Uusi virallinen aamutopikki

Joo, ja tirskahdin kyllä kun luin tuota Pagban vastausta. Silloin ei vain enää ollut aamu, joten kuuliaisena kansalaisena en kommentoinut ja seuraavana aamuna en enää muistanut :D
 
Pyydän anteeksi herkkänahkaisuuttani. Ettehän nyt ala pitää minua tiukkapipona?
Ehkä minulla ovat vähän tunteet pinnassa nykyään. Ja ovathan nämä uskonasiat herkkiä ja henkilökohtaisia. Tai ehkä itse vaan olen herkkä ja otan asiat henkilökohtaisesti.
Eilisiltana vastaavanlainen purkaus tuli, kun vanha ystäväni soitti humalassa ja meni haukkumaan smial-touhua lasten leikkikerhoksi. Tolkien-uskovainen minussa kiehahti ja sanoin suoraan "leikkiväni" mieluummin Vihreässä Lohikäärmeessä kuin hänen kanssaan. En viitsinyt suoraan sanoa mielipidettäni alkoholin suurkulutuksen epäaikuismaisuudesta.
 
Ei se ole herkkänahkaisuutta, jos sanoo asiallisesti sellaisesta jutusta, josta on oikeasti pahoittanut mielensä. Jos ei sano, ei kukaan voi tietää, että on tullut epähuomiossa kirjoittaneeksi jotakuta satuttavalla tavalla (Käärmeessä kukaan ei yleensä tee sitä tahallaan).

Arvaa Rhos suutuinko minä, kun abivuonna isäni totesi, että on aika lopettaa leikkiminen (ts. smialin kanssa touhuaminen) ja keskittyä kouluun. Onneksi äiti suuttui mukana ;)
 
Taas on maanantaiaamu. Eikä siinä sinänsä mitään, ihan kiva että on, mutta "työhuoneen" meteli ottaa taas aivoon. Radio on kovalla, ja kun laitoin sitä jo kerran hiljaisemmalle, niin eikös joku muu laittanut taas lisää volaa. Pomo ehti soittaa jo aamulla, "voitko hoitaa sen jutun, josta laitoin mailia" - no voin toki, ei siinä mitään, mutta ko. sähköpostin tulosta ei ollut tässä vaiheessa edes 15 tuntia kulunut eli en ollut ehtinyt asiaa vielä ajatella (koska minulle ei makseta sunnuntaitöistä, en niitä myöskään tee kuin aivan poikkeustapauksissa).

Päh, ei pitäisi olla näin ärsyyntynyt. Tänään pitäisi jaksaa mennä kuntosalillekin, ja hieman ärsyttää sekin, etten ehdi käydä siellä tälläkään viikolla kuin kerran (eli toisaalta tekisi mieli jättää menemättä, mutta ehkä kerran viikossa on tyhjää parempi? Ensi viikolla sentään pitäisi ehtiä kolmekin kertaa).
 
Ärrinmurrin. Omituisten unien sarja peräkkäisinä öinä aiheuttaa hämmennystä; toki unet olisi hyvä kirjoittaa ylös ja vääntää niistä pari hassua novellia jotka voisi haamuilla johonkkin nettiin tai diibadaabalehteen. Hmh. Harvemmin sitä kiipeilee huterilla parikymmentäsenttiä leveillä kaiteettomilla silloilla kymmenien metrien korkeudessa ja kaivelee lihansyöjätoukkia olkapäästä. Hyh huomenta.(?)

En todellakaan ole aamuihminen, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Kello on jo vaikka ja mitä ja mä istun tukka pystyssä, silmät ristissä ja kahvikuppi kourassa päätteen edessä. Ja aamuisin ei kommunikoida, ei ennen neljättä kahvikuppia; vastauksena kun on pelkkää murinaa.
 
Heräsin sitten seitsemältä. Olen pari viikkoa elänyt liian vähillä unilla ja nyt kun olisi saanut nukkua niin heräsin seitsemältä! Asiaan voi toki vaikuttaa se että otin ilalla ilmeisesti ihan hyvän mittaiset torkut kun kuunneltiin Tarua takan ääressä ja että menin oikeasti kymmeneltä sänkyynja nukahdin hetkessä. Sain siis 9 tuntia unta +oletettavasti vajaan tunnin mittaiset päikkärit. Onpahan pitkästä aikaa pirteä olo :) Minusta on muutenkin mukava herätä aikaisin. Tykkään aamuista enemmän kuin illoista. Saa seurata kun valo lisääntyy ja on mukavan rauhallista kun maailma nukkuu vielä ympärillä.
Voisi vaikka ruokkia nuo karvaturjakkeet (koirat) ja käyttää ne pikaiseen ulkona. Sen jälkeen jos vielä hämärtää niin laittaa kynttilän tuhon ikkunaan ja pelata hetken Simssiä. Tänään olisi tarkoitus vielä lähteä kaupungille (mikä ei sinänsä ole iloinen asia, mutta onpahan sitten käyty) ja saan Pancho villan ranskalaisia.


Ai niin ja pitää tarkistaa onko illalla laitettuun loukkuun jäänyt hiiri! Yritettiin jo aikasemmin loukuttaa sitä, mutta käytössä ollut rotanloukku taisi olla liian iso sillä syötti oli aina viety, mutta loukku laukeamatta. Liian kevyt kaveri. Nyt on pienempi hiirenloukku ja toivottavasti kaveri nalkissa.

Ps. Tykkään tämän foorumiversion mahdollisuudesta kirjoittaa edellisen viestin perään uusi niin että se yhdistää lyhyen ajan sisällä samalta kirjoittajalta tulleet viestit automaattisesti yhdeksi. Laiska kun olen niin ei tarvitse tehdä sitä yhtä tai kahta klikkausta päästäkseen muokkaamaan viestiään ;)
 
Ei taida minusta enää oikeasti olla uudenvuodenjuhlijaksi. Tullut liian vanhaksi ja vainoharhaiseksi :( Toinen vuosi peräkkäin kun siinä joskus kymmenen maissa alan tulla huonotuuliseksi ja haluan vaan hoitaa tinat ja raketit äkkiä pois alta että pääsee nukkumaan.
Viereisen koulun pihalla oli joku nuorisojengi juhlimassa ja ampumassa raketteja. Oli pakko mennä sisälle katselemaan ikkunasta meidän raketit kun minusta meinasi tulla hermoraunio kun vahdin ettei kukaan tule meidän puolelle ja suunnittelin lahjoittavani koululle valvontakamerat. Taisin verrata tuota koulun pihaa villiksilänneksikin jos oikein muistan. Todennäköisesti porukka vaan möykkäsi ja ampui raketteja tekemättä sen suurempaa vahinkoa, mutta se teki minut levottomaksi.
Puolen yön aikaan sängyssä kuuntelin kun pauke toi mieleen sotaelokuvat ja pohdin Helsingin pommituksia ja eturintamia.
Voi voi. Ehkä se syrjäinen monen hehtaarin oma tontti olisi minulle lopulta se paras paikka. Saisivat muut juhlia rauhassa ja minä myös.

Oikeasti oli koirien suhteen kohtalaisen hyvä vuodenvaihde. Pauke alkoi VASTA joskus 4-5 aikaan iltapäivällä ja pysyi aika kohtuullisena sinne ainakin yhdeksään. Kymmenen jälkeen tuli pieni tauko (ilmeisesti lapsiperheet saivat ammuttua ja pääsivät nukkumaan) ja oikeasti paha pamahtelu ajoittui sinne puolen yön tietämille.

Kaikesta huolimatta päästiin vailla kommelluksia uuden vuoden alkuun joten hyvää sellaista Kontulaisille!
 
Vähän räjähtänyt olo. Illalla menin kymmeneltä nukkumaan lasten "En voi nukkua, koska päänsärky"-ininän päätteeksi lastenhuoneen lattialle patjalle ja koisin kahteen asti. Sitten en saanutkaan enää unta. Poika oli aiemmin vaihtanut liian lämpimän peittonsa minun melkein sopivaan peittooni ja makasin lakanan ja viltin alla. Omassa sängyssä yhdistelmä tuntuu usein liian lämpimältä, mutta lastenhuoneen lattialla oli viileää. Pitääkin muistaa ottaa viikonlopun koulumajoitusta varten myös viitta mukaan lisälämmikkeeksi. Ihan aamusta sain nukuttua vajaan tunnin liian lämpimän peiton alla kun olin ensin täppäröinyt olkkarissa toista tuntia. Ei vain nukuttanut, mutta nyt kyllä nukuttaisi.
 
Nukkumisongelmia. Minä tosiaan olin sängyssä joskus yhdentoista jälkeen (ihan liian myöhään), mutta heräilin 1-2 tunnin välein. Kolmen maissa päätin olla hetken jalkeilla. Seuraava herätys oli taas viideltä, mutta siitä eteenpäin nukuin tosi hyvin kunne Nova (pyydettynä) herätti johonkin aikaan (7.30?). Önisin jotain epämääräistä sängyssä ja nukuin lisää. Nyt heräsin 9.30 onnellisesti niska hieman kipeänä, mutta paremmin levänneenä kuin hetkeen.
Huomenna olisi työpäivä ja töissä pitäisi olla ilmeisesti 7.30 (mihin örkintaskuun olen kadottanut lapun johon sen kirjoitin) eli herätys olisi 5.30. Kannattaakohan edes yrittää nukkua välissä...
 
Vähän samanlainen tilanne kuin minulla. Minäkin heräilin muutaman tunnin välein koko yön. Ja auttaa kovasti kun valvoin uudenvuodenyön aamuun, tosi hyvä juttu kun päivärytmiä pitäisi kääntää 12 tuntia taaksepäin. Onneksi olin eilen illalla niin väsynyt jo kymmenen aikaan että oli pakko mennä nukkumaan, muuten varmaan en olisi vieläkään hereillä.
 
*haukotus* Hyvät huomenet kaikille.:) Väsyttää vielä niin paljon, että voisin painua kotiin nukkumaan, mutta kun en voi kuitenkaan, kun koulukin pitää hoitaa. *syvä huokaus* Taas näitä aamuja, kun mieli on yhtä korkealla kuin tynnyrikyydistä nousseella likomärällä kääpiöllä.:grin:
 
Spesiaaliaamu: The Miittiaamu! Varmaan vähän levottomasti nukkunut olen yönikin tästä syystä. Kohta aamusuihkuun ja sen jälkeen pikku hiljaa aamupalan kimppuun. Sadetta luvannut Tampereelle iltapäiväksi, toivottavasti en kastu pahasti matkalla juna-asemalle...
 
Jo toisena aamuna peräkkäin heräsin (ja ennen kaikkea en heti nukahtanut uudestaan) jo kuuden jälkeen, vaikka kävin nukkumaan puoliltaöin. Mutta on mukavampi herätä näin kuin umpi unesta kellon soidessa.
 
Kointähti sanoi:
Spesiaaliaamu: The Miittiaamu! Varmaan vähän levottomasti nukkunut olen yönikin tästä syystä. Kohta aamusuihkuun ja sen jälkeen pikku hiljaa aamupalan kimppuun. Sadetta luvannut Tampereelle iltapäiväksi, toivottavasti en kastu pahasti matkalla juna-asemalle...
Miitin jälkeinen päivitys: arvatkaapa kuka koala juuttui Tampereen rautatieaseman edessä oleviin liikennevaloihin täsmälleen sillä hetkellä kun ukkoskuuro repäisi taivaan. Vettä tuli kuin sangosta kaataen. No, onneksi kesä kuivasi minkä oli kastellutkin...

Melko aamuvirkku olen nykyisin, aamukahvit on jo juotu. Voi olla, että yleinen kuumuus häiritsee yöunta, saapa nähdä pidentyvätkö yöt kun kelit viilenevät. Lisäksi olisi kiva nukkua enemmän yhteen putkeen, tänä yönäkin heräsin välillä melko virkeänä ja istuin koneella tovin ennen kuin jatkoin uniani.

Kymmeneksi pitäisi busseilla yhteen ryhmään ja sieltä palattuani odotella puhelinsoittoa, mutta siinäpä onkin päivän virallinen ohjelma. Toivotan lopuksi kontulaisille hyvää perjantaita ja alkavaa viikonloppua. :)
 
Huvittavaa kirjoittaa aamutopikkiin kuutisen tuntia oman heräämisen jälkeen. :D Vapaapäivä alkoi jo aikaisin, jotta ehdin liikuttaa kolme hevosta ja lähteä silti Jyväskylään aamupäivän junalla. Oli kyllä mukavaa ratsastaa viileässä aamuilmassa tyhjällä kentällä! Nyt täytyy tappaa aikaa junassa parin tunnin verran ja käydä ostamassa juhlakengät ja -laukku ennen kuin pääsen kotiin mussuttamaan muikkukukkoa nomnom...
 
Oon tällä viikolla nukkunut jotenkin uskomattoman huonosti (en usko että se johtuu helteistä, ennen miittiä mulla ei ollut mitään uniongelmia), mutta tää yö vetää toistaiseksi pohjat - useampi herääminen ja nyt hereillä kuudesta asti, vatsaan koskee ja väsyttää ihan sikana mutta nukkuminen ei onnistu. Luvassa kärttyinen loppupäivä.
 
Tänä aamuna olen vähän miettinyt, että saattaisi olla ihan hyvä idea palata Facebookiin. Onhan tämä FB-paastoni jatkunut jo ainakin pari vuotta, en enää itsekään muista, milloin oikein lähdin sieltä. Tosin täytyy tunnustaa, että olen pikkaisen huijannut eli minulla on ollut osan tästä paastoajasta erillinen salaprofiili, jolla olen vaikuttanut Iltaruskon Vartijoiden suljetussa FB-ryhmässä. Ja tosiaan kun kerran näin olen antanut pirulle pikkusormeni, niin välillä on tullut vierailtua erinäisten ihmisten ja ryhmien seinillä lukupuuhissa.

Mutta tosiaan kun tässä ajassa en ole saanut Zuckerbergia antautumaan, niin ehkä on parempi vain palata kuin koira oksennukselleen. :p Turha rajata itseään ulkopuolelle, kun ei sillä tunnu mitään voittavan.
 
Sen ainoan kerran kun olisi myöhempi aamu niin pitää sitten herätä aikaisemmin. Väsyttää hiukan mutta ei mitenkään järjettömästi. Joku on jopa saattanut keittää kahvia, saatan (ehkä jopa) herätäkin tänään.
 
Tulin nostelemaan tätäkin, koska nyt on vain kerta kaikkiaan niin aamuisa olo. Tuntuu jotenkin siltä, että vaikka kuinka olisi aamuihminen, nämä kaamosaamut ei vaan toimi. Siksipä istunkin silmät ristissä koneen ääressä, murisen kahvikupille ja yritän miettiä, miten saisin tämän päivän velvollisuudet helpoiten hoidettua. Minun pitää mennä Celia-kirjastoon kymmeneksi tutustumaan graduaineistoon, sitten keskustaan lainaamaan tenttikirjoja ja antamaan Otakille teltta (Hobitin jonotusta varten, hihii) ja sitten pitääkin varmaan käväistä kotona pakkaamassa, että voi lähteä ainejärjestön kokoukseen, josta voi sitten kokouksen jälkeen lähteä Kotkaan meripojan luo pitkäksi viikonlopuksi. Huh, tuntuu siltä, että tarvitsisin tuhat vapaapäivää, vaikka olenkin löhöillyt viimeiset kolme.
 
Ihanaa kerrankin voi vain istua ja katsoa lumen satamista aamulla. Vaikka tietysti voisi lukea jonkinsortin kokeeseen, mutta nääh, ehkä on parempi vain rauhoittua ennen koetta kuin aiheuttaa paniikkia itselleen lukemalla samaa kirjaa uudestaan ja uudestaan ja angstata että "apua en osaa mitään, saan hylätyn, ää!".
 
Ylös