Teho-osasto

Vähän on kyllä tylsää kun näytetään uusintoja, kun on jo nähnyt ne.. mutta parempi uusinnatkin kuin ei mitään.. :roll:
 
fanye sanoi:
Utuwa sanoi:
Oli se silloin, kun Teho-osastokin tuli lauantaisin, muistaako kukaan?
Olin jo kokonaan unohtanut: lauantaisin puoli kahdeksan. Vai puoli seitsemän? Niihin aikoihin aloin seurata sarjaa.

Ei kai se niin aikaisin ole ikinä tullut? Minä muistelisin, että se on aina tullut klo yhdeksän, viikonpäivästä riippumatta. Oli se vaan parempi lähetysaika. Saunailta ja kaikkea. :roll:
 
Ainakin mun mielestä nyt saa spoilata siihen asti, mihin viime keväänä jäätiin. Tuskin tänne eksyy ketään, joka ei olisi ainuttakaan viime vuoden jaksoa nähnyt ja välittäisi spoilereista. Mutta jos niin on, ilmottakaa itsestänne! 8) Mutta varokaa, mä ainakin spoilaan tässä viestissä

Oli hassua kattoa Teharia sunnuntaina. Väärä aika (väärä paikkakin) ja kaiken lisäksi muistin jakson melkein kokonaan. Alkuteksteissä tuntui ensin mukavalta nähdä niin monta nyt jo kadonnutta naamaa. Voi kauhistus, nyt vasta tajuan, että Bentonkin lukeutuu niihin! Eikä. Kyllä! Mutta esim. Cleoa en kaipaa, lähes ärsytti sen näkyminen jaksossa.

Ehkä pohjimmiltaan mua ärsyttää koko uusinnat. Mä tahdon nähdä uutta! Kasi- ja ysikausilla tapahtuu niin kamalan paljon, character development ja niin edelleen (well, character deletion mostly), että tuntuu todella taantuneelta katsella näitä jaksoja. Niin uusia, etteivät nostalgisia, mutta niin vanhoja, etteivät tarjoa mitään uutta. Niin se on. Vähän kuin joutuis taas viisitoistavuotiaaksi. Ei tietenkään pahalla, viistoistavuotiaat, mutta siis kuin taantuisi tilanteeseen kuusi vuotta taaksepäin. Puistattaa.
 
Minä tipuin Teho-osaston kärryiltä jossain vaiheessa. Aikanani tapitin sitä jatkuvalla syötöllä, mutta sitten vääriä hahmoja alkoi häipymään ja unohdin katsoa jonkun jakson ja niin.. Sitten se jäi. Vois yrittää alkaa katsoa sitä jälleen, kun se kerran uusintoina tulee.

Lempparihahmoja on aina olleet Benton, Carter, Romano ja Lucy, silloin joskus muinoin kun hän oli mukana. Minulla on nauhalla se jakso, jossa Lucy kuolee, ja voi kauhistus miten sitä on katsottu ja itketty.
 
Ohhoh. Aika nostaa tämä topic ryvettymästä pohjamutiin :p

Ja mitäpä muutakaan kuin purnausta lähetysajasta. Olen useammankin kerran unohtanut katsoa - kerran jopa niin, että olin kotona ja katsoin naapurikanavaa! :shock: Tähän kestää tottua. Toivottavasti palaa oikealle paikalleen, kun uudet jaksot alkaa!

Tänään kuitenkin muistin katsoa, ja jakso oli paljon huvittavampi kuin mitä muistin. Ehkä jotain huumorikohtia näkee selvemmin, kun tietää mihin ne johtavat. Argh, Rachel tuli kuvioihin. En tiedä haluanko edes nähdä seuraavia jaksoja...
 
En olekaan siis ainoa, joka ei jaksa Rachelia. Eikö se muutenkin ole nyt vähän liian vanha verrattuna siihen mitä se oli silloin sarjan alussa?
 
Hm. Hyvin huomattu. Nyt on menossa kahdeksas vuosi sarjan alusta, ja taitaa olla että Rachel on hypännyt muutaman vuoden yli! Aiai... Alussa Rahcel taisi olla kaksi-kolmevuotias. Ei ainakaan ihan vauva, muusta en ole varma.

Rachelin "alkuperäinen" esittäjä oli myös täysin erilainen kuin tämä teini-Rachel, että ehkäpä Greenet ovat vaihtaneet tyttärensä muutamaa vuotta vanhempaan kauhu-Racheliin.
 
Pidän Teho-osastosta todella paljon - ja olen ylpeä siitä -, koska itsekin olen ollut sairaalassa (muulloinkin kuin syntyessäni) n. viikon ja siitä lähtien minua on kiehtonut kaikki sairaalasarjat ja pidän semmoista 10-osaista lääkärikrja-kirjasarjaa vieressäni ja katson aina mitä mikin termi merkkaa ja tässä yksi lisäsyy miksi tuttuni pitävät minua lievästi kajahtaneena... :p
 
Mikäs siinä Rachelissa on vikana? Ihan vain mielenkiinnosta utelen. Onhan hän melkoinen neit kauhukakara, mutta tuo mielestäni mukavasti särmää Elisabethin ja Markin suhteeseen; jonkinlaista realismia tyyliin "menneisyys ei katoa vaikka nykypäivä onkin paratiisin esikartano". Tosin en pitänyt niistä huumekokeiluista (kuinka moni vähn toisella kymmenellä oleva oikeasti käyttää huumeita vai olenko kasvanut säkissä?) en pitänyt. Muuten minusta Rachel on mukava, tosin ärsyttävä ja raivostuttava, hahmo.
 
Nojaa, en ehkä määrittelisi Markin ja Elizabethin elämää edes ennen Rachelia paratiisin esikartanoksi... Rachelissa ärsyttää nimenomaan se kauhukakara, teinitiikeri, joka käyttää isäänsä törkeästi hyväkseen, ja se että Mark suostuu lopulta Rachelin jokaiseen vinkaukseen - ei osaa tippaakaan käsitellä tytärtään. Elizabethina olisin ehkä polttanut lopullisesti pinnani jo ennen huume-episodia.

Viime sunnuntain jaksossahan Susan palasi takaisin. En ollut sen puuttumista edes huomannut! Eli en ole vieläkään tottunut niihin massiivisiin henkilöstönvaihdoksiin, mitä kasikaudella tapahtui. Benton, Cleo, Greene ja Malucci ainakin katosivat. Jing-Mei lähti ja palasi. Lewis palasi. Hmm, keitä ne uudet naamat oli? Ainiin, Gallant ja se ylimielinen apulaislääkäri. Taisi olla muitakin.
 
Danyan:
Se jakso jossa Carteria ja Lucya puukotettiin oli kamala, puhumattakaan seuraavasta jaksosta, jossa Lucy kuoli! Melkein muistan sen jakson nimen, olikohan joku perinteinen menetys / jotain vastaavaa. Kyllä on tullu itkettyä ERn parissa, äiti on sitä katellu aina. Mutta nyt kun siellä on alkuperäisnäyttelijöistä enää Carter jäljellä, niin sarja on alkanu menettää loistoaan.
Periaatteessa toivoisin, että sarja tajuttais lopettaa huipulla, ennenkuin siitä tulee pakkopullaa(Mikään sarja ei elä ikuisesti, ikävä kyllä).
 
Tuo partiisin esikartano oli lähinnä kärjistystä. Anyway, ei sen väliä. Hulluja teinejä tarvitaan aina; jos ei muuhun niin hyväksikäyttmään kilttejä isäpappoja TV:ssä.

Enpä pahemin usko Teho-osaston lopettamiseen. Eikös jenkeissä ole jokin sairaalasarja, joka on pyörinyt parikymmentä vuotta? En tosin muista nimeä, mutta taitaa olla nykyään lähinnä Kauniit ja Rohkeat sairaalamiljöössä.
 
Ilmeisesti Teho-osasto tulee jatkumaan ainakin tuotantokaudelle 12. Tällä hetkellähän siellä Ameriikassa on kausi 10 menosssa. Alkaa kyllä olla jo niillä rajoilla, että ei varmaan sitä 12 vuotta kauempaa kannattaisi jatkaa tai alkaa mennä maku koko sarjasta, niin hyvä kun se tähän asti onkin ollut.
 
Äh, ei nyt vielä... muutenkin kauhea hyvien sarjojen lopettamisvimma meneillään. :x

Spoilasin kymppikautta, nyt voin taas kieriskellä itseinhossa. :p Millä sitä saisi vähän lisää itsekuria, tällä lailla menee kaikki jännitys. Tosin lukemieni jaksojen jännitys-/ahdistuskerroin olisi voinut nousta jo epäterveellisen korkealle meikäläisen hermoille. :roll:

Ja niitä menneitä tuotantokausia voisi alkaa tehdä DVD-lle!!! Laittomat tavat ovat tuskastuttavan hitaita.
 
AAh, siis elämämme tarkoitus jatkuu torstaina 19.2, hiiteen siis Everwoodit ja muut torstai-illan Tehariajan väärinkäyttäjät!!

Tällä hetkellä toive numero 1. olisi kerätä Teho-osaston tuotantokausia DVD:llä, ilmestyisivät nyt edes ja sitten kun ilmestyvät, ei minulla ei kuitenkaan ole rahaa. Siinä vasta idea, taidankin perustaa rahaston Teho-osastoiden DVDeiden ostoa varten.

Mikä tuotantokausi olikaan kyseessä, kun Carteria ja Lucya puukotettin? Se tuotantokausi on mielestäni nimittäin ylivoimaisesti paras tähän mennessä.
 
Utuwa sanoi:
olikaan kyseessä, kun Carteria ja Lucya puukotettin? Se tuotantokausi on mielestäni nimittäin ylivoimaisesti paras tähän mennessä.
Totta haastat. Kausi oli kutonen ja jaksot 13. Be Still My Heart ja 14. All in the Family. Suomenkielisiä nimiä en valitettavasti muista. Kaikkien aikojen ykkösjakso on kyllä Risteysonnettomuus (The Crossing seiskakaudelta), eli "Lukan Lyhyt Historia"...
1. kausihan on jo DVD:lle ilmestynyt?
 
23.2 pitäisi tuon ensimmäisen kauden Eurooppa-versio ilmestyä. Lieneeköhän tuossa suomenkielisiä tekstejä? Muuten pärjäisi ilmankin, mutta lääkäritermit menisivät aika pitkälti ohi (ei niistä kyllä toisaalta suomeksikaan mitään ymmärrä)
 
Wiihaa! Tätä on taas odotettu hieman aikaa. Todellakin, Everwoodit ja muut hiiteen. :D

En muista, mihin Teho-osasto jäi, joten jaksisiko joku kerrata ihan pikkuisen? (pyydän TODELLA kauniisti)
 
Nefalphiel sanoi:
En muista, mihin Teho-osasto jäi, joten jaksisiko joku kerrata ihan pikkuisen? (pyydän TODELLA kauniisti)
*vastaa ja nostaa*

Tjaa, mihinkäs sitä jäätiin? Luka tuli takaisin töihin, Carter kosi Abbya... Siitä hyväntekeväisyysmatkastakin oli puhetta, mutta oliko se jo aikaisemmin?

Jos jotakin muita suurempia juonenkäänteitä tapahtui, niin minen ainakaan muista. Romanokin taisi edelleen tuskailla sen kätensä kanssa. Muistaako joku, mitä Prattin veljelle tapahtui?

EDIT: Tässä vielä tällainen Maikkarin sivuilta, sikäli kun jotakuta kiinnostaa. Tiedä voiko tuon spoileriksi laskea, mutta siltä varalta, että joku ei tahdo tietää yhtään mitään...

Teho-osasto jatkuu uusin jaksoin torstaisin 19.2. alkaen klo 21.00

Tehari-fanien odotus päättyy, kun hartaasti odotettu sarja palaa ruutuun uusin jaksoin tutulle ohjelmapaikalla torstai-iltaan. Tulevissa jaksoissa muun muassa Carterin (Noah Wyle) elämään tulee yllättäviä muutoksia niin yksityis- kuin työelämässäkin ja Kovacin (Goran Visnjic) elämä saa uuden yllättävän käänteen. Myös ylilääkäri Romano (Paul McCrane) löytää itsensä jälleen ensiapupoliklinikalta kaikkien, jopa itsensäkin harmiksi. Huhtikuun 8. päivänä sarjasta käynnistyvän 10. tuotantokauden myötä sarjaan saapuu uusi lääkäriharjoittelija Neela Rasgotra (Parminder Nagra; Yötä päivää). Intialaissyntyisen Neelan tulo sekoittaa alkuun ensiavun henkilökunnan ihmissuhteita, mutta pian huomio kuitenkin kääntyy hänen työhönsä.
 
Eikö Prattin veli joutunut sinne vankilaan? Tai jossain vaiheessa joutui putkaan, mutta en sitten pidrmmästä tuomiosta muista. Jouduin hetken miettimään, että kuka se Pratt on. :D

Eikö Romano ollut ihastunut Elizabethiin (oliko se sen nimi, se Markin vaimo (leski siis)). Ja jotain sotkua siinä oli sitten.

Juu, minä muistan aika valikoidusti kaiken. :D
 
Ylös