Oma kuva

Voi Lathron. Teit tämän ihan tahallasi.

1. Olen perfektionisti. En päästä koskaan mitään puolivalmista, huolimatonta tai viimeistelemätöntä käsistäni. Yritän tehdä kaiken niin hyvin kuin ikinä taidan.

2. Olen perfektionisti. Henkilökohtainen rimani on aina niin korkealla, etten kykene tavoittamaan sitä, vaikka tekisin millaisia ihmetekoja tahansa. Olen omiin silmiini aina vajavainen, en pysty, kykene ja osaa sillä tavoin kuin haluaisin, enkä pysty kunnolla arvostamaan omia tekojani, töitäni saati sitten itseäni. Muilta hyväksyn lähes kaiken, itseltäni tuskin mitään.

3. Tämä vaatii nyt vähän pinnistelyä, mutta menkööt. Olen kenties liian kiltti, hyväntahtoinen ja auttavainen ihminen, jolle muiden hyvinvointi on yksi elämän tärkeimmistä asioista. Muut tulevat aina ennen minua. Olen yleensä ensimmäinen, joka ojentaa käden, jos joku kaatuu tai satuttaa itsensä. Se, joka lohduttaa, jos näen jonkun olevan onneton, ja aika monen ihmisen olkapää pahoina päivinä. Teen pyytämättä ja mielelläni paljon erityisesti omien läheisten eteen, ja yleensäkin vanhuksilla on tietty paikka sydämessäni. Ihmiset ylipäänsä kiinnostavat, haluan tietää, oppia ja ymmärtää, miten kukakin toimii ja miksi. Minulla on myös pyhimyksen kärsivällisyys, ja pystyn toimimaan hyvinkin tiukoissa tilanteissa panikoimatta tai hermostumatta.
 
Mmmmh. Kokeillaanpa tätäkin. Pieni itsetutkiskelu never hurts i quess.

1. Sopeutumiskykyni selvityä tarvittaessa vaikeistakin tilanteista tasaisen rauhallisella asenteella.

2. En pidä siitä kuinka minä en usein pysty purkamaan ja vuodattamaan negatiivisia kokemuksia ja tuntemuksia itsestäni tarpeeksi tehokkaasti. Saatan kuukausikaupalla näennäisesti vaikuttaa rauhalliselta, mutta täytyn tasaisesti kuin vesilasi, kunnes lopulta valun yli ja silloin herkästi saattaa tulla poliittisia ruumiita.

3. Jaa vielä lisää? No olkoon. Minulla on paljon erilaisia, pitkään mietittyjä, arvoja, periaatteita ja ajatuksia, joiden mukaan yritän elää ja joista olen ylpeäkin. Mielestäni minulla on myös varsin miellyttävä olemus, jota myös osaan tarvittaessa varsin tehokkaasti käyttää ;).
 
1. Olen järkevä, hyvä maalaisjärki. Tosin sehän ei missään nimessä koske esim Tylypahkan kirjeen odottamista, ikuinen lapsenmielisyys koskien fantasiamaailmoja <3

2. Olen niin nauravainen ja muutenkin äänekäs, että tiedän ihan live elämässä joskus hiljaisempien kokevan minut vaikeasti lähestyttäväksi. Saatuani erittäin hyvän ystävän juurikin ihmisestä joka koki minut vaikeasti lähestyttäväksi olen koettanut alkaa kiinnittämään siihen enemmän huomiota, ja kuulema pärjännytkin ihan hyvin. Mutta matkaa on vielä paljon.

3. Öh, nyt päästään siihen mun oikeaan paheeseen, ja laitan sen tähän vaikka pitikin olla paremmin pohdittu positiivinen asia.. itse koen sen sellaisena nimittäin. Itserakkaus <3 En sanoisi missään tapauksessa olevani narsistinen, mutta minussa on enemmän puolia joista pidän, kuin joista en pitäisi. Olen nauravainen, kaunis, lahjakas aika monissa asioissa ja melko älykäs. Aika hyvä paketti sanoisin :D Rakastan ja huomioin muita ihmisiä todellisuudessa usein enemmän kuin itseäni, mutta tunnistan itsestäni tyytyväisyyden siihen minkälaiseksi olen kasvanut, ja luottavaisin mielin odotan sitä minkälainen "oikea aikuinen" minusta vielä tulee. Empatia kykyä löytyy ja olen uskollinen ystävä. Joskin jos puukottaaa minua selkään en koskaan enää luota niin paljoa, että kääntäisin selkäni puukottajalle uudestaan, mutta anteeksi annan hirvittävätkin teot hyvin helpolla.

Ps. Alkoi kiinnostamaan Saladinin miellyttävä olemus, olenko ainoa?! :D
 
Firebender sanoi:
Ps. Alkoi kiinnostamaan Saladinin miellyttävä olemus, olenko ainoa?! :D
Ei varsinaisesti alkanut kiinnostaa sillä olen nähnyt Saladinin, mutta uskallan olla hänen kanssaan samaa mieltä tuosta miellyttävästä olemuksesta :)
Minusta itsestään pitäminen on pelkästään positiivinen asia niin kauan kun ei nosta itseään muiden ihmisten yläpuolelle.
Kaiken viimeaikaisen masentelun ja alakulon keskellä tiedän edelleen että minustakin löytyy asioita joista pidän itsessäni kovastikin. Ehkä ongelmani onkin se että vaikka itse pidän itsestäni niin en usko muiden pitävän minusta.
 
Uu, nyt kiinnostaa entistä enemmän :D

Juurikin tuohon kakkos kohtaani liittyen olen oppinut, että kunhan itse suinkaan jaksaa pyhähtyä, tarkastella ja kuunnella toista, niin oikeasti löytää ihan mielettömiä tyyppejä <3 Ihmisten pitäisi oppia enemmän kuuntelemaan toisiaan paremmin. Ja usko pois, sustakin joku tykkää niin että halkee!
 
Nyt menee kyllä niin aiheen vierestä, että melkeinpä hävettää, mutta pakko sanoa että toivottavasti ei sentään. En halua joutua keräilemään suolia ja muita sen tapaisia lattioilta jos joku halkeaa siksi että tykkää minusta :p
 
Buahaa, you never know ;)

Ps. tämäkin nyt aiheen vierestä, mutta kuinka tarkkoja täällä ollaan siitä jos keskustelu rönsyilee? Luin kyllä noi sun ohjeet, mutta siellä ei niin tarkasti ole, että mun alati rönsyilevä, köynnöksinä asioiden ympäri ja niistä toiseen hyppivä mieleni osaisi pitää turpansa kiinni sopivissa määrin.. just pääsin sanomasta, että pidän itseäni suhteellisen älykkäänä pitää alkaa vääntämään ratakiskosta ;)
 
Jaamar sanoi:
Ehkä ongelmani onkin se että vaikka itse pidän itsestäni niin en usko muiden pitävän minusta.

Pöh, minäkin pidin sinusta heti ensimmäisestä päivästä lähtien, kun tapasimme Henkan kyydissä Vesilahdelle. Kun kiusoittelin sinua pienestä koostasi ja tivasit minulta, ettenkö kelpaa sinulle pienenä, niin olisin voinut jatkaa "Sinä kelpaat minulle pienenä"-vastaustani "ja minä pidän sinusta. Siksi kiusoittelen sinua koostasi. Se on minun kömpelö tapani osoittaa ystävällisyyttä.", mutta eihän sellaista sanota ihmisille, vaikka täytyisi. Eikä se pitäminen ole sen jälkeen vähentynyt.
 
Firebender sanoi:
Ps. tämäkin nyt aiheen vierestä, mutta kuinka tarkkoja täällä ollaan siitä jos keskustelu rönsyilee?
Jokainen konnis varmaan hiukan oman tuntuman puitteissa puuttuu aiheesta rönsyilyyn ja se riippuu vähän missä huoneessa keskustellaan (tuo ohjeviesti pitäisikin päivittää vastaamaan paremmin vasta uudistunutta huonejakoa), mutta itse koen että parin kolmen viestin rönsyily näissä "vapaammissa" huoneissa on ihan ok ja jos keskustelu on hyvää ja edes aiheen sivusta niin miksi ei enemmänkin ja listaustopikeissa (joihin tämänkin luen) keskustelu ja aiheesta kommentoisti on hyvinkin suotavaa kunhan ei lähdetä ihan tuliajolle.
Eli oli kiva rupatella, mutta siirtykäämme takaisin aiheeseen ;)
 
Pistämpä miekin korteni kekoon

1. Pystyn mukautumaan aikasen hyvin toisten asemaan

2. Oon järkyttävän passiivinen, en kykene päästämään irti häpeästä ja miun ääni on erittäin "kantava". En osaa päättää näistä nyt pahinta.

3. Ristiriitaista, mutta kun mie pääsen hyvin keskusteluun mukaan, oon erittäin lähestyttävä ja iloinen. Ja saamarin hyvä manipuloimaan muita (poikkeuksia sattuu mestareillekin). Oon hyvä esimerkki epäsosiaalisesta tyypistä, jolla on hyvät sosiaaliset taidot. Tiivistettynä olen värikäs persoona, joka viihtyy paremmin hyvän kirjan tai pelin ääressä kuin seurustelee muiden ihmisten kanssa.
 
Ylös