Pukeutumisesta

Itsellä pääkriteeri vaatteille on käytännöllisyys. Muut kriteerit ovat mukavuus ja tyylikkyys. Eli esim. farkut ja army-housut on aika kova sana housupuolella. Kenkienkin pitäisi mielellään olla tarpeeksi tukevat ja mukavat eräretkelle ja tarpeeksi tyylikkäät ravintolaan. Pitäähän tällaisilla kriteereillä vähän metsästää niitä rättejä, mutta yleensä kyllä löytää mitä hakee jos on vähän kärsivällisyyttä.
 
Noh, pukeudun melkein poikkeuksetta mustaan...
Vaikea tässä on tyylistään sitten sen enempää. Suhteellisen tiukkoja vaatteita, housuja ja pitkiä, mustia hameita...
joskus liloja tai punaisia paitoja...
Nii ja sitte nahkaa (takki ja housut).
 
nappa sanoi:
Joku tuolla sanoi että haaveena on tulla aidoksi hoppariksi. Minun mielestäni se on melko idioottimainen tapa ajatella, älä nyt ota itseesi. Minulle ainakin on hieman tärkeämpää pitää vaatteistani ja viihtyä niissä ja näyttää hyvältä niissä, kuin olla 'aito hoppari'. Ja miten määrittelet aidon hopparin? Pukeutumisella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Ja sanoit siinä samassa että merkillä ei ole väliä, vaikka sanoit kuitenkin että housut maksavat prkeleesti

Joo, huomasin itsekin kirjoittaneeni epäselvällä tavalla. En pistä pahakseni, mutta kommentoin nyt kuitenkin...Kirjoitin "aito" lainausmerkeillä, koska tarkoitin sillälailla "aitoa" en osaa oikein selittää mitä tarkoitan. :wtf:

Tiedän että pukeutumisella ei ole mitään merkitystä hoppiaatteiden kanssa, ja että hoppari voi pukeutua ihan miten vaan. Aitoa hopparia ei pysty oikein määrittelemään...
Hiphopaate koostuu neljästä elementistä, jotka ovat graffiti, b-boy, mc ja dj.
"Sanat omistetaan joka b-pojalle jol on tyylii, joka kunnon dj:lle joka raapii vinyylii, jokaiselle writtaajalle joka puskee aerosolii, joka emceelle joka sydämmest tarttuu mikrofoniin"
(Kapasiteettiyksikkö feat.Avain-4elementtii)

Mulla ei oo noiden asioiden kanssa melkein mitään tekemistä, ei muuta kuin että kuuntelen hiphoppia.

Viestissäni tarkoitin juuri sellaista "joujougangstamään" tyyliä, esim. Nelly, haluaisin pukeutua niin. Haaveissani siis. :roll:

Merkillä ei ole mulle väliä siinä tyylissä miten _NYT_ pukeudun, pääasia on että vaate näyttää hyvältä päällä, mutta kun puhuin "aidosta hopparista" tarkoitin haavettani, ja jos minulla olisi rahaa, niin merkillä olisi silloin väliä. Todella Typerää, tiedän.
Mutta se nyt vaan on haaveeni pukeutumisen suhteen... :roll:

Anteeksi epäselvä ja ristiriitainen viestini.
 
Pidän kaapumaisista ja käytännöllisistä vaatteista, eli talvella tulee käytettyä puolipitkää nahkatakkia ja kesällä lähinnä t-paitaa. Housupuolella vaadin hyvää liikkuvuutta, eli käytän lähinnä SWAT-housuja. Kengiltä vaadin taas mukavuutta, eli parhaillaan käytän ilmatyynyllisiä juoksu/mitälie-tossuja ja talvella maihareita.
 
Omaan pukeutumiseeni vaikuttaa ensimmäisenä kokoni, mikä ei ole kovin iso, mutta ihan liian iso suomalaisen vaateteollisuuden mittakaavaan. Eli että kaikenmaailman Onlyt,Micmacit ja hennesmauritsit viivataan yli jo heti kättelyssä. En ole katkera kun en ko. retkuista tykkää.

Viime vuoden käytin lähes koko ajan mustia pillihousuja joidenka lahkeiden päälle sai mukavasti vetäistyä maiharit. Yläosa oli joku lukuisista löysistä teepaidoistani. Hyvin yksinkertainen, käytännollinen ja sitä haluaville massasta erottuva.

Tiettyä tyyliä minulla ei ole,ainakaan semmoista, että sitä voisi kuvata yhdellä lauseella. Vaatteen on oltava mukava, ei-hiostava, mielellään puuvillaa eikä saa olla tiukka. Kuteeni hankin sieltä ja täältä, yleensä kirpputorilta, silloin tällöin Seppälästä ja marketeista, joskus erikoisliikkeistä. Intian Basaari on kanssa mukava.
Äitini on vaikuttanut positiivisesti 'tyyliini', se ostaa vaan mukavinta ja näkee söpöä mitä oudoimmissa vaatteissa.

Omaa tyyliäni on siis
kaikki mistä satun pitämään.

Tykkään hyvistä housuista joissa ei ole epäkäytännöllisiä trumpettilahkeita tai kummia extrasählinkejä kuten nyörityksiä haaroissa tai jotain niittejä siellä sun täällä; vekkihameet on mukavia, muutenkin hameet jos ei ole liian tiukka ja yltää noin polven korkeudelle; paidoissa pitää olla kunnon kaula-aukko eikä mitään kahen sentin lovea josta just ja just mahtuu pää. En tykkää mistään turhista teksteistä, jos tulee jotain mieleen niin mielummin painatan tai kirjotan itse; täydellinen talvitakki on musta, tyköistuva, polveen asti yltävä villakangastakki jossa on iso huppu ja isot napit (puhtaasti esteettisitä syistä), hyvin englantilainen; kengät on oltava käytännölliset, tennarit, maiharit, saappaat etc.

Erityisesti pidän vaatteista jotka muistuttavat jostain mukavasta jutusta ja joissa on tiettyä satumaisuutta, vaikka olisinkin ainoa joka sen näkee. Massasta erottumisesta en välitä, ainakaan vaatteiden kannalta; uskon vahvasti, että siihen ei tarvita mitään kaupasta ostettua.
 
Hyviä, sopivia, mukavia vaatteita on _todella_ hankala löytää. Kävimme Oulussa, siinä suuressa kaupungissa ostoksilla, ja en löytänyt sieltäkään paljon mitään vaatteita. Ja vaatteet jotka ostin, olisi täältä kotikylästäkin luultavasti saanut.
Minulle on aivan sama mistä vaatteeni ostan, olkoot sitten Only tai kirppis. Kirppiksellä ei tosin ole tullut käytyä. Ja merkitkin ovat aivan sama.
Pidän erikoisista vaatteista, mutta aina kumminkin ajattelen että mitä muutkin ajattelevat tuostakin vaatteesta, ja minä ne minua pitävät, jos minä nyt tämmöisen ostan ja tätä pidän. En tahtoisi ajatelle niin, mutta se on väkisinkin. En sanoisi että pidän laittautua, mutta en myöskään etten pidä.
Kunhan näyttävät mukavilta päällä ja ovat mukavat.
Minulla on oikeastaan yksi paita, jossa en huolehdi miltä näytän: huppari. Muutenkin pidän rennoista vaatteista.
Käytän kyllä muotivaatteita, sitä kun tyrkytetään joka paikasta. Ja on hankalaa löytää kauppaa, jossa ei myytäisi muotivaatteita. Ne vainoavat joka kaupassa.
Mitään tyyliä en inhoa, ihalen kaikkia: Punkkia, hoppia, hippiä. Kaikki ovat hienoja. En kuulu mihinkään ryhmään, paitsi siihen tavalliseen. Ehkä joskus sitten.
Nykymuodin farkut ovat oikeastaan kaameita: ne ovat kauhean tiukkoja jaloista, ja muutenkin pitäisi olla jokin hammastikku jos niihin aikoo mahtua (tai sitten olen vain liian leveä.)
Minua ärsyttää värit. Jokaisessa kaupassa on vain joitan tylsänvärisiä, ruskleaa, vihreää, beigeä, ja roosaa vaatetta. Ovathan nuo kauniita, mutta kun ei muun värisiä näytä olevan missään.
Kaikkialla on skeittikenkiä. JOKA paikassa. Itsellä sen tyyliset oli, mutta ostin Puman ihanat tossukat. Ne on ihanat.
Hameet ovat hankalia. Paitsi sellaiset liehuhameet, jollainen minulla on päällä. Pitkät ovat parhaita, mjutta niissä on hankala liikkua. Ja lyhyissä, polveni ovat jatkuvasti mustelmilla (kaatuilen ja kolhin itseni _niin_ harvoin) ja muutenkin aina niin kauhean näköiset...
Koruja käytän, miten niitä nyt aamuisin jaksan ripustaa käteen ja kaulaan. Joskus pidin älyttömät määrät käsikoruja, mutta se on vähän jäänyt. Nyt katson että värit sopivat. Ystävännauhoja minulla oli tässä kädet täynnä, kunnes sitten napsautin melkein kaikki poikki. Paitsi jätin yhden joka on ollut tuossa yli kaksi vuotta.
Äidin vanhoja vaatteita käytän aika usein. Lempparini on ehdottomasti vihreä samettitakki. Ja raidallinen lyhyhihanen paitapusero.
Meikkiä käytän joskus, kajalia ja huulirasvaa (jos se nyt meikiksi lasketaan.) Tai riipppuu minne mennään ja ketä näkemään.
 
Käytän vaatteita joista itse pidän. Tämän hetken suosikki on varmaan isän vanha valkoinen kauluspaita (tää on iso ^^) ja mustat viisnollaykköset (Levis 501-farkut siis). Yleensä päältäni löytää mustat farkut ja jonkun mustan t-paidan.
Takkini on pitkä, musta ja nahkainen. :D
Kengät on sisäpiirissä "epätyylkkäät lenkkarit" :lol: , ne kun ovat ainoa ei-musta asia yleensä jota pidän päälläni. Kengiltä vaadin ehdotonta mukavuutta. Kaikilta muiltakin vaatteilta sitä vaadin, mutta kengiltä erityisesti.
 
Näin tennistäpelaavana ihmisenä kaapistani ei löydy mitään tennikseen liittyvää paitsi mailani, pallot, bagi, t-paidat ja sortsit tai jotkut muut pelaamiseen sopivat.

Yleinen tyylini on vaihteleva. Ja se todella on tyylini. Ikinä ei voi olla varma, mitä laitan päälleni. Aamulla laitan vaan jotkut päälle. tosin kyllä tarkastan, että värit sopivat yhteen, mutta siihen se jääkin.
Ostan vaatteeni mukavuuden perusteella. Asiaan tietysti liittyy se, että koen mukaviksi ne, jotka myös näyttävät hyvältä.
housut päälläni ovat aika usein löysät ja joskus (vähän harvemmin kuin aiemminmainitut) kireät, jotka ovat ajan kuluessa muuttuneet vähän väliä löysemmiksi.

Löysiä t-paitoja löytyy kaapista aika paljon, ja niitä käytän kaikkena vapaa-aikanani ja koulussa yms. hiukan siistinpiä ja kireämpiä.

Vaatteni ostan milloin mistäkin. eli ihan näistä normaaleista H&Mistä ja myös sieltä mikä sattuu nyt olemaan tarjolla.

Oikea intohimoni on sitten kengät. Rakastan kenkien kokeilua ja käyttöä ja kaikkea niihin liittyvää. Siltikään en omista monia kenkiä. Kengissäkin tyylini vaihtelee. Talvella käytän joskus maiharin tyylisiä kenkiä ja kesällä jotain lenkkari-skedesysteemii. Nyt on käytössä adidas-superstarit ja tänään uudet lököt.

Juuri tällä hetkellä päälläni on *ihana* punainen aamutakki, josta ainoastaan pidän sen narujen takia, ja yöpaita aamutakin alla. Tiedän, että kello on puoli kaksitoista.

Hiukseni ovat suorat ja pitkät. Ei valittamista

Sinäpä se.
 
Vaatteet? Minulla ei ole mitään tiettyä tyyliä. Koulussa lähinnä pidän koulupuvun tyylistä asuyhdistelmää, joskus ihan farkkujakin. Vapaa-ajalla ihan farkkut ja t-paita. Nyt olen innostunut hameista ja pidän niitä aika usein. Joskus kotona olen viitta päällä, mutta lasketaanko sitä kunnon pukeutumiseksi?
Aamulla otan lähinnä ne, mitä käteen sattuu.

Vaatteita kuitenkin ostan aika harvoin. Silloinkin kun ostan ne, ostan ne sen mukaan, kuinka hyvin ne istuu päälleni. En nyt kuitenkaan käytä tiukkoja vaatteita. Niistä en pidä. Ja en nyt oikein kamalan paljoa ihkuta valkoisia hameita etc. Käytän enemmäkseen aika tummia vaatteita.
Vaatteeni ostan lähinnä sieltä mistä löytyy hyviä. Kuten Lindex, Seppälä, H&M, ja joitakin vaatteita ostan ulkomailta kun satun käymään siellä. Joskus äiti saattaa tehdä minulle uuden hameen tai jonkin muun vaatekappaleen, mutta kuitenkin enimmäkseen ostan ne kaupoista.

Kenkiä minulla ei ole kuin muutama pari. Lenkkarit, sandaalit, sandaalien ja lenkkareiden välimuoto etc. Nyt kun alan laskemaan, eihän minulla ole kenkiä kuin kuusi paria.

Hiukset minulla aina on auki, tai löysällä ponnarilla tai löysällä nutturan tapaisella..

En oikeastaan välitä siitä, mitä minulla on päälläni. Kunhan ne on ihan ok.
 
en käytä varsinaisesti mitään "teini-vaatteita", mutta koska en oikeastaan osaa sitä sanaa kunnolla määrittääkään, en sano että hirveän räikeästi massasta erottuisin. kantaja tekee vaatteen.
en osta merkki vaatteita. koska kaikilla tuntuu olevan niitä. siinä kai pääsyy miksei niitä kaapistani löydy. ja toiseksi ne ovat järjettömän kalliita. se pieni merkki siinä housun lahkeessa tai paidan rintamuksessa nostaa hintaa tuplasti, enkä halua niellä sitä.
kai minulla omanlainen tyyli on, muttei mitenkään kamalan silmiinpistävä. pidän erilaisista vaatteista kun ikäiseni kaverit, ostan ne eripaikoista, mutta pidän niistä.
kaapista löytyy hameita ja housut, tiukkoja housuja, ja melekimpä "hoppari"-housuja. tiukkoja paitoja ja toppeja, ja sitten löysiä ja rentoja. farkkuja ja samettihousuja. kuvioita ja yksiväristä. lapsekkaita paitoja, ja "aikuismaisia" housuja. :D kiinnitän huomiota väreihin, ja se on yksi tärkeimmistä asioista vaatteissa, mielestäni. ainut väri, jota ylleni en laita, on valkonen.

hmm. se siitä. :)
 
Koitan pukeutua yleensä asiallisesti. Suorat housut ja kauluspaita (niskalaukaus surupuku:) ) on ollut kovassa käytössä näin kesällä. Sitten ostin tässä ihan vasta mokkatakin eli se on päällä vähän viileempinä päivinä. Talvella on omatekemä pipo päässä.
 
Päätin vähän päivittää tätä viestiäni...

Pidän todella paljon vaatteista, mutta niiden ostaminen on hermoja raastavaa. Niin totta kuin se onkin, kaupoissa ei tunnu nykyään olevan enää vaatteita, joista pitäisin. Eikä ikinä ei ole kokoja tai värejä.
Ostankin useimmat vaatteeni kirppareilta tai teen joskus itse.
Pääni on täynnä erilaisia vaatesuunnitelmia, mutta harvoin jaksan toteuttaa niitä...varsinkin kun kankaat ovat nykyään niin kalliita.

En kuulu pukeutumisellani mihinkään luokkaan, sillä tykkään sekoitella erilaisia tyylejä. Pidän esim. hippi ja punk tyyleistä. Rakastan myös vanhahtavia ja itämaistyylisiä vaatteita. Seikkailuleffoissa on yleensä uskomattoman ihania vaatteita :p.

Päälläni on yleensä aina vanhat farkkuni, joissa on levenevät lahkeet. Kesäisin kuljen melkein aina paljain jaloin, muuten käytän aina maihareita. Rakastan naisellisen mallisia takkeja, etenkin samettitakkeja. Paitoja minulla on monenlaisia, yleensä aika tavallisia ja yksivärisiä. Hameita käytän aika vähän, joskus lyhyttä samettihamettani. Löysät villapaidat ovat ihania, samoin hupulliset paidat :). Tiukat liivitkin ovat ihania paitapuseron kanssa.
Väreistä tykkään eniten tummanvihreästä. Musta, punainen, violetti ja sininenkin ovat suuressa suosiossa.

Tykkään niin monenlaisista vaatteista, että on todella vaikea kuvailla vaatekaappini sisältöä. Tiedän kuitenkin oman 'tyylini', mutta sen toteuttaminen on hyvin vaikeaa. Koskaan ei löydä sitä, mitä etsii...
 
Oma tyylini on mukava sekoitus vähän kaikkea. Suurimmaksi osaksi ostan ne linjalta H&M/Kappahl/supermarketit, ihan vaan siitä syystä että hinta on kohtuullinen ja kokoja löytyy myös minulle. Alet kunniaan! Koska ajankohtaisuus ja muodinmukaisuus eivät ole minulle tärkeintä ostan usein alennuksesta vaatteita.
Raita ja ruutu ovat ne, jotka vetoavat minuun parhaiten. Raitapaitoja löytyy muutamakin kaapista. Pitkäaikainen unelmani on löytää skottiruutuiset (punainen) housut, mutten vielä ole löytänyt oikeanmallisia. Mielestäni en erityisemmin erotu joukosta, mutta aika ajoin löytyy aina joku väripilkullinen vaatekappale.
En erityisemmin ole merkkitietoinen omalla kohdallani muuten kuin urheiluvaatteiden suhteen. Ne ovat kestäviä ja pysyvät kuosissaan, vaikka pesisi kuinka paljon. Lempivärejäni ovat musta, sininen ja punainen.
 
kultakutri sanoi:
Olen hulluna vaatteisiin. Rakastan niiden ostamista ja tulee aina kiva tunne kun saa ostettua jotain uutta ja mukavaa.

Oma vaatestyleni ei kylläkään poikkea muiden tyttöjen vaatteista lähes ollenkaan. Käytän siis tiukkoja farkkuja ja paitoja. Viihdyn tiukoissa vaatteissa! :)

Miulla sama juttu :) .
Pidän paidosta, joissa on selkeä ja kiva pohjaväri, ja sitten joku värikäs ja kiva kuvio tai teksti. (Outoa kyllä, en omista montaa sellaista.) Pidän melkein kaiken mallisista paituleista. Topeista ja t-paidoista tykkään aivan erityisesti :p .
Housuissa suosin farkkuja (mitä nyt välillä pidän kotona verkkareita), jotka ovat mielellään tummia. Niiden pitäisi olla myös suht kireät (tosin tällä hetkellä lempifarkkuni, jotka on tarkoitettu kireiksi, ovat minulle hiukka liian isot) ja leveälahkeiset.
Hameita minulla on kolme. Musta, säären puoleenväliin ulottuva, rimpsureunainen. Beessi, samanpituinen kuin mustakin, kukkakuvioita. Vaaleansininen, vähän polven alapuolelleulottuva, kukkia siinäkin.

Tällä hetkellä minulla on päälläni vaaleansininen hame, musta toppi, eikä sukkia ollenkaan :p .

Rakastan myös koruja. Minulla on melkein aina ranteessa hopeinen tähti-ketju, sormissa hopeaa (toinen on vain hopeoitu) ja kaulassa kultainen risti.
Hopea ja kulta eivät sovi yhteen, mutta minkäs teet, kun kaikki nämä korut ovat kovin rakkaita minulle.
 
Pukeutumistyyliäni voisi kuvata käytännölliseksi, naiselliseksi ja yksinkertaiseksi. Tärkeintä on, että vaatteet tuntuvat mukavilta ja että tunnen oloni niissä mukavaksi ja kivannäköiseksi. Pukeudun sään mukaan: talvella en kaihda pitkää takkia ja kesällä vältän hiostavia tekokuituja.

Nuorempana pidin Indian Bazaar -tyylistä, nykyään vaatteeni ovat pelkistetympiä. Kirkkaita, yksivärisiä ja vartaloa kauniisti myötäileviä. Tyypillinen kokonaisuus voisi olla taivaansiniset pepusta kireät, mutta lahkeista leveät pellavahousut ja beige, hillitysti ruskealla kirjailtu toppi. Yhdistelen värejä aika surutta, mutta vältän sekavia kuvioita ja levottomia leikkauksia.

Minulla ei ole kovinkaan paljon vaatteita ja käytöstä jääviä kuskaan armotta UFFille. Mieluummin näppärä, yhdistelyn mahdollistava ja suppea vaatekaappi, kuin ylitsepursuava vuori, josta käytän vain osaa. Usein hankin vaatteet Seppälästä, UFFilta, H&M:ltä jne. En juurikaan halua maksaa mistään merkkituotteesta satoja euroja. Lisäksi käytän jonkin verran äidiltäni perittyjä mainioita 60-luvun kuteita.

Enemmän rahaa kuluu ainoastaan juhlapukuihin, silloin harvoin, kun sellaisia ostan. Kerran vuodessa olen yleensä teettänyt jonkin vaatteen, jota ei muuten saa, mutta saanut sitten ainakin hyvän! Viimeisin hankinta oli 1780-luvun tyylinen päällyskorsetti. Rationaalista? Ei. Kivaa? Kyllä. Kokonaisbudjetti on pysynyt varsin pienenä siltikin.

Koruja käytän lähinnä juhlissa. Nuorempana lähes joka päivä, mutta nyttemmin ne tuntuvat olevan tiellä arkipäivän töissä.
 
Itse sain juuri ostettua maailman ihanimmat housut! :p
Ne on vaan niin iloset, vaikka ovatkin mustat, koska niissä on oranssit tehoste-nauhat ja sit sellaset nauhat jotka roikkuu takapuolesta ja reidestä. Niin ja ne housut on isot. Siis tosi isot. :D Yleensä pidän isoja housuja ja tiukkoja paitoja. Kotosalla on kyllä verkkarit isoa huutoa. Ostin myös uudet skeittikengät, koska olen vaan tykästynyt niihin niin kamalasti.
Gilgaeril, ymmärrän täysin mitä tarkoitat, minäkin haluaisin olla isona "aito" hoppari. :wink: Löytyy minulta silti kaapista ihan normaaleja teinifarkkujakin, mutta olen kyllästynyt katselemaan samanlaisia joka toisella vastaantulijalla... Talvella tykkään käyttää löysiä college paitoja, koska ne ovat mukavia päällä ja lämpimiä. Niin ja yleensä minua näkee ilman jotain vekotinta päässä; huivi, hattu tai pipo.
 
Hmm. Pukeutumistyylini vaihtelee, tai siis on viime aikoina vaihdellut. Monta, monta vuotta minulla oli pinkkikausi, jolloin kun kerran menin kaverilleni, niin hänen äitinsä sai melkein sydänkohtauksen, kun minulla ei ollut mitään pinkkiä päällä. Eli pinkkiliinikaudella minulla oli vähintään yksi pinkki vaatekappale päällä. (hiukset, laukku, kynnet yms. myös pinkkejä)

Sitten minulla oli lyhyt goottikausi, kuvasti hyvin silloista mielialaani.

Nykyään pukeudun mahdollisimman seksikkäästi, esimerkiksi minihameeseen ja kireään, avonaiseen paitaan. Nami. Kyllä edelleen tulee pinkkiä käytettyä, kun silloin kerran ahtasin vaatekaappini täyteen pinkkejä vaatteita, mutta nykyään olen avarakatseisempi ja käytän kaiken värisiä vaatteita.

Lempivaatteeni ovat tällä hetkellä yhdet farkkuni, valkoinen yksiolkaiminen, Italiasta ostettu paita ja farkkutakki (sekä tietenkin buutsit) Pinkki minihame on hyvä kakkonen.

Lempiväreinä nykyään musta (varmaan perua goottiajoilta) ja pinkki.

Vaatteeni ostan mistä sattuu. UFF:issa käyn aika usein, samoin Lindexillä ja Seppälässä. H&M:ää boikotoin.
Vaatteissa minulle tärkeää on siis seksikkyys ja tietenkin myös mukavuus. En laita mitään liian kireää ylleni.

Ja niin muuten, keijumaisista vaatteista pidän myös. Pinkki röyhelöpaita on must keijuttelupäivänä. :)
 
Minulla on selkeä ja puhdas vihasuhde vaatteisiin. Nudismi ei kuitenkaan innosta, ja muutenkin vaatteet on ihan hyvä olla päällä useimmiten, tiettyjä paikkoja lukuunottamatta. Pakollisuus ei kuitenkaan onneksi edellytä mitään vaatefriikkeyttä...

Nyt päällä on farkkuhame ja valkoinen t-paita. Hameen on tehnyt enoni vaimo, kun en löytänyt mistään haluamani tyylistä. Siis pitkää, tummansinistä, yksinkertaista. Paita on ostettu vuosia sitten, ärsyttää vaan kun on olkapäässä reikä ja sitten muuten on hieman leveä... Tuntuu siltä, että kaikki vaatteet ovat minulle jotenkin isoja. Sen takia en vaatteista pidä, kun mikään ei tunnu sopivan oikein...

Tyylini on aika yksinkertainen. Sinistä, valkoista, ja mustaa. Farkkuja, hippipaitoja, mukavia. En juokse muodin perässä, vaan ostan sitä, mikä tuntuu omalta. Sieltä mistä löydän, eli ihan tavallisista kaupoista. Sokkarilta, Seppälästä, Lindexistä, Onlysta...

Shoppailu on kuitenkin se vihoviimeinen homma. Etenkin jos tosiaan pitää löytää jotain tiettyä, mitä tarvitsee. Silloinhan sitä ei varmastikaan löydä. Ja sitten kaikki ne kaupat, vaatteet, ihmiset ja etenkin sovituskopit alkavat vain ahdistaa... Uaah.
 
Vaatteeni.. en ole oikein useinkaan tyytyväinen niihin. Minä en tiedä mistä se johtuu, mutta pukukopissa mikään ei näytä kivalta. Ja joskus ne näyttävät sitte päällä kivalta mutaman viikon päästä. Onneksi sentään edes niin.

Minun on ollut aina hirveän vaikeaa löytää hyviä vaatteita. Tai no, enimmäkseen housuja. Ihan vain ruumiinrakenteeni puolesta. Aina jostain kinnaa tai on liian löysät.. O_o Semmoista se on, mutta siihen on kai tyytyminen.

Tämänhetkinen asukokonaisuuteni ei kerro pukeutumisestaan mitään, sillä on niin kuuma, että siksi viihdyn tällä hetkellä uimapuvussa ja kietaisuhameesta, jonka nappasin päälleni, kun huomasin että kaikki pikkuveljeni kaverit olivat kyläilemässä.. ;)

Yleensä kuitenkin käytän a) housuja, joissa on leveät lahkeet. Se päivä kun minut saa pillihousut jalassa edes pois huoneestani, on ikuistettava, sillä sitä ei tule. Ei. En tykkää housuista, joissa tunnen oloni epämukavaksi. Sellaisia ovat liian kireät housut (suosinkin siis hieman löysempiä) tai housut, joissa saan koko ajan olla nykimässä paitaani alaspäin tai housuntakamusta ylöspäin ihan vain sen takia, että vyötärö on niin matala. Ei kiitos. Ei sellaisia minulle. Sellaiset sopivat.. ne ovat mukavat.. (alatte ehkä ymmärtää miksi on niin hemmetin vaikeaa löytää sopivia housuja ;) )

b) Sitten yläosat. Rakastan kauluspaitoja, joita minulla on kuitenkin liian vähän. Toiset paidat joita tykkään käyttää, ovat sellaisia melko yksinkertaisia, useimmiten yksivärisiä, hieman joustavia puuvillapaitoja.. vähän vaikeaa selittää.

Lisäksi tykkään käyttää hameita. Ei turhan lyhyitä, muttei pitkiäkään. Susikkini ovat siihen poven tienoille. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. En suosi mitään prinsessahörselöitä, vaan vaatteeni ovat erittäin yksinkertaisia, mutta yksityiskohtia kyllä voi löytyä. Ne vain ovat melko huomaamattomia. Väreissä suosin sekä kirkkaita, mutta sitten myös sellaisia maanläheisiä. Sinisiä tuntuu olevan vähän liikaakin.

Suuri toiveeni on saada vekkihame. Koulupukumaiseen tyyliin. Sen kun löydän, niin elämä hymyilee. Joku tyylikäs kravaatti olisi varsinainen löytö myös. ;) Kirpputorit ovat ihania paikkoja, mutta niille eksyn ihan liian harvoin. Viimeksi kuitenkin löysin erittäin ihanan paidan sellaiselta, joten täytyisi päästä kiertelemään pöytiä vastaisuudessakin. :)

Ja vielä lopuksi. Polvisukat ovat ihastuttavia. :D
 
mulla on yleensä kesäisin punkvaihe päällä, eli tämmöiset maastovaikutteiset housut ja joku hihaton, ja sitten talvella glamrock, eli kaikkea todella pornoa vaatetta :D
mutta juu, muodin orjaksi ei ainakaan voi väittää.
 
Ylös