Pähkinä purtavaksi

itseisarvo, eli siis x on miinuksella oleva luku esim -7, ja y plussalla oleva esim 7.
 
C-matikkani ei nyt taivu tuollaisen ajatteluun, mutta en hakenut tuota, vaan konkreettisia esineitä/osia.
 
Mitä pienempi lapsi perheessä on, sitä enemmän aikaa/huolenpitoa se tarvitsee.
 
Niin, voihan olla, että pienempi saunoja tarvitsee enemmän vettä saadakseen edes osan siitä osumaan kiukaaseen. Tämä on aika lähellä, mutta nyt ei ole kyse löylykauhoista, vaan saunatekstiileistä.
 
Mitä pienempi saunoja, sitä isompi pefletti? :p

(Nyt mulla soi vaan tämän topicin takia päässä Irwinin Mitä suurempi mies sitä...)
 
Mitä pienempi saunoja, sitä suurempi pyyhe suhteessa saunojan ruumiin kokoon? Pikkulapset usein kääriytyvät/kääritään kokonaan hupulliseen pyyheviittaan. Aikuiset joutuvat joskus tyytymään suunnilleen saman kokoiseen pyyhkeeseen, joka hädin tuskin yltää vartalon ympäri.
 
Husky sen päätteli oikein. Mitä pienempi pylly, sitä suurempi pefletti tarvitaan. Pienemmillä on vakavia hankaluuksia istuutumistarkkuudessa ja saattavat osua pienen pefletin ulkopuolelle, mikä on huono juttu julkisissa saunoissa. Toisinpäin ohje ei loputtomiin päde, koska postimerkin kokoisesta pefletistä ei ole vastaavaa hyötyä. Vuoro Huskylle.
 
Oho vuoro on siirtynyt mulle ihan törkeän kauan sitten. En olisi uskonut tuon olevan oikea vastaus :D

No kysytäänpä sitten että mikä joululaulu kertoo (ehkä hieman ontuvalla logiikalla) hobiteista?
 
Lieneekö Tonttujen jouluyö, jossa laulun protagonistit menevät "kotikoloihinsa"?
 
Hyvä arvaus, mutta ei ole se mitä haetaan. Vihjataanpa vielä että kyseessä on yksi kaikkien aikojen tunnetuimmista joululauluista ja että tämä tosiaankin menee aika lailla puujalkahuumorin puolelle.
 
Maalaiselämäänsä tyytyväiset, vaatimattomat hobitit laulavat "En etsi valtaa loistoa, en kaipaa kultaakaan"?
 
Ei kelpaa tämäkään, vaikka voin kyllä nähdä sieluni silmin hobitit veisaamassa tuota.
 
Tai Nissepolkan "metsän pikkuväki" juhlii joulua =D

Muoks

Sinivuorten yö kertoo varmaan oikeasti kääpiöistä eikä tontuista ;)

Muoks muoks

Walking in the Air taas juhlistaa tietenkin Cthulhun heräämistä: "Suddenly, swooping low on an ocean deep, rousing up a mighty monster from his sleep".
 
Metsän pikkuväestä mulle tulee mieleen púkel-miehet.

Mutta ei löydy näistäkään oikeaa biisiä. Rajataan suomalaiset joululaulut seuraavaksi pois.
 
Ylös