Rismalahti #1, pikkujoulumiitti 5.-7.12.2008

Bohnanzan osaa muutama kontulainen (Se on se pahamaineinen, mutta hauska papupeli). Itse juuri mietin että se on peli jonka voisin tuoda paikalle, mutta jos se on jo tulossa niin sitten en.
Mitään en kuitenkaan lupaudu pelaamaan. Viimeaikoina on jotenkin tuntunut etten ole pelituulella. Pelaan jos tuntuu siltä.
 
Pagba sanoi:
Näillä näkymin saan työtoverilta kyydin Vääksyn linja-autoasemalle perjantaina 5.12. Samassa rakennuksessa kuuluu olevan Siwa ruokaostoksia varten ja luultavasti olen noutokunnossa noin kolmen aikaan.
Mikäli Lehtokuusama tulee autolla, niin voimme kaiketi napata Pagban kyytiin matkalla, olemme todennäköisesti kuitenkin ensimmäinen auto paikalla.

Miittiin on pari viikkoa aikaa ja katselin että ainakin seuraavat henkilöt eivät ole ilmoittaneet miten saapuvat paikalle tai tarvitsevatko kyytiä jostain asemalta. Vääksyn linja-autoasemalta porukkaa varmaankin voidaan hakea juu, mutta Lahdesta kyydin saaminen onkin sitten hankalaa pitkän välimatkan takia (33km yhteen suuntaan, ei sinne kukaan erikseen lähde ajamaan).
Mikäli siis kyytiä tarvitsette niin siitä kannattaa ilmoittaa ajoissa, muuten se voi jäädä saamatta. Kellonaika monelta olette asemalla mukaan, ei siellä kukaan kuski teitä vartavasten odottele. Mielellään myös jos olisitte jotenkin samoihin aikoihin asemalla ei tule niin pitkää odottelua teille itsellenne koska todennäköisesti porukkaa kuitenkin haetaan kerralla useampia eikä jokaista erikseen.

Arkint
Satekai
Hathaldir
meppin
Aowyn
Nazg
Cúthalion
Enriisse? (omalla autolla?)
(Vehka ja Ereinion, Tampereen kyydit täynnä...millä asemalla ja monelta?)

Edit. ensimmäistä viestiä taas päivitetty.
 
Ainakin minä ja Enriisse junaillaan Lahteen, ja siitä jatketaan minun isukin kyydillä loppumatka. Auto lähtee Lahden rautatieasemalta noin 16.45, ja kyytiin mahtuu vielä yksi mukavasti, kaksi tukalasti. Kaupassa asioidaan ehkä Vääksyssä tai jos ei matkanvarrella sijaitse sopivasti tiettävästi kauppaa, niin kuski lienee suostuteltavissa tekemään pysähdyksen jonkin marketin parkkipaikalla jo Lahdessa. Jos siis joku vielä tähän kyytiin haluaa, niin yksärillä voi kysellä tarkemmin. Ainiin, ja jos on paha koira-allergia, niin inhalaattori mukaan autoon. Koira ei varmaankaan ole kyydissä, mutta karvoista ei koskaan pääse täysin eroon :).
 
Jeps, minä tulen lauantaina bussilla.

Tarkoitus olisi lähteä klo. 10 bussilla Tampereelta, olla Lahdessa ennen kahtatoista ja sitten Vääksyssä vähän yli yhden.
 
Hmm, ajoissa liikenteessä taas. Jos muita kyselyitä ei ole tullut voisin hypätä Ringladin ja Enriissen matkaan Lahdesta. Jos tämä kyyti on jo täynnä voin kai koittaa selvitä Vääksyyn, 16.50 perillä olevalla bussilla (jos ymmärsin aikatauluja ensivilkaisemalta oikein ja Lahdessa bussiasema on jossain rautatieaseman läheisyydessä :)).
 
En tiedä vielä - todennäköisesti olen taas Lahdessa melko(r)moisen myöhään, kun koulu loppuu vasta neljältä. No, jos kukaan ei jaksa lähteä hakemaan, voin kyllä skipata miitinkin - nyt on sen verran stressaantunut olo, etten tiedä jaksanko.
 
Sikäli kun Vehka jaksaa lähteä mukaan, olettaisin tulevani samaa matkaa. Tällöin olisimme Vääksyssä joko 19.55. tai 20.35.
Muussa tapauksessa olettaisin skippaavani perjantai-iltapäivän lukupiirin ja tulevani jo aikaisemmin, joskus kolmen-neljän välillä.
 
Olen Lahden rautatieasemalla noin kello 17.00. Mikäli joku on vielä tuolloin Lahdessa voisin tulla jo siellä kyytiin. Mikäli ei, olen Vääksyn linja-autoasemalla 17.50, jos Lahden linjuriasemalle löytäimmnen ei ole työn ja tuskan takana.
 
Ringladin ja Enriisse kyyti olisi näemmä Lahdessa klo 16.45. Olisikohan heidän mahdollista odottaa Nazg:ia 15min jolloin hänen kyytinsä järjestyisi siinä?
Pitää hieman lähempänä miittiä miettiä miten nuo kyydit menevät, olette kaikki niin herttaisen eriaikaisia että pientä odottelua saattaa olla tiedossa. ;)
 
Lahden rautatieasemalta kestää noin vartin tallata linja-autoasemalle. Helpointa lienee kävellä suoraan asemarakennuksen edustalta Rautatienkadulle Mannerheiminkadun ylitse. Seitsemäs poikkikatu on Aleksanterinkatu, Lahden pääkatu. Sen tunnistaa leveydestä. Sitä vain sitten tallustelee vasemmalle kunnes linja-autoasema tulee vastaan. Kadun oikeaa puolta kannattaa käyttää, sillä valot juuri ennen linja-autoasemaa ovat kenkut vasenta puolta käyttävälle. Reitti kannattaa tarkistaa ensin nettikartasta.
 
Irccissä keskustelimme ongelmallisesta kyytitilanteesta. Paljon kyydin tarvitsijoita ja hyvin vähän autoja.
Tällä hetkellä suunitelma olisi jotain tämän suuntaista:

1. Pagba (Vääksy klo 15)
2. Hathaldir ja Aowyn, (Vääksy klo 15.10)
LEHTOKUUSAMA KLO 15.30 tai heti kun kerkeää (toivottavasti suostuu hakemaan ;) )
3. GoldenDragon (Vääksy klo 16)
4. Shetai (Vääksy klo 16)
INCANUS KLO 17
5. Vehka ja Ereinion (Vääksy klo 19.55. tai 20.35)
NOVA/JAAMAR/JOKU klo ?

Lehtiksen auto on ekana paikalla, joutunee tosin koukkaamaan Rismalahden kautta ensin jotta saadaan kyydintarvitsijat mahtumaan mukaan. Inca ei ole vielä ilmoittautunut mutta tulee kuulemma mukaan miittiin. Sunnuntai se vasta sitten ongelmallinen onkin koska Ringladin autollinen tarvinnee myös kyytiä. Laskin jossain vaiheessa että sunnuntaina kyydin tarvitsijoita on n.12....

Muistetaanhan sitten että bensa ei ole ilmaista, on hyvien tapojen mukaista maksaa kuskille bensarahaa, myöskin asemaltahakukeikoista. Tuskin he haluavat omasta pussistaan bensoja maksaa etenkin kun matkaa Vääksyynkin on se 10km yhteen suuntaan. ;)
 
Olisi varmaan hyvä alkaa vähitellen sopia Tampereen autollisenkin aikatauluja. Minulle sopii oikeastaan kaikki, ehdotuksia odottelisin lähinnä kuskilta ja kauempaa tulevilta, joiden täytyy sovittaa aiemmat lähtönsä sen mukaan.
 
Henane tulee kääntymään lauantaina ja osallistuu paketteihin.

Aikatauluani en vielä tiedä, mutta jos ei ole töitä tulen aikaisin, jos on töitä tulen 17-19 välillä.
 
Ylös