Kääpiöt valloittavat Tennispalatsin

Shetai sanoi:
...Kysy vanhemmiltasi, saisitko osallistua, me pidetään susta kyllä huoli. :)...

Ja sen aikaa, mitä minä olen kuvioissa ollut mukana, niin tuo on todella tarkoittanut huolen pitämistä. Ei näistä hommista tietenkään itse selviä mitään tekemättä, mutta aika varauksetta on aina autettu mm. yöpaikkojen ja kyytien järjestelyssä yms.
 
Mun marraskuu alkaa opintojen osalta näyttää ikävän täydeltä, mut ne onneks on myös superjoustavia - eli kyllä, tänä vuonna olis oikeasti ehkä mahdollista jonottaa viikko.
 
Minä myös aikoisin jonottaa ihan kunnolla jos vaan saadaan telttamajoitusta aikaan! Totesin viime vuonna, että makuupussini ei ole tarpeeksi lämmin täysin ulkona nukkuessa. Shetain tarjousta yksinkertaisista vaatekappaleista saattaisin toivoa hyödyntäväni, mutta ehkä ensin kannattaa tehdä kirpparikierrosta ja katsoa, jos sieltä sattuisikin löytymään sopivat housut tai muuta.
 
Voin tuoda paikalle n. 2x2m teltan, aikomuksena siis myös pidemmän kaavan jonotus.
 
Atheon sanoi:
Shetai sanoi:
...Kysy vanhemmiltasi, saisitko osallistua, me pidetään susta kyllä huoli. :)...

Ja sen aikaa, mitä minä olen kuvioissa ollut mukana, niin tuo on todella tarkoittanut huolen pitämistä. Ei näistä hommista tietenkään itse selviä mitään tekemättä, mutta aika varauksetta on aina autettu mm. yöpaikkojen ja kyytien järjestelyssä yms.

Sitä en epäile, etteikö ihan jokaisesta kääpiöstä, hobitista, haltiasta, lohikäärmestä ja muista Olennoista pidettäisi huolta.:)
Varmistan vielä kalenterista ja vanhemmilta, miten kouluajat menevät, ynnä kysyn vielä vanhemmilta onko minulla lupa osallistua.

Ja koskapa kerta kaikkiaan tunnen parhaiten samaistuvani Oriin, niin enköhän sitten leffa-Orina ilmesty paikalle, jos ilmestyn.
Oriksi on onneksi kiitettävän helppo sonnustautua, uskon jonkinlaisen kääpiönpuvun osaavani värkätä.

Ja ei, en malta pysyä nahoissani, viimeinen taist.. *köh*
elokuva odottaa.
 
Jippiaajee!!! Tanssin täällä onnellisena ympäri taloa, niin innoissani olen nyt tästä projekstista! En malta minäkään pysyä nahoissani!
Kaikenlaiset vinkit/apu ovat kyllä Bilbo-puvunkin kanssa tervetulleita, kun en itse aivan tuolla käsityötaidon ylimmällä tasolla keiku.

Jonottaminen on esimerkiksi minulle täysin mahdotonta. Syyt: koulu, vanhemmat, ikäni, vanhemmat, asun Tampereen suunnalla ja vanhemmat. Elikkäs siis, mitenkäs ne lippujärjestelyt aiotaan sumplia?
 
Jees, pääsin Bomburiksi, kiitos! :)
Itsekään en pääse jonottamaan: perhe, terveydentila ja asuinpaikka ovat esteenä. Eli minäkin olen niitä maanvaivoja, jotka kyselevät lippujärjestelyjen perään. Mutta ensi-iltaan kääpiönä saavun innolla, jos käytännön järjestelyt saadaan toimimaan!
 
Käytännössä varmaan fiksuinta on esim. ostaa Finnkinolta nyt sarjalippuja porukalla (8kpl/78€ eli á 9,75 euroa), jolloin ei tarvitse edes maksaa sitä 12-14(?) euron 3D HFR HiFi Mega Upee Super Hyper -hintaa. Sarjaliput on voimassa 8kk.

Joku joka varmuudella tietää olevansa jonossa aikaisin, kerää nivaskan nimiä, ostaa liput ja karhuaa lippujen hinnan varaajilta takaisin. Ja tadaa!
Jonotuksen aikaan tällä kyseisellä jonottajalla on jo valmiiksi maksetut ja säädetyt liput sekä lista ihmisistä, joille ne ovat menossa.
 
^Jasdrilin idea on harkitsemisen arvoinen, minäkään en pääse jonottamaan, vaikka ensi-iltaan vinkuisinkin mukan, jos perheellä ei ole sitä vastaan mitään, syynä koulu ja ajanpuute.
 
Shetai sanoi:
Jokainen on ensisijaisesti vastuussa omasta puvustaan

Haltiamieli sanoi:
*vali vali vali*

Shetai sanoi:
Halti, mä teen sulle kääpiö puvun! :p Name your dwarf!
Oho, olitpa help-- eikun siis... Minun täytynee hetki harkita tätä osallistumista (ja katsoa, onko lopulta tunkua vai puutetta osallistujista). Toisten avun häikäilemätön hyödyntäminen ei toki sinänsä ole mitenkään alapuolellani, mutta olisihan se näennäisen kohteliasta kuitenkin kyetä omaltakin osaltaan osallistumaan käytännön vaivannäköön yms.
 
Töiden takia en voi jonottaa, mutta koska työpaikkani on naurettavan lähellä Tennaria, voin joka päivä piipahtaa häiriköimässä tuttuja jonottajia.

Ne teistä jotka olitte aikoinaan Tampere-talossa FotR-sinfoniassa, saatatte muistaa silloisen velhon asuni. Se on tallella, mutta haluaisin kaavusta oikeasti harmaan. Mietin myös viitan väriä.

Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Olisin myös kiinnostunut uudesta kaavusta ja ehkä viitastakin jotka olisivat harmaata villakangasta, mutta omat kädentaidot ei riitä.
 
Villakankaita kannattanee ostaa Turun Patja- ja kangastalosta, josta niitä saa hyvällä hintalaatusuhteella. Muistaakseni sieltä saa pellavaakin. Kevään uudistuksen jälkeen ei enää tarvitse ottaa omaa taskulamppua mukaan kun menee tutkimaan varastoja.

Oma pukuni ei ole edennyt yhtään. Jotain kääpiötä mietin tällä hetkellä. Miulla on kankaat häntähuppuun josta olisi tarkoitus tulla kaksivärinen eli voisin kääntää sen ympäri ja vaihtaa väriä. Sen lisäksi miulla on ne tekemäni nahkasaappaat, mutta mitä housuiksi (luulen ettei farkut tai reisitaskuhousut ihan käy), paidaksi ja päällysvaatteiksi? Vyö ja siihen roikkumaan meneviä kapistuksia löytyy.

Ehkä Savonlinnan keskiaikamarkkinoiden jälkeen olisi aikaa ruveta ompelemaan häntähuppua kasaan, ilmatkin viilenevät ja olisi kiva saada se valmiiksi ennen Kemiönsaaren markkinoita.
 
Bombur-pukuni alkaisi muuten olla jo hallussa, mutta partaa (etenkin sitä "pullapitkoa" ) pähkäilen. Löytyisikö joltakulta apua/vinkkejä?
 
Miun oli alunperin tarkoitus selailla Hobittia läpi kerätäkseni ylös tietoja mitä kustakin kääpiöstä kerrotaan, mutta sitten jäinkin lukemaan koko kirjan...

Dwalin: sininen parta kultaisen vyön alla, kirkkaat silmät tummanvihreän huppulakin alla, hupullinen viitta, kääpiönkokoinen viola, ylimääräin tummanvihreä viitta ja tummanvihreä haalistunut huppulakki jotka Bilbolle

Balin: hyvin vanha, valkoinen parta, kirkkaanpunainen huppulakki, punainen viitta, kääpiönkokoinen viola

Kili: sininen huppulakki, hopeinen vyö, kellertävä parta, olalla työkalupussi ja lapio, viulu

Fili: sininen huppulakki, hopeinen vyö, kellertävä parta, olalla työkalupussi ja lapio, viulu, terävä nenä, leikkasi ison osan partaa pois koska se oli hämähäkin seittilimassa

Dori: sinipunainen huppulakki, kulta tai hopeavyö, huilu, viitta (jossa suden hampaanjäljet)

Nori: sinipunainen huppulakki, kulta tai hopeavyö, huilu

Ori: harmaa huppulakki, kulta tai hopeavyö, huilu

Oin: ruskea huppulakki, kulta tai hopeavyö, taitava tulen tekijä, tulukset

Gloin: valkoinen huppulakki, kulta tai hopeavyö, taitava tulen tekijä, tulukset

Bifur: keltainen huppulakki, klarinetti

Bofur: keltainen huppulakki, klarinetti

Bombur: vaaleanvihreä huppulakki, valtavan paksu ja painava, rumpu

Thorin: taivaansininen huppulakki jossa pitkä hopeatupsu, piippu, vihreään kankaaseen kääritty siro kultainen harppu, kultaketju kaulassa, Orkrist (Vainovasara), avain kaulassa

Matkasauvat, Oinin ja Gloinin tulukset, vaihtovaatteet, soittimet yms varusteet ja ponit häviävät hiisiluolissa, köysiä sensijaan ilmaantuu mukaan aina välillä.

Alussa kerrotaan että lakit ovat irrotettavia juhlahuppuja parasta laatua. Voisi olettaa että joko huput Thorinia lukuunottamatta ovat hännättömiä tai sitten vain Thorinin hupun hännässä oli tupsu. Lisäksi on epäselvää oliko kaikilla huppujen lisäksi viitat, ne mainitaan vain Dwalinilla ja Dorilla. Ajattelin tehdä oman huppuni tällä kaavalla.
 
Projektini tilanne tällä hetkellä: miulla on peruukki, parta, saappaat ja vyö pusseineen sekä kaavat ja kaavoilla ommeltu testikappale hupusta. Jossain vaiheessa kun kerkeäisin sinne kangaskauppaan niin sitten voisin tehdä enempikin juttui valmiiksi...
 
Ilmoittautuisin jonkin sortin naispuolisena Bilbona paikalle, tyylillä housut vaihdetaan hameeksi muu pysyy suht samana. Haittaako jos paikalla on kaksi Bilboa? Voin olla haltiakin, mutta siihen asuun joutuisi väsäämään enemmän, enkä ole aivan varma onnistuuko se.
 
(P.s. voisko joku vaihtaa mut Filiksi tuolla listassa, Kiliä en ole missään välissä suunnitellut :D)
 
Ongelmani on siinä, etten omista minkäänlaista asua, enkä käsityötaitoja (enkä edes ehtisi tehdä enää mitään), mutta haluaisin jotenkin juhlistaa viimeistä osaa........onko kellään mitään ideaa :0 En haluaisi kuitenkaan, että minua katsotaan kieroon asuttomuuteni takia
 
Olisi mukava päästä mukaan pukeutuvaan porukkaan, mutta kun on työ ja väärä paikkakunta. Täytyy vain elää sen tosiasian kanssa. Takavuosina oli niitä beigenvärisiä pitkiä mokkanahkaisia talvitakkeja. Itse totesin, että kääntämällä sen nurinpäin, sieltä tulee esiin karvavuori. Tällaista vanhaa takkia voi jalostaa, kun ostaa/hommaa jostain turkissuikaleita sopiviin paikkoihin. Samoin omia pitkävartisia talvikenkiä voi höystää turkissuikaleilla. Tällaisesta voi rakentaa kääpiöasua.

Menin tilaamaan itselleni elokuvaversion Bofurin hatun ;) ja kevyt teatterikirveskin löytyisi. Voi olla että tyydyn menemään leffaan rekvisiittana vain tuo hattu. Olisi kivampi olla isossa porukassa.
 
Ylös