The Miitti 2008: Ohjelmaa

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
The Miitti lähestyy ja ohjelmaakin on hyvä suunnitella etukäteen.
Kuka tahansa saa järjestää ohjelmanumeroita miittiin. Aikaisempina vuosina on ollut ainakin Pändin esitys, boffoturnaus, larppi, keskiaikaisia tansseja, anime/manga työpaja ja piirustuskilpailu, luontopolku jne. Lisäksi joskus on taidettu pelata leikkimielinen jalkapalloturnauskin. Osa menneiden vuosien aktiivisista ohjelman järjestäjistä ovat poistuneet kuvioista, joten uudet, innokkaat ohjelmanumeroiden vetäjät ovat tervetulleita.
Mikäli sinulla on ohjelmaidea tai haluaisit järjestää oman ohjelmanumeron niin ota toki yhteyttä järjestäjiin. Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita. Kuulisimme järjestetystä ohjelmasta mielellään etukäteen, jotta osaamme suunnitella muun ohjelman sen mukaan.

The Miitissä järjestetään myös Verkkoyhteisö Konty ry:n vuosikokous, ei sinänsä ohjelmanumero, mutta vie ajallisesti varmasti ison osan lauantaista.

Suunniteltua ja ehdoteltua ohjelmaa:
Verkkoyhteisö Kontu ry:n vuosikokous
Luontovisapolku (Nerwen)
Larp (Henane & co)
 
Uskalsinpas viimein kirjoittaa tänne.

Tuossa joku nimeltämainitsematon yritti koukuttaa minua vetämään jonkunlaista tanssishowta Miitissä. Jos oikeasti ihm... kontulaiset haluaa, että tanssisin jonkunlaisen show/disco/hiphop-koreografian, niin minusta olisi kiva tietää siitä ihan suht ajoissa :p Koreografian teko, musiikin valinta ym ym ;)

Mikä oli tämän sekavan viestin pointti? No se, että jos kontulaiset haluaa tanssishowta, niin mikä on sen kannatus?
 
Kaikki ohjelmahan on tervetullutta Jasdril~ :) Joten ilman muuta, jos aikaa ja halua riittää.

Larpista joudun sen verran paljastamaan, että jollemme saa kasaan vähintään 9ihmistä, on Larppia muuteltava hiukan, jollei jopa radikaalisti. Omat taitoni ja tietoni tuntien, saatan jopa saada tänäkin vuonna lahjottua Miittiläisiä mukaan peliin. Eli ilmoittautumiset minulle yksäriin tai paikan päällä :)
 
Hmm... Sanottakoon, että minulle voi varata 5 minuuttia esiintymisaikaa johonkin väliin. Voin luvata tehdä koreografian miittiin. Pitää kai vähän miettiä vielä äänentoistoa ja muuta höskää, mutta...

Onko väärin käyttää elokuvista tuttua musiikkia koreografiaan? Siis sotiiko se kaikkia tekijänoikeuslakeja vastaan?

Micon upeasta oivalluksesta nimittäin hoksasin, että Concerning Hobbits ei olisikaan niin vaikea musiikki. Itseasiassa muutaman kuuntelun jälkeen äärimmäisen helppo, kiva, mukava ja kaikkea muuta :)
 
Ei kai se tällaisessa tilaisuudessa. Vai? Kun ei kuitenkaan ole ihan julkinen esitys vaan selkeästi sisäpiirin juttu.
 
Jos pääsen Miittiin, lupaan, että minulta voi odottaa ainakin lappuleikkiä, taas kerran. :)
 
Jaamar sanoi:
Ei kai se tällaisessa tilaisuudessa. Vai? Kun ei kuitenkaan ole ihan julkinen esitys vaan selkeästi sisäpiirin juttu.

Se musiikki menee vahingossa päälle ja minä innostun tanssimaan, eikä saada sitä pois ennen kuin biisi loppuu? [22]

Ei kai siinä pitäisi nokan koputtamista olla, ihmiset menee avoimiin tilaisuuksiikin (sählypelien väliajoille ja kisoihin mm.) tanssimaan musiikkeihin, joihin tuskin on kysytty lupaa omistajalta. Ei me ainakaan soitettu NW-Holopaiselle, kun mentiin kisoihin..
 
Offia,offia

Jasdril~ sanoi:
Ei me ainakaan soitettu NW-Holopaiselle, kun mentiin kisoihin..
Jos Jasilla sattuu sen NW-Holopaisen numero olemaan, niin voit kernaasti lahjoittaa sen minulle. :D

Minäkö muka laitan offia? :angel: Anteeksi, oli vain pakko. Minkäs teette, kun on valikoiva lukukyky.
 
Ohjelmaan liittyen laitan pienen pyynnön:

Jos omistat(tai tiedät jonkun, joka omistaa ja lainaisi) boffoja, niin ota Ehdottomasti mukaan The Miittiin niitä! Tarvitsemme niitä Larppiin :)
 
Mites muuten, jos halutaan, voisin myös ottaa mukaan vaahtomuovia, sitä putkea jonka nimeä en muista ja ilmastointiteippiä, niin ainakin pienen boffotikarin voisivat miittiläiset askarrella. Olisikohan tähän kiinnostusta? :)
 
No minä ainakin haluaisin oppia sellaisia väsäämään. Eli ole hyvä vain Vehka :)
Tuli eilen Henanen kanssa jutustellessa sellainenkin ajatus että haluaisikohan yhdistys investoida muutaman boffon tarvikkeisiin (luonnollisesti olisivat sitten yhdistyksen boffoja)? Kun kuulemma niitä aina välillä kaipaillaan. Niitä voitaisiin porukalla vaikka väkertää jonkun asian osaavan kanssa.
 
Hallitus keskustelee boffojen hankinnasta, voi tosin olla että Yhdistyksellä ei tällä hetkellä ole varaa ihmeisiin etenkin paitojen ja magneettien ollessa vielä tuloillaan. Mutta laitetaan asia korvan taakse. :)
 
Hmm, ilmastointiteippi ei ole kallista, vaahtomuovia saa vanhoista patjoista ja se putkikaan (mitä korven putkea se nyt on...) ei ihmeitä maksa, jos ihan perustarvikkeissa pysytään.
 
Ummhh. TTT-jonotusta varten yhdeksän bofferimiekan valmistuksen organisoineena voin kertoa, että materiaalit itse asiassa ovat yllättävän kalliita. Nimittäin kun homma tehdään oikein ja turvallisuusohjeistukset täyttäen ei mikä tahansa takapihalta löytyvä muoviputki kelpaa, ja jeesusteippiä menee ihan käsittämättömän paljon. Toki halpisviritelmiä voi jokainen tehdä omalla vastuullaan kotonaan, mutta the Miitissä niillä ei kyllä huidota. Jos/kun boffoturnee toivottavasti on, järjestäjät tarkistavat jokaisen boffon sopivuuden ja kunnon erikseen.
 
Hmm, totta, se putki on vähän hankala, mutta jäteputkea saa suht halvalla ja turvallisesti.
 
Hmm.. Eikös uimapötköstä valmistettu boffo ole suhteessa erittäin turvallinen loppupeleissä? Itse en yleensä laita sen sisään nimittäin mitään putkia. Vain kahvan olen laittanut siitä läpi. Muuta niissä ei ole ollut kovaa, kuin se kahva osa ja sillä harvemmin lyödään, kun säännöissä niin kielletään. Eli jos pari sellaista ostaa ja pätkii kolmen osiin, kahdesta jo saisi kuudelle pikkutikarit, mikäli Oikeita boffoja ei löydy. Roudarin teippia minulta nyt liikenee tähän tarkoitukseen edes hieman, jollei saada kunnon Boffoja The Miittiin.
 
Keskustelin Telcun(boffo-/larpmestarimme Telccu) kanssa aiheesta ja hän totesi, että se on n. 10€/miekka. Ja katselin noita ohjeita todeten, että taidanpahan miettiä, jos vaikka itse alkaisin niitä tekemään ohjeiden mukaisesti. Ongelmana on materiaalin hankkiminen, mitään muuta en näe ongelmana.
 
Kaikista peleistä, jotka paikalle tuon, varmaankin korttipakka on lainatuin. Siltikin aion järjestää Werewolf-pelin. Siihen tarvitaan suuri määrä osallistujia, ainakin kymmenen, mielellään enemmän. Pelissä istutaan ringissä ja saadaan salaiset roolit. Suurin osa pelaajista on viattomia kyläläisiä, muutama on verenhimoinen ihmissusi ja suojelijoitakin on pari... lisää rooleja on yllin kyllin jos pelaajia vain riittää. "Päiväsaikaan" yritetään keskustelemalla ja sanatonta viestintää tarkkailemalla selvittää ihmissutten henkilöllisyys ja äänestetään lynkattavaa. Onneton valittu voi vielä köysi kaulassa käyttää viimeisen puolustuspuheenvuoron (jossa hän voi paljastaa roolinsa tai valehdella siitä), jonka jälkeen äänestetään vielä teloituksen puolesta tai sitä vastaan. "Kuollut" pelaaja poistuu ringistä näyttämättä roolikorttiaan. "Yön" alkaessa kaikki pelaajat sulkevat silmänsä. Pelinjohtaja kutsuu roolin omistajia, jolloin vain he avaavat silmänsä ja valitsevat muita pelaajia kohteekseen. Esimerkiksi ihmissudet päättävät keskenään elekielellä seuraavasta uhristaan. Suojelijat samoin omalla vuorollaan päättävät suojeltavasta kyläläisestä ja tietäjä osoittaa sitä pelaajaa, jonka ihmissusiudesta haluaa ottaa selvää. "Aamulla" kerrotaan mahdolliset "yöllä kuolleet". Peliä jatketaan, kunnes kaikki ihmissudet ovat vainajia tai heitä on yhtä paljon kuin muita.

Pelistä on olemassa kaupallisia versioita, mutta omatekoisillakin pelivälineillä pärjää. Itse aion hyödyntää LotR-leffakortteja. Aragorn on suojelija, Dark Rider ihmissusi ja hobitti kyläläinen.
 
Osaatko yhtään sanoa miten kauan pelissä menee? Kiinnostusta olisi kokeilla, mutta nyt kun on jo mukana larpissa ja sen järjestelyissä ja muutenkin varmasti on puuhaa ihan tarpeeksi niin olisi kiva jos olisi vapaatakin aikaa. Eli en uskalla luvata mitään varmaa vielä.
 
Ylös