Yksi kysymys

Mutta eikö tuon vastaus sitten ole: "Ei mitään"? Tai eihän tuollaista voi edes kysyä, koska silloin kysyisit "mitä on kun ei ole mitään?". Eihän silloin yksinkertaisesti ole mitään. Mitä sitä sen enempää pohtia. :roll:
 
Kysyisin miksi maailmassa on niin paljon eriarvoisuutta, toiset ovat rikkaita kuin kroisokset ja toiset elävät kehitysmaissa ilman ruokaa ja puhdasta vettä. Kysyisin tätä siltä kuka tähän osaisi vastata. En kuitenkaan keneltäkään ihmiseltä vaan siltä joka osaisi todella kertoa vastauksen. Oli se sitten Jumala tms.

Aika synkkä kysymyshän tämä olisi, mutta olen aina ihmetellyt miten tämä on mahdollista kun kaikki kuitenkin elämme samalla maapallolla.
 
Seuraavan viikonlopun lottonumerot (:)

Toi on aika vaikee, mutta varmaan ihan oikeesti kysyisin jotain tollasta, koska en haluais välttämättä oikeesti tietää esim. Miten maailma syntyi.

Ja seuraavana viikonloppunahan olisin pari miljoonaa rikkaampi :)
 
Kysyisin luultavasti jotain samantapaista kuin Lórien eli miksi maailmassa on niin paljon pahuutta ja kärsimystä aina eriarvoisuudesta lähtien?
Toisaalta taas saattaisin hyvinkin kysyä jotain itsekästä. Hankala sanoa :roll:
 
Annatar sanoi:
Seuraavan viikonlopun lottonumerot (:)
Paha kaksoisleuka :wink: .
Aika hyviä kysymyksiä täällä olisi esitettäväksi. Hankala päättää, jos saisi vain yhden kysymyksen. Mutta sehän on silti aika paljon, koska siitä saisi koko totuuden.

Itse kysyisin kuolemasta. Luultavasti miksi ihmisen pitää kuolla, tai mitä kuoleman jälkeen on. Ja miksi jotkut kuolevat niin nuorena? Tai siihen oikeastaan olisi jo muutama vastaus kuten ylikansoitus, ja näitä muita.
Tai jotain itsekästä kuten tulevaisuudestani. Mutta kuolema vie voiton kaikesta.
Mutta riippuu hieman vastauksen laadusta. Onko se jotain kauheaa analysointi muminaa, vai aivan kunnollinen vastaus josta saa selon, vai jokin vastaus, johon olisi itsekkin osannut saman sanoa, mutta tahtoi "kunnollisen" vastauksen.

Edit: Onko tämä totta/todellista?
 
Kysyisin, että kuka oikein keksi esittää Jumalan juuri sellaisena kuin hän YLEENSÄ kuvataan; Valkohapsinen ja -partainen mies yöpaidassa pilven reunalla? Tekiköhän Tolkien tarkoituksella Gandalfista 'Jumalan' näköisen? :o Hui kauhia mitä onkaan saanut aikaan se joka Jumalan ulkomuodon keksi! :D
 
Gildor kysyi onnea itselleen, mutta minä en jaksaisi tyytä siihen. Ajatelkaa nyt, vain minulla olisi tieto siitä kuinka kaikista voisi tulla onnellisia!
Joo. Kysyisin miten tästä maailmasta saataisiin oikeudenmukainen jotta kaikki voisivat olla onnellisia.
 
Ajattelin juuri tulla kirjoittamaan että kysyisi kuinka tulisin onnelliseksi, mutta Gildor ehtikin ensiksi. Ehkä se ei ole paras mahdollinen kysymys mutta juuri sitä todennäköisesti kysyisin tai sitten kuinka kaikki voisivat olla onnellisia. Katsos jos pystyisin olemaan 100% onnellinen se vaatisi varmaan että myös muut olisivat onnellisia, joten koko maapallon ongelmat ratkeisivat kerralla. Voi olla kyllä että vastaus olisi että et mitenkään tai lakkaa olemasta olemassa.
 
Olisi aika vaikeaa päättää. Luultavasti kysyisin jotain itsekästä, kuten "Miksi minun elämäni on tälläistä, testataanko minua vai onko minulla aika paska tuuri?". Tuon minä haluaisin tietää. Onko elämäni vaikeudet vai jotain, jolla minua testataan johonkin, ihan minun kiusakseni siinä, vai kuvittelen vaan...mutta jos me kaikki kontulaiset vaikkapa saisimme kysyä yhden kysymyksen, uskoisin kysyväni jotain itsekästä. Elämäni ja kaikki siihen liittyvä on suuri mysteeri. Voisin kysyä myös, että jos taivas on olemassa, pääsenkö sinne? Taikka sitten, että millaista taivaassa on? Joaperheeni kuulisi tämän, voisimme tehdä suloisen joukkoitsemurhan mikäli paikka olisi parempi. Ei, en minä nyt niin sairas ole. Ignooratkaa edellinen. Perun puheeni. Älkää kuunnelko.
 
Tietenkin pitäisi kysyä jotain järkevää, maailmanlaajuisesti merkittävää tms.

Mutta tänään tuli ekana mieleen (tämän päivän päätä seinään -fiilisten jälkeen) kysyä hoppelin biologiselta isältä, kiinnostaako häntä yhtään se, että hän on kolmivuotiaan pikkuneidin isä. Haluaisin ihan rehellisen vastauksen, että tuntuuko hänestä, että hänellä on lapsi, ja miltä se tuntuu, vai onko hoppeli vaan 'joku' lapsi jota tapaa harvoin. Tahtoisin tämän tietää...

Sen jälkeen voisin sitten keksiä jotain oikeasti fiksua. :)
 
En kysyisi, miksi maailmassa on niin paljon vääryyttä. Se ei auttaisi mitään. Saattaisin kysyä, miten sen voi korjata? Miten saada tämä rakas maapallo pysymään hengissä ja kaikki elämään hyvin. En ehkä haluaisi tietää kuoleman jälkeisestä elämästä. Maailman syntyyn minulla on jo käsitys (eikä se todellakaan ole mikään Big Bang). Ja jos sitten kysyisin Jumalasta ja saisin vastaukseksi, ettei mitään sellaista ole, elämästä lähtisi pohja.
 
Lunatic sanoi:
Kumpi oli ensin, muna vai kana? En tiedä teistä, mutta minua tuo kysymys on aina häirinnyt...

Muna. Sen munan muni jokin kanan hyvin läheinen sukulainen "alkukana" joka oli lähes samanlainen kuin kana, mutta sille tapahtui todennäköisesti sukusoluissa mutaatio joka muutti sen perimää juuri sellaiseksi joka kanalla on. Ja sitten se alkukana muni kananmunan. Eikä tämä ole vitsi.
 
Voileipä ei aina tipahda voipuoli alaspäin. Veljen leipä teki harvinaisen tempun ja tipahti ihan oikeinpäin - siis voipuoli ylöspäin.
Toisaalta, jos kissan tiputta metristä jalat alaspäin, nii tipahtaako se sitten selälleen ?:lol:
Hmm....
Mitäköhän sitä sitten oikein kysyisi...
Miksi kummassa humalassa olevat, miespuoliset n. 17- vuotiaat tulevat juttelemaan minulle kun päälläni on gootti-vaatteet ja vahva meikki, vaikka yritän vilkuilla vihaisesti kulmien alta kaikkia lähestyviä ei-niin-silmiäni-miellyttäviä-henkilöitä?
 
Noh, jos kerta saisin kysymykseeni oikean vastauksen kysyisin joltakulta joka asian tietää että: "Mitä on kuoleman jälkeen?"
 
Roark sanoi:
Lunatic sanoi:
Kumpi oli ensin, muna vai kana? En tiedä teistä, mutta minua tuo kysymys on aina häirinnyt...

Muna. Sen munan muni jokin kanan hyvin läheinen sukulainen "alkukana" joka oli lähes samanlainen kuin kana, mutta sille tapahtui todennäköisesti sukusoluissa mutaatio joka muutti sen perimää juuri sellaiseksi joka kanalla on. Ja sitten se alkukana muni kananmunan. Eikä tämä ole vitsi.
VIRHE! Tämä ensimmäinen munija ei välttämättä ollut edes kanan sukulainen, kas kun jo varhaiset sammakkoeläimet/matelijat munivat munia. (Mutta toisaalta sekä "kana" että "muna" voivat olla häilyviä käsitteitä.)
Haha. :wink:

Ja kaikille niille, jotka kysyisivät onnen salaisuutta - älkää hyvät ihmiset tehkö sitä! Koska luultavasti vastaus kysymykseen "Miten voin olla onnellinen?" olisi perinteinen "Et mitenkään." Ja siinäkös olisi mennyt hyvä kysymys hukkaan.
Samoin jos tämä henkilö jolta kysytte olisi hieman zen-filosofian kannalla ja erehtyisitte kysymään "Kuka minä olen?" niin eikö mitä! Varmasti tyyppi heittäisi näsäviisaan kommentin tyyliin "Et kukaan." (Ellei sitten keksisi mitään rivoa solvausta.)
 
Todella hyvä kysymys olisi tietysti myös vastaus elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen. Olisikohan vastaus 42 ;) , mitä luulette ?
 
Vastaus on 42 mutta kysymystä ei tiedetä. Kysyisin varmaan että mikä se kysymys on :lol:
 
Tuhlaisin varmaan kuitenkin sen kysymyksen siihen että haluaisin tietää miten tulla onnelliseksi, koska eihän sitä tiedä ennen kuin kysyy :) . Jos se toteutuisi niin ei minua muut kysymykset paljon enää kiinnostaisikaan (jos on onnellinen ei ole enää mitään häirisevää). Vastaus olisihan sekin "että et mitenkään" eipä tarvitsisi enää miettiä pitkä aikaista onnea vaan tyytyä hedonistisiin iloihin
 
Ylös