The Miitti 2008: Ohjelmaa

Nerwen sanoi:
Lauantai-iltapäivä on kyllä aivan täyteen ahdettu ohjelmalla joka sitoo ison määrän potentiaalisia paitailijoita: ensin on vuosikokus ja sitten miitti.

Minä olin siinä luulossa, että miitti on koko tapahtuman ajan torstaista sunnuntaihin eikä vasta vuosikokouksen jälkeen :p

Nerwo tarkoitti varmaankin larppia. Aikataulu tosiaan on aika tiukka ja oman Werewolf-pelini ajoitan perjantai-iltaan. Kuolleet voivat lähteä luontopolulle. Pelauttajana toivon tietysti sadetta, jotta jengi istuisi tiiviisti sisällä.
 
Noh, se lauantain alku näyttää tällä hetkellä tältä
● Aamupala klo 9-10.
● Larpin tekoa klo 10-12
● Tanssiesitys (Jasdril~) ja keskiaikatanssien opettelua (Satekai)
● Välipala klo 13-14
Ja sitten onkin kokous ja sen jälkeen larppi

Tuothan Estelwen paikalle runsaasti sanomalehteä tms. suojaamaan pöytää ja lattiaa? Helpottaa loppusiivousta kummasti. ;)

Pagba :knockout: :D. Ei ole mun aivot selkeästikään olleet ihan hereillä vielä.
 
No niin, josko vihdoin se lupaamani kooste paitapainohommista. Mikäli paidan painaminen/painattaminen miitissä kiinnostaa, seuraavat asiat pitäisi ottaa huomioon:

- Ajankohtana perjantai-iltapäivä ensimmäiselle erälle ja lauantai aamupäivä (aamu- ja välipalan välissä?) lopuille.
- Toivon kaikkien mukaan haluavien mielellään ilmoittavan asiasta yksityisviestitse ennakkoon. Näin osaan varata mukaan tarpeeksi tavaraa.
- Kaikki tuovat mukanaan itse painettavan paidan (tai tyynyliinan, kassin tms.). Materiaalina luotettavin on puuvilla (esim. joustava 95%/5% puuvilla/elastaani toimii myös hyvin). Uudet ostamani värit lupaavat värjätä myös keinokuitua, kokemusta tästä minulla ei kuitenkaan ole. Omalla vastuulla toki saa kokeilla.
Huom! Kangas täytyy pestä ainakin kerran ennen painamista, ei siis kannata jättää hankintaa Lappeenrannan marketteihin.
- Mikäli haluat että tuon mukanani valmiin painosabluunan tietyllä tekstillä, ilmoita yksityisviestillä haluamasi teksti maanantaihin mennessä. Tällöin ehdin askarrella mallin valmiiksi. Tiistainakin voin vielä tulostaa ja muovittaa sabluunat, mutta tällöin tekijä saa itse leikata sen paikan päällä. Miittiin voi myös tuoda oman tekstinsä, ihan normaalille paperille tulostettuna (varakappale on ihan hyvä olla mukana) tai vaikka käsin taiteilla mallin paikan päällä. Tarjoan tarvittavan kontaktimuovin ja leikkuuseen kynsisakset. Turvallisuussyistä en ota mukaan itse käyttämiäni skalpelleja - niillä saa paitsi tarkkaa leikkuujälkeä myös tottumattomana helposti varsin ikäviä viiltohaavoja. Voin myös ottaa mukaan joitain omia vanhoja sabluunoitani, jos niistä vaikka joku innostuu.
- Painoväreinä on tarjolla mustaa, valkoista ja punaista, valitse paidan väri tämän mukaan. (Valkoinen ja musta tarttuvat varmasti myös tummiin väreihin, uskon punaisenkin pärjäävän.)
- Väreistä, tuputussienistä yms. tulee luonnollisesti pieniä kustannuksia. Suurista summista ei kuitenkaan ole kyse, yhden hengen osaksi tulee 1-2€.

Lisähuomiona, koska itse jatkan matkaa sunnuntaiaamuna suoraan seuraavaan retkikohteeseen, en pysty ottamaan mukaani silitysrautaa. Mikäli joku (omin kyydein) paikalle tulija saisi pakattua mukaansa silitysraudan, olisin kovasti kiitollinen. Ilman tätä paitoja ei saa missään nimessä käyttöön vielä miitin aikana, vaan ne pitää varovaisesti kuljettaa kotiin lopullista kiinnitystä varten.

Kysyä saa, ihan mitä tahansa.
 
Voin hätätilassa tuoda silitysraudan jos askarteluun osallistuvista kellään ei ole sitä mahdollisuus tuoda (ja jos vaan muistan kaiken muun ohella vielä senkin). On vaan muutenkin vähän liikaa kamaa jo raahattavana, mutta pitäähän teidän silittämään päästä että saatte paidat heti päälle :wink: Lautaa en ala raahaamaan.
Ilmoittakaa jos minun se pitää tuoda. Automaattisesti en nyt lisää sitä muistettavien listaan.
 
Äänentoistojatkojohto kaiuttimille on nyt varmistettu, joutaa käyttöön miitin ajaksi :)

Silitysrauta ei kai minultakaan ihan mahdoton ole, mutta jos joku, joka tietää ettei osallistu larppiin/muuten tuo suhteellisen vähän tavaraa, olisi tietysti mukavaa saada se sellaiselta. Lauta on minulta aika mahdoton, tuo meidän lauta pudottaa sisästään niin paljon sahanpurutörkyä ettei huvittaisi liikella sitä pahemmin.
Minusta tuntuu, että alkaa muutenkin olla liikaa tavaraa, kun larppivaatteiden lisäksi pitää raahata tanssiesityksen vaatteet, neljän päivän eväät (viime vuonna oli vain kolmen päivän!), se johto (siis sehän on aika iso kela johtoa) ja tietty ihan perustarpeet uikkareista lakanoihin ja muuhun sälään. :D Kiitos.
 
Pidän teidät kaksi mielessä, jos muut eivät silitysrautaansa tarjoa. Lautaa ei toki tarvitakaan, sänky ajaa asian ihan hyvin.
 
Minä voin tuoda silitysraudan. Pieni pöydällä pidettävä silityslautakin löytyisi, mutta se taitaa jäädä kuitenkin kaappiin häpeämään kiikkeryyttään...

Edit: Niin ja voin vaikka tuoda Trivial Pursuitinkin, ellei joku muu ilmoita olevansa valmis tuomaan versiota, jossa olisi enemmän kuin kaksi pakkaa per ikäkausi... Muita lautapelitoiveita ei taida olla täytettävänä?
 
Keksin yhtenä yönä, että onhan minulla sopiva yleishyödytön taito miitin iloksi. Voin väännellä halukkaille ilmapalloeläimiä ja -miekkoja ja myös opettaa niiden tekemistä. :yay: En tosin ole itsekään vielä järin pro siinä hommassa. Ei aikatauluja eikä muitakaan ennakkovalmisteluja. Hihasta saa nykiä jos en itse muista, palloja saa tehdä niin paljon kuin niitä mulla sattuu olemaan.
 
Kivikautinen Carcassone olisi ihan ehdoton huippu (se on mielestäni parempi kuin perusversio). Taikasieniä ja mammutteja! Ja fissusshia, paljon maukkaita fisussshia.

Koska kontulaisissa on the Miitissä aiempina vuosina esiintynyt hyvänlaatuista taantumista ala-asteikäisyyteen, ajattelin ottaa mukaan löytämäni pitkän (= kahden pyöritettävän) hyppynarun. Katsotaan innostuuko siitä kukaan. :D
 
Ainakin minä varmasti innostun :) Löytyisiköhän keltään vielä vanhaa kunnon tvistiä (en ole varma miten se kirjoitetaan) ja kenties muistoa siitä kuinka sillä hypättiinkään?
 
Nerwen sanoi:
Koska kontulaisissa on the Miitissä aiempina vuosina esiintynyt hyvänlaatuista taantumista ala-asteikäisyyteen, ajattelin ottaa mukaan löytämäni pitkän (= kahden pyöritettävän) hyppynarun. Katsotaan innostuuko siitä kukaan. :D

Omg! :D Kai tällä pitää sitten leikkiä niitä samoja leikkejä mitä ala-asteella aina leikittiin? :D

Meillä ei ainakaan ole tvistiä, mutta muistan kyllä miten sitä pelataan. Ei viime kerrasta ole kuin... öö... no kutosella sitä on viimeksi käytetty, eli eihän tuosta ole kuin reilu kaksi vuotta ;) Ei tuommoinen kai paljon maksa jos jostain löytää. Katsotaan, pitää kuitenkin käydä kaupungissa varmaan kahdestikin ennen miittiä, ja omaa rahaakin kilisee muutama euro.
 
Kiva!
Jossain mulla on sellainen twistipiuhakin, mutta muistaakseni täydellisessä umpisolmussa. :D
 
Nerwen sanoi:
Kiva!
Jossain mulla on sellainen twistipiuhakin, mutta muistaakseni täydellisessä umpisolmussa. :D

Tuo mukaan niin otan sen torstai-illan pimeiden (jo höyrähtäneiden) hetkien ratkottavaksi, kyllä majavankäpälillä aina yhdet solmut setvii! ;)

Muoks. Ainiin, ja minä olen vapaaehtoinen sitten tekemään niitä sokkeloita, en menemään niiden läpi :D
Tai siis enhän minä tiedä olenko edes pelannut varsinaista "twistiä", meillä se oli aina sitä että jonkun rimpsun tahdissa kaksi narunpitäjään sotki sen narun ja leikkijät meni läpi. Eru tietää onko tämä sitten se oikea twistileikki.
 
Tuo oli perhosta. Varsinaisessa twistissä lanka asetetaan päissä olevien jalkojen takaa ja hyppijä hyppii tietyn liikesarjan narujen väliin/päälle/väliin ja päälle. Ja kun kaikki liikkeet on hypätty nostetaan narua nilkoista sääriin, sääristä polviin, polvista reisiin ja muistaakseni vyötäröllä oli korkein.
 
Joo, Carcassonnen kivikausiversio olisi kiva, minulla vain ei juuri sitä satu olemaan. Löytyisikö joltain muulta? Oi ja twist ja hyppynarut :D
 
Sulkiksesta, toivottavasti joku saa tuotua myös itse sulkapalloja. Hankin itse pari edullista mailaa, mutta en oikein tykännyt halpiskaupan sulkapalloista, enkä ole niihin nyt vielä muuallakaan törmännyt. En muuten ole hyvä pelaaja, vaan tykkään sellaisesta leppoisesta mökkisulkiksesta, jossa ei pisteitä lasketa.

Sitten lautapelitoive, jos kukaan ei vielä ole tuomassa ja sattuisi omistamaan sen: Menolippu, tykästyin siihen viime vuoden miitissä.

Sitten Kankaanpainannasta: tulin hankkineeksi tänään vihreää väriä, pidän siitä henk.koht. enemmän kuin punaisesta. Sitten vielä yksi haaveilemani idea painoaiheeksi, jossa toivoisin apua pieniä otuksia (kuten kissoja, koiria tai muita hauskoja tassuttelijoita) omistavilta kontulaisilta, kuvia jalanjäljistä. Tokihan niitä voisi ihan yrittää muististakin piirtää.
 
Lehtokuusama sanoi:
Sitten Kankaanpainannasta: tulin hankkineeksi tänään vihreää väriä, pidän siitä henk.koht. enemmän kuin punaisesta. Sitten vielä yksi haaveilemani idea painoaiheeksi, jossa toivoisin apua pieniä otuksia (kuten kissoja, koiria tai muita hauskoja tassuttelijoita) omistavilta kontulaisilta, kuvia jalanjäljistä. Tokihan niitä voisi ihan yrittää muististakin piirtää.

Painohommat ovatkin osoittautuneet varsinaiseksi hittituotteeksi, mukaan on innostunut lähtemään jopa kaksi (2) henkilöä! :grin: Pitänee yrittää löytää jostain joitain sopivia paitoja itsellekin, että on edes jotain järkevää tekosyytä heilua siellä väripurkkien kanssa. Saas nähdä, ehkä otan itselleni jotain muutakin askarreltavaa mukaan.
 
Olen tuomassa Sulkapalloja miittiin, kun sen yhden ainoan kerran jälkeen opin, että miitissä on oltava enemmän kuin yksi sulkapallo :)
 
Kerronpa hieman Werewolf-pelini rooleista. Ne määräytyvät pelaajille jaettavien LotR-leffapelikorttien mukaan.

Kaikki hobittikortit olet tavallinen kyläläinen. Sinulla on yksi ääni käytettävissäsi päivittäisissä lynkkausäänestyksissä. Et saa äänestää itseäsi, mutta saat jättää kokonaan äänestämättä. Menet iltaisin nukkumaan toivoen, että heräisit aamulla hengissä. Toivot hyvisten voittoa, vaikka oletkin itse neutraali.

Aragorn olet suojelija. Öisin sinut herätetään toverisi kanssa ja päätätte, ketä suojelette yhdessä sinä yönä. Olette niin asiallenne omistautuneita, että ette saa suojella toisianne tai itseänne. Sen sijaan saatte suojella samaa henkilöä peräkkäisinäkin öinä. Te olette molemmat hyviksiä.

Gandalf olet hyvisten näkijä. Joka yö saat vuorollasi osoittaa yhtä henkilöä ja pelinjohtaja näyttää sinulle, onko tämä hyvis, pahis vai neutraali. Pelin alussa et tiedä suojelijoiden henkilöllisyyttä.

Musta Ratsastaja olet, yllätys yllätys, pahis. Sinulla on yksi tai kaksi toveria ja öisin päätätte keskenänne, kuka joutuu katalan murhayrityksenne kohteeksi. Ette voi tappaa toisianne tai itseänne. Voitatte pelin, jos teitä on yhtä paljon tai enemmän kuin muita pelaajia.

Saruman olet pahisten näkijä. Joka yö saat vuorollasi osoittaa yhtä henkilöä ja pelinjohtaja näyttää sinulle, onko tämä hyvis, pahis vai neutraali. Pelin alussa et tiedä nazgûlien henkilöllisyyttä.

Galadriel olet parantaja. Joka yö sinulle paljastetaan sinä yönä kuoleva henkilö ja voit yhden ainoan kerran pelastaa hänen henkensä. Taikavoimasi toimivat vain Mustien Ratsastajien uhreihin. Päivällä voit kyllä pelastaa lynkattavan, mutta se maksaa sinulle oman henkesi. Valkeista vaatteistasi huolimatta olet neutraali.

Gimli olet kuolematon – joskin vain öisin. Mustat Ratsastajat yrittävät turhaan murhata sinua ja sinä vain käännät kuorsaten kylkeäsi. Päivisin olet yhtä haavoittuvainen hirttosilmukalle kuin kuka tahansa. Olet neutraali.

Legolas olet kostaja. Viinissäsi on vain yksi nuoli ja ammut sen refleksinomaisesti valitsemaasi henkilöön kuolemasi hetkellä. Aina öisin sinut herätetään valitsemaan kohteesi, joka seuraa sinua manan majoille sinä yönä tai seuraavana päivänä, jos se on kohtalosi. Olet neutraali.
 
Ylös