Pieniä asioita joista päänvaivaa? (EI leffavirheitä!)

Mä olin kuullut jostain että jollain niityllä oli auto jota ei oltu leikattu videosta pois mutta DVD:ltä oli. En tiiä on se totta vai ei. Jostain olin vaan kuullu.
 
Siis kyllähän VHS:ää katsellessa (FOTR) siellä niityllä Samin ja Frodon kulkiessa menee auto, mutta se on niin tihrua.

DVD:stä en sitten tiedä, mutta miksi laittaa leffaan auto, että sitten julkistaa se :?: :roll:
 
Tiedän kohdan jossa se pitäisi näkyä, ja olen omalta dvd:ltäni koittanut sitä autoa etsiä jopa dvd soittimeni zoomin kanssa, mutta minulla sitä ei kyllä näy ainakaan.

Tiedä sitten tuosta vhs versiosta.
 
Itse yritän parhaani mukaan olla huomaamatta älyttömyyksiä elokuvissa. FotR:issa muistaakseni kuitenkin on kohta, jossa hobitit kävelevät tiellä, jolla selvästi on raskaiden autonrenkaiden kuluttamat urat.

Ja Hobittila-kohtauksen vesimylly oli aika kummallinen. Vesiratas pyörii ja siitä ryöppyää vettä, mutta ainakaan minä en ole huomannut mitään systeemiä joka sitä vettä sinne syöttäisi...
 
Icegorn sanoi:
Tiedän kohdan jossa se pitäisi näkyä, ja olen omalta dvd:ltäni koittanut sitä autoa etsiä jopa dvd soittimeni zoomin kanssa, mutta minulla sitä ei kyllä näy ainakaan.
Katso sinne tielle, siellä näkyy auringossa loistava auton ikkuna.

Gimlin parran väri on Neuvonpidossa eri kuin muun matkan aikana. Katsokaa vaikka.

Ceassa, sama juttu. Gandalf ja Legolas, miten söpö pari. ^^
 
Vesi-Y, kiitoksia vain, mutta taidampa jättää väliin. :)
Ei mun ole mikään pakko nähdä niitä pieniä virheitä mitä elokuvaan on sattunut. Ne saa olla ja minä en noteeraa niitä. ^^
 
Miten on muuten musiikin laita pidennetyissä versioissa?Onko niissä lisäkohdissa uutta musiikkia, vai toistuuko niissä sama?Aloin tätä mietimään, että miten on asian laita?
 
Uutta musiikkia tehdään myös extended versioita varten.
Tämä on muistaakseni ensimmäinen kerta elokuva historiassa kuin special editionia varten tehdään uutta musiikkiakin.
 
Minä taas olin kuulevinani Kahden Tornin SEE versiossa uutta musiikkia. Siinä missä Éomer tuo Theodredia Edorasiin.
Vai oliko se vain jatkoa jollekkin jo mukana ollelle?
 
Nellas_Elensar, hyvinkin mahdollista että siinä oli uutta musiikkia käytössä.
Enhän voi tietää, missä kaikissa kohtauksissa uusia musiikkeja on käytetty, mutta mitä ilmeisemmin ainakin suuressa osassa uudelleen muokatuissa/uusissa kohtauksissa.
 
Re: Pieniä asioita joista päänvaivaa?

Icegorn sanoi:
Ajattelin aukaista tällaisen keskustelun aiheen tänne kun en keksinyt mihinkä itse lisäisin tämän yhden mielenkiintoisen seikan minkä eilen yöllä tajusin katsoessani FotR EE:tä.
Tähän voi siis kaikki kirjoitella pieniä epäkohtia tms. mitkä ovat kenties itseä jäänyt häiritsemään, eikä keksi vastausta asiaan.

Mutta tosiaan. Mieleeni pälkähti, että kun Gandalf joutui Sarumanin petollisuuden takia Rautapihassa hieman korkeuksiin - kunnes perhonen ja kotka hänet pelastivat - niin Sarumanhan otti Gandalfin sauvan pois. Vaan kun Gandalf lähti kotkan selässä pois niin eihän hän mitään sauvaa hakenut.
Vai hakiko? :p
Mistä siis Gandalf sai sauvansa takaisin?

Sitähän me tässä ollaan mietitty. Elokuvassa on monia virheitä, joista ei edes puhuttu kirjassa. Muistattekos muuten kun Frodo tippui suohon siellä taistelu kentällä.. Kuvattiin Frodon jalkaa ja siinä ei ollut YHTÄÄN karvaa. hobiteillahan on karva jalat.. :D
 
Niin niin... FotRissa siinä missä Frodo ja Sam marssii sen pellon poikki nii eikös vaan huristele auto siellä kaukana taustalla ruudun poikki. Tämä kummajainen nähdään Konnussa vain VHS versioissa, DVD:ltä se on poistettu. Kaikkea sitä... :roll:
 
pöö. miksi minä en koskaan huomaan tuota kohtaa? en koskaan ole nähnyt sitä autoa. aina koitan tarkasti tirkistellä mutta ei. huoh.
olen kuullut että ne syö banaania jossain kohtaa taustalla?! oo! on se jo aika eksoottista jos keski-maasta sellasia löytyy. :D onko kukaan koskaan bongannut mistään...?
 
Tähän väliin huomauttaisin, että totesimme jo aikaisemmin tässä viestissä, että emme ala listaamaan erilaisia virheitä mitä elokuvista löytyy. Joten ei keskustella nyt niistä sen enempää.

Katsokaa viestejä taaksepäin, siellä pitäisi olla linkki kaikille jotka tahtovat tietää mitä virheitä elokuvissa on.
 
En tiedä "kuuluuko" tämäkään kysymys tänne,mutta ajattelin silti kysyä.Voi siirtää tai poistaa.
Eli pikkuveljeni (10v) tuossa eilen sitten viisaana poikana kysyi,että oliko Sauronin Suu RotK:ssa ja vastasin tietysti ei.
No sitten hän kysyi että näytettiinkö Sauronin silmää ja vastasin tietenkin kyllä.
Sitten hän kysyi että no näytettiinkö Sauronia ja minä menin aivan hiljaiseksi.
Hän oli saanut sellaisen käsityksen että Sauron on ihan joku muu kuin se silmä ja että Sauronin Suu ja Silmä ovat jotenkin vaan sen palvelijoita. :D
Eli onhan Sauron ihan se silmä? vai..?
 
Tottakai. Tosin kirjassa Sauronin olomuoto jää vähän hämärän peittoon, PJ on päättänyt sitten että hän ilmenee aivan konkreettisesti silmänä. :roll:
Ja Sauronin Suu tulee extendedille, btw.
 
Thanks Salmakia! :)
Nytpä voin sitten vastata veljelleni.
Oli kyllä kummallinen tunne sen,kun ei edes itse ollut varma vastauksesta. En ollut koskaan tullut ajatelleeksi asiaa.
Mutta kyllä se Silmäkin on ihan ok.
(offia)
 
Siis Sauronilla ei ole oikeasti fyysistä muotoa, se on henki, joka leijuskelee jossain Mustassa Tornissaan. Samoin, mitään silmää ei oikeasti ole, se on vaan semmoinen metafora, jonka kaikki teoriassa aistivat. Siis periaatteessa Mustasta Tornista Silmä vahtii kaikkea, mutta periaatteessa ei. Pah, tehkää kirjasta omat johtopäätöksenne. Leffassahan Silmästä on tehty vähän enemmän konkreettinen. Mutta sekin on tulkintakysymys.
 
Mutta silloinhan tämä Sauronin majakka silmä on RotK:ssa aivan hölmö,koska jos Sauron ei ole fyysisessä muodossa,niin eihän hän voi sitten osoittaa ketään millään valolla,tai no en minä tiedä.
Korjatkaa,jos puhun ihan puuta heinää... :oops:
 
No ei se "majakka" nyt mikään ihan hölmökään idea ollut, koska elokuvaan oli pakko saada jokin selvä fyysinen ilmenemismuoto Sauronille. Kirjaa ei voida sokesti seurata. Miten muka tehdä viihdyttävä ja eepinen seikkailuelokuva, jossa pääpahista ei voi näyttää? Kuvittelepa vaikka Star Wars -elokuvia, jos Darth Vader olisi vain näkymätön paha voima... :wink:
 
Ylös