Unelmia

Tosta kyselystä sen verran,et mä en voinu vastustaa kiusausta laittaa sitä :twisted:
Se on tyhmä eli ei tarvitse muistuttaa :oops:
 
Olen vähän tämmönen pilvissä leijuva tyyppi. :) Mulla on paljon unelmia, helpommin ja vaikeammin toteutettavia, joista jälkimmäisiä en välttämättä koskaan edes yritä toteuttaa. Olen nimittäin sitä mieltä, että jos tahtoo jotain tarpeeksi paljon, sen saa. (Ja kun en ole saanut sitä, mitä tahdon, rupean vähitellen ajattelemaan, etten tahtonutkaan sitä tarpeeksi, joten ei haittaa, vaikken saanutkaan. :) ) Jos siis yrittäisin vaikkapa voittaa Nobelin tiedepalkinnon, voittaisin sen, jos tarpeeksi tahotoisin ja teksisin sen eteen töitä. En vain viitsi aloittaa, koska en sitä tosissani koskaan ajatellut tavoittelevani.

Tällä hetkellä unelmoin lomasta, kesästä ja aurinkoisista ja lämpimistä päivistä, jolloin voi tehdä hiekkaenkeleitä rannan hietikkoon. :)
 
Toki minulla on unelmia, joskus pieniä, jotka pystyn toteuttamaan ja sitten aivan mahdottomiakin, joita ei voi millään toteuttaa.
En viitsi kertoa unelmiani, koska niiden kertominen tuo huonoa onnea(herkkäuskoinen kun olen. :roll: )

Jokaisella pitäisi olla unelmia, se on ihan terveellistä unelmoida, jostakin mitä ei ole vielä ole. Mutta ei kaikilla silti ole unelmia, ainakaan yhdellä ystävälläni, kun kysyin häneltä. Saattaa hänellä olla, vaikka ei myönnäkkään.
 
Unelmat eivät ole itsestäänselvyyksiä. Itselläni pahimman masennuksen jälkeen unelmat olivat pahasti hukassa. Kun itse tajusin, etten unelmoinut mistään, niin en voinut kuin todeta että jotain oli pahasti vialla.
Tällä hetkellä unelmia on enemmän kuin ehdin toteuttaa. :) Tärkein on tietenkin, että terveyteni pysyisi hyvänä niin minulla kuin läheisilläni. Unelmoin jatko-opiskelusta ja mielenkiintoisesta työpaikasta. Henkilökohtaiselta puolelta unelmoin edelleen romanttisesti siitä Oikeasta ja läpi elämän kestävästä kumppanuudesta. Lapset eivät ainakaan tällä hetkellä ole haaveissani. Unelmani/suunnitelmani on päästä joka vuosi matkustamaan johonkin uuteen paikkaan, jossa en ole aikaisemmin käynyt.
Nämä ovat aika isoja unelmia ja pieniä löytyy vaikka kuinka paljon. Haluaisin uudet olohuoneen verhot ja kesällä paljon kukkia pihamaalle. Toivoisin että joku kävisi tekemässä lumityöni ja että tämä flunssa vihdoin hellittäisi. Pikkusiskoa olisi myös ihana nähdä... ja lista jatkuu...
 
Uskon myös että unelmani matkata joskus Uuteen-Seelantiin...
Minäkin olen haaveillut matkasta Uuteen-Seelantiin. Muutenkin se kuulostaa upealta maalta ja lisäksi olisi tietysti hauska nähdä paikkoja, joissa TSH kuvattiin...

Aikoinaan ennen konnun uusiutumista taisi olla topikkikin, jossa mietittiin, josko joskus järkkäisimme reissua uuteen-seelantiin. se vaan taisi sitten kuolla. :(

Mutta unelmat eivät kuole, minä olen ylä-asteelta asti palavasti tahtonut päästä sinne. Jokin sinne vetää, se kuulostaa mahtavalta paikalta. Eikä mielipiteisiini vaikuta se että LotR on siellä kuvattu, ainakaan ratkaisevan paljoa.
Nyt vaan unelma tuntuu vielä kaukaiselta, ei köyhä abiturientti ihan noin vain pääse toiselle puolelle maailmaa. Mutta jonain päivänä ehkä. Aikaisin mahdollisuus vaan tuntuu olevan korkeintaan yliopistossa, jos vaikka menisi vaihtariksi sinne. Joka tapauksessa tahto on kova sinne päästä. Jos se todellisuudessa on niinkuin unelmani, voisin sinne muuttaa, ehkäpä tahtoisin sinne viedä sopivan tytönkin mukanani. :D Jostain syystä päähäni tarttui unelma, että siellä on sitten pakko päästä ratsastamaan kauniissa maisemissa, ja mieluiten sen tytön kanssa. ..ehkä jonain kauniina päivänä. :)

kyllä unelmia pitää olla.
 
Tämä topikki pisti miettimään.
Onko minulla unelmia? En olekkaan hirveästi niitä miettinyt kun olen vain mennyt päivä kerrallaan sen enempää tulevaisuutta ajatellen. Tietysti olen nyt unelmoinut että pääsen ensi syksynä hakemaani lukioon ja tämmöisiä. Pieniä unelmia.

Suuria unelmia? Ehkä haluaisin matkustaa Italiaan, ehkä monien mainitsemaan Uuteen-Seelantiin. Tai ehkä jokin pieni matka mihin hyvänsä. Tykkään hirmuisesti matkustamisesta (vaikka ironista kyllä kärsin matkapahoinvoinnista! :roll: ) ja haluaisin matkustaa ties minne, mutta ei ikinä ole rahaa ja aikaa.. Ehkä nyt kesällä sitten.
 
Kyllähän unelmia olla pitää. Eipä minulla mitään kovin pitkälle tulevaisuuteen ole unelmia. Matkustelu on yksi niistä unelmista jotka luullakseni pystyn toteuttamaan. Haluaisin ehdottomasti jo monen mainitsemaan Uuteen-seelantiin ja sitten Ranskaan uudestaan. Ja olisihan se aika hienoa päästä joskus johonkin hollywoodiin amerikkaan....

Sitten jotain muuta.. Hmm.. Tietysti olen aika pitkään unelmoinut siitä että saisin oman hevosen.. Vaikka minulla ei edes olisi oikeasti aikaa.. :roll: Ja tietysti tuohon hevos unelmaaan liittyy se että saisin joskus semmoisen tummapunaruunikon englantilaisen täysiverisen.. Tuo unelma taitaa olla taitojeni ja varojeni yläpuolella. Tuskin saan koskaan niin hyvää työtä, että voisin täykkärin ostaa.. Kyllä kyllä. Tiedän että olen outo.. :)

Sitten olisikohan ollut vielä jotain muuta..? Siinä nyt oli varmaan ne tärkeimmät.. Tietysti sitten juuri työpaikka ja oma asunto sitten joskus, mutta minulla nuo taitavat olla ajan kohtausempia vasta jonkun kahdeksan-kymmenen vuoden päästä.. :)
 
Ehdottomasti minulla on unelmia. Haaveilen kaikenaikaa ja voisi sanoa, että elänkin ehkä liian usein omassa pikku maailmassani.
Haluaisin elämältä niin paljon enemmän, kuin mitä se näin päälle päin näyttää antavan. Enkä oikein osaa edes ymmärtää, ettei joku omistaisi yhtään unelmaa.
Miten sellainen ihminen jaksaa eteenpäin, kun tuntuu että elämä on samaa kökköä päivästä toiseen?

Haluaisin tulevaisuudessa matkustella ympäri maailmaa ja tutustua eri kulttuureihin. Haluaisin tutkia muinaisia kulttuureita ja vanhoja esineitä, siksi arkeologin työ tuntuisikin hyvin houkuttelevalta. Haluaisin myös asua subarktisten intiaanien luona. Haluaisin auttaa eläimiä ja niiden asemaa yhteiskunnassa(ts. perustaa löytöeläinkodin ja lopettaa eläinten rääkkäämisen). Sitten haluaisin joskus pienen mummonmökin maalta(ja pitkät harmaat hiukset letillä :p ), jossa voisin kasvattaa ison ja kauniin puutarhan täynnä kukkia ja yrttejä. Ja jossa voisin elää onnellista ja yksinkertaista elämää monien lemmikkieni kanssa. Haluaisin myös joskus löytää intiaanimiehen itselleni :D ja voisin elää vuoden haltiana ja toisen keijuna...jne...jne...Toivon vain, että edes yksi edellisistä toteutuisi :roll:.
 
Haluaisitko matkustaa/muuttaa jonnekkin? Perhe? Ammatti? Mitä vaan! :

No jos aloitetaan tällä hetkellä lähimmästä 'unelmasta' niin suurin osa unelmistani liittyy yleensä itseni kehittämiseen tms. joten tässäkin tapauksessa yksi haaveistani on saada jossain välissä elämää, mieluiten lähiaikoina saada itsensä treenattua hyvään kivaan kesäkuntoon, sillä siinä on parantamisen varaa. Toinen 'läheinen' asia on varmaan, että voisin itse omalta osaltani auttaa perheen talousahdinkoa ja että saisin kiinnitettyä romanttisessa mielessä erään tietyn herran mielenkiinnon. (ja pidettyä sen ;) )

Sitten vähän kaukaisempia haaveita olisivat varmaankin hyvän koulutuksen ja näinollen ammatin hankkiminen : maskeeraajaksi, liittyen elokuva-alaan. Olen aina ollut ihastunut behind the scene meiningistä. Sekä, että saisin puolentoista vuoden päästä muutettua omaan kämppään joko yksin, kaverin, tai kumppanin kanssa. Haluaisin matkustella, nähdä esimerkiksi San Franciscon ja Alcatrazin, Tokion ja Hiroshiman, Texasin, Islannin ja näin edes päin.
Näin, siinä jo jotain.
 
Olen siinä mielessä poikkeus etten haaveile avioliitosta. Lapsia haluan ja nykyaikanahan voi yksinkin adoptoida ja keinohedelmöitys on keksitty. Kammoan sitä ajatusta, että olisin saman ihmisen kanssa lopun elämääni. Ehkä siihen liittyy romanttinen ajatus ikuisesta nuoruudesta ja vapaudesta.
Boheemi elämä kulkurina kierrellen maailmalla, ura luovalla alalla ja musisoiminen. Siinä ne haaveeni...
 
Minulla ei ole varsinaisesti "unelmia". Minulla on tavoitteita. Tavoitteita joitten eteen teen töitä ja jotka ovat täysin realistisia onnistumaan. Onhan minullakin joitain "haaveita" jotka eivät välttämättä toteudu, mutta en koe niitä edes merkityksellisiksi.

Lisäksi olen hyvin tyytyväinen jo vallitsevaan tilaani.
 
Minulla on vain sellaisia haaveita, mitkä eivät varmaan ikinä käy toteen. :roll: Mutta voisin kertoakin tässä pari. Sellaisia unelmia jotka olisivat nyt ehkä ajankohtaisia olisi ehkä matkusteleminen. Haluaisin päästä käymään Englannissa, Ranskassa ja Espanjassa ja ehkä vielä jossain muuallakin, mutta tuskin ikinä pääsen ulkomaille. Paitsi ehkä sitten joskus aikuisena. Toivottavasti. Unelmia jotka liittyvät tulevaisuuteeni ovat ulkomaille muuttaminen, omakotitalo, minkä katolla voisi istua ja katsoa auringonnousut ja -laskut ja sitten vielä viimeisenä muttei suinkaan vähäisimpänä; Mini Cooper. En haluaisi mitään avoautoa tai sellaista. :) Ja olisi se mukavaa, että jonain päivänä olisi oma perhe. On minulla kyllä muitakin todella mahdottomia haaveita, mutta eipä nyt niistä tarvitse kertoilla. :D
 
Minulla on paljon unelmia, jotka eivät varmaan ikinä tule toteutumaan. En enää jaksa ajatella realistisesti, vaan vellon unelmissa, ja pelkkä niissä vellominenkin tuottaa suurta iloa. Tai no, ei ehkä iloa, mutta jotakin sinne päin... Toivoa ja onnea arjen harmauteen, sanoisinko. Useimmat unelmani ovat lähinnä fantasiamaailmaan ja johonkin elämään suurempaan liittyviä, ja niistä periaatteessa vain haaveilen, enkä edes yritä saada niitä tässä maailmassa toteutetuksi. Vähänpä minulla on sellaisia unelmia, jotka voisinkin saada toteutetuksi :roll:.

Tällä hetkellä minulla on silti yksi "mahdollisesti toteutuva" unelma, jolle en kuitenkaan uhraa ajatuksiani niin paljon kuin niille mahdottomille. Aion joskus tulevaisuudessa nimittäin perustaa nettiin suomenkieliset Örkki-fanisivut, johon kerään kaiken mahdollisen tiedon Tolkienin luomista örkeistä, niiden roduista ja seka/puoli/risteytymä/jotainsinnepäin-örkeistä... Ja suuret kuva-ja tietoarkistot, kaikista örkeistä mitä LotR-elokuvissa on nähty. Revin ja nyhdän irti kaiken mahdollisen materiaalin, mitä netin välityksellä vain voi saada, ja kokoan kaiken omille sivuilleni. Kaiken lisäksi sivuillani ihmisillä on täydet vapaudet ihquttaa itsensä tainnoksiin. Tietenkin sillä edellytyksellä, että sivuillani edes käy joku :p Mutta sellaisen väsään sitten kun minulla on aikaa, eli joskus vuosien päästä. :D
 
Vine Trellis, nuo Örkki-sivut kuulostavat hauskalta :lol:
Minun on kyllä pakko nähdä ne sit ku ne on valmiit :wink: Niist tulee varmasti hienot.
 
Minulla on unelmia, mutta useimmat niistä ovat vain haaveilua :roll:.
Unelmoin yleensä, että pääsen kiertämään maapallon sieltä mistä haluan.
New York, Brasilia, Uusi-Seelanti, Malesia.
Unelmointi on todella hauskaa.
Unelmoin että minulla olisi kaikkea mahdollista ja rahalla voisin shoppailla itselleni vaatteita.
Useimmat unelmani ovat pelkkiä tavoitteita ja sensellaisia.
Mutta kyllä minä joka ilta unelmoin. Ja hyvin unelmoinkin. :)
 
No onhan noita vähän kaiken moisia unelmia. Sinänsä olisi aivan mahtavaa matkustella ympäri maailmaa, mutta tuo nyt varmaan on melko monen unelma. Alaskaan minun jalkani veisivät. Kyllä, kyllä. Tahtoo peuhaamaan lumihankeen jääkarhujen kanssa. Tai peuhaamaan lumihankeen ja katselemaan jääkarhuja kaukaa! :lol:

Toisaalta nyt melko uusikin unelma asia olisi tehdä yksi elokuvatus. Kässäri pyörii puoliksi valmiina tuolla pöytälaatikossa. Se on kyllä ihan päälimmäinen unelma tällä hetkellä. Elokuva unelmat yleensäkkin pyöriskelevät mielessä tiuhaan tahtiin.
Perhe ja ammatti olisivat myöskin ihan hyvä juttu. Ammattina elokuvakäsikirjoittaja tai muu elokuvahörhö.

Mitäs sitten jos kaikki unelmat toteutuvat? :shock:
 
Imithuel sanoi:
Vine Trellis, nuo Örkki-sivut kuulostavat hauskalta :lol:
Minun on kyllä pakko nähdä ne sit ku ne on valmiit :wink: Niist tulee varmasti hienot.

Heh, sitten kun ne ovat valmiit, ette voi välttyä näkemästä niitä... Ne valtaavat verkoston joka puolelta ja sivustot tukkeutuvat örkkimainoksista. :wink: Mutta vielä ei tarvitse pelätä, koska minulla ei ole aikaa (eikä varsinkaan taitoa!) tehdä niitä pitkiin aikoihin. Taka-ajatuksena koko hommassa on lähinnä saada aikaiseksi örkkiluutnantti#1- kuolauspyhäkkö, jossa olisi varmaan tasan yksi kävijä (minä itse). Ne muut örkit menisi mukavasti siinä sivussa, nekin kun sattuvat kiinnostamaan!

jalokuusi sanoi:
Mitäs sitten jos kaikki unelmat toteutuvat? :shock:

Hmm, no äkkiseltään ajatellen se olisi tietenkin tosi mahtava juttu. Kaikki mitä haluaisi itselleen tapahtuvan tai onnistuvan, kävisi toteen. Jalokuusi saisi sen elokuvansa julkisuuteen, matkustamaan pääsisivät ne jotka haluavat, ja rikkautta ja rakkautta sataisi taivaalta kullekin haluttu määrä. Ei siinä valittamista olisi! :p Mutta omalla kohdallani asian tekee kuitenkin hankalaksi se, että unelmani ovat sellaisia, jotka toteutuessaan pistäisivät historian uusiksi ja maailmankirjat muutenkin sekaisin... Ja niin taitaisivat tehdä monen muunkin unelmat, siis että eivät oikein sopisi nyky-yhteiskuntaan eivätkä kaikkien unelmat kävisi yhteen. Jonkun toisen unelma estäisi toisen toteutumista ja päinvastoin.

Olisi helpompaa ja mukavampaa, jos vain muutaman harvan valitun unelmat toteutuisivat! Epäreilua tai ei, mutta olisipahan elämisen arvoinen tämä paikka. Tosin siinä tapauksessa ei haluaisi pakosta kuollakaan (ikuinen elämä... oiva vaihtoehto, tai sitten ei).
 
Kaikkien unelmat jos toteutuisivat, niin huh huh. Mä luulisin, ettei tää pallo olisi enää ihmisille kelvoillinen asuinpaikka. Tai no ei tämä kyllä hirmuisen hyvässä kunnossa nytkään ole. Osa ihmisistä kun saattaa unelmoida maailmanrauhasta ja osa taas muiden maiden hallitsemisesta. Menisi nuo asiat hiukka ristiin ja rastiin..

Sinänsä hyvä, ettei kaikkien kaikki unelmat toteudu (kait). Jää aina se jokin mistä unelmoida. Osa kyllä saisi toteutua. :wink:
 
Minä en edes haluaisi kaikkien unelmieni toteutuvan! Tai siis totta kai haluaisin, mutta minusta on ihan unelmoida kaikesta ihanasta (tai välillä jostain jännittävästä ja ihmeellisestä), jos nuo kaikki toteutuisivat olisi elämä liian ihanaa ja halppoa. Luulisin myös että en enää arvostaisi unelmia ollenkaan jos pystyisin ne kaikki toteuttamaan.
Tuo tavoittamaton haave Keski-Maahan pääsemisestä jos esimerkiksi toteutuisi. Ja se olisikin aivan erillainen, kuin millaiseksi minä sen kuvittelen (paitsi että tietenkin se olisi minulle juuri sellainen kuin minä sen kuvittelen! :D ) olisin hyvin, hyvin pettynyt! Mitäs stitten.
Kyllä toiset unelmat toteutuvat jos vain jaksaa odottaa ja tehdä töitä asian eteen, mutta kaikkea ei voi saada.
 
Selvä, luetteloin teille ihquille immeisille nyt parit unelmani (ja siinä sivussa nolaan itseni täysin ) :( Anyway.

Unelma nmr. 1: On vuosi... Jotain. Faerûnissa (kai kaikki tietää missä se on? No hyvä.) Miekkojen merellä seilaa Musta haltia-nimellä tunnettu laiva. Lähes kaikki ovat kuulleet sen kapteenista, ihmisnaisesta, jonka nimi on Rebel Ferunios. Hänellä on vihreät silmät ja mustat hiukset (uskokaa, tällä ei ihan oikeasti ole mitään tekemistä Potterin kanssa!). Ja kyllä, hän on merirosvo. Musta haltia ryövää laivoja, mutta yhtäkään se ei ole upottanut, eikä koskaan vie lastia kokonaan. Harvoin kaapatun aluksen miehistöäkään kuolee. Sellainen on Mustan haltian tapa.

Unelma nmr. 2: Haluaisin saada lottovoiton, muuttaa Englantiin ja olla hyvä kirjailija.

Että näin... Ja se tästä kreisiä tekeekin, että tuo ensimmäinen ei ollut kuvitelma, vaan ihan oikea, vakavasti mietitty unelma... :roll:
 
Ylös