä ja kaikenlaisia maailman värejä hänestä löytyy. (Tosin myytä ei ole täällä sitten joulukuun alun näkynyt, joten ehkä hän sitten joskus haasteeseeni vastaa kun palaa reissuiltansa.)

Muoks. Ja heti alkoi kirjoituserheitä löytyä kun lähetä nappia painoin. Miksi ne ei koskaan paljasta itseään sitä ennen. Pah.
Muoks 2. Se oli jotenkin suureksi mennyt, tein pienemmäksi.
 
Satuinpa sopivasti, kun en tosiaan ole viime kevään jälkeen kuin poikkeillut täällä. tmdoobin viesti kun odotteli ja komensi tänne ^^

1. Minulla on hurmaava tukka. Semmoinen männynrungoista löytyvän oranssinpunaisen värinen ja paksu. Olen entistä rakastuneempi tukkaani nyt kun leikkautin otsiksen <3

2. Olen huono järjestyksenpitäjä. Nyt kun olen muuttanut omilleni, olen kauhukseni huomannut, että astiat eivät omistakaan jalkoja, ja että villakoirat pesiytyvät hälyttävästi vuoteen taakse kun niitä ei säännöllisesti hätyyttele. Uskon ja toivon että tämä huono puoli korjaantuisi hiljalleen kun oman taloudenpidon rutiinit vakiintuvat.

3. Minulla on Nenä. Sillä en nyt viittaa hajuaistimeeni, tuohon kasvojani koristavaan klyyvariin, vaan sisäsyntyiseen kyvykkyyteen hakeutua viehättävien, yllättävien ja sisällökkäiden representaatioiden pariin. Minut voi löytää tallustelemassa kenossa kirjaston tai videovuokraamon hyllyjen edessä haistelemassa laatuvaatimukseni täyttäviä kirjoja ja elokuvia esiin vaatimattomampien kollegoittensa joukosta.

4. tmdoobia on varsin ikävä, häntä kun ei enää näe. tmdoob on hurmaava ja hauska ihminen, jonka kanssa on ilo tehdä töitä. Toisaalta käytännön pilojen osalta pidän hänestä enemmän liittolaisena kuin vihollisena.
<3<3<3

Haastan seuraavaksi Tikin kertomaan kryptisiä puolitotuuksia itsestään!
 
heh

Ohhoijaa.. tulipa tämä hieman puun takaa, mutta se sopii minulle. Kiitos Aehtlalle :grin: Eiköhän tähän aikaan illasta saa aina jotain itsestään irti ;)

1. Olen näyttelijä(harrastelija tosin), jonka perusteella minusta löytyy aina uusia puolia. Itselläni on aina mukavaa, kun saan "esiintyä" tai muuten vaan kulkea ihmisten kanssa niin, etten oikeastaan välitä miten ns. "käyttäydyn"(verraten siihen, että voin pelleilläkin hyvällä itsetunnolla). Olen silloin kaikista luonnollisin :) Silloin en nimittäin ajattele itseäni negatiivisesti missään mielessä :grin:

2. Se, että minulla on erittäin hyvä muisti, mutta varsinkin negatiivisista asioista, jotka ovat minun aiheuttamia tai minuun kohdistuneet. Minusta on aina ikävää, jos muistan jotain kautta jotain negatiivista ja mieleni vaeltelee, jonkun kivan ihmisen seurassa ihan liikaa negatiivisissa asioissa.

3. Se, että rakastan esiintyä. Siis tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa ja touhuan aina paljon, jonka kautta tutustun uusiin ihmisiin. Monesti olen aivan vahingossa touhutessani jotain hölmöä tehnyt, jonka johdosta ihmiset ovat alkaneet nauraa minulle ja seurailleet mitä teen seuraavaksi. Sitten sitä kautta rupean juttelemaan ja naureskelemaan niitä näitä. Teatterissa olen äänessä ja joudun useasti tilanteisiin, mitä en osaa odottaa ja sitä kautta Improvisaatiotaitoni pääsevät liikkeelle. Rakastan esiintymistä, jonka johdosta takahuoneessa voin pelleillä välillä ja ottaa harjoituksissa pilalle menneen kohtauksen aivaan uuteen ulottuvuuteen. Monesti olen löytänyt itseni uusista tilanteista ja moni uusi ihminen on sitä kautta minuun tutustunut. Eli esiintyminen on hyvä asia :)

4. Minulle tuli Aehtlan haaste ihan täytenä yllätyksenä :D Joten haastankin vuorostani PiKon, eli Pilvikoneen, jonka oman kuvauksen ehdottomasti haluan kuulla ;)
 
Hmm. Henane ei tainnu huomata, että tein tälläisen jo, mutta siitä on jo vuosi aikaa. En katsonut mitä olen viimeksi kirjoittanut niin jos joku haluaa huvikseen vertailla niin siihen on mahdollisuus.

1. Olen hyvin suurisydäminen ihminen. Ei tuossa kai mitään lisättävää ole.

2. Olemukseni. En pidä siitä, millainen olen olemukseltani ja millaisen kuvan minusta saattaa ensinäkemältä saada.

3. Hölmö. Minä oon vaan hölmö, kaikella tapaa! Hölmöyden mukana tulee tietynlainen positiivinen asenne ja huumorintaju (niin no, huumorintaju ja taju). Nauran paljon varsinkin itselleni ja itsekseni. Hölmöt myös nauttivat elämästä eri tavalla kuin tosikot joten parempi näin =)

4. Haaste on kohdistettu seuraavaan ihmiseen joka tänne sattuu jotain kirjoittamaan!
 
1. Olen tietyissä asioissa perfektionisti. En saa rauhaa ennen kuin kaikki on prikulleen kohdillaan.

2. Monesti puhun ennen kuin ajattelen ja se johtaa usein hölmöihin tilanteisiin. Välillä syyllistyn suppeakatseisuuteen eli en osaa ajatella asioita tarpeeksi laajasti. Omaan joukon jyrkkiä mielipiteitä jotka useimpien mielestä kuullostaa typerältä.

3. Osaan järjestellä hyvin asioita, tapahtumia; pitää kaiken siistinä ja loogisena. Olen urheilullinen, positiivinen ja stressivapaa luonne. En riuhu tai rellestä vaan pysyn yleensä viimeiseen asti säyseänä. Olen ahkera tekemään hommia. Tulen yleensä ihmisten kanssa hyvin toimeen. En ärsyynny helposti ja pystyn jättämään *****puheet omaan arvoonsa.

4. Haastan *selaa käyttäjäluetteloa* Nerwenden, joka ei pikaisen silmäyksen tehtyäni ole vielä tähän vastannut.
 
Oho, jaha. Pitäähän sitä nyt haasteeseen vastata. Katsotaas...


1. Tykkään omasta huumorintajustani. Se takaa, että ainakin minulla on hauskaa, usein jopa tilanteissa joissa kukaan muu ei näe mitään huvittavaa. Lähinnä siis kai vain minun kannaltani positiivinen asia, mutta eipä tehtävänanto ollut tarkemmin rajattu. Ähähää. Ha. Ha. Jooh...

2. Välitän ihan liikaa. Turhan usein se tuntuu johtavan tilanteisiin joissa menen liian pitkälle, lyön päätäni seinään tai muuten vaan teen omasta ja/tai muiden elämästä vaikeaa.

3. Minulla on kivat aivot, jotka (ollessaan toimintavireessä ja nukuttuaan riittävästi) tallettavat ~älyttömät~ määrät kaikkea turhaa informaatiota niin ripeästi ja helposti etten usein edes itse tajua niiden tehneet töitä kunnes info pursuaa jossain yhteydessä ilmoille.
Sanon "turhaa" siksi, että esimerkkeinä voisin mainita vaikka tietosanakirjasarjojen hakutavut (a-asa, asb-buk, bul-ehe, ehf-fre, frf-her, hes-itz...) tai hassujen pop-laulujen sanat (when the levee breaks and Manhattan sinks, there won't be water fit to drink, when the winter's warm and the summer's cold, the poison stops you looking old, you get a five second warning for divine intervention, and the satellites are falling, prepare for ascension, as the earth looks on the odds or probability of losing all capacity to function is hereditary). Ei siis mitään kauhean *hyödyllistä*. Mutta ihan viihdyttävää silti. Ja bonusmateriaalina aivoni tarjoavat myös jatkuvan kommenttiraidan tälle elämäksi kutsutulle leffalle.

4. Haastan sen joka tunnistaa ym biisin luulee lukevansa tämän viestin ensimmäisenä. :p (Ihan jotta topikki saadaan taas horteesta liikkeelle.)
 
En luule lukavani ensimmäisenä, mutta ajattelin tätä topikkia viimeksi eilen tai toissapäivänä ja kun se näin sattumalta pomppaa heti sen jälkeen esille niin pitäähän sitä.

1. Arvostan historiaa. Haluan aina kovasti suojella kaikkea vanhaa, tietää sukutarinoita, käydä vanhoilla raunioilla jne. Joskus lapsena jo halusin arkeologiksi tutkimaan muumioita. Vanhat hylätyt talot tekevät mielen haikeaksi, mutta jotenkin positiivisella tavalla.

2. Olen peruslaiska luonne. Varsinkin asioissa jotka eivät ole niin hirmuisen mieluisia. Saatan ruveta tekemään jotain aivan muuta hyödyllistä vain välttääkseni jonkun toisen pikkuhomman. Sitten ärsyynnyn itseeni kun "en saa mitään aikaiseksi" ja asiat jäävät roikkumaan. Ja tietysti siitä pitää vähän valittaa päälle jotta kaikki tietäisivät kuinka laiska ja tyhmä olen jotta sitten tehdessäni paljon itselleni mieluisia asioita kaikki näkisivät etten olekaan niin laiska vaikka jätän sen yhden jutun tekemättä.
Ärsyynnyn myös muiden laikuudesta tai siitä kun asiat eivät hoidu. Patistan muita tekemään asioita ja vain tarttumaan toimeen ja hoitamaan asiat heti pois alta. Samaa mihin olen kovasti yrittänyt itseäni opettaa. Kun vaadin itseltäni tässä asiassa aina parempaa niin jotenkin vastaavasti vaadin myös muilta ympärilläni saman tasoista suoritusta riippumatta siitä miten paljon he ovat mahdollisesti tehdeen jonkun muun asian eteen juuri hetki sitten. Sorrun siis välillä tekopyhyyteen.

3. Minulla on aika vahva työmoraali. Tämä lienee syy siihen miksi olen osannut myös ruveta tekemään edellisessä kohdassa mainitsemilleni asioille jotakin. Työpaikkaa jonka on saanut tulee kunnioittaa, työpaikalle pitää olla uskollinen ja antaa se mitä annettavana on. Jokainen työ on arvokas ja vaikka joskus valitankin miten rankka päivä yms. on ollut niin en vähättele työni arvoa. En myöskään voisi kuvitella ikinä toimivani jotenkin työnantajaani vastaan (tosin minulla on tällä hetkellä todella ihanteellinen työnantaja, mikä helpottaa monia asioita, mutta edellisessäkään työpaikassa en voinut kuvitellakaan toimivani työpaikkaani tai pomoani vastaan). Kun sinulle maksetaan palkka siitä mitä teet niin sinun on myös tehtävä se mitä palkkasi eteen vaaditaan. Vaikka ne epämieluisatkin jutut. Minua ärsyttää se jos joku hakeutuu töihin jonnekin ja sitten alkaa marmattaa tehtävistä joiden tiesi alusta alkaen kuuluvan työnkuvaan. Vaikka työpaikka ei aina olisi niin mieleinen ja työ olisi otettu vastaan vain pakon edessä niin sitä pitää silti kunnioittaa ja hommat pitää hoitaa niin että tietää ansaitsevansa palkkansa. Työpaikalle tullaan ajoissa, siellä tehdään ne hommat jotka on palkattu tekemään ja sieltä lähdetään tyytyväisenä siihen mitä on päivän aikana saanut aikaan. <- Tämä on tavoite. Työntekijän tehtävä ei ole sanella ehtoja sille että suostuu tulemaan töihin vaan työnantaja sanelee ne ehdot joilla ottaa työntekijän töihin. Tämä tuntuu hämärtyneen nykypäivänä ja työntekijät vaativat vaikka mitä. Toki omia oikeuksia saa puolustaa, mutta työnantaja on aina se pomo.
Tässä tekstissä välittyy paljon negatiivista sävyä, mutta minä pidän työmarooliani ehdottomasti positiivisena asiana. Työ kuin työ niin sitä tulee kunnioittaa ja miettiä miten se vaikuttaisi sinuun jos kukaan ei tekisikään tuota työtä. Myös työntekijää pitää kunnioittaa. Oli se sitten ärsyttävä lumiaura joka herättää aamulla, poliisi joka antaa sinulle sakot, postinkantaja joka tuo laskut, hammaslääkäri jota inhoat tai tietyömies joka toimillaan hankaloittaa matkaasi. Hän tekee vain työtään. Ei ärsyttääkseen sinua vaan koska jonkun ja joskus ne hommat pitää hoitaa ja hänelle maksetaan palkka siitä että hän tekee hommansa.

4. Tämä on riskialtis haaste, mutta haastan silti Incanuksen jossa on paljon hyviä ominaisuuksia jotka monet tiedän hänen itsensäkin ainakin teoriatasolla tietävän.
 
Ylös