Tänään opin, että...

Varmaan tuossa on kyse myös ihan turvallisuudesta. Jos joku tuote onkin pahentunut ja joku antanut sille syöntiluvan ja joku sairastuu, niin siitä voi joutua vastuuseen. Ainakin kaupan maine voi saada iskun. Kaupoilla on kuitenkin aika kovat laatuvaatimukset.

Kun minä olin joskus vuosia sitten kaupassa TETissä, niin sielläkin syötiin päivän vanhaa leipää ja pullaa, mutta ei juuri muuta. Varmaan juurikin sen takia, että niiden tietää vielä olevan syötäviä =)
 
Juuri leipää, pullaa ja sitten vähäsen kolhiintuneita tai varmaan jotenkin muuten myyntikelvottomia hedelmiä ja vihanneksia taukopöydällä lähinnä olikin. Kerran näin puoli vuotta vanhoja energiapatukoita d:

Eikä se ole enää vapun jälkeen ole ollut "minun" kauppani. Vaihtoivat mokomat pienempään siivousfirmaan, oli varmaan halvempi.

Tänään opin, että käsinompelu voi todellakin olla koneella ompelua nopeampaa, jos kone sattuu olemaan yhtä yhteistyöhaluton kuin tuo meillä oleva yksilö.
 
Bless me father, for I've sinned.

Päätin tänään, etten heitä pois juotavia vanukkaita, vaan ylipuhuin pomoni antamaan ne perheelleni. :p Voitto, joskin kaiketi moraalinormien vastaista. Aijai.
 
Tänään opin aamulla (siis todellakin aamulla, kello oli ehkä 00:05), että Arvoituksia pimeässä ei olekaan oikeastaan TSH:n luku, vaan Hobitin luku. Järkytyin, miten kauan olenkaan elänyt harhaluulossa.
Mistäkö tämä syntinen harhaluulo tuli ja kuinka se korjaantui? Leffa-Gandalf höpisee Bilbon pippaloiden jälkeen piippua poltellessaan "Riddles in the dark", jos muistini ei petä, ja olen aina ajatellut sen viittaavan kirjan luvun nimeen siinä kohtaa.
Olin pelaamassa the Hobbit-pleikkaripeliä, jossa yhden kohdan nimi puolestaan on "Riddles in the dark". No, minä fiksuna majavana aloin miettiä että "heh, miksiköhän tässä on TSH:n luvun nimi kun kaikki muut osat on Hobitin lukujen nimillä". Ahaa-elämys oli syntynyt.

On valaistunut olo. Herätessäni tänä aamuna opin, että en ole oikeastaan sittenkään niin pölhön näköinen hiukset auki kuin olen luullut.
 
Jasdril, voisikohan olla että olet yksinkertaisesti sekoittanut The Shadow of the Past/Menneisyyden varjo-luvun pimeisiin arvoituksiin? :) Itselläni ainakin sattuu usein sekaannuksia kun niputan tiettyjä sanoja yhteen (kuten tässä saattaisin niputtaa varjon ja pimeän.)
 
Tänään opin, että voi olla ihan älyttömän hauskaa seistä sadepäivänä stadionin laidalla katsomassa, kun viisivuotiaat ottavat mittaa toisistaan jalkapalloturnauksessa. Tämä tosin tietysti edellyttää, että seassa on myös se oma viisivuotias...
 
Nerwen, se on tämän sinun esittämäsi tavan ja liiallisen leffaelämyksien nautiskelun yhteistuotosta :)
Minua vain jaksaa hämmästyttää, että jos joku olisi yhtäkkiä kysynyt asiaa minulta, olisin sanonut "No tottakai Arvoituksia pimeässä on tsh:n luku!" ja kuinka monta vuotta olisin antanut saman vastauksen :grin: Kiva kuitenkin kuulla etten ole ainoa, joka asioita välillä sekoittaa [22]
 
... mitä uudempi kännykkä, sitä helpommin se sekoaa. Sain noin puolitoista vuotta sitten joululahjaksi Nokia N73 -puhelimen. Nyt se sekoaa ilman mitään syytä, eikä tämä ole ensimmäinen kerta. :x
 
Noin uusille puhelimille tuntuu väistämättä käyvän. Itse olen oppinut jo kauan sitten että ei kannata satsata uuteen puhelimeen jos vanha toimii hyvin. Minulla on tällä hetkellä menossa elämäni kolmas kännykkä. Ainoastaan ensimmäiseni vaihdoin aikoinaan kun se oli vanha jo minun saadessani sen ja yläasteella oli niin suuri tarve kulkea massan mukaan (vaikka ei kaikilla silloin kännykkää vielä ollutkaan).
Herranen aika miten aika tuokin asia on muuttunut nopeasti! Kun minä olin ala-asteella niin ei puhettakaan että kenelläkään siellä olisi ollut oma kännykkä. Ja vielä yläasteaikanakaan ei varmaan kun puolella jos niinkään monella oli omaa kännykkää. (Noh meinaa mennä jo kun minä olin nuori-topikin puolelle.
Ettei ihan offiksi mene niin opin tänään ihan käytännössä huomaamaan että mitä vanhemmaksi tulee niin sitä lyhyemmältä muutama vuosi sinne tai tänne tuntuu (olipa kyse sitten menneiden muistelusta, tulevaisuuden ajattelusta tai ihmisten iästä).
 
Opin tänään, että pystyn ihan oikeesti nukahtamaan seisaalleni ja näkemään untakin puolen minuutin torkkujen aikana. Ilmeisesti pari viikkoa kolmen - neljän tunnin yöunilla alkaa vihdoin vaatia verojaan.
 
Äsken opin, että farkkujen paikkaaminen kiireessä ja paineen alla pikkuvikaisella ompelukoneella on paitsi hermoja raastava, myös loppujen lopuksi harvinaisen palkitseva kokemus.
 
Kai se oli tämän vuorokauden puolella, kun Götheborg-laivaa ihailemaan tullut saksalaisturisti valisti minua, että Reperbahnin nimi tulee köydenpunojista. Se kun alkujaan oli katu, jolla purjelaivoihin köysiä punova ammattikunta asusti.
 
...kuntoilussa ei kannata kilpailla kenenkään muun kuin itsensä kanssa. Jos rupeaa vertailemaan omia "tuloksiaan" muiden tuloksiin, saa vaan pahan, kenties kateellisenkin mielen. :|
 
Tänään opin ensimmäisiä katoja (Iaidon liikesarjoja joissa vedetään miekka tupesta, tapetaan muutama vihollinen ja palautetaan miekka tuppeen). Tosin hiomista on paljon, mutta teoriassa tiedän kuinka ne pitäisi tehdä :wink:
 
Círdan sanoi:
...kuntoilussa ei kannata kilpailla kenenkään muun kuin itsensä kanssa. Jos rupeaa vertailemaan omia "tuloksiaan" muiden tuloksiin, saa vaan pahan, kenties kateellisenkin mielen. :|

...tai kokee tarpeen tulla paremmaksi kuin toinen ja yltää seuraavalla kerralla tämän paremmuudentarpeen motivoimana parempaan suoritukseen ;)

/off

Opin tänään, että kaverit ei ehkä aina olekaan niin hirveitä, eikä ajattele välttämättä aina pahaa toisista. Lisäksi opin, että variksenmarja ei todellakaan edes oikeastaan muistuta karhunmarjaa tai oravanmarjaa. Kettu vieköön miten voikin erehtyä ja erehtyä useita vuosia!
 
Jaamar sanoi:
Tänään opin ensimmäisiä katoja (Iaidon liikesarjoja joissa vedetään miekka tupesta, tapetaan muutama vihollinen ja palautetaan miekka tuppeen). Tosin hiomista on paljon, mutta teoriassa tiedän kuinka ne pitäisi tehdä :wink:

Eikö sen miekan terää pyyhitä puhtaaksi verestä ennen huotraan palauttamista? Kuulostaa kauhean epäsiistiltä. On hyvin epäkohteliasta surmata toinen likaisella miekalla.
 
Pagba sanoi:
Eikö sen miekan terää pyyhitä puhtaaksi verestä ennen huotraan palauttamista? Kuulostaa kauhean epäsiistiltä. On hyvin epäkohteliasta surmata toinen likaisella miekalla.

Jos siinä tapetaankin vihulaiset lyömällä, eikä viiltämällä. Silloin ei miekka vereenny ;)
 
Puiseenkin katanaan, jollaista Musashi käytti loppumittelössään, tarttuisi hiuksia uhrin päästä, ihosolukkoa ja kuituja. Kyllä minusta kataan pitäisi sisällyttää miekan huolellinen puhdistus desinfiointiaineella. Jaamarin pitäisi mainita siitä mestarilleen, joka varmasti ilahtuisi ideasta.
 
Ylös