"Kuka tai mikä haluaisit olla, jos ?"

Haltioiden elämä kiehtoo minua, se että he ovat eläneet pitkään läpi aikojen (Esim. Galadriel tai Elrond). Jos saisin olla keski-maan hahmo, olisin ehdottomasti joko Galadriel tai Círdan. Haltiapaikoista eläisin Lothlorienissa tai Rivendellissä. Ei Mithlondkaan olisi paha.

Toisaalta olisi ihanaa olla esiaikojen haltia Gondolinissa, Dortiathissa tai Nargothronissa. Olisi hauskaa olla myös joku valarista tai maiarista.
 
Nyaha. Olen kirjoitellut fickiäkin sellasesta haltianeidosta, joka on oikeastaan minä Keski-Maassa. Kaunis ja tummatukkainen, tietenkin. xD Sitten rohkea, todelal todella omapäinen ja tekee mitä huvittaa. Tosin tämä tyttö samoilisi ympäri Keski-Maata pysymättä oikeastaan koskaan paikallaan. Rohkeutta ja siinä mielessä "miehisyyttä" tytöstä löytyisi ettei tämä piiloutuisi johonkin pusikkoon sodan alkaessa vaan olisi itse eturintamassa tappelemassa.
 
Ois kiva olla haltia.
Mut sit (vaik oon nainen/tyttö) tykkäisin käydä taisteluissa ja omistaisin valkosen/mustan ison, nopean ratsun ja aseena olis hieno haltiamiekka, samantyylinen kun Arwenilla leffassa.
Ja Rivendellissä haluaisin asua.
 
Jaahas Frankie ja Elbereth, olette taineet juuri kuvailla tyypillisen OC:n. :)

(Minä haluan edelleen olla maia. Ei ole ihmisten eikä haltioiden murheita eikä huonoja puolia, ja saisi puolueettomasti tykätä kaikista ja pääsisi kaikkealle.)
 
Haluaisin olla joko joku merkittävä, mutta suhteellisen tuntematon. Hobitti, ihminen tai haltia, oikeastaan sillä ei ole niin väliä.
 
M(örr)kö

Nykyisellään muistutan lähinnä jotakin örkkiä tai peikkoa, joten vastapainoksi voisin kokeilla sitä vähän nätimpää roolia eli haltia vissiinkin olisin. Suksisin maita ja mantuja ristiin rastiin ilman mitään vakituista kämppää missä asustelisin. Mussuttaisin herkkuja niin älyttömiä määriä enkä lihoais lainkaan (kukaan koskaan kuullut lihavasta haltiasta)!
 
Re: M(örr)kö

Sika sanoi:
(kukaan koskaan kuullut lihavasta haltiasta)!

Itse asiassa on. Kadonneiden tarujen kirjassa mainitaan Gondolinin Harpun huoneen päämies Salgant (he was heavy and squat), jota lihavuutensa vuoksi ei huvittanut kävellä taisteluun, vaan hän liikkui mieluummin ratsain. Tällainen läskihaltia oli luonnollisestikin pelkuri ja liitossa petturi Maeglinin kanssa. No, ehkä Gondolinissa olikin ollut melko vaikeaa saada liikuntaa.
(HoME, II, 173-174)
 
Ja taas lihavia sorsitaan. :ouch:

Mikäpä estäisi haltiaa saamasta kiloja? Eikai heillä ole mitään superaineenvaihduntaa, joka automaattisesti tasaisi kehon rasvamäärän ihanteelliseksi? Jos tarpeeksi pistää leivosta naamariin niin kai haltiankin norjat muodot alkavat saada hiukka kurveja.
 
Valië Nienna sanoi:
Mikäpä estäisi haltiaa saamasta kiloja? Eikai heillä ole mitään superaineenvaihduntaa, joka automaattisesti tasaisi kehon rasvamäärän ihanteelliseksi? Jos tarpeeksi pistää leivosta naamariin niin kai haltiankin norjat muodot alkavat saada hiukka kurveja.

No onhan haltioilla muitakin "erityiskykyjä" että jos niillä olis ollut vaikka semmonenkin ettei liho tai jotai.
Yllätyin kyllä itsekin kun kuulin et on lihaviakin haltioita vaikka en nyt ole asiaa useammin ajatellutkaan.
 
Offiksi menee, mutta..

Valië Nienna sanoi:
Ja taas lihavia sorsitaan. :ouch:

Mikäpä estäisi haltiaa saamasta kiloja? Eikai heillä ole mitään superaineenvaihduntaa, joka automaattisesti tasaisi kehon rasvamäärän ihanteelliseksi? Jos tarpeeksi pistää leivosta naamariin niin kai haltiankin norjat muodot alkavat saada hiukka kurveja.

Täysin samaa mieltä, en minä usko, että mikään estää haltiaa lihomasta, ja muutenkin minusta on jotenkin klisee, että kaikki haluavat olla niitä sorjia haltioita, jotka voivat tehdä mitä vain.

Itse haluaisin olla hobitti, kuten joku Tukintolvana, niin voisi vaelella vaikka Briihin, ja ehkä pidemmällekin.
En nimittäin osaa kuvitella itseäni haltiana, enkä välttämättä haluaisi haltia ollakaan, kun olen niin paljon hobittimaisempi :p
 
En itsekkään ajattele, että mikään varsinaisesti ESTÄISI haltioita lihomasta....mutta ajatus on kieltämättä vähän kummallinen.

Itse haluaisin olla hobitti. En tiedä itsekkään tarkkaan miksi, mutta jokin heidän elämäntyylissään on vetoavaa.
Kenties se ettei tarvitse pitää kenkiä :grin:.
 
Tämä on aivan mahtava aihe!!!:)
Itse haluaisin olla joko haltia tai hobitti. Hobitti voisin olla koska he eivät ilmeisesti ympärillä olevasta maailmasta liikoja perusta. He ovat iloisia, hyväntuulisia ja oman käsitykseni mukaan melko yksinkertaisia olentoja.
Haltia voisin olla, koska luonnonläheisenä ihmisenä minusta olisi mahtavaa asua jossain metsässä...
Tietty minulle valan:kin rooli kelpaisi mainiosti..
Noh, kyllä minulle riittäisi jos edes saisin asua Keski-Maan kauneuden keskellä.
 
Haluaisin olla hobitti tai haltia.
Ennemmin olisin varmaankin hobitti koska tykkään erityisen paljon syömisestä, en pidä yllättävistä asioista, olen hyväntuulinen ja yksinkertainen.
Pidän luonnossa liikkumisesta, varsinkin metsässä liikkuminen on erityisen rauhoittavaa. :)
 
Hobitti olisi kyllä mahtava olla, syömistä, laiskottelua, piippukessua, kyllä elämä Konnussa maistuisi :D

Mutta silti jostain syystä ihmiset ovat minua kiehtoneet aina eniten Keski-Maan roduista. Turin Turambar on yksi lempihahmojani, mutta en haluaisi olla hän samasta syystä kuin tämän keskustelunkin aloittanut :)
Mutta koska ihmisillä on taipumusta nousta hyvää vastaan ja muita ihmisiä. Haluaisin olla ihminen jossain siinä välikädessä, soturi joka yrittää yhdistää kansoja. Nuorella iällä monta sotaa jo takana, mutta vain yksi ihmisten joukossa, sankari vain omalle perheelle, vaimo ja lapset odottamassa kotona. Ja kun palaisin taistelusta tai matkaltani he juoksivat vastaan, ja kertoisin heille kaiken seikkailuistani, ja olisin heidän oma sankari.
En ole sotahullu, mutta taistelisin pahaa vastaan jos sitä vaadittaisiin.

"No, ehkä Gondolinissa olikin ollut melko vaikeaa saada liikuntaa."
Hyvä kommentti Telimektar :D
 
Haluaisin olla, niinkuin näköjään moni muukin, haltia. Varmaan sen takia, että ne ovat täydellisiä, älykkäitä, voimakkaita, kuolemattomia, salaperäisiä ja täynnä taikuutta. Liikkuisin ääneti, pukeutuisin siniharmaaseen kaapuun ja kulkisin avojaloin metsässä ja laulelisin. Se olisi unelma. Tai sitten istuisin mukavassa, koristeellisessa tai vaatimattomassa huoneessa lukemassa kirjoja ja kirjoittelemassa runoja. Sekin olisi unelma. Ihailen haltioita suunnattomasti, olen aina ihaillut ja joskus pienempänä jopa yritin taivutella korvia niin, että ne olisivat suipot.

Oikein mieluusti olisin vielä jokin johtaja. Ratsuni olisi vapaa valkoinen hevonen, joka tuntee haltiakielen hyvin ja joka on nopeampi kuin mikään muu ratsu. Kulkisin sillä metsissä (lauleskellen toki).

Mutta ei se ei-johtaja-haltiakaan paha asia olisi (kunhan vain salaperäinen, ei liian ihmismäinen). Kirjoittelisin vain yksinään runoja ja lauluja, rakentaisin laivan ja purjehtisin Harmaista Satamista Kuolemattomaan maahan.

Toinen vaihtoehto olisi sitten hobitti, koska Kontu on todella mukava paikka, kaikki tuntevat toisensa ja ovat ystävällisiä toisilleen. Istuisin jossakin pubissa ja joisin olutta kolpakoista (ei ole päällimmmäisenä mielessä) ja laulelisin ja kirjoittelisin runoja. Asuisin mukavassa pyöreäovisessa talossa, ja söisin monta ateriaa päivässä. Hoitelisin puutarhaani ja saattaisin joskus käydä haltioiden luona.

Jompikumpi noista kahdesta. Seuraavaksi olisin kääpiö ja viimeisenä ihminen. Ihmiset ovat tylsiä.
 
Laitoin tuolla aikaisemmin, että haluaisin olla haltia. Tulinkin toisiin aatoksiin (yllätys sinänsä).
Kyllä se ihminen on sittenkin parempi vaihtoehto, loppujen lopuksi.
 
Minä haluaisin ehdottomasti olla haltia... Mikä ei sinäänsä ole yllätys jos minuta tuntee:DD (päivät pitkät Jousiammuntaa,netissä kattelemassa kaikkee haltioihin liittyvää ja muuta sellasta :DD
 
Kovin mielellään sitä olisi hobitti Konnussa piippukessua poltellen ja olutta juoden, vailla huolia ja murheita, ja unohtamattakaan sitä, että saa syödä useampia kertoja päivässä! Lisäksi ne hobittien kodit ovat kovin sieviä ja olisi ihanaa kulkea paljainvarpain, ilman kenkiä!
 
Mä en ole oikeastaan päätynyt mihinkään pohdinnoissani aiheesta. Haltioista tykkään kovasti, mutta mä en ehkä tykkäisi olla samaan aikaan niin iloinen ja surullinen, nähdä samalla tavalla ihmisten kuolemaa ja maailman pahuutta yhtä pitkän aikaa kuin haltiat. Hobittina taas olisi ehdotonta plussaa syöminen ja tietynlainen huolettomuus, mutta jotenkin taas olen liian huolissani maailman tilasta yleiseen hobittimielenlaatuun sopiakseni. Kääpiöpuolia olen huomannut itsessäni tässä häiden lähestyessä - kulta ja timantit on nättejä.. Mutta kivinen maailma muuten taitaisi ahistaa. Ehkä olisin mieluiten kuitenkin ihminen Rohanissa, Gondorissa tai ehkä Pohjoisvaltakunnan suuruuden aikana. Olisin kovin jalo ja sivistynyt :)D), voisi seurustella haltioiden kanssa ja ihailla heitä, mutta olisi myös mahdollisuus päästä maallisen vaelluksen jälkeen Erun huomaan.
 
Olisin ihminen, varmaan joku Rohanin ratsastajista tai Gondorin sotureista. Rauhallinen hobittielämä olisi varmasti oikein mukava, mutta jos pitää valita, tuntuu että sellainen olisi väärä vaihtoehto levottomalle minulle. Tämä pätee myös haltioihin. Sitä paitsi he eivät tunnu osanneen käsitellä kuolemattomuuttaan. Voisin lainata Viktor Krugeria: "It is better to burn out than to fade away."
 
Ylös