Uusi virallinen aamutopikki

Valoisia nämä aamut. Heräsin heti kuuden jälkeen ja olen töissäkin ollut jo hyvän tovin. Pääseepä aikaisin viikonlopun viettoon. Sadetta ovat luvanneet, mutta juuri nyt näyttää aurinko paistavan aamusäteitään. Hyvää viikonloppua kaikille otuksille. :D
 
Last edited:
Meillä takana neljäs yö ilman maitotarjoilua Tuhtolle, ja toinen yö ilman huutoa :) Nukkuu viiteen asti omassa sängyssä rauhassa, sitten tulee viereen nukkumaan pariksi tunniksi. Nyt tarttis lähteä vaateostoksille, todettiin eilen että alkaa koon 86 lahkeet ja hihat olla vähän turhan lyhyitä...
 
Huomenta. Puoli yhdeltätoista nukkumaan, mutta sängyssä pyörimistä puoli yhteen ja herääminen jo varttia vaille kuusi. Jo toinen yö jäi vähän turhan lyhyeksi. Vielä noin viikko sitten nukuin liikaa, nyt liian vähän. Ikinä ole hyvä.

Ihsahnin Adversary soi kuulokkeissa, kahvia varmaan vasta puolentoista tunnin päästä aamupalan yhteydessä. Meneehän se varhainen aamu näinkin.
 
Piti mennä oikein etsimään tämä keskustelu.
Tässä viettelen epämääräistä aamua ja juon teetä, kaiken kaikkiaan ihan flunssainen olo vieläkin. Jännää olla maanantaiaamuna kotona, yleensä olisin koulussa jo. Ihan kivaa vaihtelua, vaikka ei tämä flunssa nyt mikään ilo olekaan. Silti on ihanaa olla rauhassa aamulla.
 
Minä podin aina suurta syyllisyyttä kun olin töistä kipeänä. Jotenkin vaikka olo olisi ehkä sallinutkin niin en esimerkiksi uskaltanut jotenkin ruveta siivoilemaan tai vaikka pistäytyä ulkona. Se tuntui sopimattomalta kun kerran oli sairastamassa. Kouluajoilta en moista syyllisyyden tunnetta kyllä muista.
 
Jännää olla maanantaiaamuna kotona, yleensä olisin koulussa jo. Ihan kivaa vaihtelua, vaikka ei tämä flunssa nyt mikään ilo olekaan. Silti on ihanaa olla rauhassa aamulla.

Kiva kun kaivoit tämän esille...
Itsekin olen poikkeuksellisesti tämän maanantain kotona. Syystä että eilen olin vatsataudin kourissa sängynpohjalla ja pöntöllä koko päivän. Tänään kerään voimia, että pysyn taas huomenna töissä jaloillani. Olo on kuitekin nyt ihan hyvä ja hiljaista tosiaan on. Isäntä on reissussa Rovaniemellä, joten olen yksin ja kuuntelen hiljaisuutta. Ei tee mieli laittaa mitään toosaa päälle, sitä ehtii sitten iltaa kohden kuunnella ääntäkin. Harmaa aamu, vähän satelee lunta.

Jaamar: oli kyllä hiukan typerä olo soittaa pomolle, että jään kotiin. Olo on ihan hyvä, mutta vatsa ei ole ihan kunnossa. Töissä voisi tulla kiire vessaan tms.
 
Minulla taas riittää kyllä energiaa, mutta lumisade jotenkin rauhoittaa mieltä. Pitää kohta lähteä ulos, mutta nyt on hetki aikaa olla ihan rauhassa. Mushu lukee minun pokkaria (Kymmenen onnen Anna) nojatuolissa lampaantaljan alle hautautuneena ja on hurjan rauhassa ja söpö. Minä taas mietin tekisikö aamu-asahin vai kirjoittaisiko blogia.
 
Last edited:
Ensimmäinen aamu uudessa kodissa. The Crescent soi kuulokkeissa, kahvi maistuu, ja tabletin netti on jaettuna pöytäkoneelle (laajakaista tulee viikon päästä). Vielä pitäisi uurastaa, että saan loputkin kamat tänne. Mutta ei ihan vielä!
 
Uudessa kodissa heräämisessä on aina sitä tiettyä jännitystä ja uutuudenviehätystä. Ainakin minulla :) Toivottavasti saat tehtyä siitä itsellesi kodikkaan paikan.
Minulla särkee niskaa, joku rotta juoksi seinänä välissä aamulla ja pitäisi ehtiä pestä vessä kun vieraita tulossa. Mutta eiköhän tämä päivä tästä käynnisty kuitenkin.
 
Voisi mennä takaisin nukkumaan. Jostain syystä en saanut unta illalla ennen kolmea (kokeeseen liittyvä stressitaso lienee syy) ja sitten kun saan unta, näen jotain ihan kamalia zombiunia. Uteliaille vihjeeksi: pakoon juoksemista ihan järjettömän isossa kermakakkuhameessa, lukuisia "katson ikkunaa, ei mitään, kuuluu pamaus, zombi hakkaa päätä ikkunaan" -säikytyksiä.
Onneksi voi olla vielä tämänkin päivän kotona, kun tämä flunssa ei tunnu menevän minnekään.
 
Minun unissani taas Suomessa oli sota jotain Afganistania tms. vastaan. Ahdistavaa.
Oikeastaan pitäisi pukea ja lähteä ulkoilemaan tai jumpata tai tehdä jotain. Tuo niska hellittää vaan jos lähden liikkeelle. Ei se satu, mutta on sillä tavalla jumissa että päässä on ihan pökkyräinen olo. Enkä ole vieläkään siivonnut vessaa.

Tämän topikin esiin kaivaminen oli muuten mainio idea. Kiitos siitä :)
 
Lyhyt yö takana, jostain syystä heräsin aikaisin myöhäisestä nukkumaan menosta huolimatta. Jospa tämän päivän aikana saisin suurimman osan lattiatavarasta järjestykseen.
 
Hyvää huomenta! Olen vähemmän kipeä kuin eilen, ainakin siltä tuntuu. Josko tästä vähitellen paranisi... pysyn tämän päivän vielä kotona, koska haluan mialummin opiskella itse aamulla kuin iltapäivällä koulussa.
(Ihanaa kun huoneessa on valoisaa verhot kiinni tähän aikaan.):heart:
 
Hyvää huomenta. Ensimmäistä kertaa tämän flunssan jälkeen tuntuu siltä, kuin tästä voisi oikeasti parantuakin joskus.
Ulkona on pakkasta ja auringonpaistetta. Näyttää siis hyvin kivalta.:heart:
 
Huomenta! Minun ei pitänyt herätä vielä, mutta heräsin kuitenkin - auringonvalolla saattoi olla jotain tekemistä asian kanssa, joten en valita! :) Kohta voisi yrittää tehdä jotain hyödyllistä, kuten kahlata läpi esseen lähdemateriaaleja. Tosin houkutus jäädä sänkyyn hetkeksi torkkumaan on ihan huomattava! :D
 
Last edited:
Huomenta vaan. Viikko takana uudessa kodissa. Toivoin alunperin, että tässä vaiheessa olisi jo kämppä täydessä iskussa, mutta ehkä vaan parempi, etten ole kiirehtinyt liikaa kalustuksen hommaamista. Mutta vaikea on tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen... Pitäisikö yrittää vielä löytää halvalla käytettyä vai törsätä huonekaluliikkeessä? Sitä ei tiedä Samin Hal-serkkukaan.
 
Riippuu rahatilanteesta, ajasta ja arvomaailmasta. Liikkeestä saa kalliimmalla priimakuntoista (laadusta en tiedä) ja mieleisen löytäminen on varmasti helpompaa. Niissä on myös usein takuu.
Toisaalta käytettynä voi löytää helmiä ja hyväkuntoinen, mutta selvästi käytetty on jo laatutestattu valmiiksi, mutta samalla sitä on jo ehditty kuluttaa. Käytettynä ostaminen on noin yleisesti suositeltavaa, mutta mieleisen löytämiseen voi mennä aikaa.

Mushu muuten huomasi koalan ja innostui :)
 
Last edited:
Huomenta aamunavauksesta. Tänään alkaa autokoulu ja olen hämmentynyt kun en tiedä oonko siinä kurssilla vai en. No kohtahan se nähdään.
 
Ylös