Erynduin
Kontulainen
Katsoin pitkästä aikaa yhden suosikkikitaristini, Chris Whitemanin, jazztrio ja jazzduo -esityksiä YouTubesta. En voi olla hymyilemättä ja inspiroitumatta kun katson tiettyjen taitavien muusikoiden jammailuja. He eivät edes vaikuta olevansa esiintymässä; kunhan vain pitävät hauskaa ystävien kesken soitellen ja nauraen.
Tajusin, miten paljon olenkaan kaivannut yhteismusisointia, kun koronan myötä se kaikki loppui ja konservatorio jäi taakse. Jostain syystä tuntuisi oudolta pyytää kavereita, rautaisia ammattilaisia ja muita vakavia ihmisiä, vain "soittelemaan", hauskanpitoa varten.
Ehkä olen ollut väärässä kaiken tämän ajan ja minun pitäisi joskus tehdä niin. Haluaisin järjestää jonkun matalan kynnyksen soitteluryhmän. Sivuaa vähän sävellyksen aihetta, mutta olin konservatoriovuosina osa juurikin kuvatun kaltaista säveltelyryhmää, jossa kokoonnuimme kerran viikossa esittelemään toisillemme omia sävellyksiä. Se taisi loppua ihmisten erilaisten aikataulujen takia noin vuoden olemassaolon jälkeen. Voi että, pitäisi perustaa sellainenkin uudelleen, johonkin.
Jos heräsi kiinnostus, niin tässä esimerkki Whitemanin ja kumppanien yhteismusisoinnista, mikä saa minut aina hymyilemään:
Tajusin, miten paljon olenkaan kaivannut yhteismusisointia, kun koronan myötä se kaikki loppui ja konservatorio jäi taakse. Jostain syystä tuntuisi oudolta pyytää kavereita, rautaisia ammattilaisia ja muita vakavia ihmisiä, vain "soittelemaan", hauskanpitoa varten.

Jos heräsi kiinnostus, niin tässä esimerkki Whitemanin ja kumppanien yhteismusisoinnista, mikä saa minut aina hymyilemään:
Last edited: