Pieniä asioita joista päänvaivaa? (EI leffavirheitä!)

Aragornin ja Arweinin kohtaus TTT:ssä.

Pisti kyllä ikävästi silmään, että Arwenin huulipunan väri vaihtuu kesken kohtauksen. Eli kuvataan arwenia -> kuvataan Aragornia -> Kuvataan arwenia ja tsadaa.. huulipunan väri on vaihtunut
 
no niin mutta Arwen on sivistynyt nainen, ja kun ollaan miesten kanssa, on huulipunat aina käden ulottuvilla. ehkä se vaan halusi kiinnittää Aragornin huomion :wink: :D no niiiin...

Lalaithin viesti kyllä sai miettimään ja niinhän se onkin, sormuksella on oma tahto ja nyt se Caradhrasilla osoitti sen haluamalla Boromirin, ihmisen mukaan. Tosin en minäkään ketjussa hyppelyä tajua... :roll:
 
Anteeksi tietämättömyyteni. Onka RotKin "Kuvitettu opas elokuvaan" jo ilmestynyt? Olen sitä miettinyt ja joidenkin viesteistä päättelin että se olisi ulkona.. Kertokaa, hyvät ihmiset, jos on tietoa.
 
Juu, vaikka ei kuulunutkaan tähän aiheeseen erikoisemmin, niin ompahan nyt sekin tiedossa. :D

Mutta sitten on pakko muuten huomauttaa yksi hyvä kohtaus FotR:sta jossa oli kans pieni moka, ei niinkään että siihen mitään kysyttävää liittyisi, mutta pakko silti kertoa. :p

Elikkä se kohtaus kun Boromir on kuolemassa ja Aragorn tulee juttelemaan hänen kanssaan. Joka kerta kun kuvataan Aragornia Boromirin näkökulmasta, Boromirin käsi on Aragornin olkapäällä, mutta kappas, kun kuvakulma hyppää Aragornin näkökulmaan niin Boromirin käsi onkin ihan jossain muualla. :lol:

Ja Lalan pointti on erittäin terävä muuten tuosta ketjusta. PJ on hyvinkin voinut kuvata juuri sitä ja sen takia se hyppelee.
 
Älkää nyt hyvät ihmiset ruvetko tuijottamaan niitä leffoja liian tarkasti! Siinä menee kaikki hohto, kun kohtauksista bongaa vain klaffivirheet! Sillä niitä on PALJON! Eli pysykää kaukana kaiken maailman moviemistakes.comeista ja Internet Databasen goofseista! :wink:
 
Oot kyl ihan oikeessa... Mulle toi ei tuu tuottaan ongelmii...
:p Pää asia ettei leffoissa oo niin tyhmii juttui ettei niitä voi olla huomaamatta... Eli olen tyytyväinen ja suljen suuren turpani... :)
 
Heh, minä yhdyn kyllä Sillanrakentajan puheisiin. Leffasta menee aina palanen hohtoa kun alkaa seuraamaan noita virheitä. Koska sen jälkeen ne muistaa jokaisella katsomis kerralla ja se ei todellakaan ole kivaa. :(

Joten eiköhän me jatketa tässä topicissa jutustelua vain yleisistä kysymyksistä mitä ei muissa topiceissa voi kysyä, eikä siis virheiden etsimisestä puhumisesta. :)
 
Kertokaahan viisaat minulle, miten leffassa (tai kirjassa) Gandalf saa Glamdringin takaisin. Onko se mukana vuorelta kotkan kyytiin lähtiessä? Ainakin se on Fangornissa Aragorn&co:n kohtaamisessa, mutta Helmin Syvänteeseen ratsastaessaan minä ainakin näin Iso-G:n käyttelevän vain sauvaa. Näinkö oikein?
 
Ei Gandalf missään vaiheessa kirjassa ainakaan menetä miekkaansa. Eikä mielestäni elokuvissakaan. :)


Tässä pätkä Encyclopedia of ardasta jollei minun sanani riitä :)
Famously, he used it to battle the Balrog at the Bridge of Khazad-dûm, and it fell with him there into the abyss. Glamdring survived that fall3: Gandalf had it with him when he returned, and he bore it throughout the last days of the War of the Ring and beyond. We know that he still had the sword when he rode through Bree with the Travellers in October III 3019, but Tolkien doesn't mention it after that point. It seems safe to assume, though, that Gandalf was still wearing Glamdring, as he had for eighty years, when he boarded the White Ship at the end of the Third Age.
 
Mutta eikö Gimlillä ollut mukana monta kirvestä? Jos se käytti erilaisia kirveitä eri tilanteissa.

Hämärästi muistan FotRin pidennetyltä versiolta että Gimlillä olisi ollut niitä monta. Mutta saatan olla väärässäkin. Aika hullulta se kyllä kuulostaa... Kuka nyt kantaa useita kirvestä mukanaan? :D
 
Gimlillä on, vaikka kuulostaisi hullulta, monta kirvestä mukanaan. Kaksiteräinen ja yksiteräinen, enkä ole varma vaikka olisi ollut joku kolmas minikirveskin vielä, mutta kaksi ainakin :D
 
Gimlillä oli mukanaan neljä tai viisi kirvestä. Neljä ainakin muistan, mutta olisi sellainen haju että viideskin oli. Ensinnäkin kaksi pientä heittokirvestä, sitten yksiteräinen kirves, jota Gimli käyttää kävelysauvanakin ja joka siten on kätevästi käsissä jos tulee äkkitilanne örkkimörkkien kanssa. Sitten selässä on vielä se iso kaksiteräinen kirves, jota voi käytellä kun taisteluun ehtii sen verran valmistautua että saa sen pois selästä.
Ja kyllä minusta kääpiölle sopii paremmin kuin hyvin pari kirvestä matkaan. Kunnon kääpiöasennetta :D
 
Minua häiritsee Kahdessa Tornissa aivan kamalasti tällainen pieni ja lähestulkoon mitätön asia, mutta moka mikä moka.

Kun Aragorn, Gimli ja Legolas ovat sillä, köh, aamulenkillään ja juoksentelevat pitkin maita ja mantuja, kameran kuvatessa heitä ylhäältä päin, Legolas kompuroi, ellei lähes jopa kompastu. Eijeijei. Haltiat eivät kompuroi. Tuo särähti silmään jo ensimmäisellä katselukerralla ja on siitä lähtien aiheuttanut aina jonkinasteista nykimistä silmäkulmassa ja matalaa murahtelua. Eieiei. Ei.

EE:llä vielä selitetään, että nuo juoksukohtaukset on kuvattu ilman mitään kovinkaan suurta hiomista, että porukka vaan antoi Legolas & CO:n juoksennella hyvin vapaasti eteenpäin, joten toki tuollainen pieni lipsahdus voi kenelle tahansa sattua, jos ei maastoakaan hyvin tunne. Mutta miksi kohta piti näyttää elokuvassa, ja vieläpä niin selvästi? Argh.

Min olen oikeasti melkein menettänyt yöuneni tämän takia. ;)
 
Noihin juoksukohtauksien laatuun saattaa vaikuttaa sellainen asia, että Viggolla on niissä kaksi varvasti murtunut, Orlandolla on mennyt pari kylkiluuta ja Gimlin sijaisnäyttelijältä on vastikaan polvi mennyt sijoiltaan. Siihen nähden juokseminen näyttää yllättävän hyvältä.
 
Voisihan tuosta juoksukohtauksesta sanoa vielä sen verran, että minua ainakin ärsytti se Gimlin alas kierintä ja osittain tyhmät kommentit :D Siitähän se pellen rooli sai sitten alkunsa. Ikävä kyllä, mutta on siihen jo sopeuduttu. 8)

Mutta tosiaan, ei ole mikään veruke silti vaikka puuttuisi kaksi jalkaa jokaiselta, että tarvitsisi laittaa tietyssä määrin epäonnistunutta juoksukohtausta elokuvaan. Olikos muka Viggolta jo siinä ensimmäisissä juoksuvaiheissa varvas murteilla? Eikös se murtunut vasta ennen Fangorniin menoa..? Vai muistanko dokkarit sen verran väärin... :?
 
Mortensen tosiaan särki nuo varpaansa Fangornin laitamilla, mutta ota huomioon se ettei kohtauksia ole kuvattu samassa järjestyksessä kuin ne elokuvissa nähdään.

Tuossa juoksukohtauksessa kaikilla tuntui toden totta olevan kunnossaan jotain häikkää, ja kaikki kunnia näyttelijöille kivun kestämisestä, mutta se ei silti oikeuta tuota kompastelua. Ainakin se olisi voitu leikata pois.
 
Juu, poijjaat vähän juoksi. Orli veti kylkiluu katkenneena, Viggo varpaat murtuneena ja Gimlitys kärsi polvestaan. Olisi siinä varmaan iloista menoa. :p

Mielipiteeni kuitenkin on se, että tuon niiden pienoinen ontuminen ja kompurointi vain todistavat sen, että he ovat juosseet takaa urukkeja jo monta pitkää hetkeä.
 
Ylös