Tolkienin maailma tunkeutui (taas) uniini!

Olen myös nähny unia Keski-Maahan liittyen..en tosin muista kaikkea mit on tapahtunu unes..mutta ainakin olin pökerryksissä ja heräsin (unessa) Meduseldin Kultaisesta Kartanosta, samaan aikaan huoneeseen tuli Aragorn, Legolas, Gimli, Èomer, Théoden ja Gandalf..he kysyivät vointiani ja jotain sellaista..se oli sen verran sekavaa ette paljoa saanut selvää..enkä muista mitä olin vastannut. Seuraava kuvakulma on suuritaistelu Minas Tirithin juurella, olin ratsailla ja minulla oli vain mekko..ei haarniskaa tai mitään muita tarvikkeita..miekka oli...ja kun piti hyökätä uni päättyi, tai se jatkui mutten muistanut enempää..sääli silleen että olisi ollu hauska olla taistelussa ja nähdä kaikki omin silmin ja tutustua henkilöihin..toivottavasti näen joskus muulloinkin tälläisiä unia... :D :grin:


/Haltiamieli vaihtoi fontin mustaksi. Vaikka se onkin tylsää, tekee se tekstistä paljon paremmin luettavan - siksipä fonttivärin vaihdot eivät ole varsinaisen toivottavia. :)
 
Emily sanoi:
sääli silleen että olisi ollu hauska olla taistelussa ja nähdä kaikki omin silmin ja tutustua henkilöihin..
Veikkaan, ettei taistelu ole suoranaisesti paras paikka tutustua kehenkään ;) Ehkei edes unessa.

Minä en muistaakseni ole koskaan nähnyt unta Keski-Maasta. Kerran tosin suljettu televisio on kuiskaillut minulle ihan valvemaailmassa toistuvasti "Isildur's Heir... Isildur's Heir..." Saattoi se kuiskia muutakin, mutten saanut selvää. Ehkä Eru yritti vihjailla minulle jotain verenperinnöstäni, tiedä häntä.
 
:grin: heh..sori x) tarkoitin siis ihan silloi kun olin herännyt tiettyjen henkilöiden piirittämänä.. xD :wink:
 
Halti, sanoisin kyllä että taistelu yhdistää, ja muutoin kahdesta toisensa ignooranneesta ihmisestä saattaisi sodassa tulla hyvinkin läheiset, silloinhan joutuisi luottamaan henkensä toisen käsiin ja pitämään yhtä. ;) Että kyllä Emppu jossain suhteessa oikeassakin on. [offia, vaihteeksi.]
 
Hah hah, oma Keski-Maa uneni sijoittui takapihallemme. Siinä Saruman oli linnoittunut kotiini, ja me sitten (elokuvan) Legolaksen ja Arwenin kanssa ammuttiin nuolia sitä päin, kun se kurkisteli ikkunasta. Ja taisi siinä ehkä Aragornkin vilahtaa ja jokunen hobitti... Kaikkea sitä :grin:
 
Kerran näin todella hauskaa ja pelottavaa unta joka liittyi Keski-Maahan.
Olin ratsastamassa Minas Tirithiin päivää myöhempään (kai/ehkä) kun Gandalf ja Pippin olivat menneet. Ratsastin nopealla ja kauniilla voikolla (eli kellertävällä) hevosella muistaakseni..sitten yhtäkkiä kuulin kauheaa ääntä takaani ja isojen siipien viiman hiuksissani..minua jahtasi Nazguli, en tiedä oliko se noitien kuningas vai ihan yksinäinen joku niistä. Yritin ratsastaa mahdollisimman kovaaa, kunnes olin Osgiliathin luona, en tiedä oikeastaa miten pääsin toiselle puolelle kaikkien örkkejen läpi. Mutta siinä ratsastin täysiä Minas Tirithiin..ennen kun ovet menisivät kiinni..silloin kai Gandalf oli pelastanut Faramirin joukot Nazgulien takaa ajolta. Kun pääsin sisälle kaupunkiin minulla oli todella outo olo ja tipuin hevosen selästä..sitten heräsin..xD aika hauska uni silleen, vaikkakin se takaa ajo ei ollut mikää mieluisa :grin: kai minua oli joku ampunut nuolilla tai jotain..sillä sen muistan parhaiten kun tipuin. :grin:
 
Näin vaihteeksi outoa unta. :urg:

Olin menossa ostamaan olifanttia ratsuksi yhdessä Gimlin, Legolasin ja Aragornin kanssa. :roll: Ongelmaksi kuitenkin syntyi, ettei kukaan päässyt ison elikon selkään. Lopulta kaikki luopuivat toivosta - kaikki paitsi Gimli. Kääpiö koitti sinnikkäästi hyppiä ja saada olifantin heiluvasta hännästä kiinni. Ei siinä mitään, mutta ilmeisesti Gimlistä oli kehkeytynyt jonkinäköinen painovoimaa uhmaava otus ja tämä hyppi 2-3 metrin korkeita hyppyjä suoraan ilmaan.
Lopulta Legolas raivostui pomppivalle Gimlille ja sanoi olifantin tallovan tämän, jos tämä vielä yhdenkin häntäkarvan siltä nyhtäisisi.

Viimeinen muistikuva ennen heräämistä oli Gimlin katuvannäköinen naama.
 
Voi teitä onnekkaita. :( En olekaan koskaan tainnut nähdä unta
Keski-Maahan liittyen. En ainakaan muista mitään.
Ja ongelma on itseasiassa siinäkin etten näe unia, muutakuin ehkä kolmen kuukauden välein,
ja silloinkin ne ovat ärsyttävän realistisia. (offia offia. ;p)
 
Gil-Estel sanoi:
Voi teitä onnekkaita. :( En olekaan koskaan tainnut nähdä unta Keski-Maahan liittyen.

Pistä Keski-Maan kartta tyynyn alle ;DD

Mie kerran näin jotain että lyyhistyin Mustalle Portille ja Gandalf tuli hakemaan miut Hallavaharjan kanssa :D Nazgulit suuttu ja alko kiljua, myö ratsastettiin Minas Tirithiin jajajajajajaaa enempää en muista tai sitten se uni loppu siihen. Mie sit olin niinku vissii juossu henkihievereissä tuhoutuvaa Sauronia pakoon, koska Portti oli palasina siinä miun ympärillä kun mie "heräsin" siinä unessa siihen Hallavaharjan kavionkopseeseen.

Galbedir; XD Voin vain kuvitella. Gimli loikkimassa olifantin hännässä ja hermostunut Legolas tuijottaa sitä ja moittii :p Näkisispä taas Keski-Maaunia, pitkästä aikaa.
 
Idril~ sanoi:
Galbedir; XD Voin vain kuvitella. Gimli loikkimassa olifantin hännässä ja hermostunut Legolas tuijottaa sitä ja moittii :p

Niin, haltia, kääpiö ja olifantti ei tainnut olla se toimivin yhdistelmä. :roll: Joskus toivoisin säästyväni tuon kaltaisilta unilta, sillä ne tahtovat järkyttää hieman henkistä tasapainoani, vaikka näin jälkeenpäin ne tahtovatkin naurattaa. : D

Ja taas. Näin muistaakseni edellisyönä uuden hieman Keski-Maata sivuavan unen.

Vakoilen tai pakoilen jossakin suuressa talossa itse herra Bilbo Reppulia. Yhtäkkiä hobitti saakin minut kiinni ja viiltää kylkeni auki! [ :? ] Sitten kuva siirtyykin ystäväni Gil-Estelin huoneeseen. Istumme hänen sängyllään ja nauramme, kun hänen lakanansa suttaantuvat minun verestäni.

Mitä voisin sanoa. Psykopaattista?
 
Idril~ sanoi:
Pistä Keski-Maan kartta tyynyn alle ;DD

siitä voisi tulla aika epämiellyttävä yö. Kartta on nimittäin kehystettynä huoneeni seinällä. :'D

Itseasiassa tuossa muutama yö sitten näin unta Celebornista, mutta minulla ei ole hajuakaan miksi, ja mitä unessa tapahtui.
Muistan Celebornin kasvot, ja että jotain herra taisi siinä smalltalkata, mutta kupletin juoni jäi vähän hämäräksi.
Lórienissa kuitenkin taidettiin olla. :?
ja en varmasti olisi muistanut koko unea, ellei ystäväni olisi ystävällisesti enkun tunnilla tokaissut kuolematonta lausetta:
Tell me where is Gandalf, for i much desire to speak with him.
 
Galbedir sanoi:
Vakoilen tai pakoilen jossakin suuressa talossa itse herra Bilbo Reppulia. Yhtäkkiä hobitti saakin minut kiinni ja viiltää kylkeni auki! [ :? ] Sitten kuva siirtyykin ystäväni Gil-Estelin huoneeseen. Istumme hänen sängyllään ja nauramme, kun hänen lakanansa suttaantuvat minun verestäni.

Mitä voisin sanoa. Psykopaattista?

Olit juuri nähnyt elokuvan <i>From Hell</i>?
 
Viggo-Aragorn solvasi örkkiä sen omalla kielellä viime yönä ennen kuin upotti ihan törkeän leveän miekan sen olkapäähän. Vai olikohan se sittenkin joku kivipeikko? Hmm. Asusteena Sänkimiehellämme oli se kuninkaallinen punamusta kokonaisuus Mustan Portin edustalta. Minä seurasin tapahtumia sivusta ja mietin itsekseni että, jaa, onhan se teoriassa voinut reissuillaan örkkikieltäkin oppia.

Älkää kysykö. Pari yötä sitten mulla oli kauhea kiire jonkun tyypin isoisän luo, joka oli oikeasti kitukasvuinen muratti.
 
Viime yö oli hirveä yö. Näin ainakin kolme eri tsh-unta, jotka kaikki mukailivat enemmän tai vähemmän samaa aihetta.

Ekassa unessa joku tyttö, arviolta 15 v, pieni poika n. 5 vuotta ja joku varmaan 80-v mummeli piiloutu johonkin hitsin laatikkoon ja mustat ratsastajat tuli niiden taloon... Kun ratsastajat lähtivät pois, tyttö, poika ja tytön n. samanikäinen kaveri menivät johonkin luolaan, joka päättyi umpikujaan. Seinässä oli kääpiöriimuja. Sitten kaikki pimeni ja kuului mustan ratsastajan kiljuntaa ja kavioiden kopsetta. Loppu hämärän peitossa.

Tokassa ja kolmannessa unessa oli aika lailla sama aihe, olin itse sormuksen kantaja ja minun piti mennä Helsinkiin tuhoamaan se >D Helsinki oli siis ilmeisesti jonkin sortin Mordor-kuva. No, tokan alku oli lähes sama kuin ekassa unessa, paitsi että minä piilouduin siihen isoon laatikkoon siskoni ja isäni kanssa, sitten taloa alkoivat piirittää ihan ihmeelliset oliot, ties mitä kaksipäisiä apinoita ja... huih! Mustat ratsastajat tulivat ihmishahmoissa taloomme ja me isän kanssa yritimme ohjata niitä sisälle, koska tiesimme, että ne olivat ratsastajia, ja että ne tiesivät, että minulla oli sormus, muttta ratsastajat luulivat ettemme me tiedä niistä mitään. Juoksimme isän kanssa pakoon koiramme kanssa, ja uni siirtyi jonkin sortin lipunmyyntitiskille. Siskoni pyysi lippuja Helsinkiin, ja sitten siirryimmekin Helsinkiläiseen kauppaan, liekö Prisma vai Valintatalo >D Siskoni siinä vain keräili jos jonkin sortin ruokatavaroita koriin ja minä kivahdin jotain tyyliin "Sinä se tässä vain olet niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, vaikka Mordor on vielä kaukana ja Sormus täytyy tuhota!" Siskoni suuttui ja lähdimme omalla autollamme takaisin kotiin.

Kolmas uni oli tietyllä tapaa jatkoa, mutta siinä olin lähdössä "HelsinkiMordoriin" toisen siskoni kanssa. Pysähdyimme tankkaamaan autoa, ja minä maalasin huvikseni auton kojelautaan siskoni työpaikan nimen. Sitten kun lähdimme ajamaan, kaksi ihmishahmoista mustaa ratsastajaa hyökkäsi kimppuumme. Toinen kiskaisi siskoni pois autosta ja toinen siirtyi rattiin. Olin paniikissa ja nazgul vain nauroi. Tajusin, että minulla oli kännykkä taskussa ja soitin hätänumeroon. "Haloo?" "Minä täällä päivää, minut on kidnapattu. Olen sinisessä autossa, kuljemme juuri poliisiaseman ohi..."
Ja samassa heräsin kyljeltäni, käsi korvalla ja aloin oikeasti miettimään, onko minulla kännykkä kädessäni >D Ehdin siinä jo säikähtää että mitä jos olin unissani soittanut hätänumeroon :D
 
Kovin paljon viime öinen uneni ei Keski-Maahan liittynyt, ainoastaan taas kerran elokuvien Legolas oli päässyt mukaan :grin: Tällä kertaa unessani oli joku ihmeellinen talo, jonka sisällä oli jotain outoa, jonka takia vastavihitty aviopari ei saanut mennä sen sisälle. Mies oli juuri menossa taloon, kun Legolas tuli, tarttui miehen käteen kiinni, ja sanoi: "Olette vieläkin noen peitossa, vaikka taistelu on jo ohi." :roll: Sitten minulla ei ole mitään muistikuvaa mitä mies vastasi, mutta lopulta mies meni taloon. Kaikenlaista sitä tulee nähtyä :D
 
Hathaldir sanoi:
Olit juuri nähnyt elokuvan <i>From Hell</i>?

Nyt kyllä repsahdin pahemman kerran. :D

Luojat, Bilbo Viiltäjä Jackina. O_O' Hetkonen... Joo, taidanpa olla mainitsematta mitään. :'D Ja ei, en ole kyseistä elokuvaa koskaan nähnyt, mutta kaverilta kuulin, mistä se kertoo.

No, jotta mentäisi aivan aiheen yli, jatkan omituisia uniani. Jälleen jonkinsortin painajainen.

Olin koko hobittijengin (eli Pippin, Merri, Sam & Frodo, näin selvennykseksi) kanssa pakenemassa Nazguleita jossakin Konnun metsissä. Löysimme metsän siimeksistä oikein mukavan pikku luolan, minne piiloutua. Sitten päättivät hobitit alkaa valmistamaan ruokaa. Tässä kohtaa se uni sitten vasta painajaiseksi muuttuikin.
Hobitit pyysivät minua kohteliaasti liittymään seuraan ja tietysti nälkäisenä siihen suostuin. Söin muutaman omenan ja pari leipää, ja olinkin jo täynnä. Kieltäydyin ottamasta lisää ruokaa pyynnöistä huolimatta, ja siinä kohtaa muuttuivat hobittien kasvot sangen...mitensenoikeinkuvailisi...demonisiksi.
Seuraavaksi sainkin huomata, että olin hobittien pakkosyötön alaisena. Tätä jatkui kaikesta vastustelusta huolimatta, ja pian ruuan vaikutuksesta aloin paisumaan, kuin mikäkin plussapallo. :knockout:

Heräsin tähän hyvin järkyttyneenä. Ja nälkäisenä. :F
 
Minä, joka en koskaan näe Tolkien-aiheisia unia, olin viime yönä painajaisen kourissa: yritin muka kirjoittaa wikiin esittelyä Ainulindalësta, ja menin jatkuvasti sekaisin kaikkien kummallisten, History of Middle-earthin lukemattomista ja epäselvästi painetuista osista löytyvien tarinaversioiden, käsikirjoitusten lyhenteiden ja sen sellaisten kanssa. Erityisen kauan ihmettelin sitä, missä vaiheessa <i>The Music of Ainur</i> muuttui <i>Ainulindalë</i>ksi, ja miten sen voisi esittää tajuttavasti. Ja aina kun laskin jonkun kirjan kädestäni pöydälle, se meni kiinni ja hukkasin oikean kohdan. Ja tein koko ajan muistiinpanoja (joista en saanut itsekään selvää) liian tylsällä lyijykynällä, teroitinta ei ollut missään. Brr.

(oikeastaan tämä uni ei siis liittynyt <i>Keski-Maahan</i> kuin mutkan kautta, mutta enemmän kuitenkin kuin tavalliset "iik-putoan-kuiluun"-painajaiset, joten siksi katsoin parhaaksi avautua täällä enkä ammattiauttajien pakeilla, rakeilla, sakeilla....)
 
Viimeöisessä unessa oli lyhyt häilähdys Keski-Maata.

Olin tuntemattomassa suuressa verkkomaisessa kaupungissa joka muistutti hiukan Helsinkiä, tosin kaupungissa oli keskieurooppalaisempi leima. Olin menossa kaverini kanssa hänen isoäidilleen yökylään ja kaverini johdatuksella löysimme isoon hienoon taloon jossa kyseinen mummo asui kolmannessa kerroksessa.
Kuitenkin jossain vaiheessa kaverini ja hänen mummonsa katosivat ja mummon asunto jotenkin muuttui (limenvihreitä seiniä, rokokooseinäpaneelit..). Talo täyttyi tuntemattomista ihmisistä joilla oli siellä juhlat, enkä minä kuulunut vieraslistalle. Yritä siinä sitten piileskellä kukkaruukkujen takana kun talo on pullollaan ihmisiä jotka heti minut tavatessaan ajaisivat minut pihalle tuntemattoman kaupungin yöhön.
Ihmisiä oli kuitenkin liikaa jotta piileskely olisi onnistunut, lopulta pakenin hädissäni ikkunasta pihalle,(nyt alkaa keskimaa-vaihe) ja vaikka asunto oli alunperin ollut kolmannessa kerroksessa, aukesi ikkunan takana Hautakerot. Tiesin että minulla ei ollut yhtään rahaa. Tuumailin että voisin ottaa hautakummuista jonkun kalliin esineen ja myydä, sitten varmaankin pääsisin taksilla juna-asemalle ja sieltä ehkä kotiin.
Yhden kerokummun reunassa oli kivinen ovi, ja menin sitä sisälle aikomuksenani siepata jotain ennen kuin siellä asuva haudanhaamu havahtuu. Astuin sisään ja päädyin ostoskeskukseen (joka oli jossain päin samaa vierasta kaupunkia) eikä minulla edelleenkään ollut rahaa.


Harvinaisen eksyneet fiilikset.
 
Tästä unesta on kyllä jo hieman aikaa mutta se kun on ainut varsinainen TSH-uneni joten kirjoitanpa sen sitten nyt.
No... Aluksi kahlasin Legolaksen,Aragornin ja Gimlin kanssa jossain viemärissä jossa oli polviin asti vettä. Sitten sieltä putkahdimme johonkin 70-luvun tyyliseen kahvilaan. Kaikkialla oli ainankin värikkäitä ruutukuvioita :D Sitten käy vähän hämäräksi... muistan vain että seisoskelimme siinä. Sitten viemäriputkesta tuli märkä ja likainen Gandalf joka selitti hyvin kiihtyneesti jostain. Muistaakseni Klonkusta. Yhtäkkiä Aragorn ja kumppanit vetäisivät aseet esiin keskellä kahvilaa ja ryntäsivät putkeen Gandalfin perässä. Muistan viekä että juoksin heidän kannoilla mutta sitten uni kai loppui
 
Eh, nolottaa myöntää näin hieman vanhempana, että näin kerran unta, missä olin Pippinin kanssa. Siinä sitten naurettiin, ja suudeltiin, ja myönnetään, en olisi halunnut herätä siitäkään unesta, oli se vaan niin söpöä.

Ja tunsin itseni hieman kehdonryöstäjäksi herästessäni, sillä unessani Pippin oli sellainen nuori, kakskymppinen. Puhui kyllä täysin samalla äänellä, kun Billy Boyd. Kaikkea ne unet teettävätkään...

-EFW
 
Ylös