Pukeutumisesta

Unettoman yön voi pelastaa vaatetopic, kaikki viestit jaksaa lukea ja kirjoittaminen se vasta hauskaa onkin.
Olen jokseenkin turhamainen, en meikkaa tai laita hiuksiani viimeisen päälle, mutta vaatteisiin pitää olla tyytyväinen kun johonkin lähtee. Muuten se häiritsee koko ajan ja on epämukavaa.
Eli ei oikeastaan ole väliksi mitä muut mahtavat näistä vaatteista ajatella (tai välillisesti tietysti kyllä), kunhan itselle kelpaa. Tuon takia en selviäisi ilman isoa peiliä ja tarpeeksi aikaa kokeilla seitsemää eri vaatekappaletta jos ekalla ei tärpännyt.
Tyyli vaihtelee mielialan ja lämpötilan mukaan, mutta joku yhdistävä tekijä aina mahtaa löytyä. Ehkä se on sitten mukavuus, ahdistavissa tai epäkäytännöllisissä vaatteissa on inhottava olla. Periaate on oikeastaan se, että sitten kun on vaatteet kunnossa, ne voi unohtaa ja keskittyä muuhun.

Johan tuli paljon yleistä jorinaa. Sitten yksityiskohtiin.
Raidallisia paitoja löytyy monta. Ylittääköhän yhden käden sormet? Varmasti. Viihdyn esimerkiksi Marimekon paidoissa, ei kiristä tai purista mistään ja hyvin sopii.
En ole ihan tyytyväinen vaatekaappiini noin yleisesti, mutta joitakin helmiä löytyy. Esimerkiksi vanhat ja täydellisen istuvat Leviksen 507 -farkkuni jotka olen pätkäissyt yksi pituus kerrallaan kolmesta kohtaa ja katuessani ommellut lahkeet takaisin kiinni. Joten tässä vaiheessa ovat jo aikas persoonalliset.
Ruutuhousut ovat myös asia erikseen, tein ne itse käsityöntunneilla kun piti suunnitella asukokonaisuus. Ja monet kerrat on tullut käytettyä.
En pidä kesähelteistä vaatteiden kannalta yhtään, tykkään pitää housuja ja pitkähihaisia paitoja, mutta se ei onnistu kun tulee liian kuuma:/
Mieliala määrää kuitenkin pukeutumisen lähes kokonaan, yhtenä päivänä saatan lähteä johonkin liehuvassa oranssinsävyisessä hameessa (loistava UFF-löytö), olkalaukun kera ja värikäs nauha päässä ja toisena päivänä olla farkuissa, reppu selässä ja t-paidassa josta on kääritty hihat ylös. Paljaat jalat onneksi sopivat kaikkeen, kesällä ainakin. Kenkäni ovat usein niin epäkäytännölliset ettei niitä jaksa käyttää.
Miten jaksankin puhua näin paljon vaatteista?
Huhheijaa. Huomenna kyllä olen style.
 
Rakastan mustaa! Näin kesällä päälläni on jatkuvasti jokin pitkä
musta hame ja yleensä jokin musta paita. Violetti on myös kaunis
väri ja kirkaan punainen myös.
Sanoisin, että olen gootti-tyylinen ja minusta gootti-tyyli on
älyttömän kaunista! Niin, ja pvc on ihan must, vaikken itse
omista yhtäkään pvc-vaatekappaletta, mutta tarkoitus olisi
hankkia pikapikaa!
Kauppoja josta löytäisi juuri oman tyylisiä vaatteita on todella
vaikea löytää, mutta netissä on paljon hyviä sivuja, joista voi
tilata! Maksaa vain aika hurjasti... :shock:
 
"Erehdyin" ostamaan InStylestä (tai joku vastaava...) mustan, pitkän ns. "ryppyhameen" ja kun sen yhdistän mustiin paksupohjaisiin kenkiin ja vaaleaan toppiin, saan koko ajan kuulla olevani wanna-be-gootti. Mukavaa. En olekaan tiennyt, että vain gooteilla on oikeaus käyttää mustia, pitkiä hameita. Tulipahan sekin nyt sitten opittua. *sarkastinen*
Mä en kylläkään paljon mieti mitä kaapista pistän päälleni (johtuisikohan vaikka siitä, että se melkein ammottaa tyhjyyttään... :D ). Välillä olen sinisessä, välillä mustassa, välillä tiukkoja toppeja, toisinaan taas pooloja... kaikkea löytyy. Pukeutuminen ei ikinä ole ollut mulle tärkeä asia. Vaatteenikin ostan aina ties mistä. Jopa Prismasta voi välillä löytää vaikka mitä hienoa.
 
Minun tyylini on melkoisen mitäänsanomaton.
En halua erottua joukosta, mutta en halua myöskään pukeutua samalla tavalla kuin kaverini.

Vaatteiden ostoa olen vihannut AINA ja tulen varmaankin myös tulevaisuudessa vihaamaan. Minä yleensä ostan vaatteita vain pari kertaa vuodessa: alkusyksystä ja loppukeväästä.
Vaatekaupoissa ja niissä hikisissä pukukopeissa minua vain ahdistaa ja näin ollen minut löytää kaupungista paljon todennäköisemmin istuksimasta kahvilasta kuin vaatekauppojen tungoksesta.

Suosin kumminkin rentoa tyyliä.
Nykyisin musta vakosametti on minulle ykkösjuttu ja olen myös oppinut, että kavereiden vanhat kuteet on kivoja ja niitä saa halvalla! :D Koko tuleva syksy minut tullaan näkemään mustissa vakosamettihousuissa ja -takissa.
Farkut on kans ihan ok-juttu. Musta-valkoinen vaatetus on myös siistiä.
Paidoissa tykkään psykedeelisistä kuvioista joka puolella ja solmuvärjäyksestä.
Kenkäni ovat beiget, skeittarityyliset kengät, mutta ne ovat harvinaisen mukavat jalassa.
Kannan myös olallani rentoa boheemilaukkua ja jos sitä tarkkaan katsoo, niin siinä huomaa valkoisen pinssin, joka kuvastaa syvimpiä tuntojani ja julistaa: F*** FASHION

Parin kaverini kanssa olemme huvittava näky kaupungilla.
He kipsuttelevat pitkävartisissa korkokengissään, tiukoissa minihameissaan ja topeissaan pitkin vaatekauppoja, kun minä seuraan heitä ahdistunut ilme kasvoillani, ylläni vakosamettia ja skeittikengät. Toisinaan tunnen itseni aivan äijäksi heidän rinnallaan, mutta sellainen minä vain olen.

En piittaa vaatteista pätkän vertaa. :mrgreen:
 
En ole koskaan ollut mikään vaatefriikki. Inhoan vaateiden ostamista. Kuka jaksaa viettää monta tuntia hikisissä sovituskopeissa? En minä ainakaan. Tästä syystä minulla ei koskaan ole ollut paljon vaatteita.

Itse käytän vaatteita, joita kaupasta sattuu löytymään. Ei ole mitään väliä mistä vaate löytyy, jos se vain muuten on sopiva. Eikä minulla ole mitään tiettyä tyyliä. Ostan vaatteita, jotka tuntuvat hyviltä. Mukavuus onkin ehdottomasti tärkein asia. Tällähetkellä käytän lähinnä piiiitkiä ja hieman liian suuria hameita. Housut ovat epämukavia. Ja hameen täytyy ehdottomasti olla pitkä. Lyhyet hameet ovat ahdistavia. Paidoilla ei sitten olekaan niin väliä. Kunhan ne eivät vain ole liian kireitä. Väreilläkään ei sitten ole niin väliä.Tai no, mitään pinkkiä tai sinikeltaista en päälleni laita.

On sitten tietysti vaatteita, joita en päälleni suostu laittamaan. Ne ovat näitä "teinivaatteita". Kireät lantiohousut ja pieni toppi *yöh* jo sellaisten näkeminen saa minut voimaan pahoin :wtf:

nappa sanoi:
Ostin Pori Jazzeilta ihanan Suomen Leijona kaulakorun. Mietin otanko ankhin vai leijonan, mutta tajusin etten halua pitää kaulassani jotain jonka merkitystä en edes muista, ja suomen leijona nyt on melko selvä merkki.

Wihii, minullakin on sellainen. Se on hiano. En tykkää koruista, koska ne ovat aina tiellä. Mutta kun näin sellaisen Suomileijona korun, oli minun pakko saada se. Sen lisäksi minulla on sormessa yksi sormus. Muita koruja en käytä.
 
Plöm.
Pukeudun yksinkertaisesti, pääasiana mukavuus ja oman silmän miellyttäminen.
Nyt kesällä olen suosinut vihreitä värejä. Reisitaskuhousuja, tai muita vastaavia jotain vain käyttelen, shortseja jopa. Ja normaali t-paitoja. Mustia tai vihreitä suurin osa. Outoa, kun itsekin alkoi ajattelemaan. No, niistä väreistä pidän.
Vaattekaappini ei ole kauhean ylitsepursuava, en pidä vaateostoksilla käymisestä sitten yhtään. Ja niin, vaatekaappi ei kauhean järjestyksessäkään ole. Pyykinpesun ja kuivaamisen jälkeen tulee yleensä vain viskottua vaatteet mahdollisimman nopeasti kaappiin, osa nurinpäin yhä silloin.

Talvella vaatetukseni on tummempaa. Nahkatakki, mustia paitoja, mustia housuja, ja villapaitoja, jopa vihreitä. :p

Äh, en kyllä keskity vaatetukseeni kamalan paljoa (joka johtuu juuri siitä, etten pidä niitä varten tehtävistä ostosreissuista), mutta on minulle tärkeää viihtyä vaatteissani. Jeps.

Huoh. Tulipa taas tyhmä listausvastaus. En kyllä keksi nyt mitään keskustelun edistäjääkään.
 
Kaapistani löytyy paljon mustia vaatteita, vaikka myös muita värejä. Yleensä musta on ykkösvalintani vaatteissa, mutta välillä tahdon laittaa päälle vaikka jotakin myrkynvihreää... :D Tykkään valtavasti löysistä housuista, vaikka voinhan laittaa hiukan vartaloamyötäilevätkin päälleni. Kuten nimimerkistä voi jo arvata, kannan vaatteissani mielelläni hakaneuloja. Mulla on todella pitkälti ihan oma tyyli, ja suorastaa inhoan muotituulahduksia. Vaatteita on ainakin mun vaikea löytää :x ...
 
Mä suorastaan rakastan erilaisia vaatteita! En suosi mitään tiettyä tyyliä vaan kaapistani löytyy kaiken tyylisiä vaatteita aina tiukoista farkuista lökäpöksyihin. Tykkään pukeutua vaatteisiin joissa on mukava olla ja joissa on joku pieni vähän erikoinen yksityiskohta. En halua erottua aivan täydellisesti muista ihmisistä vaan ihan vähäsen. :) Vaatteeni ostan kirppareista kalliisiin merkkiliikkeisiin, mistä nyt ikinä hyvännäkösiä kuteita löytyykään (ja riippuen siitä millainen on rahatilanteeni).
 
Eli.
Näin kesällä vaatteet ovat jotain kammottavaa. Ei ole minkäänlaista vaatetta, missä ei tulisi kuuma tai hiostava olo. Mutta koska vaatetta on pakko (pakko ja pakko :roll: ) pitää, niin päälläni on usein toppi ja farkut. Musta on vaatteissa itselläni paras väri ja olen usein kesäaamuisin kovin ärtyinen siitä, että on niin kuuma. Onneksi alkukesästä löysin kivan mustan intianpuuvillamekon. Se on viileä ja musta. Melkeinpä täydellinen. Mutta kesävaatetukseni on vähän mitä sattuu.
Talvi onkin sitten jo asia erikseen. Viime talvena en voinut kuvitellakaan, että olisin paljon muuta kuin mustaa päälleni pistänyt. Ensi talvesta en tiedä. Nyt olen ostellut armeijanvihreää vaatetta jonkin verran, joten sitäkin tulee varmaan pidettyä. Mutta musta on kyllä rok. Vaatemalleista sitten.. Hupparit, t-paidat ja.. housuista paha sanoa. Jos sanon 'löysät', ymmärretään se hoppina. Mutta siis ei löysää, eikä tiukkaa vaan jotain siitä väliltä.
Rakastan tekstivaatteita. Viimeisin ostokseni musta t-paita jossa teksti; 'TRUST YOUR INSTINCTS people don't really like you'.

Kesällä vältän kenkiä viimeiseen asti ja talvisin pidän wannabe-maihareitani. Alkukesästä löysin kirpputorilta itselleni puolipitkän mustan nahkatakin, jota on tullut näin kesästäkin pidettyä. On se ihana. Koruja (joojoo, ne ei ole vaatetta) ei ole enää paljon mitään. Kaulassa yksi hopeaketjussa roikkuva koru ja sormessa joskus liskosormus. Joskus vielä kaulassani oli väh. viisi korua kerrallaan, sormet täynnä sormuksia ja ranteissa 'ystävänauhoja' enemmän kuin jaksoi laskea.

Minä tykkään vaatteista omalla kummallisella tavallani. Tykkään pitää päälläni monenlaisia vaatteita. Olenkin saanut kuulla siitä usein. Ja yleensä palaute on ollut sitä, että; "Sä vaihdat tyyliäs joka päivä. Eilen sä olit punkkari ja tänään hevari. Sä et oo aito". Ja se raivostuttaa. Koska itse tiedän, että asia ei ole niin. Minä en kanna mitään aatetta, en siis kuulu mihinkään 'genreen', enkä pukeudu minkään tietyn kaavan mukaan. (En sano, että esm. kaikki hipit pukeutuisivat 'kaavojen' mukaan, enkä tahdo, että tästä syntyy riitaa, joten jos ette ymmärrä mitä tarkoitan, antakaa olla) Mutta joskus tuntuu, että ihmiset vaativat sellaista.

Huah. Enpä voi uskoa, että näin paljon tekstiä sain vaatteista aikaiseksi. Ei tässä kai mitään kovin fiksuakaan ollut. Mutta ei se mtn. :p
 
Minulla ei ole mitään tiettyä pukeutumistyyliä. Ostan vain sellaisia vaatteita jotka minusta näyttävät ja tuntuvat mukavilta. Niin ja punainen on ehdoton lempivärini vaatteissa, mutta myös vihreä tulee perässä hyvänä kakkosena, eikä ruskeassakaan mitään vikaa ole. :roll: Noh, näin tiivistettynä pidän ainakin voimakkaista väreistä.

Kesällä nyt ainakin pidän suht. rennoista vaatteista, koska ne eivät ole niin hiostavia. Hameet ja löysähköt, vihreät polvien alle ulottuvat housut ovat olleet nyt kovassa käytössä. Jos on vähän viileämpi päivä, pidän farkkuja.
Farkkutakkini on minulle myös erittäin tärkeä asuste, yksi niistä harvoista ostoksista, johon olen todella tyytyväinen. Myös parit farkut on sellaiset mihin olen tyytyväinen, mutta paitaostokseni taas ovat liian usein olleet varsin huonoja. Kesällä jalassani pidän varvassandaaleja useimmiten.

Vaatteiden ostamisesta en juurikaan pidä. Tykkään kyllä toki hankkia uusia vaatteita, mutta kauaa en ostosreissulla viihdy; ne hikiset, pienet kaupat ja kamala ihmisjoukko ympärillä alkaa aina jossain välissä ahdistamaan. Yleensä siinä käy niin, että jos olen löytänyt jonkin yhden kivan vaatteen, ostosreissuni jää suosista siihen vaikka tarvitsisinkin vielä jotain muuta. Shoppailu on kyllä yksi uuvuttavimmista urheilulajeista. :wink:

Vaatetyyleistä eniten pidän hippi- ja punktyylistä, mutta itse en pukeudu sen tyyppisiin vaatteisiin varmaankaan sen takia, kun en jaksa olla ns. uskollinen vain yhdelle tyylille. Ostan mitä ostan ja käytän mitä käytän.
 
Ihan pikku juttu vaan....

"Sä vaihdat tyyliäs joka päivä. Eilen sä olit punkkari ja tänään hevari. Sä et oo aito".

Tätä saan kuulla itsekin, vaikka en ole tietääkseni koskaan pukeutunut 'punkmaisesti' tai 'hevimäisesti' yms. Minusta se on lähinnä uskomattoman huvittavaa koska samat ihmiset julistavat myös kuinka 'punkissa' ei ole kyse vaatteista.
Parhaan vaikutuksen saat saapumalla seuraavana päivänä täysin erilaisessa tyylissä.
 
Minä käytän aika tavallisia vaatteita. Usein farkkuja, joissa on levenevät lahkeet, yleensäkkin housuissani täytyy olla joko suorat tai levenevät lahkeet, koska kammoa kapeita :shock: lahkeita. Nykyisin pidän myös erilaisia kangashousuja, en enää pelkkiä farkkuja.
Kesäisin käytän pitkää kietaisuhametta, reisitasku shortseja, toppeja ja sandaaleita (paksupohjaisia).
"Ulos" lähtiessä (eli elokuviin ja syömään/baariin) vakiovarusteisiini kuuluu tolppakantaiset mustat saappaat ja musta puolipitkä nahkatakki (no ei kesäkuumalla...).
Kesäjuhlissa käytän yleensä mekkoja, pitkää tai lyhyttä, mielialan mukaan.
Syksyn tullen kaivan esiin neuleet, nykyisin suurin osa niistä on itse tekemiäni :) Rakastan neuleita! Ja talvella melkein nukunkin villasukat jalassa.
Unohtuikohan mitään...
Ai juu, vaatteita ostan sekä kirppareilta että ihan uusina kaupoista, mutten yleensä koskaan merkkiliikkeistä.
 
Käytän aika tavallisia vaatteita, mutta joskus on kiva shokeerata oikein kuviollisilla vaatteilla. Useimmiten minulla on ylläni kangashousuja tai hameita, koskaan minua ei näe farkut jalassa.

Hameita käytän lähes aina kun sää sallii, ja lyhyiden hameiden kanssa on aika usein polvisukat, kuviolliset/raidalliset polvisukat tietenkin :)

Paidat on yleensä aina yksivärisiä tai raidallisia, inhoan paitoja joissa on jokin teksti.
Suosikkivärejäni on ehdottomasti musta, punainen, ruskea ja vihreä. Eipäs mulla taida paljon muunvärisiä vaatteita ollakaan...

Tällä hetkellä on päällä punainen samettihame, raidalliset polvisukat ja musta hihaton paita. Että sellaista :D

Vaatteita ostan milloin mistäkin. Harrastan aika paljon postimyyntejä, sillä vaatekaupoissa tulee inhottava olo...
:shock:
 
Minä käytän vain ja ainoastaan mustia vaatteita. Tai no, on mulla yksi lila paita. Olen hurjan tarkka vaatteistani, ja oikean värin lisäksi niissä pitää myös olla jotain erikoista, ja niiden pitää istua niinkuin olisivat minulle tehdyt.
Pidän pitkistä paidoista joissa on avonainen kaula-aukko ja levenevät hiat. Käytän lähes aina hametta, mieluiten pitkää. Minulla on pitkä musta nahkatakki ja pitkävartiset saappaat paksuilla pohjilla ja korkealla korolla. Ympäri vuoden.
Ostan vaatteeni pienistä putiikeista tai kirpputoreilta, en koskaan isoista vaatekaupoista, koska niistä vaan ei ikinä löydy mitään tarpeeksi erikoista, ja jos löytyy, niin sellainen on sitten varmasti jo monella muullakin. Yleensä teen ne kuitenkin itse, saapahan ainakin juuri sellaiset kuin haluaa.
 
Iiiiih! Käykää kirppareilla!

Kävin tänään ja löysin iiiihania.. no, juttuja.
Löysin hienot punaiset raitapolvisukat, tähtikuvioidut polvisukat, verkkokäsineet, huivin, iiiiihanan laukun (en tajua kuinka joku raaskii myydä) jne. Ne on aivan ihania. Käykää sielä.
 
Itse ostelen vaatteeni lähinnä kirppiksiltä. Kaupastakin kun jotain tiettyä haen, eikä kirpparilta löydy. Mutta kirpputorit ovat ihania juujuu. ^^
Itsekkin kyllä kovasti tekisin vaatteita, jos osaisin. Väsäilin tuossa eilen erään hameen loppuun, ja ei kyllä ihan heti uusiksi.

Mutta vaatteen täytyy olla mukava ja sellainen, josta itse pidän. Esim. kireitä housuja ei minulle kyllä enää päälle saisi millään. Mutta kauluspaidoista tykkäilen kamalasti, samoin sukkahousuista, mutten löydä koskaan kivoja hameita, nyt kun olen niitäkin alkanut enemmän käyttää.
Kravaattia käytän melko usein myös.

Kenkinä on mennyt yli vuoden serkun vanhat superstarit, mutta kesällä en kamalasti kenkiä käytä.

Itse kuitenkin kustannan lähes kaikki vaatteet, sun muut.
 
Minä en juokse minkään muodin perässä. Suurin osa näistä niin sanotuista muotivaatteista ei edes sovi minulle. Mustia vaatteita löytyy kaapistani aika paljon. Perusfarkkuja (niitä sinisiä) en ole jostain syystä pitänyt aikoihin. Minulla on oikeastaan vain kahdet farkut, joita pidän. Toiset ovat sellaiset yönsiniset ja toiset sammaleenvihreät. Hameita olen tullut pitäneeksi paljon nyt viimeisten parin vuoden aikana.

Löydän vaatteita kirpparilta pienen kokoni vuoksi. Jonkin verran teen itse. Omatekemäni vaatteet ovat järkijään myös larppikelpoisia. Muunlaisia en tunnu edes osaavan tehdä.

Mielivärini ovat mustan lisäksi vihreä (metsän värit), ruskea, yönsininen, ruosteen- ja puolukanpunainen sekä harmaa.

Tällä hetkellä ylläni on valkeat sortsit (hiihtohousuista tekemäni) ja valkoinen toppi. Jalassani on luonnonvaaleat pellavakengät. Päässäni on valkomusta jenkkihuivi. Pakko olla jonkinlainen päähine tällä helteellä.

Minulla ei ole mitään varsinaista pukeutumistyyliä. Pukeudun sen mukaan, mikä tuntuu mukavalta ja omalta. Yleensä sormissani on useitakin sormuksia, nyt ei ole kuin ne tietyt kaksi kultaista rinkulaa vasemmassa nimettömässä. Ranteessani on ruskea nahkapalmikko. Kesällä (varsinkaan tällaisena kesänä) en pidä sormuksia. Niitä ei tahdo saada illalla sormistaan pois.
 
Oma pukeutumistyylini ei juuri eroa massasta. Käytän yleensä vaatteita, jotka tuntuvat mukavalta ja vältän paljastavia vaatteita. Ne vain saavat minut kovin itsetietoiseksi. Vaatekaapistani löytyy enimmäkseen farkkuja, pari t-paaitaa ja villapaitoja. Kuulostaa varmaan tylsältä, mutta juuri sellaisissa vaatteissa minä viihdyn. Tällä hetkellä päälläni on vaaleat lökäpöksyt (ainoat jotka omistan :) ) ja valkoinen hihaton Benettonin paita.
Vaatteeni ostan yleensä One Waysta, Zarasta tai H&M:ltä. Ongelma vain on yleensä se, ettei missään ole minun kokoani, sillä olen pieni ja laiha :D . Siksi yleensä ostan vaatteeni mistä vain sattuu löytämään hyviä ja oikean kokoisia, merkkiin katsomatta.
 
Pidän yksinkertaisista vaatteista, inhoan röyhelöitä. Kai tyyliäni voisi kuvailla klassisen naiselliseksi tai järjettömän konservatiiviseksi. Suurin osa vaatteista mustia mutta ei goottityyliin, enemmän kai pukeudun wanna be-taiteellisesti. Polvipituiset a-linjaiset hameet, kesällä mustat t-paidat, talvella trikoopaidat, mielellään hieman vartalonmyötäiset mutteivät liian kireät. Mustan lisäksi menee vihreä, siniharmaa, viininpunainen. Haluaisin käyttää värejä mutta ostan aina mustaa.
Kesän paras ostos musta pellavahame, nytkin päällä (kuten myös musta t-paita jossa graafisen näköisiä kukkakirjailuja, mustia ja vihertäviä). en pidä housuista ja tällä hetkellä en omista yksiäkään ehjiä. pitäisi varmaan ostaa (housuni ovat aina mustia farkkuja, sinisiä en voisi kuvitella pitäväni). Hatuista pidän, kesällä niitä on pakkokin pitää. Pidän luonnonmateriaaleista, varsinkin pellavasta. Makuni on hieman kallis, viime aikoina olen ostanut vaatteita lähinnä Stockmannilta. Toisaalta en osta vaatteita usein, käytän niitä monta vuotta enkä juurikaan seuraa muotia. Haaveilen Ivana Helsingin hameesta.
Olen löytänyt tyylini, ainakin luulen niin, ja kuvittelen pukeutuvani kohtuullisen hyvin. Ainakin pidän omista vaatteistani ja en enää käytä niitä piiloutumiseen (kuten yläasteella jolloin vaatteeni olivat lähinnä pitkiä leveitä hameita ja polviin asti olevia neuleita).
 
Mie taidan näyttää joltain metallistin/gootin/punkkarin sekoitukselta. Tyylini on naisellinen ja seksikäs. Vaatteiden pitää istua hyvin, mitään säkkejä en suostu käyttämään. Valtaosa vaatteistani on mustia, sitten löytyy lempivärejäni violettia ja punaista; valkoistakin on mutta se on enemmänkin mielentila. Hameiden pitää olla joko täyspitkiä (maahan asti) tai sitten ihan lyhyitä; puolipitkät ovat kammotuksia. Housut eivät saa olla liian korkeita vyötäröltä (ahdistaa!), pitää olla tiukat lantiolta/takamuksesta/reisistä, leveät lahkeet. Myös paidoissa mieluiten levenevät hihat, ja korseteista pidän kovasti. Sametti, pitsi; kaikki kivantuntuiset pehmeät materiaalit ovat parhaita. Myöskin nahka ja pvc, joita ei tosin kesällä pahemmin pysty pitämään. Valtaosa vaatteistani on sukulaisilta/ystäviltä saatuja tai kirppiksiltä hankittuja - kaupasta harvemmin löydän täysin sopivaa, eikä uudesta viitsi maksaa kovaa hintaa jos sitä joutuu kuitenkin korjailemaan. Äityliini ompelee myös jonkun verran vaatteitani, itse kun en osaa. :oops: Tai hermot ei kestä moista hommaa... Melko kiinteästi asuuni kuuluu myös mm. piikkipanta, verkkosukat. Mikä vain näyttää päälläni hyvältä, myös tuntuu siltä. Pukeutumisellani en yritä viestittää tietoisesti yhtikäs mitään.
 
Ylös