Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Aloin tänään SPSS:llä tehdä ajoja aineistoon, jota keräsin koko syksyn, ja jonka marras-helmikuussa syötin tilasto-ohjelmaan. En oikeasti osaa paljon mitään, mutta on ollut tosi rohkaisevaa huomata, että yllättävän pitkälle sitä pääsee internetin ohjeiden ja rohkean kokeilun avulla. :D Huomenna onkin sitten palaveri aiheesta, mutta nyt ei ainakaan tarvitse mennä tyhjin käsin, ja se kyllä lohduttaa.
 
Saan laulaa Bohemian Rhapsodyn soolo-osuudet tulevassa konsertissa! Olen liian innoissani suhteessa siihen, että se on kuitenkin vain koulun konsertti, vaikkakin massiivinen sellainen ja viimeinen konserttini tuossa koulussa. Täytyy myöntää, että on kiva, kun joku arvostaa kaikkea sitä, mitä teen, jotta nuo massiiviset mahdottomat projektit, kuten The masterpiece Bohemian Rhapsody onnistuvat. Musiikinopettajani totesi kuoro-osuuksia treenatessamme "kaikki on varmaan yhtä mieltä siitä, että Arwen ansaitsee nää soolo-osuudet, kun se on viittinyt opetella kaikki stemmat ja pianosäestyksenkin tähän vaan opettaakseen teitä". Muut ihmiset ympärilläni näyttivät siltä, etteivät todellakaan olleet yhtä mieltä ja hetken olin aikeissa todeta, että ihan sama. Mutta sitten tajusin, että damn kyllähän minä nyt oikeasti olen tehnyt vähintään kymmenen kertaa sen verran duunia tämän kappaleen ja monien konserttien onnistumiseksi, kuin kukaan toinen yksittäinen oppilas ja onhan se nyt kumma, jos eivät muut sitä tajua. Tiedän, koska olen itse ollut siinä tilanteessa monta kertaa, että moni siinä huoneessa istuvista ihan varmasti ajatteli pystyvänsä vetämään sen soolon paremmin kuin minä ja se saattaa vallan mainiosti olla totta, mutta en minäkään sitä huonosti tule vetämään! Luotan itseeni siinä, että pystyn saamaan siihen sen emotionaalisen latauksen, minkä haluan, itse soolo ei ole vaikeimmasta päästä.

Olen kyllä innoissani koko konsertista. Kerrankin saan nimeni sovittajana siihen Melkorin käsiohjelmaan, loukkaannuin jo joulukonsertissa, kun sovitin Hallelujahin neljälle äänelle and no credit whatsoever. Nyt jos disneyprinsessamedleytani ei laiteta omiin nimiini, se on yksinkertaisesti vääryys. Laulan siinä Mulania (I very purposefully mis-cast every single princess to break stereotypes). Olen mukana ainakin kuudessa esityksessä tässä konsertissa.

Iloitsen jo etukäteen myös kesästä. 14 näytöstä uutta näytelmää mukaanlukien kantaesitys, laulan 8 kappaleessa joka näytöksessä, tanssin ja totta kai näyttelen mahtavaa, hauskaa ja energistä roolia. Nyt pitää vain selvitä tulevista kamalista viikoista ennen kesää ja vapaus koittaa!!
 
Tämä kaveri nostaa Lindëlle riman korkealle. Varsinainen lauluosuus alkaa 52 sekunnin kohdalta.


Sattumoisin video on minun pieni ilonaiheeni.
 
Tämä menee jo offtopiciksi, mutta helpompi se on tuolta saada kuulostamaan kuin Mercurylta itseltään.

Minun suuni taipuu virneeseen, kun Konnun otukset heittelevät näitä upeita (sekä varsinaisessa että sarkastisessa merkityksessä) kappaleita tähän topicciin. Pitäisiköhän tehdä niistä joku vakava-humoristinen mash up The Miittiin? :D

Muoks. @Arwen Undomiel Iltatähti , haastan sinutkin opettelemaan Pagban laittaman esimerkin kovan tason suorituksesta. Voimme esittää sen miitissä duona.
 
Last edited:
Radion sinfoniaorkesterin tänään julkistettu kausi 2017-2018 on kaikkea mitä toivoin, ja vielä enemmän. Joukoittain minulle rakkaita teoksia, joiden livenä kuulemisesta olen uskaltanut tuskin uneksiakaan, mutta mikä tärkeintä: paljon uutta, haastavaa ja ennalta tuntematonta ohjelmistoa! Rahaahan tähän tulee taas menemään aika runsaasti, mutta ei kyllä kiinnosta tippaakaan - livemusiikkia ei voita mikään.

Toivottavasti Helsingin kaupunginorkesteri räjäyttää tajuntani suunnitelmillaan samalla tavalla...
 
Hykertelen täällä iloisesti, koska tein kuukausi sitten periaatepäätöksen joka kantoi hedelmää.
Kieltäydyin huhtikuun alussa työstä, koska tuleva pomoni käyttäytyi jo työhaastattelussa sovinistisesti minua kohtaan, ja lähetteli myöhemmin vielä kyseenalaisia viestejä. Työtä olisi sesonkiaikaan ollut 160h+ kuussa, ja siitä olisi saanut paljon rahaa. Muilta osin työhaastattelu meni hyvin ja minuakin harmitti, kun jouduin kieltäytymään paikasta, mutta vuosi sitten tapahtuneen työpaikkakämmin takia (sain lopulta potkut) en enää ota epätoivoisesti kaikkia työpaikkoja vastaan, vaan luotan vaistoihini. Jos jokin asia ei tunnu hyvältä, keksitään vaikka lennosta suunnitelma B ja toteutetaan se. Huhtikuun alussa kieltäydyin, ja tänään sain kyseiseltä työnantajalta sähköpostin, jossa hän ehdotti minulle osa-aikapestiä. Jos kielenkäyttö menee liian rajuksi, voin lähteä milloin tahansa kävelemään.
Tämä teki minut todella iloiseksi ja tyytyväiseksi. Olemalla rehellinen työnantajaa ja ennen kaikkea itseäni kohtaan loin tilanteen, josta pystyin kunniallisesti perääntymään ilman draamoja, ja annoin samalla toiselle tilan ja ajan mennä itseensä ja kehittyä ihmisenä. Osoitin itselleni että osaan pitää puoliani, ja pomolleni, että ansaitsen nuoren naisen asemasta huolimatta kunnioitusta. Mummoni sanoin, minuahan ei kohdella kuten halpaa makkaraa.
Sen lisäksi minulla on positiivinen kutina vatsanpohjassa: aion hakea Mamma mia! -musikaalin suomenkieliseen versioon teatteriin. Vaikka en pääsisikään, olen iloinen siitä, että haen. Kaksi vuotta sitten en olisi uskaltanut. Olisin tuijottanut silloin "akateemista koulutusluetteloani" ja todennut, että en ole ammattilainen.
Musikaalin hakuilmoituksessa lukee: etsitään kokeneita laulajia/näyttelijöitä/tanssijoita." Siinä ei lue "ammattilaisia", vaikka ammattikoulutus katsotaan eduksi. Alan hiljalleen ymmärtää, että tutkintopaperit eivät ole välttämättömyys työn osaamiseen. Olen selvinnyt Helsingissä vuoden, koska olen ollut sinnikäs ja kehittänyt itseäni, en siksi, että minulla olisi työalojen vaatimat paperit. Vuosi ei todellakaan ole ollut helppo, mutta se on antanut hurjan paljon. Jään jännityksellä odottamaan, mihin tämä kaikki johtaa.

//Muoks. Lisättäköön vielä, että kaksimielisyys ja sovinistisuus eivät saa minua käpertymään kuoreeni, kiitos teknikko- ja roudaritaustani. Sen sijaan minua häiritsee ajatus siitä, että minua kohdellaan ikäni ja sukupuoleni takia muusta työporukasta poikkeavalla tavalla. Ja epäammattimaisuus ei kuulu minun työsuhdearvoihini. En ole kuitenkaan lyhyen muusikkourani aikana koskaan törmännyt yhtä räikeään vihjailuun kuin tämän ihmisen kohdalla. Vitsailu roudaripiireissä on yleistä kaksimielistä huulenheittoa, jolla ei ole selkeää kohdetta.
 
Last edited:
Baahubali 2 oli ihan loistava! Varsinkin mahtava musiikki leffateatteriäänentoistolla oli ihana kokemus, mutta raina oli myös visuaalisesti ja näyttelijäsuoritusten puolesta mitä mainioin. Juoni nyt ehkä oli vähän köykäinen ja fysiikan lakeja rikottiin enemmän kuin Hong Kong -leffoissa ja Hobiteissa yhteensä, mutta ei se mitään, koska Baahubali onkin yli-inhimillisyydessään lähes jumalallinen henkilö ja saa siksi aikaan yliluonnollisia asioita =)

Pientä lisähupia saatiin siitä, että minulta ja Mariolta tultiin kahteen kertaan eri ihmisten toimesta kyselemään, olemmeko todella ihan tarkoituksella tulleet Baahubalia katsomaan ja tykkäämmekö siitä ihan oikeasti =D
 
Olen säästellyt Ihsahnin Arktis-levyä ylikulutuksen vaaroilta, joten pääsen nyt juhlistamaan vappuaattoa sitä kuuntelemalla ja kuumaa kaakaota juomalla. Arktisuus sopiikin hyvin Suomen vappuun... Ei tuonne kaupungille taida olla tänään meneminen, kun en (enää) pussikaljakarhu ole. Huomenna sen sijaan pitäisi olla aurinkoista ja lämmintä, jospa silloin.
 
Selvisin hammaslääkäristä hengissä, ja vaikka luvassa onkin pari paikkausta, ei hampaideni tila ollut yhtään niin paha kuin ehdin jo paniikissa kuvitella. Nyt on aika kepeä olo!
 
Ilahduin Círdanin hammaslääkärikokemuksesta. Itsekin taisin samoihin aikoihin varailla tarkastusaikaa kuin Círdan ja olla yhtä lailla huolissani pitkän tarkastusvälin aiheuttamista mahdollisista vaurioista hammaskalustossani.
Kävin itse viime viikolla tarkastuksessa ja selvisin "puhtain paperein". Hammaskiveä tosin pitää poistaa, mutta reikiä ei ole ilmaantunut uusia. Saarnojakaan en saanut, niitä yleensä pelkään. Kerran päivässä (iltaisin) hampaiden pesu on ollut riittävää, vanha koira kun ei ole oppinut uusia temppuja (minkä lapsena on oppinut, siitä on vaikea tottumuksiaan muuttaa). Kaiken kaikkiaan olin hämmentynyt, kun koko käynti kesti vain kymmenen minuuttia.
 
Hammaslääkärikäynneistä kun on ollut keskutelua. Olen itsekin huomannut viime vuosien aikaan, että moni käynti hoituu yllättävän nopeasti. Jos reikiä ollaan paikattu, niin antavat pari käyntiaikaa, niin eipä tarvitse "piinapenkissä" kovin kauaa oleskella.

Minulla on paljon pieniä ilonaiheita, joista koostuu tavallinen mutta mukava arki, jota elellä.
Kevään hiihtovaellus oli oikein onnistunut. Lunta oli paljon ja kelit mukavan vaihtelevat, aurinkoisesta lumipyryyn.
Ensi lauantaina on opintojeni viimeinen näyttö (pyöräilyä ja luonto-opastusta Ruissalossa) ja on luvattu aurinkoista keliä. Olen saanut vaihdettua kotiin kesäisemmät verhot ja siivonnut sitä kuntoon. Ja hyvä niin, jotta Raurosin porukoiden on kivempi reilun viikon päästä tulla tänne.
 
Minun hammaslääkäri-iloni oli se että kahden reiän paikkaus maksoi vähemmän kuin pelkäsin ja sain ajankin nopeasti kunnalliselle puolelle. Muita ilonaiheita on kevät ja uusi asuinpaikkani. Ihanaa asua taas valkovuokkometsän vieressä.
 
Vappu lämmittää yhä mieltä. Vaikka Mantan lakitusta seuratessa oli pakko hyppiä ettei jäätyisi paikalleen ja myös suojautua hupun sisään rakeilta, vappupäivänä oli onneksi lähestulkoon kymmenen astetta lämmintä. Hauskaa oli piknikillä ja säätäessä. :D Sinänsä ärsyttää että ei ole vielä sitä ylioppilaslakkia, mutta sekin tulee kuukauden päästä. Ärsytys siis johtuu siitä että vappu on juuri ennen lakkiaisia, niin sitä lättänää pääsee käyttämään vasta ensi vappuna (jolloin on toivon mukaan myös haalarit).:p
 
Luulin tänään kuulleeni jo kevään ensimmäisen käen. Kyseessä saattoi kuitenkin olla jokin toinenkin eläinlaji.
 
Ylös