Satunnaisia kysymyksiä aivan kaikesta

Onko muilla kokemusta sähkölaitteiden häiritsevistä korkeista äänistä? Kyse on niin korkeista herzeistä, etteivät niitä ihan kaikki edes kuule. Yleensä laitteet ovat onneksi hiljaa tai niistä kuuluu normaali matala hurina. Korkeaa ja kimeää piipitystä ei sen sijaan viitsisi tuntitolkulla kärsiä.

Mistä tämä ajoittainen "herzipiippaus" mahtaa johtua?
Monet kuulevat kyllä television satunnaisen korkean piippauksen.
 
Toki perjantai-iltana on liikkeellä enemmän sellaista väkeä, jolla on tavoitteena krapulahakuinen alkoholinkäyttö. Ehtivät loivennella sunnuntaina ennen maanantaista töihinlähtöä.
 
Varattiin lauantaista maanantaihin. Oli huomattavasti halvempikin.

Kun kerran on kuuhulluja niin voisivatko myös revontulet valvottaa? Meillä ei näy tällä hetkellä, mutta nyt pitäisi kai olla joku revontulien yö (huomasin äsken kun tulin koneelle kun ei nukuta). Olen viime yönä herännyt kahden tunnin välein koko yön ja siis ihan super väsynyt kun en päivälläkään saanut unta. Silti uni ei vaan tule. Vai käynkö vaan niin ylikierroksilla että sen takia valvottaa?
 
Fairy tale sanoi:
Mistä tämä ajoittainen "herzipiippaus" mahtaa johtua?

En tiedä, mistä se johtuu, mutta se tuntuu olevan kuvaputkinäytöille ominainen juttu. Henkilökohtaisesti en koe sitä ajoittaiseksi vaan jatkuvaksi, mutta ehkä olen vain ollut tekemisissä sellaisten masiinoiden kanssa, jotka pitävät jatkuvaa ääntä. Pienenä television kuulon äärirajoilla leijuva vinkuna oli jopa turvallisuudentunnetta lisäävä ääni, koska kuunnellessani sitä sängyssäni maaten tiesin, että joku (yleensä isä) on vielä valveilla. Oli paljon mukavampi hakea unta kun tiesi, ettei valvo yksin ;)
 
Meillä menee 1-1,5l vissyä päivässä. Olen pohtinut kannattaisiko jo ostaa sodastream (vai mitenkä se kirjoitetaan). Joku jolla on sellainen osaa varmaan kertoa vastaisiko se tarpeitamme?
Tykkään aika matalahiilihappoisista, maustetuista, mutta sokerittomista juomista. Sokeroidut vissyt ovat jotain ihan kamalaa ja perus maustamaton pidemmänpäälle tylsää.
Ennen join Bonaquaa, mutta sitten löytyi S-ryhmän oma Kotimaista, joka on vielä parempaa.
 
Minusta tuntuu, että Sodastream (tai jokin sen halvempi vastine) voisi olla oikeinkin hyvä :) Meillä kotona sillä tehdään perusvissyä eli maustamatonta hiilihapotettua vettä ja sitten limppareita, mutta käsittääkseni sokerittomiakin makuvaihtoehtoja löytyy varsin hyvin. Yksi hiilihapposäiliö kestää sen verran kauan, että kyllä sillä selkeää säästöä tulee.
 
Mistä voi ostaa kuvanmukaisia kiristettäviä kuminauhoja? Pitäisi muutamiin housuihin hankkia tuollaiset lahkeisiin.
gd_RONDO-STORY-PANT-SUNFLOWER-pantalon-escalade-enove-E9.jpg
 
Onkohan tuo TSH-lukuprojekti hengissä?
Olen muutosta lähtien ollut pakon edessä varsin epäaktiivinen Käärmeessä, enkä
vielä oikein osaa suunnistaa uudella foorumipohjalla.
 
Onhan se. Viimeksi tänään on tainnut tulla kommentti lukuun kohtaamisia, tällä viikolla käsittelyyn otettiin Elrondin neuvonpito ja alkavalla viikolla otetaan Sormus matkaa etelään. Lukutuvasta löytyy. Puhelimella linkittäminen on sen verran työlästä, että sitä en nyt tee.
 
Mikähän mahtaa olla koneessani vialla, kun youtubessa osa videoista (yleisesti suositut) ei suostu näyttäytymään? Tänään päivällä kuitenkin pystyin katsomaan muutamia videoita, joita en ole pariin päivään nähnyt, mutta nyt illemmalla ne palasivat näkymättömiin... :? Tällä viikolla alkanut ongelma.

Koneena siis pöytäkone, jossa windows 7.
 
Kointähti, ovatko Flash player ja Java viimeisintä huutoa? Ne tulevat tällaisen anti-nörtin päähän ensimmäisenä mieleen...
 
No nyt pitäisi olla ainakin päivitettynä. Outoa vaan tuo suosion vaikutus, joka tuntuisi estävän yhteydet. Ja mikäköhän tuokin oli, että päivällä näkyi yksi jos toinenkin video, mutta nyt ei enää...
 
Flash-syöpää kannattaa vältellä niin paljon kuin mahdollista ja katsella html5-versioita videoista. Toki Youtuben tekninen taso on ollut aika jyrkässä laskussa viime vuosina, joten välillä pitää vaan kokeilla kumpi sattuu toimimaan, Flash vai html5 ja jos kumpikaan ei toimi niin voi kokeilla vielä toisella selaimella. Ja aina ajoittain sattuu kohdalle videoita jotka eivät vaan toimi, sitten pitää vaan yrittää myöhemmin.
 
Vaihdoin Youtuben videon laatua matalammaksi, ja zadam - video alkoikin pyöriä! Saapa nähdä, onko tämä joku yleislääke vai yksittäistapaus...
 
Pesettekö musta-valkoiset vaatteet vaaleissa vai tummissa? Minulle ikuinen pohdinnan aihe kun tummissa valkoinen osa muuttuu äkkiä harmaaksi, mutta jos pistää vaaleisiin niin onko äkkiä kaikki vaaleat vaatteet harmaita? Ja entäs jos on ihan usi puna-valkoinen vaate? Oletuksena että värejä on aikalailla saman verran. Esimerkiksi raidalliset paidat.
 
Olen sikäli vähän huono ihminen vastaamaan, että lähes kaikki vaatteeni ovat mustia tai lähes mustia ja pesen mustavalkoisetkin samassa joukossa. Minusta harmaantunut valkoinen näyttää mustan vieressä kuitenkin riittävän valkoiselta. Mutta olen nähnyt ja kuullut käytettävän jonkinlaisia pesulappuja, jotka imevät vaatteista lähtevän värin niin, ettei esimerkiksi valkoinen pyykki värjäänny muista. Äitini kaapissa näkyy olevan Dr. Beckmanin lian- ja värinkerääjä -lappuja. En valitettavasti tiedä, mistä ne ovat peräisin.
 
Värinkerääjiä saa käsittääkseni ihan tavallisista marketeista, sen verran suosittuja ne alkavat olla.

Meillä monivärivaatteet menevät pyykkiin sen mukaan, ovatko ne enemmän tummaa, vaaleaa vai punakeltaista tavaraa. Joskus jotain vähän värjäytyy, mutta ei se menoa haittaa. Upouudet vaatteet pesen joskus ensimmäisellä kerralla ihan yksinään, jos ne näyttävät potentiaalisilta värinpäästäjiltä.
 
Minä pesen valkoiset erikseen (sattumoisin minulla ei ole niitä juuri lainkaan) ja kaiken muun yhdessä. Empiiristen havaintojeni mukaan käytännössä mitään ongelmia ei tule kunhan pesee uudet punaiset vaatteet erikseen tai kokomustien kanssa.
 
Olisiko jollakulla empiiristä kokemusta siitä, mikä on paras liima huopatossun irronneen kumipohjan uudelleenkiinnitykseen? Meidän Luigilla on 80-luvulta peräisin olevat perintötöppöset, jotka ovat muuten ihan priimakunnossa, mutta toisen pohja päätti yllättäen irrota ja toisestakin se jo lerpattaa.
 
Ylös