Foorumiroolipelien yleistopikki

Totta kai. Usvajaisten kylä oli Konnun ensimmäinen foorumirope ja sikäli legendaarinen. Siitä alkoi Haltin ja Ereinionin fanitus. Ja Miccohin kuolemat.
 
Oo, jos minä jotain kadun, niin sitä etten Kontuun aiemmin liittynyt.

Herugrim ei tule pitämään tästä kun saa huomenna modeeminsa takaisin, hän olisi halunnut koukuttaa minut pitämään 7. fopen :D Tosin jos minun aloittelijafopeni vedetään pikapelinä, Vehkan fopekin voidaan tehdä syksyllä :p Riippuu tietysti kauan Kireys kestää ja päin pois niin. Ei minulla ole siihen mitään tarvetta eikä lisäkokemus ole todellakaan haitaksi, sitä paitsi olen ottanut senkin huomioon että monelle kesä voi olla hankalinta fopeaikaa kun on Miittikin ja kaikki. Pihpahpoh.

Minulla ei ole mitään Vehkan fopea vastaan, siis. Minun pahaisella fopellani ei ole kiire.
 
Pagba (KingReilyn offtopikissa) sanoi:
(milloin saamme ensimmäisen Epäkuolleet-fopen?) vaan... no, kai ymmärrätte mitä tarkoitan. Kirouksesta johtuen äänestys on tavallisesti lähtenyt nihkeästi liikkeelle. Miten sen saisi lutviutumaan vaivattomammin?

Olen itse joskus pohtinut sellaista fopea, jossa kukaan ei kuole, vaan pelaajat joutuvat suorittamaan erilaisia tehtäviä ja saavat onnistumisestaan palkkioita ja epäonnistumisistaan rangaistuksia. Tai sitten heillä on tietty päämäärä johon pyrkivät. Pelinjohtaja antaa heille vinkkejä ja sääntöjä, miten tehtäviä saa suorittaa. Eri pelaajien päämäärät olisivat tietysti ristikkäisiä, mutta he joutuisivat tekemään yhteistyötä tai huijaamaan/ostamaan toisilta itselleen apua tai tarvittavia esineitä. Lopuksi sitten kerrotaan, kuka keräsi eniten pisteitä tai vaihtoehtoisesti pääsi perille johonkin tavoitteeseen ensimmäisenä. Pelin kesto olisi rajattu reaaliviikoissa tiettyyn aikaan (joka vastaisi varmaan edellisten pelien keskimääräistä kestoa tai olisi niitä lyhyempi), mutta kaikki saisivat olla mukana loppuun asti, mikä vähentäisi frustraatioita. Tiedä sitten, miten moinen kiinnostaisi.
 
Minä kannattaisin todella suuresti mitä tahansa fopea joka ei ottaisi kaikkia fopen juttuja mukaan vain siksi että fopeen muka kuuluu ne jutut. Esimerkiksi päälleliimatut "nyt äänestetään tapettavia" saisi ensimmäisenä lentää pois.

Itse mietin elitistiroolipeliä. Siihen ei otettaisi kuin viisi, ehkä enintään kymmenen, pelaajaa ja sitten lähdettäisiin TUTKIMAAN LUOLAHOLVIA!!!1 Se vaatisi suhteellisen omistautuvaa pelaajaporukkaa mutta varmasti tarjoaisikin jollei jotain hienoa niin ainakin jotain uutta.

Pelaajahahmot voisivat olla vaikka tyyliin Kääpiö, Haltia, Hobitti, Soturi, Temppeliritari, Varas, Maagi tms. (Huomioikaa että kunnon ensimmäisen D&D hengessä rotuja haltija ja kääpiö kohdellaan kuin ammatteja :D)

Itse en myöskään näe syytä miksi pitäisi olla vain yksi peli kerrallaan, jos kiinnostusta riittää niin antaisin kysynnän ja tarjonnan määrätä.
 
Kannatan Tikin ja Roarkin ehdotuksia sekä Pagban ehdotusta epäkuolleiden pelistä. :beer:
 
Meillä on nyt Tikin kanssa jokin uusi fope kehitteillä, muttei projektista muuta tällä erää, sillä se on aikas alussa ja varsinkin Tikillä on muutakin hommaa. Kehitystiimille paineita luomatta vain sellainen tieto, että megasuperhyperupea peli on tulossa.
 
Hienoa. Milloin ennakkoilmoittautumisia aletaan ottaa vastaan? :p
 
Mikä on turvallisuusluokituksesi? Infrapunainen. Valitan, tämä tieto on tarkoitettu vain ultravioletin turvallisuusluokituksen omistaville kansalaisille. Hyvää päivänjatkoa.
 
Tiiseri Heru-GRM-1-hahmon elämästä ennen fopea.

Nyt ei olla Lostissa, mutta tämä tarina alkaa silti sillä, että avaat silmäsi. Nouset ylös vuoteeltasi, nielet pari herääjo-pilleriä ja alat pukea päällesi. Viereisellä vuoteella naispuolinen kansalainen vetää juuri paitaa alastoman ylävartalonsa suojaksi. Et kiinnitä häneen mitään huomiota. Ravintosi mukana tulevat lääkeaineet pitävät huolen siitä, että olet käytännössä täysin sukupuoleton. Viiden klooniveljesi lailla olet ”syntynyt” kloonialtaasta ja se on ainoa lisääntymiskeino, minkä tiedät. Saat mustat vaatteesi yllesi ja alat kävellä kohti WC-tiloja. Ohitat kymmeniä vuoteita matkallasi. Tässä makuusalissa niitä on satoja. Olet asunut siellä koko aikuisikäsi ja luultavasti asut vastakin. 90% kansalaisista on turvallisuusluokitukseltaan infrapunaisia kuten sinä itsekin ja ani harva saa ylennyksen. Vessasta jatkat ruokasaliin ja syöt runsaan aamupalan. Tänään tarjolla on planktonbrikettejä leväkastikkeella. Eilen oli samaa. Ja toissapäivänä. Aina, itse asiassa. Ruoan jälkeen menet töihin mustan massan mukana. Olet töissä ruokatehtaalla ja aina kun punainen valvoja tulee työpisteellesi, skarppaat silminnähden. Muuten saat tehdä töitä omaan verkkaiseen tahtiisi. Syöt lounaan muiden mukana ja palaat töihisi. Kun tehtaan pilli soi, valut muun massan mukana takaisin asuinyksikköösi. Syöt päivällisen. Tavallisesti ottaisit nyt jotain lievästi rauhoittavaa, juttelisit kavereidesi kanssa ja mahdollisesti livahtaisit salaseurasi kokoontumiseen, mutta tällä kerralla nielet kaksi relaavähän-pilleriä ja menet tunnustuskoppiin.

”Kerro huolesi, kansalainen.” Tietokoneen lempeä ja ystävällinen ääni kehottaa sinua kertomaan kaiken, mitä sydämelläsi on. Ihan kaiken. Tärkeiden tietojen salaaminen Tietokoneelta on maanpetos. Infrapunainen valo lasisilmässä sykkii hitaasti kun kerrot huolesi. Töistä tullessasi olit huomannut maassa keltaisen tarran liimapuoli ylöspäin ja olit ehtinyt kävellä täydet kymmenen askelta eteenpäin ennen kuin olit suunnannut lähimmän vartijan luokse ja raportoinut löydöstäsi. Lasisilmä himmenee kun Tietokone miettii rikoksesi vakavuutta. Keltaisella tarralla ei ollut mitään tekemistä infrapunaisella sektorilla ja siitä olisi pitänyt raportoida välittömästi viranomaisille. Vartija oli varmasti kirjoittanut oman raporttinsa ja turvakameroiden tallenteista voi laskea viivyttelysi keston. Tietokoneen miettiessä vaivut omiin ajatuksiisi – virhe joka ikinen kerta Tietokoneen kanssa asioidessa. Miksi se tarra oli lojunut maassa ja vielä liimapuoli ylöspäin? Äkkiä tajuat, että se voi olla vain leopardin tekosia. Joku Death Leopard –salaliiton madoista oli jättänyt tarran kulkutielle, jotta joku onneton olisi saanut sen kengänpohjaansa. Sitten kun vartija olisi pysäyttänyt uhrin ja antanut tälle neuropiiskasta, leopardi olisi ampunut vartijan piilosta ja mellakka olisi ollut valmis. Kauhuksesi ymmärrät olleesi luultavasti leopardin tähtäimissä vartijalle raportoidessasi. Henkesi voi olla vieläkin vaarassa, koska pilasit madon järjestämän ansan. Kauhusi vain yltyy, kun äkkiä heräät ajatuksistasi Tietokoneen rauhoittavaan ääneen: ”Miksi olet kiihdyksissäsi, kansalainen? Salaatko jotain?” Tietokone on monitoroinut kiihtyneen sykkeesi, hikoilusi ja pupilliesi pienenemisen. Asioiden salaaminen Tietokoneelta on maanpetos, mutta et kyllä voi kertoa epäilyksistäsi. Tietokone ei ikinä uskoisi, ettet ollut tietoinen ansasta. Sinut teloitettaisiin välittömästi. Pitää äkkiä keksiä jotain muuta kerrottavaa. ”En ole varma, mutta luulen, että eräs hyvä ystäväni on kommarimutanttipetturi.” ”Onko sinulla todisteita hänen petturuudestaan?” ”Ei vielä.” ”Esitä ne heti kun olet saanut ne. Tiedäthän, että petturin suojeleminen on maanpetos. Äsken raportoimasi rikkomus ei aiheuta toimenpiteitä. Hyvää päivänjatkoa.”

Muistat kävellä leveästi hymyillen pois tunnustuskopilta. Olethan kertonut kaikki huolesi Tietokoneelle ja Tietokone on ystäväsi. Olet onnellinen kansalainen. Vasta sivukäytävälle pujahdettuasi valut selkä seinää pitkin lattialle ja annat vapinoiden tulla. Se oli lähellä! Petturuus johtaa teloitukseen, samoin petturin suojeleminen ja petturiksi ilman todisteita syyttäminen. Jos Tietokone vain olisi viitsinyt paneutua asiaan, et olisi kävellyt kopista ulos elävänä. Sillä tosiaan taitaa olla muuta, tärkeämpää ajateltavaa. Kuri on höltynyt kautta Alfakompleksin. Tietokone ei enää etsi yhtä sinnikkäästi sisäisiä vihollisia. Se voi johtua vain ulkoisesta vihollisesta. Kohtaatkohan sinä sen? Jos onnistut tekaisemaan todisteet ystävääsi vastaan, sinut luultavasti ylennetään Pulmanpoistajaksi ja saat punaisen turvallisuusluokituksen. Uusia Pulmanpoistajia lähetetään usein poistamaan pahimpia pulmia. Heidän kuolleisuutensa hipoo joskus sataa prosenttia. Jos taas ilmoitat Tietokoneelle erehtyneesi ystäväsi petturuudesta, voit itse saada petturin leiman. Sellaisten kuolleisuus on sata prosenttia.

Elämä ihanneyhteiskunnassa jatkuu Tietokoneen lempeässä valvonnassa. Tietokone on ystäväsi. Luota Tietokoneeseen.
 
Wow, Pagba. Hiiskatin mielenkiintoinen! Todella hienolta vaikuttaa. :)

Tietokone on ystäväni! Luotan tietokoneeseen!
 
Loistavaa, Herugrim. Koska olet siis antanut de facto ja ipso facto suostumuksesi, käymme jonakin yönä lainaamassa aivojasi ja istutamme niihin pelin kannalta välttämättömiä kyberneettisiä lisäosia. Se voi kutittaa aluksi, ja olet tietysti täysin tulevan pelinjohdon käskyvallassa, mutta kollektiiviin kuuluminen ja niiden vienojen kuiskailujen kuunteleminen on loppujen lopuksi rauhoittavaa. Scart-kaapelin avulla voit myös liittää itsesi televisioon ja videolaitteisiin ja katsella omia ajatuksiasi ja nauhoittaa uniasi. Tervetuloa hämärän vihoviimeisille kyntämättömille korpimaille.
 
Usvajaisten paluun aluksi jokainen saa muuten lähettää pj:lle kolme roolitoivetta - juonittelu alkaa siis jo oman roolin valinnasta.
 
Tikin ja minun projekti on niin alkutekijöissään, ettei se millään toteudu ennen Usvajaisten kylä II – Miccoh´n pojan koston paluu -fopea.

Vai kolme roolitoivetta... seppä, seppä ja seppä.
 
Käydä kolmipäistä keskustelua itsensä kanssa? Mikä tilaisuus! Plagioisin Jack Vancea häpeämättömästi! Bah batasta!
 
Kiinnostaako irc-pohjaiset roolipelit? Jos saadaan tarpeeksi ihmisiä, mutta ei kuitenkaan liikaa, niin voisi olla ihan jännää tehdä ropekanava ja pelata vaihteeksi silläkin tavalla varmaankin ennalta sovittuina ajankohtina. Niin saisi aikaan myös varsin erilaisia roolipelejä kuin mikä on tällä foorumisysteemillä mahdollista.
 
Ylös