The Miitti 2011: Kontubändi herää henkiin?

Sepä mukavaa.:)
[size=-8]Tästä tulee kohta kuoro eikä mikään pändi![/size]

Kohta alkaa varmaan olemaan vetäjän valinta edessä, vai?
 
Haitanneeko se vaikka olisikin melkein kuoro? Hienoa kuitenkin :)
Kontukuoro, uusi versio kontubändistä!
 
Huom. minä en ota välttämättä käyrätorvea mukaan, ellei sitä erikseen toivota. Ei se niin bändillinen soitin ole että ihan sitä varten ottaisin (varsinkin kun minua vähän ärsyttää soittaa aina vain pitkiä ääniä ja takapotkuja), ja jos Sirkku ei ole säestämässä niin en minä viitsi yksinkään soittaa. Mutta jos tavaraa tulee joka tapauksessa paljon ja tulen autokyydillä niin onhan aivan sama otanko yhden paketin lisää mukaan. Bassonokkiksen otan kyllä mukaan, vaikka muut ilmeisesti eivät ole ilmaisseet haluaan nokkisyhtyeeseen nyt kun Isilmírë ei taida päästäkään [size=-5]luulisi, että fonisti osaisi soittaa nokkahuiluakin, vinkvink[/size] mutta minä voin soittaa sitten vaikka mitä, ei minua kannata laittaa yhden soittimen alle. Jos jollakin on basso ja sellaista tarvitaan niin minä voin soittaa sitä (vaikka jos jollakin on basso niin hän varmaan soittaa sitä itse), voin soittaa koskettimiakin (mutta en ole pianisti edes leikisti). Kovin mieluusti en laula, mutta lahjomalla ja sosiaalisella paineella minut voidaan ylipuhua kuoroon, jos tästä enemmänkin kuoro lopulta tulee.

Mutta missä ihmeessä ovat Konnun kitaristit? Heitä on varmasti, tunnustakaa taitonne ja jakakaa ne kanssamme! Teitä tarvitaan!
 
Minä soitan kitaraa vain nuoteista ja pidemmän harjoittelun jälkeen, mutta todella huonosti yhteen muiden soittimien tai laulun kanssa (päiväkotimaailmaan välttävästi). Minua ei siis voida laskea.
 
Hop!

Soitan kitaraa soinnuista auttavasti, laulujen säestys onnistuu. Ei ehkä kovin nätisti, punkkari kun olen luonteeltani, mutta pysyn rytmissä ja sävelessä. :) Sillanrakentajaa kannattaa kysyä kitaraan, sieltä löytyy taitoa. Viulun soitto onnistuu astetta ammattimaisemmin, jos jousistemmoja kaivataan, ja laulan myös mielelläni, stemmatkin onnistuu. Olen joko 2. Sopraano tai ykkösaltto, eli laulan mitä vaan keskiääniä.

Hienoa että sointuja löytyy valmiina, laulustemmat onnistunee kuuntelemalla ja jos Steel nuotintaa niin vielä parempi. Jousijuttuja voin kuunnella itsekin. Iluvatarin ylistys nyt ainakin olisi ehdoton biisi.

Tekijänoikeuksista sen verran, että kun esityksestä ei peritä maksua eikä se ole julkinen, niin mitään ongelmaa ei pitäisi olla, siis ei teostomaksuja tms.

En uskalla lupautua vetäjäksi, olisiko Steel tai Caele?
 
Oman kokemukseni perusteella ainakin piano tai kitara ellei molemmat olisi hyvä olla: Laulajatkin pysyy paremmin stemmoissa.

Mitäs kappaleita Kontupändi sitten soittaisi? Minun nuottilistani on ed. sivulla, ja kaipaisin nuottipyyntöjä viim. 3.6. jotta ehdin tarvittavat sähköistää ja lähettää. (Kun on tulossa vieraita Suomesta, näes, ja lähden sitten itse Suomeen.)
 
Minustakaan ei ehkä ole vetäjäksi, korkeintaan varalle [22] mutta koskettimia kyllä siis suostun soittamaan jos joku muu ei palavasti halua. Ja syntikoiden kanssa olen aina vieraammilla vesillä kuin pianojen, mutta ei se este ole. Ja ehdottomasti Minya viulistiksi <3

Iluvatarin ylistykselle on selkeästi kysyntää, se ainakin varmaan halutaan fanyelta, ja epäilemättä jotain muutakin mutta minä en tällä hetkellä osaa ruveta valitsemaan. Itse tykkäisin kovasti tehdä Elberethin mutta siinä on niin helpot soinnut ettei ainakaan sen eteen tarvitse nähdä digitointivaivaa. Minulta löytyy tosiaan tuo samainen Jasdrilin jakama biisivalikoima joista voin muita soinnutella. (Kapakkalaulu, anyone?)

Ja eihän meidän tosiaan ole pakko rajoittua vanhan Pändin kappaleisiin. Minultakin löytyy pöytälaatikosta joku 13-vuotiaana sävelletty Galadriel's song of Eldamar (I sang of leaves...) joka ei välttämättä ole ihan kamala :D

Oliko se muuten jotain übersalaista tietoa että esitysajaksi oli kaavailtu perjantai-iltaa? Meinaten lähinnä sitä että olisi mukavaa jos pändiläisistä ainakin suurin osa olisi torstaina saapuvia että ehdittäisiin myös pikkuisen treenata ja pistää pakettia kasaan; epäkäytännöllistä esityksen kannalta jos kovin moni tulee miittiin perjantaina iltakuudelta vaikka kuinka olisi hyvin harjoitellut itsekseen.
 
Ei ole übersalaista. Ja soitantoahan voi innostuksesta riippuen harrastaa aina kun porukkaa kokoontuu ja siltä tuntuu. Mutta se virallinen pläjäys olisi silloin perjantai-iltana. Ohjelma kokonaisuudessaan tulee nähtäville kunhan on vielä vähän asioita varmisteltu.

Olisi hienoa kuulla se laulu joka kertoo Eowynistä. En muista nyt äkkiseltään sen nimeä. Se on todella kaunis.
 
Once more with feeling

Kävin tänään puhelinkeskustelun, jonka pohjalta uskaltaisin tarjoutua ottamaan hieman vetovastuuta mahdollisesta Konnun Pändin esiintymisestä tulevan kesän The Miitissä.

Visioni olisi sellainen, että esitys pohjautuisi noin sata-satayksiprosenttisesti kesällä 2005 kuultuun materiaaliin. Jotta homma pysyisi mahdollisimman yksinkertaisena, kyseisen esiintymisen biiseistä soveltuvimmat -- ei siis ihan välttämättä kaikki -- sovitettaisiin pianon sijaan ensisijaisesti yhdelle akustiselle kitaralle, ja tälle pohjalle kasattaisiin sitten kaikki muut ikään kuin mausteeksi. Itse ottaisin osaa projektiin sähköbassoitse, biisit ja niiden kulku on ehkä viiden vuoden tauosta huolimatta vielä palautettavissa jostain muistini syövereistä -- pienellä kertaamisella toki. Jos tähän kokoonpanoon saadaan tosiaan vielä ainakin se viulisti (Minya) ja huilisti (?), puhumattakaan koskettimista (!), niin kaikki muu (<3) olisi aivan vain älyttömän upeaa plussaa.

Laulajia ei tarvinne etsiä, isoin homma on siinä sovittamisessa käytettävissä oleville soittimille.

Mutta juuri tähän sovitushommaan saisimme ammattitaitoista apua, kitaristi raivasi juuri kalenteristaan elokuun viidennen kohdalle tilaa. Jotkut teistä saattavat tuntea hänet nimellä Telep. :1420:

Miltä kuulostaisi?
 
Olé! :1420:
Teki mieli alkaa hyppiä ja hihkua niin kuin Tico vanhassa kunnon sarjassa Matka maailman ympäri 80 päivässä.

Sopivasti vanhaa konkariutta ja uutta intoa, tämähän voisi siis jopa ihan oikeasti onnistua!

Pianoa ei miittipaikassa ole, sen verran alkeellisemmasta mestasta tänä vuonna puhutaan verrattuna viime vuoteen, mutta pistorasiasta tulee sähköä, ja Henane jo mainitsi, että heidän maatilaltaan löytyy isoa jatkoroikkaa ja jostain tutuntutulta kuulemma sähköpianokin. Logistisesti kannattaa toki sitten sumplia keneltä miittiläiseltä kätevimmin kosketinsoitin löytyy, ja millaisella äänentoistolla mennään.
 
Yeah baby/babies. Onneksi muistin salasanani. Tosiaan kuten Sillanrakentajalle tänään puhelimessa sanoin, hän sai suostuteltua minut mukaan. Jos ei miittiin muuten niin soittamaan kyllä tulen. Mulla on kitara ja yksi gambialaisvalmisteinen djembe. Jos jälkimmäiselle löytyy hyvä soittaja niin sillekin voisi olla käyttöä, mutta siitä lähtee kyllä niin kova meteli että sitä voi olla vaikea sovittaa mukaan. Digipianoa mulla ei valitettavasti enää ole, myin sen viime syksynä pois. Kitaraan täytyy varmaan vaihtaa kielet!

Reenejä olis hyvä pitää muutama, mutta vanhassa matskussa pysyttäytymisessä onkin se hyvä että niistä on äänitteet olemassa ja projektin osanottajat voivat harjoitella niiden tahdissa kotona.
 
Nyt ei voi kuin hymyillä tälle projektille :D Me jotka emme koskaan päässeet alkuperäistä Kontubändiä kuulemaan muuten kuin äänitteiden kautta saamme sittenkin kokea ripauksen sitä. Mahtava juttu.
 
Luettuani nyt muutkin tässä topikissa olleet viestit täytyy nyt vielä tarkentaa, ettei tarkoitus ollut (vissiin) mitenkään röyhkeästi kaapata tätä keskustelua, mutta mielelläni kyllä tuen tätä hommaa. Fanyen diginuotit on kyllä tervetulleita, koska itse olen ne jo hukannut. Paperimuodossa on kyllä nippu kaikenlaista kuuden vuoden takaa :)

Yritin penkoa vanhoja cd-levyjä, toistaiseksi löytyi (luultavasti) vuoden 2003 KontuPändi-esitys. Keiltäs kaikilta löytyy 2004 tehty levytys? Kai se mullakin jossain on...
 
Oh yeah! Tässähän alkaa olla historian siipien havinaa. Menipä tuo homma sitten syteen tai saveen, niin voisin koittaa järjestää vaikka Mescalin kuvaamaan videolle tämän eeppisen setin. Ja hmm.. miksei vaikka muutenkin miittailua - onhan se 10-vuotismiitti!

Tiedoksi, että vaikka minulla on kuuluva ääni ja osaan etenkin nämä tolkienin omat biisit melkein kuin vettä vaan, niin nuotteja en osaa lukea. Minulla on niiden suhteen vielä lukihäiriö, kunnes joskus saan aikaiseksi ja opettelen lukemaan niitä.
 
Vielä tosta sovituksesta. Pianohan meillä oli mukana itseasiassa vain kerran, eli 2005. Sovitus kitarapohjaiseksi ei siis pitäisi olla mikään ongelma, ja voi jopa toimia paremmin. Sähköpiano kuulostaa aina sähköpianolta ja on helposti vähän kökkö jos muut soittimet on lähes täysin akustisia.

Lathron sanoi:
Tiedoksi, että vaikka minulla on kuuluva ääni ja osaan etenkin nämä tolkienin omat biisit melkein kuin vettä vaan, niin nuotteja en osaa lukea. Minulla on niiden suhteen vielä lukihäiriö, kunnes joskus saan aikaiseksi ja opettelen lukemaan niitä.

Ei mekään näitä pahemmin nuoteista oo vedetty. Paitsi fanye. :)

Jos on kuuluva ääni ja hyvä nuottikorva niin se on jo muy bien.
 
Minä voisin nyt pitkän kontuhiljaisuuteni jälkeen aktivoitua, ja ilmoittautua djembeen (ja rytmisoittimiin ylipäänsä). En ole hyvä, mutta soitin edellisessä KontuPändin inkarnaatiossa djembeä ainakin viimeisellä keikalla (muistaakseni), ja biisit ovat kyllä tulleet tutuiksi muutenkin. :) Voin luultavasti tuoda oman rummun, mutta kyllä Daninkin soitin kelepaa. Myös kevyt miksaaminen onnistuu, mikäli tarvetta sellaiselle ilmenee (sitäkin olen tehnyt Pändin kanssa).

Itse suosin treenien nopean sopimisen, niin ehdin järjestellä duuniaikataulut sitten sen mukaan että pääsen paikalle.
 
Urukki sentään, minun pitää kyllä vielä kysellä, jos kuitenkin jollekulle sukulaiselle kelpaisi puolitoistavuotias riiviö pariksi päiväksi - yhdeksänvuotiaalle isoveljelle on sentään jo alustavasti paikka olemassa. Eihän tällaista tilaisuutta kontulaisten kanssa musisoimiseen voi jättää väliin! Harmittaisi varmaan vielä kymmenenkin vuoden perästä.
 
Jos täällä olisi sellainen 'tykkää'-painike, niin tässä ketjussa olisi paljon klikkailtavaa.
En uskalla ilmoittaa pääseväni mihinkään treeneihin, mutta sen suhteen tärkeintä taitaa olla näiden soittajien yhteispeli. Suunsoittajat voi kai paremmin reenata omissa oloissaan.
Mutta lyökäähän jonnekin niitä treeniaikatauluja, niin ties vaikka johonkin pääsisin mukaan - olis tosi kiva.
 
Ylös