Unelmia

Mietiskelen tässä, miten määritellä unelmien ja tavoitteiden ero. Minulla ne kai vähän sekoittuvat keskenään - unelmoin jostain, ja asetan sen tavoitteekseni. Jotkut haaveistani ovat kyllä sellaisia, jotka tapahtuvat ihan oman pääni sisällä, kuten se, että pääsisin käymään Keski-Maassa ja saisin tavata Tolkienin. Ehkä seuraavassa elämässä sitten.. :)

Monet ovat maininneet matkustamisen - tässä asiassa olen ollut hyvin onnekas, sillä olen nähnyt paljon maailmaa. Lisää toki haluan nähdä, ja tiedän, että se tulee vielä toteutumaan runsain mitoin, jollei sitten elämänlanka katkea kesken. Tarkoitukseni on siis elää elämääni täysillä, enkä laske matkustamista unelmakseni, vaan tavoitteekseni ;)

Mutta unelmani.. on kirjoittaa lastenkirja ja kuvittaa se itse. Vähän jonkinmoisia lahjoja on siihen suuntaan, mutta kaipaan vielä lisää elämänkokemuksen tuomaa viisautta ja ymmärtämystä, ennenkuin todella ryhdyn tavoittamaan tähtiä. Tästä olen hieman epävarma, enkä uskalla vielä laskea sitä tavoitteeksi. Pitäisi vain katsoa, mitä elämä eteen tuo. Toivon hartaasti saavani kokea samanlaisen välähdyksenomaisen tajuamisen hetken, kuten Rowlingilla, kun näki Harryn silmiensä edessä, ja Tolkienilla, kun kirjoitti yhtäkkiä tuon kuuluisan ensimmäisen lauseensa tyhjälle koepaperille.

Saa nähdä. Mutta unelmat liittyvät läheisesti toivoon, ja jos ei ole toivoa, elämä ei ole kovinkaan elämisen arvoista. Siksipä pidän niistä kiinni, ja iloitsen siitä, että elän. :)
 
Tässä taas mielenkiintoinen unohdettu topiikki. Onko joukossa omia unelmiasi, ja jos on, ovatko ne yhä ajankohtaisia, oletko saabuttanut ne, vai onko ne jo unohdettu ja vaihdettu uusiin?

Oma unelmani... On se, että perheeni eläisi rauhassa ja terveenä ja onnellisena mahdollisimman hyvän elämän. Ja haluan kaikin tavoin yrittää toteuttaa tämän unelman.
 
Ylös