The Miitti 2011: Kontubändi herää henkiin?

Caele

tukehtuva majava
Jaamar sanoi:
bändiesitystä

Mikäli joku mahdollisesti lähtisi vetämään bändiä, ilmoittaisin palveluksistani saksofonistina.

//Edit. Ja kyllä origamipajakin kiinnostaa.
 
RE: The Miitti 2011 (4.-7.8.) suunnittelutopikki

Musiikista puheen ollen onnistuisiko se nokkahuiluyhtye kesällä? :)
Ja kyllä minä minkä tahansa sorttiseen musisointiin voin ruveta. Soitellaan jotain päheetä tai lauletaan virsiä, samapa tuo minulle (karaokeen en ehkä suostuisi, korkeintaan yleisöksi).
Tuolla Vallitussa ei taida olla pianoa?
Roolipakkajuttu kuulostaa varsin mielenkiintoiselta. Mieluusti kuuntelisin luennon aiheesta. :p
 
RE: The Miitti 2011 (4.-7.8.) suunnittelutopikki

Minä oon kyllä vapaaehtoinen laulamaan juttuja jos bändiä saataisiin kasaan. (Kovasti traagista jos tuolla ei ole pianoa, Círdan ainakin muistanee viimevuotisen miittipaikan ihastuttavan pianon, tai siis toisen niistä... mikä menetys.)

Vaatetuspuolen asiat kiinnostaa aina joten en pistä pahakseni jos joku aiheesta haluaa tulla puhumaan.
 
RE: The Miitti 2011 (4.-7.8.) suunnittelutopikki

Dracaena sanoi:
Musiikista puheen ollen onnistuisiko se nokkahuiluyhtye kesällä? :)

Minä mietin ihan samaa. En vain omasta puolestani voi luvata, että ylipäätään pääsen paikalle. Mutta jos pääsen, voin rontata mukaani tarvittaessa niin sopraano-, altto- kuin tenorinokkahuilunkin - tai vaikka kaikki kolme, jos on soittajia muttei soittimia. Toki olisi varmaan parempi, jos jokainen mahdollinen osallistuja tykönään harjoittelisi omaa stemmaansa jo ennen Miittiä. Pitäisi siis sopia etukäteen kappaleet, jakaa stemmat ja huolehtia siitä, että kaikilla on nuotit.

Olen myös Steelsheenin tavoin halukas laulamaan, mutta silloinkin mielellään jotain, jonka nuotteihin voi tutustua jo ennen Miittiä. Monistemmainen laulu käy siinä kuin unisonokin. "Omassa" kuorossa laulan ykkösalttoa, joten opettelen enemmän kuin mielelläni kaikenlaisia pohjastemmoja sopraanomelodialle - tai melodioita sopraanokrumeluurien alle.
 
RE: The Miitti 2011 (4.-7.8.) suunnittelutopikki

Isilmírë sanoi:
Dracaena sanoi:
Musiikista puheen ollen onnistuisiko se nokkahuiluyhtye kesällä? :)

Minä mietin ihan samaa. En vain omasta puolestani voi luvata, että ylipäätään pääsen paikalle. Mutta jos pääsen, voin rontata mukaani tarvittaessa niin sopraano-, altto- kuin tenorinokkahuilunkin - tai vaikka kaikki kolme, jos on soittajia muttei soittimia. Toki olisi varmaan parempi, jos jokainen mahdollinen osallistuja tykönään harjoittelisi omaa stemmaansa jo ennen Miittiä. Pitäisi siis sopia etukäteen kappaleet, jakaa stemmat ja huolehtia siitä, että kaikilla on nuotit.

Sopraanoja löytyy varmaan aika monelta, altoja ja tenoreja on varmaan harvemmassa ja koska niitä olisi hyvä olla mukana, niin olisi hienoa, jos voisit ne mukaan ottaa. Siis jos miittiin pääset tulemaan. Minulla on tuo silmäteräni bassonokkis ja kaksi sopraanoakin on. Ensisijaisesti soittelisin bassoa. :3
Nuotteja etsiessä pitää katsoa, minkä vireisiä pillit ovat, eli tarvitseeko nuotteja transponoida. Kirjastoista löytyy kyllä nuotteja trioille, kvarteteille, varmaan useammallekin, mutta niistä täytyy sitten valikoida sellaiset, että mahdollisimman vähällä vaivalla niistä voi soittaa. Ellei sitten joku halua varta vasten sovittaa (tai säveltää!). Sopraano on varmaan C-vireinen, ja muistelisin että tenori soi siitä oktaavia alempaa, olisivatko alto ja basso sitten samanvireisiä? Basso on ainakin f-vireinen (huomasin, kun huvikseni kokeilin soittaa säestyslevyn päälle käyrätorven nuotteja).

Ja sitä pianoa minä kaipailin, koska joskus Círdanin kanssa juonittiin, että hän säestäisi pianolla kun minä soitan torvella. :)
Ehkä jollakin on syntikka, jonka voi tuoda, jos ei pianoa ole?
 
RE: The Miitti 2011 (4.-7.8.) suunnittelutopikki

Voisi myös ehkä filkata, kun se Filk-Legolas on ilmestymässä :)
 
RE: The Miitti 2011 (4.-7.8.) suunnittelutopikki

Jep, altto on f-vireinen siinä kuin bassokin. En osaa itse enää soittaa sillä, koska sormet ovat unohtaneet muut kuin c-vireiset otteet, mutta jos keksin jostain aikaa pitkäjänteisempään harjoitteluun, vanha taito ehkä vielä palaa. Mutta tämä on nyt jo hirveää jossittelua: jos pääsen miittiin, jos löydän aikaa.

Minulla on jossain muutamia neliäänisten (ja kai joidenkin kolmi- ja kaksiäänistenkin) wanhan musiikin genreen kuuluvien nokkahuilubiisien nuotteja, joista soittelimme aikoinaan lukion nokkahuiluyhtyeessä. Jos (kolmas "jos" =)) soittajia löytyy, tarjoan niitä mielelläni kokeiltaviksi ja kokoonpanon niihin mahdollisesti mieltyessä tietysti myös Miitissä soitettaviksi, ihan siitä riippumatta pääsenkö itse paikalle vai en.
 
RE: [split] The Miitti 2011: Kontubändi herää henkiin?

Saksin tästä nyt oman topikin niin muuta ohjelmaa voidaan suunnitella vanhassa topikissa ja muusikot pääsevät kokoontumaan tehokkaammin täällä.
 
RE: [split] The Miitti 2011: Kontubändi herää henkiin?

Kaikki te kontulaiset, jotka osaatte jotakin soittaa, pian ilmoittautumaan bändiin! :) Tehdään tästä The Miitistä jotakin ikimuistoista...
 
RE: [split] The Miitti 2011: Kontubändi herää henkiin?

Saisikohan vanhoista Kontubändin kappaleista uusintasovitusta? Iluvatarin ylistys voisi olla hauska kuulla livenä ;)
Kunhan ehdottelen, itse en ole kyllin taitava laulamaan enkä soittamaan.
 
RE: [split] The Miitti 2011: Kontubändi herää henkiin?

Jos vaan porukkaa saadaan niin mun puolesta vaikka joka biisi... :)

Anybody?
 
RE: [split] The Miitti 2011: Kontubändi herää henkiin?

I'm in :) Pändin lauluja voisi olla ihan hauska tehdä, ja oon kyllä avoin muullekin. Osaan myös tarvittaessa soittaa vähän pianoa, mutta Konnusta löytynee parempiakin pianisteja.

Isilmírë sanoi:
"Omassa" kuorossa laulan ykkösalttoa, joten opettelen enemmän kuin mielelläni kaikenlaisia pohjastemmoja sopraanomelodialle - tai melodioita sopraanokrumeluurien alle.
Mie puolestani laulan ykkössopraanoa :p
 
RE: [split] The Miitti 2011: Kontubändi herää henkiin?

Onkohan kellään nuotteja vanhan Pändin kappaleisiin? Tai vaihtoehtoisesti taitoa ja aikaa niiden nuotintamiseen, jos saa ne jostain kuultavakseen? Minun kykyni eivät riitä kuin melodioiden nuotiksi kirjoittamiseen, enkä tiedä, onko minulla siihenkään aikaa. Varsinkaan, kun Pändin biisien mp3-versiot jäivät vanhalle, posahtaneelle pöytäkoneelle, eikä kukaan ole vielä jaksanut lähteä irrottelemaan sen kovalevyä ja järkkäämään jostain toista konetta, jotta voisi tarkistaa, ovatko tiedostot vielä tallessa. Pystyisin siis käytännössä nuotintamaan melodiatkin vain Elberethin ylistyslaulusta ja Parannuksen tarhasta, jotka ovat ainoat ulkoa muistamani Pändi-biisit.
 
RE: [split] The Miitti 2011: Kontubändi herää henkiin?

Itse sain hiljattain kasan mp3:sia haltuuni ja ottaen huomioon että miitti on elokuussa ja minä kesätyötön, niin luulisin että ehtisin ainakin muutaman kappaleen nuotintamaan (ja ehkä jopa kohtalaisen hyvissä ajoin). Omatkin taitoni ovat toki hyvin rajalliset, mutta melodia ja jonkinlainen soinnutuskin onnistunee, eiköhän niilläkin jo alkuun pääsisi.
 
Kuulostaa hyvälle =)

Soinnutuksestapa tuli mieleeni, että minulla pitäisi olla jossain soinnuilla varustettu nuotti Toni Edelmannin (=Ryhmäteatterin) Galadrielin lauluun. Ja siihenhän on myös olemassa yksinkertainen ylä-ääni, jonka nuotintamiseen minunkin taitoni riittävät. Miten olisi? Löytyykö laulajia ja joku sointuilija tähän projektiin? Nimittäin jos löytyy, voin ensi maanantaina harvinaisen arkivapaan saadessani koittaa paikallistaa mainitsemani nuotin, tehdä siitä siistimmän (alkuperäinen on muistaakseni vähän vauhdikkaalla käsialalla paperille laitettu) ylä-äänellä varustetun version ja skannata ja sähköpostittaa sen sitten wannabe-pändeilijöille. Siis sillä edellytyksellä että uskaltavat sähköpostiosoitteensa ilmoittaa.
 
Toki o/

Missä muut Konnun muusikot lymyilee tästä keskustelusta? Muistelin ihan oikein että tästä oli keskusteltu joskus ennen The Miittiä 2009, mikä silloisten innokkaiden kiinnostus nyt on? Ainakaan kaikki eivät ole vielä epäaktivoituneet :p
 
Juolahtipa mieleeni toinenkin nuotti: Ryhmäteatterin Sormusten Herra-näytelmän ensimmäisen näytöskesän käsiohjelman takana on pikkuruinen käsin tuherrettu nuotti johonkin Tarun lauluista, olisiko Enttien etsintä tms. Siinäkin on muistaakseni soinnut. Voisin esiinkaivaa ja isolle nuottipaperille kirjoittaa ja skannata ja halukkaille postittaa myös sen.

Jos kyseessä tosiaan on laulu enttien etsinnästä kuten muistelen, olisi tietysti kauhean kiva saada miesääni/ääniä entin roolia laulamaan...
 
Voisiko joku ottaa yhteyttä alkuperäisten nuottien haltijoihin? Minä kun en asiasta tiedä...
 
Joskus kyselin nuotteja ja ilmeisesti monistakaan ei ole olemassa kirjoitettuja nuotteja. Ainakaan enää. Mutta minulla voi olla väärääkin tietoa. Sillanrakentaja olisi sellainen johon voisi ensin olla yhteydessä. Henanella taisi olla yhteydet Teleppiin jos sieltä haluaa kysellä.
 
Isilmírë sanoi:
olisi tietysti kauhean kiva saada miesääni/ääniä entin roolia laulamaan...

Vaikka minä, jos ketään muita ei ilmoittaudu... Sain nimittäin laulukokeesta juuri nelosen...
Siis asteikolla 1-5. :)

Edit.//

Dracaena sanoi:
Ja sitä pianoa minä kaipailin, koska joskus Círdanin kanssa juonittiin, että hän säestäisi pianolla kun minä soitan torvella.
Ehkä jollakin on syntikka, jonka voi tuoda, jos ei pianoa ole?

Meiltä löytyy. :)
 
Ylös