Tolkienin maailma tunkeutui (taas) uniini!

Culgrodiel sanoi:
Vine Trellis sanoi:
Onkohan meillä Culgrodiel jokin telepaattinen yhteys, kun tälläistä olemme alkaneet nähdä? :

Hyvin mahdollista, tai sitten olemme hyvin samankaltaisia ihmisiä. Ehkä kumpikin pelkäämme kivuliasta kuolemaa? Minä nimittäin tunnen tuossa unessa kipua. Voiko hirveämpää painajaista olla? Tuskin.

Jälkeenpäin sitten ihmettelen, miksi yritän hädissäni todistella pahiksille, että olen heidän puolellaan? Ehkä olen heikko ihminen, joka hylkäisi rakkaansa oman itseni takia, tai sitten minulla on semmoinen pelko, että tekisin niin.. :?

Minä ainakin tiedän pelkääväni kivuliasta kuolemaa, mutta että se ilmenisi näin... Toisaalta en osaa kuvitella mitään kauheampaa kuolemistapaa, kuin että joku örkki huitaisisi ensin ase-käteni irti ja muutun ihan avuttomaksi ja onnettomaksi ja lopulta örkki pistäisi miekkansa vatsani läpi, ja siinä sitten hiljaa kituisin kunnes olen kuollut. Hirveää.
Tunnen itsekin unessani kipua. Naarmunnun kun pakenen ja varsinkin sydämessä tuntuu kamalaa tuskaa. Mutta voin siis sanoa, että pelkään ruumiillista kipua sekä unessa että tosielämässä...

Minä myös jälkeenpäin ihmettelen että miksi oikeastaan pakenin. Joku tässä topikissa neuvoi että unessa on osattava kohdata pelkonsa, ja ajatella että nyt annan örkeille turpaan...mutta mitenkäs sen teet, kun tosiaankaan et voi hallita itseäsi. Monet kerrat olen unessani ajatellut, että nyt minä jään tähän ja taistelen! Mutta kuinkas käykään. Pelko vyöryy ylitseni niin voimakkaana että sekoan totaalisesti. Voisin kuolla kauhusta. Siinä tilanteessa ei toimi muut kuin itsesuojeluvietti, ja lähden juoksemaan minkä kintuistani pääsen.
Ahdistunut olen, ja kadun pelkuruuttani, mutta on niin helppoa asettaa itselleen päämäärä jota ei kuitenkaan koskaan tavoita. En vain pysty jäämään siihen eturintamalle örkkien ruoaksi. Heikoksi näin ollen miellän itseni, mutta muuta en voi.

Hyvä Culgrodiel, yritetään kuitenkin päästä eroon näistä ahdistavista unista. Eihän tämä nyt näin voi jatkua, herra paratkoon. Joku kerta se vastustaja on vain kohdattava, vaikka taitaapi siihen olla ainakin minulla vielä aikaa. Pitää yrittää olla tulematta hulluksi, vaikka pianhan tästä varmaan napsahtaa ruuvit päästä... :roll:
 
Minä näin kerran unta, että kontulaiset (siis me) olimme ostaneet Uudesta-Seelannista jonkun kokoisen maapräntin ja perustaneet sinne Keski-Maan. Sitä kaikkea hallitsi jokin Suur-Kuningatar ja kuusi lääniä: Lothlorien, Synkmetsä, Rohan, Kontu, Rivendell ja Gondor. Se kuningatar asu Gondorissa ja hallitsi tätä kaikkea ja muistaakseni se kuningatar oli Nerwen!( Nerwen on saanut kunnian olla Valtiatar kummallisessa unessani).
Niissä lääneissä oli kaikkia erityispiirteitä esim. Rivendellissä oli kaikki koulut jonne lapset lähetettiin ja siellä suosittiin taiteita. Pää-kieli oli sindar ja quenyaa opetettiin niille jotka halusivat sitä oppia.
Tää uni oli vähän seko ja erityisesti se Nerwen kuningattarena oli kumma tuote alitajunnnalta. :)
Taidan olla vähän seko, mutta kuka nyt unilleen mitään mahtaa :? En mä ainakaan ossaaa ohjata niitä.

-arenel-
 
Näin joskus viime viikolla unta että olin aragornin, legolaksen, gimlin ja arwenin kanssa sodassa örkkejä vastaan. Joku örkki tökkäs mua miekalla mahaan mutta mulle ei käynyt mitenkään kun mulla ol ne Frodon alusvaatteet jotka oli jotai Mithriliä, vai mitä nyt olikaan. Sitten Arwen antoi minulle kuolemattomuutensa kun olin kuulemma niin hyvä taistelija että en saisi kuolla. Heti kun olin saanut kuolemattomuuden niin Arwen kompastui maahan ja yhtäkkiä paikalla oli hukkia ja ne kaikki raatelivat Arwenin kappaleiksi :lol:

Raakoja nää mun unet :roll:
 
Nazgul-fanit, älkäätten lukeko enempää...

Näin viime yönä aika mielenkiintoisen unen, joka ei varsinaisesti sijoitu Keski-Maahan. Unessa olin Silja Europalla risteilyllä, ja laivalla ollessani minulla oli koko ajan tunne, että piti paeta ja joku jahtasi minua. Laivalta löysin jostain salaisesta kopista vanhan ja pulskan KÄÄPIÖN, joka antoi minulle Turinin Mustan Miekan (en nyt juuri muista sen nimeä), joka oli todellakin lähes mustaa rautaa ja siinä oli riimuja. Lähdin miekan kanssa eteenpäin, muut matkustajat eivät tuntuneet kiinnittävän minuun mitään huomitota.

Viimein päädyin laivan yläkannelle, jossa oli pimeää, vain muutamat valot valaisivat hämärästi, vaikka piti olla päivä. Yhtäkkiä laidan takaa nousee musta lohikäärme, joka esitteli itsensä ...nimi alkoi A:lla, mutten muista sitä enää... ja alkoi nauramaan ilkeästi. Kun katsoin taakseni, lähestyi sieltä useita Nazguleita miekat paljastettuina minua kohti... Vedin Turinin miekan esiin, ja alkoin kalistelemaan teriä Nazguleiden kanssa lohikäärmeen nauraessa vieressä. Sitten jotenkin yhtäkkiä onnistuin katkaisemaan kaulan Loharilta, ja samalla hetkellä Nazgulit tulivat haavoittuviksi. Yhdeltä putosi pää, toinen meni keskeltä kahtia (tyyliin Darth Maul Star Warsissa) ja parilta putosi kädet ja jalat. Lopulta kaikki oli teilattu (niitä ei ollut täyttä Yhdeksää) ja heittelin ne laidan yli laivan peräkannelta ja katselin kun ne vajosivat Itämeren syvyyksiin... :twisted:

Sellaista... pitää kai mennä aikaisemmin nukkumaan, että näkee rauhaisampia unia...
 
Näin jonkinlaista TSH-unta.Unessa katselin FOTR-SEE:tä, jota en ole vielä nähnyt.Siinä tapahtui paljon vaikka mitä ^_^ Joka kohdan jälkeen oli jotain uutta.
Eipä mitään erikoista.
 
Firena sanoi:
Näin jonkinlaista TSH-unta.Unessa katselin FOTR-SEE:tä, jota en ole vielä nähnyt.
Tämä ei nyt tänne liity, mutta kun oon niin monta kertaa meinannu kysyy. Mitä soi SEE tarkottaa?
 
Mïrandra sanoi:
Firena sanoi:
Näin jonkinlaista TSH-unta.Unessa katselin FOTR-SEE:tä, jota en ole vielä nähnyt.
Tämä ei nyt tänne liity, mutta kun oon niin monta kertaa meinannu kysyy. Mitä soi SEE tarkottaa?

vastauskaan ei tänne liity, mutta pistän sen silti. Luullakseni SEE tarkoittaa special extended edition, elikkä se pidennetty versio leffasta missä oli jotain 45 minuuttii poistettuja kohtauksia.
 
Minä näin outoa unta Keski-Maasta. Siinä kuuluin joihinkin ihmisten taistelu joukkoihin jotka taisteli vuoren rinteillä hobitteja vastaan. Ihmiset eivät pärjänneet hobiteille yhtään ja yritin lähteä pakoon, mutta en pystynyt liikkumaan. Sitten tuli Merri ja huitaisi minua tikarilla ja siihen minä heräsin.
Siinä unessa tapahtu vielä paljon muuta tuota ennen mutta se oli sekavaa enkä muista edes kunnolla.
 
Pari yötä takaperin näin erittäin outoa unta, jossa Noitakuningas valtasi Minas Tirithin. Jostain syystä Minas Tirith kuitenkin värjäytyi mustaksi pikkuhiljaa Noitakuninkaan siellä oleillessa. Jostain syystä kaupunki ei miellyttänyt Noitakunikaan siivekästä ratsua, koska kaupungista ei saanut kunnollisia pullanmuruja.

Kaikki Minas Tirithin asukkaat pakenvat Helmin syvänteelle(joka sattumoisin oli kivenheiton päässä Minas Tirithistä, suunnilleen saman matkan päässä, kuin Osgiliath elokuvassa) ja sinne tulivat myös Rohanin sotajoukot, he olivat muuten hävittäneet kaikki hevosensa.
Helmin syvänteen ja Minas Tirithin välillä olevan Pelennorin kentän keskellä oli jonkun näköinen puhelintorni ja sen päässä vilkkui koko ajan semmoinen punainen valo ja siihen sitten Noitakunikaan lisko tuli aina istuskelemaan ja sillä tavalla oudosti henkäili kokoajan, että "Pullanmurujaaah! Pullanmurujaaah!"

Kaikki Helmin syvänteessä olevat ihmiset tietenkin olivat kauhuissaan ja valmistautuivat jostain syystä sotaan. Uskalsin sitten mennä kysymään joltakin, että miksiköhän kaikki puhuvat jostain ihme sodasta, niin se mies sanoi, että Noitakuningas oli lähettänyt tänä aamuna jonkunnäköisen kirjeen, jossa varoitti, että lähettäisi porukkaa valtaamaan Helmin syvännettä sinä iltana, koska Ämyrinlinnassa olisi liskon kannalta tilavampaa. :D

Ja niinpä, ykskaks, oli koko kenttä täynnä örkkejä ja sitten, kun sotilaat rupesivat kaivelemaan aseitaan esille, työnsi Gimli jostain varastosta yhden kottikärrillisen aseita.

Siitä eteenpäin en muista, miten uni jatkui, vaikkakin muistan, että loppujen lopuksi joku ampui sen liskon alas sieltä puhelintolpasta ja minä istuin jossai tornissa :roll:
 
Viime yönä näin unta, että olin Frodo. Minun piti viedä Sormus kas kummaa, Tuomiovuorelle. Olin jo aika lähellä Mordoria, mutta siellä jossain lähellä oli joku haltiamaa, jossa levähdin. Siellä oli utuista ja kaunista.

Mutta sitten muistin: minunhan piti soittaa Sauronille, että olen tulossa! :shock: Haltiakuningatar antoi minulle mustan puhelimen, jossa oli pyöritettävät numerot. En soittanut heti, sillä minua pelotti. Olin kai joskus aiemminkin soittanut Sauronille, sillä tiesin, miltä hänen äänensä kuulosti.

Istuilin haltiakuningattaren olohuoneessa, joka oli aika retro 70-luvun tyyliin sisustettu huone, jossa oli sumuista/savuista.

Sitten soitin Sauronille. Puhelimesta alkoi kuulua "ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatuluk, agh burzum-ishi krimpatul" uudestaan ja uudestaan. Ääni oli todella ahdistava, ihan kuin elokuvien Sauron-mölinäsähinä. Taisin herätä kauhusta. Hui.

Just näin olisi Frodon pitänyt tehdä: soittaa haltiakuningattaren mustalla taikapuhelimella Sauronille, että Suursormus on nyt tulossa... :roll:

/muoks:
Harmi vaan en muista, mikä Sauronin puhelinnumero oli. Sauronin Kuumalinja, hyvää päivää!
 
*hih hih hih hihi hi*
Te näette niin hyviä unia.Teettekö jotakin niiden eteen :?:
Tou Noitakuningas-uni on mahtava ja Mirhan.Sauron vastaa puhelimeen :lol:
 
Olen vähän kateellinen teidän unille, itse olen nähnyt tämmöistä:
Olin viemässä Samin kanssa Sormusta Tuomivuorelle. Jossain vaiheessa kaikki Sormuksen Ritarit nukkuivat ja Sam (nyt se olin minä, muistaakseni) veti haltiaköyttä nukkuvien vierestä (jotka olivat jonkun aidan toisella puolella) itselleen, ja yritti tehdä sitä mahdollisimman hiljaa. Se oli jotenkin juuttunut. Sitten minä ja Sam ajateltiin lähteä. Koska se oli meidän yhteinen matka, molempien piti maksaa toiselle 5€. Mutta Sam antoi minulle vain jotain paperirahaa. Legolas laski rahat mitä minä annoin Samille, siinä oli lähes pelkästään jotain 20 senttisiä :D.

Toinen uni, jos keskimaa-aiheiseksi voi kutsua, tapahtui juuri viime yönä.
Olin vedessä ja sitten ohitseni meni mm. Argorn ja Legolas. Kyllä siitä muitakin meni, mutta en nyt muista keitä. Valitin isälleni, että Legolaksella (vai pitäisikö sanoa Legolasilla) on liian suuri haba (hauis). Kokeilin niitten kaikkien hauiksia. :D

Nyt nämä kyllä tuntuvat varsin vähäisiltä, mutta antaa vaan mennä.
 
Hehee kuinka hassuja unia! Itse näen aina joskus jotain joka liittyy keski-maahan enemmän kuin tavallisesti. Sillä olen huomannut että aina kun näen unia niin ne liittyy tavalla eli toisella keski-maahan. Humm.
On kuitenkin yksi joka on painunt mieleen muita enemmän: näin unta siitä mitä olisi tapahtunut jos Aragorn, Legolas ja Gimli olisivat menneet Frodon ja Samin kaa. Oo! Valitettavasti muistan unesta vain seuraavan kohdan: Aragorn sai nuolen vasempaan kylkeensä joka (jos oikein muistan) koituisi hänen kohtalokseen. En saa koskaan tietää mutta örkit olis vissiin niinku hyökänny. Humm. Oli ehkä parempi että ne lähti örkkijahtiin. ;D
Niin. Ja toinen on sellanen että lähdin tuhoamaan Sauronia sellasen "miekan" kaa jonka terä oli 30cm. Jeejee!!
 
asi sanoi:
Niin. Ja toinen on sellanen että lähdin tuhoamaan Sauronia sellasen "miekan" kaa jonka terä oli 30cm. Jeejee!!

Ai ai, ei taideta Sauronia ihan tuollaisella tikulla tuhota. :lol:

No näin toissa yönä sellaista unta, että Gimli tuli meille syömään. Voi ryökäle, että oli huvittava uni.
Tunsin oloni ihan hobitiksi siinä unessa, kun minun piti kantaa Gimlille koko ajan ruokaa eteen ja se vähittäinen ruuan väheneminen aiheutti minulle hirveitä ahdistuksia. Enpä olekaan ennen unissani ollut hobitti. Sitten Gimli yhtä-äkkiä jotenkin suuttui, kun en enää antanut hänellä paljon ruokaa ja lähti vihaisena pois kotoani. Että silleen..:lol:
 
Harmi, kun mä nään vaikka kuinka paljon noita Sormusten Herra unia mutta en ikinä muista mitään niistä..Tai muistan vaan jonkun risteyksen, jonne tultiin pitkää hiekkatietä pitkin, sitten tuli riippusilta joka meni joen yli, ja jossain siinä vieressä oli tulivuori (Orodruin :? ). Jotenki toi liitty TSH:hon mutta en ole varma miten.. Tais olla sitä kun Hobitit on just lähteny Konnusta..Just sen kohdan jälkeen jossa Nazgul nuuhkii niitä ja ne on siellä piilossa... Jos oikein muistan se tapahtui kirjan mukaan metsässä,(tai sitten elokuva sekoittaa jälleen) mutta mä kuvittelin sen aina hiekkatien viereiseen ojaan ruohoniityn keskellä.
Jälleen offtopikkia...
 
Nauran kippurassa. Tässä kuitenkin yksi unistani.

Olin haltia, ja en nyt muista nimeäni. No kuitenkin. Kun saattue (miinus Gandalf) tuli Lothlorieniin, minä oli tietenkin heti ensimmäisenä katsomassa puiden varjossa. Sitten, jotenkin ihan ihmeellisestä syystä Pippin huomasi minut. Hän tuli kertomaan Konnusta ja piippukessusta. Kiipesimme fletille juttelemaan, eikä kukaan enää kuullut tai nähnyt meitä.
Yhtäkkiä minulle tuli hillitön halu päästä Kontuun.
Pippin sanoi samaa, joten keksimme lähteä salaa, ja ottaa yhden veneen ja purjehtia Kontuun. (En kyllä tiedä miten sinne oli mahdollista purjehtia..)

No, kuitenkin olimme heti seuraavana päivänä siellä. Yhtäkkiä näimme hobitteja ja sitten hypättiin Repunpäähän. Hobitit kurkkivat ikkunoista, ja yhtäkkiä niillä oli kirveet ja nyrkit. Halusivat siis tappaa minut. "Haltiat pois Konnusta!" Jotain tuollaista ne huusivat.
Unessa minulla oli niin ahdistava olo, että tajusin että se oli unta. Niinpä minä nipistelin itseäni, ja heräsin.
Tuo taktiikka on muuten hyvä, kun liikaa pelottaa. :D

Siskoni unessa joku oli tullut kysymään että "Vieläkö Sam hoitaa Gandalfia opettajanhuoneessa?" :)
 
Taitaapi pian TSH hiipiä kunnolla minun uniini :p Tässä unessa käsiteltiin leffaa.Kuten täällä on todettu, niin Nazgúleilla näkyy suu FOTR:ssa :D Unessa varmaan joka kohdassa niiden suu näkyi todella hyvin.Ihanaa, Nazgúleita unessa.Muuta en sitten muistakkaan, mutta oli aika paha virhe, että niiden suut näky niin hyvin :D
 
Viime yönä näin unta, että olin hobitti ja matkalla taas Tuomiovuorelle parin muun hobitin kanssa. Koko ympäristö kuhisi örkkejä ja Sauronkin oli siinä lähistöllä. Pääsimme vuorelle suhteellisen vaarattomasti, mutta sitten, kun jotain olisi pitänyt tehdä (eli siis heittää Sormus menemään), hobitti-minä teki jotain vallan muuta.

Kiipesin vuoren päälle, julistin Konnun itsenäiseksi ("I declare independence of the Shire!") ja heitin vuoreen pari pötköä dynamiittia. :D Sitten vuori räjähti ja pahikset tuhoutuivat, mutta meille hobiteille ei käynyt yhtään mitään.

Niin, sanoin tuon itsenäisyysjulistuksen unessa englanniksi luultavasti siksi, koska olin koko illan tehnyt esitelmää USA:n historiasta. :)
 
Tuli nähtyä joku ihme uni ^_^

Olin jotenkin Aragornin roolissa, mutta silti pikkuveljeni oli myös pellolla, jossa oli paljon ampiaisia.Gandalf oli vieressä.Pian oli Gandun kanssa jossain mäellä ja pitelin puita ja kettua toisessa kädessäni, kun roikuin oksan varassa.Tuuli niin kovaa, että oli vaikeaa päästä ylös.Yhtäkkiä olin suren kuilun alla, jossa asusti paljon lohikäärmeitä.Pimeä ruhtinas oli merirosvokapteeni, joka halusi tuhota loharit ja niin hän lähetti ison hyölkyaallon lohikäärmeitä kohti.Katselin siinä vieressä, kuinka hyölkyaalto kohtasi tuliaallon.Usiden loharien päitä katkesi siinä, mutta pimeä voitettiin :D Loharit hurrasivat ja niin pääsin yhden kädellä takaisin ylös Gandalfin luo ja johonkin ihme muumien alukseen :lol:

Tulipa uni, jossa oli Nazgúl :p

Olin jossain paikassa ja ikkunan takana oli pieniä lapsia ja näiden takana Nazgúl.Se oli uskomattoman hieno.Olin ihan haltioissani siitä.Pian lapset ja Naz menivät pois ja tulivat ikkunaan uudestaan.Mutta kun ne lähtivät pois, huudin "Älä mene!Nazgúl, don't leave me!" :cry: Todella surkeasti, kun se lähti, eikä tullut takaisin.Olisin niin tahtonut jutella sille...[/img]
 
Minäkin olen nähnyt keski-maasta unia myös...

Siitä on pitkä aika sitten, mutta muistan joten kuten sen. Minun hyvät ystäväni oli siinä mukana myös. Siinä oli aragorn ja legolas jotka puhuivat, että meidän pitää pelastaa maailma heidän kanssa. Me lähdimme matkaan ja minä pääsin legolaksen kanssa ratsastamaan samalla hevosella eli olin hänen takanaan istumassa. Me taistelimme örkkiä vastaan ja legolas pelasti minun hengen. Kiitin häntä siitä ja hän sanoi, että ei se mitään... ja sen jälkeen heräsin...

Ei se ollut ihmeellinen uni, mutta oli ihanaa kun Sai unessa edes seikkailla heidän kanssa... :D
 
Ylös