The Miitti 2011: Kontubändi herää henkiin?

Olin Kontupändissä pieni ikuisuus eli kuusi(!!) vuotta sitten. Löytyy seuraavat kappaleet:

  • Palaa luokseni (sanat + soinnut digimuodossa)
  • Parannuksen tarha (pelkät soinnut käsin kirjoitettuna, ei sanoja)
  • Kun ilta peitti (...Konnun hämäriin, laulu Gandalfille; sanat diginä ja soinnut jokseenkin, käsin)
  • Elbereth (pelkät soinnut käsin kirjoitettuna)
  • Oi Boromir (soinnut käsin, sanat diginä (on toki TSH:ssakin))
  • Merelle - Legolasin laulu (sanat ja soinnut digimuodossa)
  • Rohan (pelkät soinnut, en edes muista mitkä sanat siihen tulee EDIT: Löysin sanat digitiedostosta)
  • Iluvatarin ylistys (sanat diginä ja soinnut käsin)
  • Into the West (sanat ja soinnut digimuodossa)
  • Ei-Kontupändiin liittyen joitain FotR-soundtrackin kappaleita sekä muutama Donald Swannin säveltämistä kappaleista

En tiedä, onko joku pidättänyt oikeuksia näistä joihinkin. Muistaakseni ainakin Parannuksen tarha ja Iluvatarin ylistys ovat kahden kontulaisen käsialaa. Voin kaivaa jostain nämä sähköisessä muodossa tai sähköistää näitä paperiversioitani tarpeen mukaan. Telepiin voi myös minun kautta saada yhteyden. Sinä vuonna kun minä olin Kontupändissä, ei silläkään tämän kummempia nuotinnoksia ollut, mutta ainakin Telep on Suomessa, ja muistanee kappaleet mua paremmin. :D

EDIT: Tarkensin mitä on digitaalisena. Lihavoin ne, joista soinnutkin on valmiiksi digimuodossa.
 
Jos kiinnostuneet antaisivat s-postiosoitteensa niin voisitko lähetellä eteenpäin?:)
 
Tsädäm! Huomasin, että nimeni on mainittu. Ilmoitankin siis, että uskomattoman upeat, virheettömät ja mestarilliset virtuoosin pianotaitoni ovat ikävä kyllä käytettävissä vain, jos paikalla on oikea piano. Eli minun takia ei kannata vaivautua raahaamaan syntikkaa. :D
 
Eli täytyy siis löytää joku vähemmän nirppanokka virtuoosi.;)
Jos tuolla ei siis pianoa ole...
 
Sirkku senkin.
Ei muuten kellään satu olemaan sitä Starlit Jewelin nuottikirjaa Tolkien-lauluista? Tai vieläkö sitä voisi jostain tilata? Ihan itseänikin varten siis. Tosin siinä tekijänoikeuden tulevat jokseenkin vastaan...
Toisaalta, jos tulkitsin tätä oikein (en ole varma, onko tuo nyt se oikea kohta, mutta en parempaakaan löytänyt, täältä siis katsoin), niin ei tulisi kauhean kalliiksi maksaa tuota kertamaksua ja soittaa sitten niin paljon kuin lystää sitä musiikkia mitä lystää. Voimme vaikka jakaa tuon maksun keskenämme. Jos se nyt on mielestänne sen arvoista. Vaikka voimmehan me soittaa pelkkiä omia sävellyksiä ja kansanlauluja... Erityisesti Konnun Pändin kappaleita olisi tosin hienoa soittaa, kunhan niitä nuotteja jostain löytyisi. Perinne jatkuu ja silleen.
Niin ja muuten, kyllä me varmaan vähemmänkin virtuoosimaisen pianonsoiton hyväksymme. :grin:
 
Caele, mitä jos Kontupändi 2011 nimeäisi pändille vetäjän, ja voisin siihen suuntaan sitten laittaa kaikki kerralla ja pändin vetäjä jaella nuotteja eteenpäin? Niiden kappaleiden suhteen jotka minulla on vain käsinkirjoitettuna, mielelläni digitoin kunhan Pändillä on jotain kiinnostusta kyseinen kappale Miitissä soittaakin, ihan silkastaan "varmuuden vuoksi" tuntuu turhalta työltä. Muokkaan edelliseen viestiini tarkemmat tiedot siitä, mitä minulla on valmiiksi sähköisenä. (Eli hetkinen. :))

Nyt olisi tarkempaa tietoa ed. viestissäni, toivottavasti riittävän selvästi. Yksärilläkin saa kysellä lisää ja tarvittaessa voin demonstroida (suurinta osaa) kappaleita pianolla nettipuhelun kautta. :D
 
Tuollainen projekti tarvitsee ehdottomasti vetäjän onnistuakseen parhaalla mahdollisella tavalla.
Sivusta huutelijana Iluvatarin ylistys olisi sellainen kappale joka olisi mukava päästä kuulemaan. Keskimaagospelia :p
 
Nimetäksemme vetäjän, on meidän saatava tietää,

Ketkä ovat tulossa mukaan Konnun Pändin the Miitti 2011-esitykseen?

Nyt jos koskaan on aika ilmoittautua ja saada paikka tässä ikimuistoisessa ja iki-ihanassa keikassa soittajana!. Jos ilmoittaudutte, voisitteko laittaa soittimenne mukaan? Oisi hyvä tietää että saadaan jonkinlaista kuvaa minkälainen kokoonpano olisi tulossa. Ja mitä enemmän soitajia, sen parempi. ;)
Odotetaanko tuohon 26. päivään asti vai laitetaanko ilmoittautumispäiväraja lähemmäksi? 26. 5. on kyllä ehdoton deadline, johon mennessä olisi saatava ainakin jäsenet tietää, ja sitten äänesteään vetäjä.

//Edit.

Minulla on Pändin biisejä koneella jonkin verran, voin zipata ne ja lähettää sähköpostia, jos kiinnostaa. (Ladattu jostain google docsista, en muista mistä, kysykää Jasilta jos haluatte sieltä, kun hän ne sinne joskus muistaakseni laittoi.)
 
Joo, laitoin ne hetkeksi docsiin mitä minulla on, kun joku niitä kaipaili. Sittemmin olen tilaa säästääkseni ottanut ne kyllä pois, mutta niitä saa esim. sähköpostiliitepakattuinakansioina minulta. Yksäröikää yms.
 
Tämä neiti olisi innokas laulamaan ja ei se pianokaan kai ihan mahdoton tapaus ole.

Olin kirjoittamassa jotain tekijänoikeusasioista kerta se tuli esille, kunnes totesin olevani luultavasti väärässä. Mutta olen kyllä itse esittänyt muiden musiikkia kaikenmaailman (julkisissa) kissanristiäisissä ja vieläpä kopioiduista nuoteista eikä kukaan ole vielä haastanut oikeuteen. Hyi minua. Ja miiteissä on katsottu elokuvia ja miittien ulkopuolella varmaan tehty vielä pahempia asioita, hyi meitä kaikkia. Ei me kyllä mitään Tolkien runoon sävellettyäkään voida sitten esittää ilman perikunnan lupaa. Eiköhän kuopata koko pändi :p

...en siis usko että ketään kauheasti kiinnostaa vahtia lauletaanko me miitissä muutama cover-kappale vai ei. Voihan tietysti olla että lennän itse pian Konnusta kun lietson tällaista kauheaa kapinahenkeä.
 
Mistä sinä Caele tuon 26. päivän tempaisit? :D
On kyllä ihan hyvä, siis tärkeää, tietää mitä nuotteja tarvitaan, mutta varmaan me nyt otamme vielä paikankinpäällä mukaan jonkun musisoinninhaluisen.
Mitäs kaikkea minä soittaisin. Noh, sitä bassonokkahuilua ja mitä tahansa kokoa niitä onkin, en ole virtuoosi mutta innokas. Nokkisyhtyettä toivon hyvin suuresti!
Käyrätorvea jos toivotaan/tarvitaan. Muissa soittimissa minulla on jonkin verran taitoa, kuten vaikka trumpetissa, koskettimista voin paukuttaa sointuja tai jotain kivoja pikkujuttuja, bassoakin osaisin auttavasti soittaa. En tosin osaa lukea f-avaimella melkein ollenkaan. Erilaisia lyömäsoitinmätkyttimiäkin voin soitella. Minulla ei juurikaan ole soittimia joita tuoda mukana... torvet ja huilut, marakassin voi tehdä vaikka itse riisistä ja pullosta. :grin:

Niin minä vain mainitsin ne tekijänoikeudet vaikken vaadikaan niiden noudattamista. Rikotaan vaan lakia jos siltä tuntuu, mutta minä en aja ylinopeuttakaan... Mutta oikeastaan kyseessä on niin pieni tapahtuma, jonka musisoinneista ei moni ulkopuolinen välitä, joten tekijänoikeusmaksut vain lämmittäisivät omaatuntoa. Wha eva.
 
Eipä tuossa minusta mitään rikota kun ei ole mikään sellainen tilaisuus missä houkutellaan ulkopuolista porukkaa keikalle tms. Saahan sitä leireilläkin esittää toisten kappaleita koko porukalle ilman erillistä tekijänoikeusjuttua.
26. päivä illalla aletaan pistää ohjelmaa kasaan. Eli siihen mennessä pitäisi tietää millaista ohjelmaa oikeasti on tarjolla.
 
Jaamar sanoi:
26. päivä illalla aletaan pistää ohjelmaa kasaan. Eli siihen mennessä pitäisi tietää millaista ohjelmaa oikeasti on tarjolla.
Ahaa, selvä. Yritin metsästää keskustelusta, että oliko jossain mainittu tuo päivämäärä enkä sitä muistanut. Tämä selvä.
 
Kitaraa en osaa soittaa, mutta sello luonnistuu hyvin. Ainoa vastaan tuleva este on The Miitin ajankohta. Soinnuista minun on lähes mahdotonta soittaa, että jos saisi jonkunlaista "oikeaa nuottia" kasaan. Minulla olisi myös yksi versio Berenin ja Lúthienin laulusta.
Siinä on laulun melodia nuotinnettuna ja pianolle alku-/loppusoitto, sekä perus basso. Pianon pohjastemma tietenkin vaihtelee ja jonnekin väliin on tungettu välisoitto, jonka nuotintamiseen ei keskittymis kykyni tai kärsivällisyyteni riittänyt. Ylästemmakin on vielä oma juttunsa, että jos tätä aikoo soittaa pitää olla tarkka korva ja kärsivällisyttä. Voin toki yrittää saada nuotinnetuksi siitä vielä jotain.

EDIT: Juu se onkin 4.(viiva)7.8. 5.8. klo 16.00
alkaen ovat serkkuni häät helsingissä. Eli jos mahdollista sitä
musiikki juttua voisi katsoa lauantaina.
 
Jos klassisen musiikin soittimille on enemmänkin tarvetta, minulla on kaapissa myös poikkihuilu, jota todennäköisesti pystyn edelleen ainakin jokseenkin tyydyttävästi soittamaan. Siis jos ylipäätään pääsen Miittiin. Mies ei ole vieläkään saanut tietoa kesälomansa ajankohdasta, ja hoitopaikan löytäminen kokonaiseksi viikonlopuksi kahdelle eläväiselle vilperille voi osoittautua mahdottomaksi.
 
Mikäli on tarvetta taustalaulajalle, niin voin tulla jeesimään. Muutama vuosi sitten olisin innoissani ollut tarjoamassa Kitara-avustusta, mutta nyt on hieman vaikeampi lähteä kitaran kanssa mitään jeesimään :D
 
Sainpas päähäni tehdä listan osallistuvista. Ensin on henkilö, sitten soitin. Sulut tarkoittavat "ehkä" tjms.


Caele - saksofoni (laulu)
Dracaena - käyrätorvi(ko?)
Steelsheen - laulu
(Isilmírë) - laulu/poikkihuilu
(Mic) - mitä ihmettä on filk?
(Lilyenia) - sello
Henane - taustalaulu

Eli tältä näyttää. Paljon on laulua, mutta yhä uupuu kitara sekä piano (mikäli Steel ei suostu soittamaan). Rohkeasti mukaan vaan!:)

//edit. Päivitelty.
 
Totesin juuri, että The Miitti on ilmeisesti Assembly-viikoloppuna. Eli se siitä minun osallistumisestani. Vaikka mies olisi vapaallakin (hänen kesälomansa loppuu jo pari viikkoa aiemmin), hän menee kuitenkin Assyille. Toki on olemassa sellainen häviävän pieni mahdollisuus, että joku sukulainen kestäisi kahta poikaamme kokonaisen viikonlopun ajan. Tuntuu kuitenkin lähinnä itsensä pettämiseltä edes elätellä toivoa moisesta.
 
Ylös