Rinnat

Itsekään en ymmärrä, jos D-kupin omistaja sanoo, että on pienet tissit. Miulla on tosiaan tätä nykyä D-kuppi, eikä tulisi mieleenkään sanoa, että tisuliinit ovat liian pienet. Tuossa vielä vuosi sitten toivoin, että rintani olisivat isommat, mutta nyt kun ne ovat, olen huomannut, ettei olisi kannattanut toivoa. Mutta kuitenkin pidän niistä, vaikka niistä haittaa niin paljon onkin.
 
Välillä tuntuu, että jotkut isot rinnat haluavat eivät tajua, että sellaiset eivät usein ole kiinteät. Alasti maatessa rintani valuvat kohti kylkiä, eivätkä törrötä nätisti, kuten median silikoni-ihmeet ovat antaneet ymmärtää. B kuppi on normaali, C jo normaalia isompi ja D paljon isompi. Moni taitaa kuitenkin pitää vasta C kuppia ja D kuppia tavallisena.

Rintaliiveissä minua ärsyttää, että omille rinnoileni sopivaa mallia on vaikea löytää. En halua paksuja, mutta kovin ohuita ei voi käyttää, etteivät nännit törrötä läpi. Rintaliivejä tehdään vain B ja C kupeille. Pienirintaisempia tai runsasmuotoisimpia naisia ei tunnu olevan olemassakaan.
 
lilja sanoi:
Tää ei liity kovinkaan paljon aiheeseen, mutta koska itsekin ratsastan, haluasin kysyä miten ne ratsastusalushousut eroaa tavallisista? en ole koskaan kyllä törmännyt...

Offia siis :) : Ei mitenkään muuten erilaiset, mutta mulla on vain kahdet alushousut, joissa kaksinkertaisen haaraosan takasauma ei osu ratsastaessa huonosti ja hierrä ihoa. Eli ei erikseen ostettu ratsastusalushousut-nimikkeellä, vaan käytännössä kokeiltu seikka. :)
 
Äsh, yritän aina olla ahdistumatta ja ärsyyntymättä näistä topikeista, mutta se ei melkein ikinä onnistu. Kuten ulkonäkötopikissakin tuntuu että mikään ei ole hyvä, ja sitten jos joku valittaa että asiat ovat huonosti joku keksii lohduttaa häntä että "no meilläkin on asiat huonosti siinä ja siinä asiassa.
Tätä nyt en siis tarkoittanut henk.koht kenellekään, mutta tuli vain mieleen tuossa kun joku hamusi isoja rintoja niin toinen sanoi että 'harvoin ovat nätin kiinteät'. Juu... haluaisin unohtaa tuon asian en saada muistutusta siitä.
Itsellä on C-kuppia lähentelevä koko ja tätäpä asiaa olenkin vatvonut mielessäni, millä saada niistä kiinteämmät. Tiedän jo, että hyvät tukevat rintaliivit ja tietyt lihasliikkeet (tai tiedän tasan yhden liikkeen) edesauttavat, mutta noh... haluaisin vain saada jonkun kultaisen avaimen tähänkin kysymykseen.
 
Äsh, yritän aina olla ahdistumatta ja ärsyyntymättä näistä topikeista, mutta se ei melkein ikinä onnistu

Olisiko sitten parempi jättää lukematta?

Se, että esim. minä huomautan isojen rintojen ongelmista on vain lähinnä tapani osoittaa sellaiset haluaville, että ruoho ei ole yhtään sen vihreämpää aidan toisella puolella. Isot rinnat eivät ole luonnottoman kiinteät ja pystyt kuten monissa medioissa annetaan ymmärtää. Mutta juuri sellainen kuva monilla taitaa olla.

Jumpatessa utereet heiluvat vain hölskynköskyn edestaas. :D
Se ei tarkoita, että isommat rinnat olisivat rumemmat. Ne ovat eritavalla kauniit, mutta eivät sen paremmat kuin pienemmätkään. Miksi haluta jotain, mikä ei muuta kuin valitusten aiheitta. Jos ei ole tyytyväinen pienempiin rintoihin, tuskin on välttämättä sitten niihin isompiinkaan.

Miksi muuten ihmisten pitää aina pyrkiä siihen mihin noin 1% pystyy?
 
Jos jättäisin tekemättä kaikki ne asiat jotka ärsyttävät ja ahdistavat minua en a) osallistuisi lähes mihinkään b) saisi lähes mitään. Ja sanoinkin ettei ollut henk.koht kenellekään, vain esimerkkinä.
 
Firesoul sanoi:
Jumpatessa utereet heiluvat vain hölskynköskyn edestaas. :D

Olympialaisissa oli yhdessä joukkuejuoksulajissa yhdellä aika isot urheilijaksi. Siinä vain mietti että kuinka tuskaista oli juosta pitkä matka semmoisilla. Jäi myös viimeiseksi ja tuli maaliin paljon toisten jälkeen. Ehkä urheilevan kannattaisi vain suosiolla leikkauttaa pienemmäksi?

Toisaalta sitä ei tiedä, kuinka ammattimaisesti tuokin urheilee. Ehkä oli mukana vain koska oli saanut juostua jossain kisassa tarpeeksi kovaa ja otettiin sitten joukkueeseen mukaan kun ei parempaakaan juoksijaa löytynyt. Että sitä ajattelee niin ihanan positiivisesti! :roll:
 
Ja sanoinkin ettei ollut henk.koht kenellekään, vain esimerkkinä.

Ja minä esitin toisenlaisen näkökulman käyttäen itseäni esimerkkinä. Esimerkien käyttö on mielestäni hauskaa ja mikäs sen parempi kuin oma napa :D


Ehkä urheilevan kannattaisi vain suosiolla leikkauttaa pienemmäksi?

Ei kenenkään pitäisi mennä leikauksiin saavuttaakseen mainetta ja mammonaa. Järjestettäisiin sen sijaan A, B, C, D....yms kuppit omaaville omat kisat. Saman tien voitaisiin tehdä myös hiusten pituuden ja jalan koon mukaiset ryhmät...
Ja eikös Afrikkalaisilla ole isot takamukset. Heidätkin pitäisi jaotella omiin ryhmiinsä, ettei takapainotteisuus häiritsisi urheilusuoritusta. Tai ehkä juuri tuo ominaisuus tekee heistä parempia tuulenhalkojia kuin keskivertosuomalainen on.
:twisted:

No mutta joo, tosissaan kun ajattelee, niin luulisin ammattiurheilijoilla olevan jo senverran kiinteät rinnat, että ne eivät ihan niin kovin hölskyisi ja mätkähtelisi toisiaan päin, vaikka suurehkot olisivatkin. Ja onhan ne urheiluasutkin kaiketi aika tiukkia.

Toisaalta sohvaperunana olen urheilusta niin ulalla kuin vain voi olla, joten jospa nyt vaikenen :roll:
 
Firesoul sanoi:
Miksi muuten ihmisten pitää aina pyrkiä siihen mihin noin 1% pystyy?
Luulisin että lähinnä siksi, koska saattaa itse oikein hyvin kuulua siihen yhteen prosenttiin. Jos sanot, ettet onnistu kirjoittamaan ällää ylppäreissä, niin et onnistukaan.

Ja eikös Afrikkalaisilla ole isot takamukset. Heidätkin pitäisi jaotella omiin ryhmiinsä, ettei takapainotteisuus häiritsisi urheilusuoritusta. Tai ehkä juuri tuo ominaisuus tekee heistä parempia tuulenhalkojia kuin keskivertosuomalainen on.
:twisted:
Tuskinpa nyt esimerkiksi Paavo Nurmella kovin suuri takamus oli. :p Eri roduissa ei ole tarpeeksi eroa jotta ne pitäisi jakaa eri sarjoihin.

Tällaista nasevaa kommentointia taas vaihteeksi. Ja se, että jonkun tissit on omalla mittapuulla huonommat, ei ole mikään syy sille, ettei saisi valittaa omistaan.
 
Firesoul sanoi:
No mutta joo, tosissaan kun ajattelee, niin luulisin ammattiurheilijoilla olevan jo senverran kiinteät rinnat, että ne eivät ihan niin kovin hölskyisi ja mätkähtelisi toisiaan päin, vaikka suurehkot olisivatkin. Ja onhan ne urheiluasutkin kaiketi aika tiukkia.

Hieman offtopicia tässä...
Tästä tuli nimittäin mielleeni eräs jokseenkin ikävä sattumus, joka tapahtui ehkä joskus pari vuotta sitten eräälle naisurheilijalle. Katsoin telkkarista joitain yleisurheilukisoja (todennäköisesti Golden League, mutta se nyt ei liity tähän) ja menossa oli joku juoksulaji. Eräällä naispuoleisella juoksijalla taisi olla pikkuisen liian iso paita, koska hänen toinen rintansa hölskyi kainalosta ulos(siis kokonaan). Oli siinä selostajalla vaikeuksia sanansa valita. Varsin ikävä tapaus kyseisen naisen kannalta, mutta urheastipa hän matkansa loppuun juoksi. Oikeastaan nyt kun tätä tilannetta muistelee, alkaa epäillä josko olisin nähnyt omituista unta.. :roll: Sanotaan nyt kuitenkin, että olin ihan valveilla.
 
Firesoul sanoi:
Ei kenenkään pitäisi mennä leikauksiin saavuttaakseen mainetta ja mammonaa. Järjestettäisiin sen sijaan A, B, C, D....yms kuppit omaaville omat kisat.

Miten minusta tuntuu, että D-kuppisten kisat keräisivät eniten penkkiurheilijoita TV:n ääreen? ;)
 
Kaverini sanoo: "Rintaliivit on kuin kengät. Pelkät numerot eivät kerro rinnan/jalan oikeaa kokoa."
Voi, kyllä mun kaveri on 'viisas' :lol: No, oikeestaan toi pitää aika paikkansa. Ainakin mulla löytyy rintsikoita ja kenkiä montaa erikokoa ja ne on kaikki sopivia.
 
Rintaliiveissä on rinnakkaiskokoja, joiden kupin tilavuus on sama, mutta ympärysmitta vaihtelee, eli: C70 = B75 = A80, eli näillä kaikilla on sama tilavuus, mutta ympärysmitta vain vaihtelee.

Ja muuten, eivät nuo kokojen mittaustaulukot aina ihan päde, koska jokaisen minun näkemäni taulukon mukaan minulla olisi kuppikoko DD, mitä se ei todellakaan ole. Samoin siskoni olisi saanut kuppikookseen A:n (hänellä on oikeasti C), että eivät ne nyt aivan päteviä ole. Kokeilemalla sitä parhaat löytää ja kuulemma kannattaa noita rinnakkaiskokoja kokeilla.
 
Niin kannattaa, tuo on aivan totta, mitä Pikkuenkeli sanoi. Mutta myös kaaren pituus vaihtelee. Esimerkiksi minulle ei sitten millään sovi mikään C85. Kaari on kerrassaan liian pitkä. Mutta esim DD75 menee varsin hyvin, vaikka mielellään käytän tuota DeeKasikymppistä.

Taulukkoihin ei kannata luottaa. Minulle taulukot väittävät C:tä ja B:tä, mutta todellisuudessa kumpikaan ei mahdu, joten koko onkin D.
 
Tässä keskustelussa ei taida olla mainittu osoitetta http://www.vvoouu.info/IE/index.html ? Sieltä löytyy kaikenlaista asiaa rinnoista ja ihmisten (ei pelkästään naisten) tarinoita. En ole pitänyt omia rintojani ehkä erityisen esteettisinä mutta varsinkin nykyään tunteeni ovat aika kaukana vihasta ja häpeästä. Huomasin olevani onnekas moniin naisiin verrattuna, ei ole ehkä kyse siitä millaiset rinnat todellisuudessa ovat vaan se millaiseksi ne kokee. Kaikenlaiset rinnat tuntuvat aiheuttavan ongelmia, tosin kirjoittajilla oli joko aivan pienet tai todella suuret rinnat.
Isot rintani ainakin tasapainottavat minua, lantionikaan ei ole erityisen kapea.


Pistin linkin toimimaan. T. Thali :)
 
Eiköhän tämä ole keskustelua rinnoista. Jos koet sen itseäsi loukkaavaksi tai iällesi sopimattomaksi voi olla parasta ettet lue tälläisiä kyseenalaisia aiheita.
Eniten on kyse ehkä vertaistuesta, vähän niinkuin kuukautiskeskustelussakin, on tarkoituksena näyttää että normaali voi olla monella tavalla ja muutkin saattavat kärsiä samoista asioista, ja ehkä myös valistaa (miespuolisia). Keskustellaanhan täällä seksistäkin ja aika monista aremmistakin asioista. Eivät rinnat ole sen kummempi aihe, tai jos ovat niin juuri siksi tarvitaan mystiikkaa purkavaa keskustelua.
 
Näyttävät nämä kasvavan, eikä loppua näy. Mokomat elmukelmut (jokainen päätelköön viimeisen sanan merkityksen itse). En minä mitään myönnä. Mutta kun nuo tuossa ovat. Tekisi mieli joskus ripustaa ne naulakkoon odottelemaan seuraavaa käyttökertaa. Ovat kasvaneetkin niin nopeasti, että niitä liivejä saa ostella aivan jatkuvasti.

Onko teillä muilla kokemuksia nopeasta kasvusta (useampi kuppikoko ylöspäin vuoden sisällä)? Haluaisin tietää, että onko tämä nyt ihan kummallista.

Ja noista liiveistä. Joku mies on aivan varmasti suunnitellut jokaiseen kauppaan erilaiset kuppikoot. Esimerkkinä se, että minulla on näköjään normaalisti DD/E, mutta joistakin menee D aikas hyvin. Lindexillä ja Seppälässä koko on 75F, ja H&M:ssä olisi varmaakin jotain kokoa G, siellä on aivan käsittämättömän pienet koot.
Ja muutenkin näissä trendiliikkeissä on pienehköjä kokoja. Itse suosin alan liikkeitä, tai sitten Stoccalta Triumph-merkkisiä. Olen kokenut hyviksi ja tarpeeksi tukeviksi.

Eivätkä ne tissit aina näytä niin isoilta/pieniltä kuin ne ovat. Harvapa minut nähdessään uskoisi tuota kuppikokoani DD:ksi. Siihenkin vaikuttaa niin moni asia. Kuten lanteet, hartiat, vyötärö.
 
Minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ainakin äidilläni ilmeisesti kasvoi 19-vuotiaana aika nopeasti paljonkin. Ja muistelisin joskus muuallakin kuulleeni valitusta asian suhteen. Mutta et ole yksin - tuskin kukaan on yksin jonkin tietyn ongelman kanssa :) Eri asia sitten kun laitetaan yhteen useampia yksityiskohtia, mitä useamman asian tunkee yhteen niin sitä todennäköisempää on ettei niin kovin monella ole ollut samanlaista tilannetta. Mutta tämä nyt menee ihan aiheesta ohitse.
 
Ylös