Usvajaisten kylä, offtopic

Saatte toki kopsata, ja idea ei ole alunperin minun vaan Timotheuksen, mutta hän antoi luvan sen käyttöön, muokkasin vain vähän. Olkaapa hyvät.
 
Äh, ei kukaan jaksa mitään skifiä, mutta olkoon nyt sitten, kun kerran kaikki muut ovat niin innoissaan.
No ihan sama.
Olisihan sitä ehkä sinänsä ihan hauska kokeilla... :)
 
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Yksäritapahtumat Usvajaisten kylässä ovat nyt kaikki tässä:

Ereinion kertoi takahuoneessa:

Takahuoneeseen selviydyttyään Ereinion huokaa syvään ja raskaasti ja juo sitten mukanaan tuomansa siiderilasin tyhjäksi. Hän asettuu selkä ovea vasten, ja aloittaa sitten puheen. No niin, en halua mitenkään liioitella vaaraa, mutta ikinä en ole kohdannut mitään likimainkaan tämän kaltaista, ja minäkin olen kokenut monenlaista. Kuinka oikein aloittaisin? No, yritetäänpä vaikka näin:
Kuten tiedätte, on tämä maailma hyvän ja oikeamielisen Korkeimman Pyhän luoma, joka on ilmoittanut itsensä maailmalle seitsemän suuren profeettansa kautta paljastaen heille jokaiselle yhden ojarsoistaan. Häntä ja hänen enkeleitään kunnioittaa ja palvelee jokainen kunnon ihminen, ja erityisesti hänelle ovat uskoutuneet Seitsemikkökirkon sääntökunnat, joihin, vaikka niistä vähäisimpiin, myös minun edustamani Turkoosikaavut kuuluvat.
Mutta maailmassa on olemassa myös pahoja voimia, sillä kukapa voisikaan kuvitella usvajaisten kaltaisten epäsikiöiden olevan lähtöisin hyvästä alkuperästä. Ja mikä vielä kammottavampaa, on olemassa myös ihmisiä, jotka ehdoin tahdoin haluavat päästä niistä selville. Ja nyt en tarkoita mitään sellaista pientä näpräilyä, jota tapaa joka toisessa kylässä, vaikkei sekään ole harmitonta –vilkaisu silmänurkasta sepän suuntaan – vaan todellista mustaa taikuutta. Sitä ei ole ikinäollut paljon, ja useimmat niistä jotka ovat pimeyden voimien palvelukseen astuneet, ovat tuhoutuneet kauhistuttavin tavoin, mutta silti heilläkin on oma veljeskuntansa, joka tukee toisiaan, vaikka siitä tietävät vain harvat.
Ollessani vielä munkkikokelaana kauan aikaa sitten, opiskelin Nomerossan luostarissa, jossa on seitsemikkökirkon suurin kirjasto. Toimin kirjastonhoitajan apulaisena, ja luin päivät pitkät kirjoja. Koska olin tiedonhaluinen nuori mies, katsoi veljeskunnan intendentti hyväksi, että saisin hyvän koulutuksen maailman menosta ja kirkkomme historiasta. Luulen, että veljeskunnassamme ei ole montaa minua paremmin koulutettua, eikä muistakaan ihmisistä kovin moni ole veroiseni – luostariasukkeja lukunottamatta luulen heitä olevan koko Saarten ja Hamarrameren välisellä alueella alle tuhat.
Mutta asiaan. Opetukseeni sisältyi myös tietoa pimeyden voimista, jotta osaisin niitä välttää. Ja siellä minulle kerrottiin myös veljeskunnasta, joka on omistautunut niiden palvelukseen. Opin, millaiselta heidän kielensä kuulostaa ja millaiset ovat heidän käyttämänsä kirjaimet. Niitä en osaa lukea, sillä vanha munkki Severos, joka näitä asioita opetti, kieltäytyi ehdottomasti sellaisesta – hän sanoi sen vieneen häneltäkin lähestulkoon järjen kymmenen vuoden paastosta huolimatta. Mutta tunnen ne, kun sellaisen näen. Ja tuossa kankaanpalassa oli sellainen. Luulen, että kangas on osa kaapua, jota he käyttävät seremoniallisista syistä osallistuessaan pimeyden töihin. Kaapuja on kaikkia värejä, mutta niihin jokaiseen on kirjailtu noilla iljettävillä kirjaimilla jotain pimeyden taikoja.
Mitä tekemistä heillä sitten on usvajaisten kanssa. No, tämä veljeskunta on sitoutunut kaikin tavoin edistämään pimeyden olentojen leviämistä tässä maailmassa, niin troglodyttien, mantikorien kuin usvajaistenkin. Luulin, että heidän järjestönsä oli tuhoutunut jo aikoja sitten, mutta olin näköjään väärässä. Kerrotaan, vaikken tätä yhdestäkään virallisesta lähteestä muista lukeneeni, että kaukaisina aikoina he ovat joskus etsineet usvajaisia käsiinsä ja ryhtyneet kokoamaan näitä suuremmiksi joukoiksi. He toimivat orgaanisoijjina, järjestelijöinä, ja auttoivat usvajaisia tuhoamaan kylien väestöä. Väitetään, että heidän ollessaan lähellä ovat usvajaiset pelottomampia ja terävämpiä kuin muulloin.
Se, mikä heistä tekee niin vaarallisia, on se, että tavoitettaan edistääkseen ei oma henki merkitse heille yhtään mitään. He ovat valmiita luopumaan siitä koska hyvänsä, jos katsovat sen edistävän tavoitteitaan, sillä uskovat saavansa palkinnon toimistaan kuoleman jälkeen. Tästä tuleekin tämän veljeskunnan nimi. Sitä miksi he itse itseään kutsuvat omalla pimeällä kielellään, en aio tässä kertoa, mutta meidän kielellämme tuo sana tarkoittaa – veli Ereinion pitää tauon, tekee Seitsenkulmaisen Kolmion merkin ensin suunsa, sitten päänsä, ja sitten yläruumiinsa ympäri, ja jatkaa – Uhrautujia.
Ei ole epäilystäkään siitä, etteikö joukossamme ole yksi sellainen. Hän saattaa jopa olla tässä huoneessa, ja melko varmasti ainakin yksi teistä on usvajainen, sillä jos täällä on tuon veljeskunnan jäsen, on usvajaisia kylässä vähintään kolme. Haluan erityisesti korostaa sitä, että meidän on syyllisiä etsiessämme oltava erityisen tarkkoja, sillä joukossamme on henkilö, joka yrittää kaikin keinoin kaataa epäilyksiä jonkun viattoman päälle tai jopa itseään kohti, jotta usvajaiset eivät jäisi kiinni vaan saisivat rauhassa tuhota kylän väestön. Varoitan vielä teitä kertomasta tätä kenellekään eteenpäin, Ereinion sanoo mulkaisten tiukasti Miccoa. Olen aivan varma siitä, että he eivät käsitä kuinka suuri vaara on kyseessä. Tuskin kaikki teistäkään sitä ymmärtävät, mutta minun oli valittava teishtä näin monta, etten olisi kertonut epäilyksiäni shattumalta vain ushvajaisille ja veljeshkuntalaiselle. Josh minä kuolen, niin välittäkää tietoa eteenpäin, ainakin Vihervaaran kyläpapille, jolla on yhteyksiä veljeshkuntaani. Tässhä taishi olla kaikki , sanoo Ereinion lievästi sammaltaen, en ainakaan muista mitään tarpeelishta kerrottavaa. Mennään takaisin saliin, olkaa varovaisia JA PITÄKÄÄ SE TURPANNE KIINNI!

Ereinion Haltiamielelle:

Jos nyt luotan väärään mieheen ovat varmaankin meidän kaikkien päivät luetut, mutisee Ereinion puoliääneen Haltiamieltä lähestyessään.
Kai minun on pakko kertoa, ja tässä tilanteessa minun on varmaankin pakko luottaa sinuun, koska ehdotit ensimmäisenä Aiwendilia. Tuskin täällä niin syvää huijausta esiintyy, että tappaisit usvajaisen vain osoittaaksesi viattomuuttasi.
Pelkään, Ereinion jatkaa entistä hiljempaa, olevani usvamieli. Äitini pelastui täpärästi usvajaisten käsistä odottaessaan minua, ja jotkut väittävät, että sellaisesta voi jäädä lapseen joitakin piirteitä, esimerkiksi alttius usvamieleydelle. Olen aina pitänyt sitä täytenä potaskana, mutta nyt - en voi kuitenkaan olla varma. Olen eilisillasta lähtien kokenut, että mikään tässä kylässä ei ole kohdallaan, ja minä todella pelkään. En missään nimessä halua, että usvajainen saa minut saaliikseen, jos todella olen niitä. Siksikin haluaisin käydä Vihervaarassa, pappi on viisas mies ja tietää paljon tällaisista asioista. Hänellä saattaa olla jotain keinoja, joilla estää se. Haluan lähteä nyt siksi, että voin siten toimittaa tietoja, saada neuvoja, ehkä välttyä kiroukselta ja kaiken lisäksi voinpahan ainakin ripittäytyä, jos loppuni tulee, sillä jos todella olen usvamieli ja usvajainen hyökkää, on veli Ereinion kuollut mies vaikka hänen ruumiinsa jatkaisikin elämäänsä. Nyt tiedät syyt. Älä kerro eteenpäin, jollei ole ihan pakko - sinun on pakko tietää ettei toinen ole usvajainen tai veljeskuntaa, sillä jos hän on, käydään kimppuuni seuraavana yönä ja jos pelkoni ovat aiheelliset, olet sinä seuraavana listalla. Kun tulen takaisin -pakkohan minun on- toivoisin erityistä suojaaa itselleni yöksi. Siksi - anna minun lähteä, jooko?

Haltiamieli suojeli Ereinionia:

Kumarrun korvasi juureen ja kuiskaan, niin hiljaa kuin kykenen: "Et valinnut luottamustasi väärin, sor pithol. Mutta silti sanon: älä lähde. Olet tänään nähnyt, mihin usvajaiset kykenevät. Aiwendilin ruumiin vallannut usvajainen oli todella miltei hahmoton. Emme mitenkään kykene estämään, etteikö joku voisi sellaisessa muodossa lähteä täältä majatalosta - kuka tietää pidättelevätkö hirsiseinätkään moisia? Jos nyt lähdet, yönselkään, olet kaiken avun tuolla puolen. Mikäli olet mitä sanot epäileväsi, emme voi tietää onko aamulla palaava Ereinion enää sinä vai usvajainen, joka on sinut väijyttänyt korpitaipaleella - Vihervaaraan on matkaa monta mailia. Jää Suvantoon. Mikä alkoi täällä, myös täällä päättyköön. Usvajaisia on tuskin enää jäljellä yhtä enempää, ja meitä kyläläisiä on vielä monta. Jos pysyt täällä majatalossa, lupaan vartioida sinua tarkkaan, ja tuskin usvajaisetkaan silloin uskaltavat sinuun kajota."

Legba ilmoitti miekastaan:

Siltä varalta että hahmolleni tapahtuu jotain tässä välissä kun olen oikeassa elämässä, kerron, että sepän miekka on siitä outo kapine, että vaikka yhdellä sen iskulla tappaa kenet tai minkä tahansa välittömästi, niin sillä on se harmillinen sivuvaikutus, että isku tappaa myös lyöjän. Olen vihjannut pelitopicissa riittävästi tähän suuntaan, että vaikutuksen ei pitäisi tulla täysin yllätyksenä. Jollet tällaisesta aseesta tykkää, niin muutan harmillisen sivuvaikutuksen johonkin vähemmän harmilliseen kuten vallasherraa taatusti pelottavaan rumistumiseen.

Miccoh halusi viimeisiksi sanoikseen:

Jos minut tapetaan yöllä, yritän ennen sitä ehtiä huutamaan niin että kaikki kuulevat: "Olen Näkijä, Caps on Usvajainen!"

Legba Aiwendilin hulluudesta:

Näit sepän kilkuttamassa alasimensa ääressä unissakävelijän lailla. Palkeet puhkuivat itsekseen apupojan paettua niitä painamasta. Ahjon hehkussa näit kolme naista sepän takana. Yksi oli ikivanha, toinen keski-ikäinen ja kolmas nuori. Kolmas nosti katseensa alasimesta ja katsoi suoraan sinun silmiisi. Tuo katse ajoi sinut hulluuden partaalle, sillä se tiesi sinusta kaiken - menneisyytesi, nykyisyytesi ja tulevaisuutesi - ja se oli täysin armoton ja vailla sääliä. Kerran olit kohdannut saaliilleen laskeutuneen haukan katseen ja se oli melkein samanlainen villiydessä. Päiväkausia tämänkertaisen kokemuksen jälkeen sopertelit ihmisille: "Hän ei ole ystäväni."

CAPS Tixille:

Terve Tix,

Juttelin Juspen kanssa ja puoliksi arvasin, mitä asiaa sinulla oli hänelle (arvasin roolisi). Tiedän nyt sinun ja Juspen roolit, ja ajattelin nyt luottaa teihin molempiin ja kertoa, että olen samooja. Lisäksi tiedän Samoojan roolin, jonka hän saa itse kertoa jos haluaa, mutta olen aika varma, että hän ei ole usvajainen. En kertonut teidän roolejanne hänelle enkä kellekään muulle, ne pysyvät salaisuutena minun puoleltani. Nyt tiedän ainakin, että en ensi yönä turhaan suojele Juspea, vaan Tixiä.

terveisin lekuri
 
Kauheita huiputtajia. Tästä puuttuu kyllä onneksi kaikki vapaamuurareiden väliset keskustelut ja epäilyt. :)
 
Ei minulla ole niistä enää oikestaan mitään, sillä piti poistella niitä kun yksityisviestikansiot tuli täyteen, enkä jaksanut tallentaa niitä mihinkään. Minulla on enää muutamia Pikku Myyn höpötyksiä toukokuun puolestavälistä, eikä niissä ole oikein mitään ihmeellistä. Kaikkea sen tyylistä, että "Oikeastaan eniten syylliseltä tuntuu Fica", "Rovio olisi aika tyylikäs, mutta ehkä on miellyttävämpää kuolla sillä myrkyllä", "Mitkä olisivat tarpeeksi vaikuttavat viimeiset sanat? 'Pöljät, pieleen meni!'", "Dolphin on kumma", eli ei siis löytynyt mitään ihmeempiä juttuja näistä jäljelle jääneistä...
Meidän piti epäillä CAPSia sillon alkuvaiheissa, koska Myystä tuntui, että CAPS ahdisteli häntä, kuten tekikin. Kuolemani jälkeen kyselin muutamalta hahmolta heidän roolinsa yksityisviesteitse, ja osa heistä vaan sinisilmäisesti kertoi, ja pääsin sitten lähettämään Myylle tietoja, kun pelinjohtaja antoi siihen luvan. Sitten tapoitte hänetkin. *murrr*
Totta kai juorusin hänelle myös Ereinionin takahuonetekstin, vaikka minua siitä erikseen kiellettiin. :p
 
Jep, tuo minun pitää myöntää. Miccoh kuoli sen verran aikaisin, että kävi sääliksi ja annoin luvan keskustella Myyn kanssa. Voi minua kurjaa ja ilkeää.
 
Hei! Arkiston aarteista puheen ollen, nämä eivät koskaan kai lähteneet Vehkalle:

Mylläri Juspelle:
"Minä tiedän, että sinä olet se, mitä Haltiamieli kuusimurmeliksi kutsui, joten en voi olla usvajainen. Minä olen, vaikket sitä koskaan uskoisi, näkijä ja tarvitsen apuasi."

Juspe takaisin:
Parempi että emme puhu näistä asioista muille ollenkaan, sillä on hyvin vaarallista mainita tuota asiaa julkisesti. Mutta kerro ystävä hyvä mihinkä apuani tarvitset?

Mylläri: "Tiedän, siksi en ole voinut asiasta kellekään puhua. Hävettää tunnustaa, mutta luulin sinua usvajaiseksi. Onneksi asia on nyt kunnossa ja.. höm, olen pahoillani. Sinä et voi päästä hengestäsi, mutta usvajaisten on mahdollista tappaa minut ja kyläläisten hirttotuomio uhkaa kumpaakin, etenkin tämän kuiskailun jälkeen. Meidän pitäisi jotenkin kyetä pitämään ainakin toisemme hengissä ja toivoa, että valitsen yöllä oikean henkilön, joista näen unta. Parasta olisi löytää samooja, jolta voisin pyytää suojelusta. Tästä lähtien jaan kaikki tiedot kanssasi, sillä tiedän sinun olevan puhdas.
Onko sinulla epäilyksiä tai ehdotuksia?"

Mylläri vilkaisee muihin kyläläisiin huolissaan.
"Sanotaan, että sovimme vanhat kaunat, jos he kysyvät jotakin."

Juspe:
Juu, vanhojen kaunojen selvittely lienee paras vaihtoehto selitykseksi. Mutta voit luottaa minuun. Minä pidän puoliasi vaikka en itsekään ole kovin suuressa suosiossa ollut kylän vanhimman tapauksen jälkeen.
Juspe kurkkii olkansa yli.
Varmoja tietoja minulla ei ole, mutta epäilyksiä on sitäkin enemmän. Aiwendil ja veli Ereinion ovat tällä hetkellä epäilyksieni kohteena eniten. Tai itseasiassa korjaan. Veli Ereinion kuitenkin äänesti edellistä usvajaista vastaan joten kyllä enemmänkin epäilisin Papa Legbaa. Hän on jotenkin hämärän tuntuinen kaveri. Mutta jospa me nyt menisimme muiden joukkoon jotta epäilyt eivät kasvaisi liikaa.

Mylläri:
Mylläri nyökäyttää.
"Selvä. Neuvotelkaamme sopivissa määrin ja yrittäkäämme ottaa selvää kaikista. Minä epäilen myös seppää."
 
"Hämärän tuntuinen kaveri"? Kuka? Ei kai vain seppä? Ei hänessä muuta hämärää ollut kuin että hän sinnikkäästi epäili samoojia usvajaisiksi ja otti kuollessaan yhden sellaisen hengiltäkin. Ihan pieni luonnevika vain.

Se typerä lappu Miccohin ruumiilla sai sitten selityksensä.
 
Hihih. Olipas kivaa lukea näitä viestejä. Tuo oli kyllä uskomattoman mukava tuo eka peli. Monestakin syystä. Mutta nyt pitää keskittyä uudempaan peliin. :)
 
Ahaa, olet siis muukalainen, koska muiden ei tarvitse keskittyä peliin yön tullessa. Kiitos tästäkin tiedosta :wink:
 
Papa Legba sanoi:
Se typerä lappu Miccohin ruumiilla sai sitten selityksensä.

Se lappu tosiaan oli typerä. Miksi juuri lappu? Kovin moni tuskin osaa edes kirjoittaa, eikä ollut yhtään uskottava, mutta täytyy vaan tyytyä siihen mitä pelinjohtaja tekee.
 
Hah, Miccoh, siksi että PJ:llä on VALTAA. ;) No joo, päätin vääristää sitä vähän.
 
Ylös