Kävellen Mordoriin -haaste!

Sidhiel

Rajatapaus
Vastuuhenkilö
Suomen Tolkien-seura
Taaperran laskennallisesti neljättä päivää Rivendellin jälkeen. Saapa nähdä ehdinkö kaivoksille uudeksivuodeksi.

Husky

Ilmaanhaukkuja
Terveisiä täältä Lothlorienin ja Emyn Muilin välimaastosta. Kilsoja on takana 1765 ja Sormuksen tuhoamiseen matkaa 1106 km. Seuraava etappi on Emyn Muil 120 kilsan päässä.

Jos aion saada Sormuksen tuhottua ennen kesää, on matkaa taitettava jouluaatosta toukokuun loppuun asti joka päivä keskimäärin 7 km. Mulla 10000 askelta on melko lähellä tuota km-määrää (ja kymppitonni rikkoutuu melkein joka päivä), joten tavoite on mahdollinen, muttei helppo. Katsotaan miten ämmän käy!

Sidhiel

Rajatapaus
Vastuuhenkilö
Suomen Tolkien-seura
Taaperran edelleen tuota 6 days after Rivendell - etappia kohti. Etenee hitaanlaisesti. Tosin nyt saattaa vauhti parantua kun olen hiihto"lomalla".

eowynofmay

Kontulainen
Olen ihmetellyt jonkin aikaa, miten perheen toinen kävelijä saa jatkuvasti lisää etumatkaa, vaikka kävelen miten. Otamme kumpikin pvän km matkan Polarista. Tänään olen aamupäivän touhunnut kotona eestaas, kun lapsoseni on lähinnä hengaillut omassa huoneessaan. Iltapäivällä kävimme yhdessä kävelemässä = täsmälleen sama matka. Lopputulema: Lapsella on 2 km enemmän Polarissa! Epäreilua!!! Minne voin valittaa? Teille ainakin. Polarille? Hesarin yleisönosastolle?

Laichalaf

ben enyd
täsmälleen sama matka. Lopputulema: Lapsella on 2 km enemmän Polarissa
Tästä tuli mieleen juttu lapsuudesta kun totesimme että fillarin mittariin saa vauhtia ja matkaa melkoisella tempolla kun heilutti anturia sopivasti vanteen magneetin kohdalla.

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Kummi
Jos lapsi on koneella ja mittari ottaa kun liikuttaa kättä näppäimistöllä?
Tai sitten sinä otat paljon pidempiä askelia ja lapsi kipittää?

Lumppe

Kontulainen
Kauan kesti se uudenvuodenlupaus, kun ei sitä edes muistanut. No mutta tässä joku päivä alan vielä liikkua, ihan varmasti alan :D

Sidhiel

Rajatapaus
Vastuuhenkilö
Suomen Tolkien-seura
Hehee minä etenen! 9 päivää Rivendellistä on "enää" 66 kilsan päässä. Viime vuonna kävelin lähes 900 km kännykän askelmittarin mukaan, jännä miten niitä kilometrejä kertyy kun ottaa tavaksi muutaman kilometrin (eli korttelin ympäri vähän alle 1km - 10km välillä vaihtelevan) iltapäivälenkin, yleensä kävellen mutta välillä hiihtäen (pisimmät matkat) ja joskus uskaltaudun jopa pyöräilemään vähän.