Rinnat

Vohobitti sanoi:
Olisi hauska tietää oliko kyseessä mies- vai naislääkri. Toisaalta ehkä sillä ei ole väliä. Useimmat lääkärit ovat konservatiivista porukkaa ja ajattelevat, että kyse teiniangstista, joka paranee kun "vakiintuu", eli aloittaa heteronormatiivisen parisuhteen, jolloin naisen itsetunto paranee kun hänen miehensä kehuu hänen ruumistaan (ml. rintoja, olivat ne sitten liian pienet tai isot).

Kyseessä oli mieslääkäri. Ja olen ollut pitkässä suhteessa miehen kanssa, joka kehui rintojani kauniiksi, ja pidänkin niitä kauniina. Ja heteronormatiivisuus on minun kohdallani hieman kyseenalaista kun "tulin ulos kaapista" itselleni. Mutta ei se muuta sitä faktaa, että rintani ovat muuhun ruumiiseeni nähden valtavat ja niistä on minulle terveydellistä haittaa. Olen miettinyt leikkausta jo varmaan vuoden verran, enemmän tosin nyt kun kasvoin ulos vanhoista liiveistä.
 
Varasin itselleni ajan plastiikkakirurgille ensi perjantaiksi. Sitten saan tietää olenko kelpo leikkausjonoon.
 
Sunnuntaina Nelosella The Graham Norton Effect -ohjelmassa tehtiin miehille pieni källi: piilotettiin kamera katuhaastattelijan hyvin avokaulaiseen puseroon ja selvitettiin, malttavatko miehet katsoa haastattelijan silmiin vai eksyykö katse rintoihin. Kuinka ollakaan, kaikki kolme ohjelmassa näytettyä miestä pälyilivät alinomaa rintoja. Kolmas taisi katsoa vain satunnaisesti haastattelijan silmiin.

Olen itsekin hävennyt vilkuiluani. Koskaan en ole kommentoinut näkemääni eikä kukaan ole ollut tietääkseenkään tuijottamisestani, mutta epäsopivaa käytöstä se yhtä kaikki on. Jos olisin kristitty, niin tässä olisi tarjolla ehtymätön synnintunnon lähde. Kerran olen tietoisesti yrittänyt pidättäytyä ihailemasta mitään piirteitä vieraissa naisissa ja muutaman päivän sinniteltyäni luovutin. Ikään kuin kohtalon ivana luonto on tehnyt minustakin tuijotuksen kohteen mastopaattisine rintoineni. Toinen rintani on suurempi kuin monella teinitytöllä. Sitä on tutkittu pariin otteeseen ONB-näytteineen (vinkeäntuntuinen tutkimus!) mutta mitään patologista ei ole löydetty. Painonpudotuksen mukana se ehkä rauhoittuisi.

Otan töissä mm. mammografiakuvia, joten vieraiden naisten rintojen käsitteleminen on minulle arkipäivää. Töitä tehdessäni voin häpeilemättä vilkuilla tutkimukseen tulevan naisen rintoja jo luukulla: pitää arvioida, tarvitaanko kuvauksessa isoja vai pieniä kasetteja. Mitään mielihyvää näkemästäni en kylläkään koe, se on erilaista univormu päällä. Suomessa on vain muutama päätyökseen mammografioita tekevä mies. Minulle se olisi ergonomisesti epäsopiva sara.
 
Papa Legba sanoi:
Olen itsekin hävennyt vilkuiluani. Koskaan en ole kommentoinut näkemääni eikä kukaan ole ollut tietääkseenkään tuijottamisestani, mutta epäsopivaa käytöstä se yhtä kaikki on. Jos olisin kristitty, niin tässä olisi tarjolla ehtymätön synnintunnon lähde.

Nojå, se että silmillä on joskus oma tahtonsa on lähisukua tahattomalle erektiolle. Erektio ei nyt vain yleensä näy ihan niin selvästi kuin alas luotu katse. Vaan onneksi aurinkolasit on keksitty... :D

BTW, olen kyllä vähän sitä mieltä että jos nainen kulkee puolitissiä paljastavassa kireässä paidassa ja push-upeissa niin silloin hänellä ei kyllä ole varaa loukkaantua jos miehen katse joskus eksyy vauvanruokaosastolle.
 
Minulla on juuri sopivan kokoiset rinnat, rintsikat on kokoa 75C. Eivät siis ole liian pienet eivätkä liian suuret. Senpä takia ei ole koskaan tullut ajateltua kirurgisiatoimenpiteitä suuntaan eikä toiseen.

Detritus sanoi:
BTW, olen kyllä vähän sitä mieltä että jos nainen kulkee puolitissiä paljastavassa kireässä paidassa ja push-upeissa niin silloin hänellä ei kyllä ole varaa loukkaantua jos miehen katse joskus eksyy vauvanruokaosastolle.

No ei minustakaan. Harvemmin kukaan mitään syvään uurrettua paitaa päälleensä laittaa jos ei halua että hänen rintojansa katsellaan. Sama se on niitten minihameiden kanssa.
 
Näin vain sivuhuomautuksena, että kyllä ne isot rinnat, jotka ovat vain puoliksi puseron alla, vetävät kyllä naisihmisenkin katseen rintavarustuksiin. Jos kokoa löytyy ja ne herättävät huomiota, ei katseenkääntymiselle voi mitään. Se on ikäänkuin refleksi. Se, mitä näkemästään ajattelee, on sitten kunkin oma päänsisäinen asia. En tiedä jäänkö omasta puolestani kummastelemaan toisten rintojen kokoa vai mitä. Omat rintani kun ovat suht pienet.

Mitään mielihyvää näkemästäni en kylläkään koe, se on erilaista univormu päällä.
Näin olen monilta kuullut. Univormun antamasta "suojasta" ja rooleista olisi mielenkiintoista käydä enemmänkin keskustelua. Mutta onhan jo asiakkaan/potilaankin helpompi lähestyä univormuista henkilöä. Silloin asu on ainakin asianmukainen, eikä ole pelkoa että vastassa olisi jokin sadetakkiin ja happinaamariin pukeutunut kaveri.
 
Niin, joskus sitä ei oikein mahda mitään omalle tuijottamiselleen. Minä olin viikonloppuna erään nuoren naismuusikon konsertissa. Katselin keikkaa aivan eturivistä, enkä vain voinut olla tuijottamatta aluksi hieman, kun artistin piukan paidan alta paistoivat selvästi nännit ( plus rinnat muutenkin) läpi. Tuijottamiseni ei mielestäni kuitenkaan kytkeytynyt seksuaalisen mielihyvän hakemiseen, vaan tuijotin ihan vain yleisestä hämmästyksestä, kun en ihan joka päivä tuolla tavalla paljastavia paitoja näe (paita ei sentään ollut läpinäkyvä, mutta muotojen paljastuminen riitti minulla hämmästykseen). Myöhemmin oma reaktioni nolotti, koska olenhan sentään tissejä ennenkin nähnyt, enkä pidä kyseisenlaista pukeutumistyyliä kuitenkaan mitenkään moraalisesti tuomittavana tms.

En kuitenkaan miettinyt, olivatko näkemäni rinnat isot, keskikokoiset tai pienet. Rintojen koko on minulle aika yhdentekevä asia, useimmitenhan naisilla juuri on sen kokoiset rinnat, mitkä parhaiten vartalon yleisiin mittasuhteisiin sopivat.
 
Papa Legba sanoi:
Mitään mielihyvää näkemästäni en kylläkään koe, se on erilaista univormu päällä.

Minulla on ihan sama kokemus. Kohta valmistuvana sairaanhoitajana näen töissä lähes päivittäin alastomia ihmisvartaloita. Mutta se hetki kun vuoron alussa vedän valkoiset vaatteet päälle erottaa työminäni ja arkiminäni toisistaan. Töissä tehdään töitä ja jos se sisältää alastomien ihmisvartaloiden näkemisen ja/tai koskettamisen niin sitten sisältää. Asia on jotenkin niin itsestäänselvä ja siihen on niin tottunut, että en ole edes tullut kiinnitäneeksi siihen huomiota sitten opiskelujen alkuaikojen.
 
Rinnoissa on se paha puoli että jos laihtuu niin ne laihtuu myös mutta iho ei niin hyvin seuraa mukana. Ärrr...
Luuletteko että saisiko jollain erityisillä liikkeillä korjattua asiaa? Toisaalta jos yhtään sukuni naisiin tulen niin riippumatta suoritetuista kunto-ohjelmista minulla on kolmenkympin jälkeen auttamattomat riipputissit...
*huookaus*
 
Rinnat ovat rasva- ja rauhaskudosta, eikä ihokaan jumppaamalla kutistu, niin luulen että ongelmaan ei ole muuta ratkaisua kuin ehkä aika. Ainakin nuorella ihmisellä kuvittelisi ihon jonkun verran "seuraavan perässä" kun ihminen ihon alla pienenee. :)
 
Käsittääkseni on olemassa rinnoille tarkoitettuja kiinteyttäviä voiteita. En kyllä itse ole kokeillut, joten en sitten tiedä onko niistä oikeasti mitään hyötyä.
 
Huhhei, täytyy nyt itsekin tunkea keskusteluun mukaan, kun sain kerran koko yhdeksän sivuisen keskustelun kahlattua läpi. Itselläni ei ole rintojen koon suhteen ikinä ollut ongelmaa, että ne olisivat liian suuret tai pienet. En ole ikinä kuulunut siihen ryhmään, joka hädissään tunkee neljännellä pumpulia äitinsä rintsikoihin näyttääkseen paremmalta. Toisaalta rintani eivät myöskään ole niin isot, että ne haittaisivat liikkumista, tai olisivat muutenkaan epäkäytännölliset. Tosin olen varsinainen rintsikka riippuvainen - ilman en pärjää.

Lähinnä rintsikoiden ostaminen on ongelma, ISO ongelma. Ensimmäiset rintsikat sain muutenkin liian myöhään, kun äiti on ollut melkoisen kauan kuolleena, eikä sitten ollut ketään neuvomassa niiden ostossa. Tuskaa se oli ensimmäisellä kerralla. Tuntui että kauppojen oli pakko tunkea rintsikkaosasto heti siihen oven eteen, että kaikki pääsisivät katselemaan, kun yritän tehdä ostoksia. Myöhemmin vuorossa olivat sitten bikibit, joiden ostaminen oli myös varsinaista tuskaa. Oikeita kokoja ei tuntunut olevan olemassakaan, ja sain parin kaupan läpi kahlaamiseen kulumaan monta tuntia. Nykyään käy onneksi hieman helpommin.

Olkaimet ovat kyllä sitten aivan oma lukunsa: Se on kertakaikkisen ärsyttävää, kun on ulkona talvella, ja kaikkien niiden hullujen vaatekerroksien alla olkain valuu. Ei siinä sitten muu auta kun yrittää tunkea käsi talvitakin pääaukosta sisään, ja huivin ali ja kaikkien mahdollisten vaatekerrosten. Mahtaa näyttää jännältä :D

Taidan olla melkoinen poikkeus siinä suhteessa, että en koe sitä mitenkään häiritseväksi, jos mies tuijottaa rintojani. Pikemminkin päinvastoin, tunnen itseni imarrelluksi. Sen verran harvoin sitä huomaavaisuutta on suotu. Toisaalta en minäkään siitä pitäisi jos joku ihan oikeasti kävisi päälle, mutta niin ei ole käynyt. Joku mainitsi, että Italiassa oli joku mies käynyt kourimaan, mutta se on jossain määrin kulttuurisidonnaista. Tuttu on vaihto-oppilaana Italiassa, eikä kuulemma yhteenkään jonoon voi mennä seisomaan ilman että joku kourii persettä. Itselläni ei ole ollut sitä ongelmaa, perseeni on nimittäin melko surkean pieni.

Nyt menee offiksi, mutta luin tässä eräänä päivänä lehdestä, että naiset tykkäävät katsoa enemmän hoikkia naisia, kun taas miehet tykkäävät katsoa enemmän pyöreitä, muodokkaampia naisia. Hassua, naiset pyrkivät muotoihin, jotka miellyttävät naissilmää, eikä toistepäin. Kaverini yrittävät kovasti laihtua minun mittoihini, vaikka he omilla mitoillaan miellyttävät miehiä paljon enemmän. Taitaa olla Vohiksen teoriassa vikaa... Naiset eivät siis tiedottomasti pyri viehättämään aina miestä, vaan omaa kauneuskäsitystään. Eivätkä myöskään tietoisesti, sillä olempa heille asiasta huomautellutkin. Haluavat siitä huolimattakin laihtua vielä, sillä uhallakin että omina itsenään miellyttäisivät miehiä enemmän.
 
Pikku Myy sanoi:
Toisaalta jos yhtään sukuni naisiin tulen niin riippumatta suoritetuista kunto-ohjelmista minulla on kolmenkympin jälkeen auttamattomat riipputissit...

Joskus eräällä foorumilla keskusteltiin kehosta sekä siitä, miten ihmiset kokevat oman kehonsa. Jostakin syystä erästä foorumilaista korpesi älyttömästi se, että osa kirjoittajista sanoi olevansa tyytyväisiä kroppaansa pienistä "vioista" huolimatta. Hän sitten julisti, että kyllä vielä kaikilta pääsisi itku kun muutamien vuosikymmenten kuluttua naama on rypyillä ja rinnat riippuvat. Jotenkin tuntui ihan absurdilta koko touhu. Hirveä rangaistus, rintasi riippuvat eläkeiässä! Ottaen huomioon rintasyövän esiintymistiheyden, olen vain tyytyväinen jos minulla vanhempana ylipäätään on rinnat, joita riiputtaa.
 
Totta! Se vaan on niin hauskaa miten rintakeskeinen nykymaailma on. Enkä mä tästä ehkä oikeasti angstaa, saahan aika paljon korjattua liiveillä.
...30v. eläkeikä?
 
hedelmälepakko sanoi:
Hassua, naiset pyrkivät muotoihin, jotka miellyttävät naissilmää, eikä toistepäin.

Mitäs hassua siinä on? Kyllä minä ainakin pidän enemmän peilikuvasta joka miellyttää omaa silmääni kuin sellaisesta, joka ehkä vetää miehiä kuin hunaja kärpäsiä mutta näyttää omaan silmääni hölmöltä, ikävältä, pinnalliselta tms. Mielipidepalstoilla reposteltu ajatus naisten "pukeutumisesta itseään varten" on imo ihan myös ihan normaali ja luonnollinen asia eikä mikään "tekosyy" käyttää esim. paljastavia vaatteita. En ymmärrä nillitystä, jonka mukaan kaikki vähänkin naisellista ulkomuotoa korostavat vaatteet olisivat automaattisesti miesten iloksi päälle puettuja, ihan kuin naisilla ei olisi oikeutta itse nauttia ulkonäöstään.
 
Minä ole melko tyytyväinen rintoihini. Joskus ne kuitenkin tuntuvat olevan kovasti tiellä, minkä takia en ymmärrä suurien rintojen haikailua. Minulla on b-kuppi ja ceetä isommat rinnat olisivat minulle kauhistus (odotan innolla raskaaksi tuloa).

Rintaliivien osto on kyllä minullekin yhtä tuskaa. Se on jotenkin niin rasittavaa. Useasti minulle käy niin, että jaksan sovittaa parit rintsikat ja sitten turhaudun niin paljon, että lähden kotiin syömään suklaata. En ole itse ostanut rintsikoita varmaan vuoteen, mikä on liian pitkä aika. Olen tosin saanut tässä lähiaikoina parit äidilleni liian pieniksi käyneet liivit. Niistä yhdet eivät kyllä istu mitenkään hyvin, mutta käytän niitä silti, vaikka tiedän, että se edistää riippurintojen syntyä...
 
Ylös