Kumman sukan laitat ensin jalkaan?

Vinyarogwen sanoi:
Ei, koska niillä on selät melkein vastakkain ja ne voi jutella vaikka yöllä lisää, jos päivä on menny vahdissa. :)
No hyvä,eihän ne sitten yksinäisiä oo. :wink: Mutta millonkas ne sitten nukkuu jos yöt menee jutellessa?

Minäkin rakastan erilaisia sukkia :grin: uusimmat hankintani ovat sammakkosukat,lohikäärmesukat ja pöllösukat joilla on timanttisilmät 8) Olen saanut muutaman kerran kuulla mielenkiintoisista sukista mennessäni esim.kenkäkauppaan...Tällaisiin sukkiin kun on tottunut niin ei tule ajatelleeksi että ulkopuolisen silmin ne ovat aika outoja. :D
 
May^ sanoi:
Vinyarogwen sanoi:
Ei, koska niillä on selät melkein vastakkain ja ne voi jutella vaikka yöllä lisää, jos päivä on menny vahdissa. :)
No hyvä,eihän ne sitten yksinäisiä oo. :wink: Mutta millonkas ne sitten nukkuu jos yöt menee jutellessa?
Ny menee jo off-topikiks. :grin:
Ne juttelee tietty kaapissa päivisin ja nukkuvat öisin, kun eivät ole käytössä. Eihän niille tulis ku korkeintaan yks yö valvomista ikinä. Tai pesussa, mut en tiiä ottaako ne selvää silloin toistensa puheista.

May^ sanoi:
Minäkin rakastan erilaisia sukkia :grin: uusimmat hankintani ovat sammakkosukat,lohikäärmesukat ja pöllösukat joilla on timanttisilmät 8) -- Tällaisiin sukkiin kun on tottunut niin ei tule ajatelleeksi että ulkopuolisen silmin ne ovat aika outoja. :D
Allekirjoitan. Miullakin on noita timanttisukkia paljon. Ehkä hauskimmat sellaiset hienostokissat, joilla on timanttikaulapanta ja kissan alla lukee "purrrfect". Ulkopuolisilta saa toisinaan kommenttia sukista.
 
Pakko vielä asiasta pahasti poiketen jatkaa :D

Joo tosiaan menee överiksi :grin: Niin joo,kaapissa ne voi jutella ja niillä on muutakin seuraa muista sukista.Tosin sitten ne ei voi kertoa salaisuuksiaan toisilleen kun muut salakuuntelee. :( Pesukoneessa ne ei varmaankaan voi jutella kun kaikki keskittymiskyky menee hengissä pysymiseen.Mutta sitten kuivumassa ne voi jutella samalla kuin rentoutuu.
 
May^ sanoi:
Pakko vielä asiasta pahasti poiketen jatkaa :D

Joo tosiaan menee överiksi :grin: Niin joo,kaapissa ne voi jutella ja niillä on muutakin seuraa muista sukista.Tosin sitten ne ei voi kertoa salaisuuksiaan toisilleen kun muut salakuuntelee. :( Pesukoneessa ne ei varmaankaan voi jutella kun kaikki keskittymiskyky menee hengissä pysymiseen.Mutta sitten kuivumassa ne voi jutella samalla kuin rentoutuu.

Vanhempana ja fiksumpana (yeah right, köh köh)kieltäydyn enää jatkamasta näin off-topikkia. Takaisin (niin tosi fiksuun alun perinkin)aiheeseen!

(Liskot ovat ainoat "eläväiset" sukkani, muut ovat sukkia.)
 
Laitan aina oikean sukan ensiksi jalkaan, koska se menee aina ykkösellä sopivasti. Vasen sukka onkin aina epämukavasti kiertyneenä väärässä kohtaa. Paitsi jos tulee kaksi oikean jalan sukkaa (sukat aina ihan sekaisin), niin sittenhän ne sopivat täydellisesti ;)
 
Telimektar sanoi:
Ei, ei, en tarkoittanut paikan paikkaa sukassa, vaan sukkien spatiotemporaalista sijaintia asunnossa. Sukupuolijärjestelmäasioihin tämä liittyy sen vuoksi, että jostain syystä juuri naiset yleensä tietävät, missä paikassa minkäkinlaisten sukkien pitää sijaita.

Oi kyllä. Minä tiedän missä eri sukkien pitää sijaita. Jostakin syystä ne eivät vain koskaan ole siellä. Kumma juttu. Monet kerrat olen kierrellyt vaatekaapin tiettyä hyllyä tai koria mumisten itsekseni sukilleni (jotka siis eivät ole läsnä).

Minä en tiedä kumpaan jalkaan vedän sukan ekana. Siihen todennäköisesti, kumpi sattuu olemaan senhetkisen tasapainon kannalta optimaalisempi koipi (=se jalka, jolla painoni ei sillä hetkellä ole). Tämä johtuu yleensä siitä että lähden kiiressä, jolloin laitan sukat jalkaani esimerkiksi kesken matkan keittiöön. Minulla on nippu sukkia kädessä, seisahdun ja heitän toisen jalan ilmaan ja vedän sukan kyseiseen jalkaan. Jos tasapaino ei ole tässä vaiheessa hyvä, löydän itseni huomattavan paljon lähempää lattiaa. En kykene muistamaan milloin viimeksi olisin keskittynyt sukkien jalkaan laittamiseen.
 
Aina ensin vasen sukka! Laitan aina myös ensin vasemman kengän jalkaan ja vasemman käden hihaan. Olen oikeakätinen (kiinnostavaa ja odottamatonta). Jalkaisuudella ei ole väliä, koska laitan sukat jalkaan istuen sängyn reunalla. Pyrin myös laittamaan sukat oikeisiin jalkoihinsa, sillä jos pottuvarvas joutuu pikkuvarpaan paikalle, se hiertää inhottavasti ensimmäiset puolituntia.

Jotain luonteenlaadustani varmaan kertoo myös se, että vaikka olenkin neuroottinen esim. hiirimaton sijainnin ja kirjojeni paikan kanssa, niin oikeastaan kaikki vaatteeni ovat iloisessa kasassa lattialla, puhtaat ja likaiset sekaisin. Koirakin käy siinä joskus piehtaroimassa. Siitä aina aamulla etsin päälle jotain, mikä ei ole aivan sietämätömän likaista, sukat mukaan lukien. Saatan helposti ottaa uudelleen käyttöön käytetyt sukat, jotka kahta viikkoa aikaisemmin hylkäsin liian likaisina :p Ne ikään kuin alkavat sittenkin vaikuttaa puhtaalta vertailussa niihin muihin pareihin, jotka olivat käytössä sen väliajan.
 
Kesällä ei pidetä sukkia.

Mitä nyt joskus sandaaleissa, jos on poikkeuksellisen kylmä sää.
 
Kaveri pitää kesällä sandaaleissa villasukkia. Oltiin molemmat nyt kesällä leiriohjaajina ja lapsilta kuului kommenttia kyllä asiasta. Mutta oikeesti kätevää kuulemma, tuulee läpi eli ei hiosta.
 
sukka ensin vasempaan jalkaan...toisinaan laitan epähuomiossa sen ensin oikeaan jalkaan, jolloin säikähdän että jos siitä seuraa huonoa onnea..omituista. Rullaan yleensä sukan ja sitten vasta laitan sen jalkaan.Jotkut kun kuulemma vain vetäisevät sen koipeensa ilman rullausta... Säilytän sukkiani korissa ja tietysti ne sukat jotka haluaisin jalkaani ovat alimmaisia. Katson yleensä tarkkaan että sukkien väri sopii muuhun vaatetukseen.
Kesällä en käytä sukkia ja talvella onkin suuria vaikeuksia muistaa laittaa ne jalkaan.
 
Nilkkasukkien (niistä kai oli nyt kyse) rullaaminen kuulosta todella oudolta puuhalta. (Anteeksi, tarkoitukseni ei ole mitenkään arvostella, ainoastaan ilmaista luovuuteni rajoittuneisuuden aiheuttama hämmennys toisaalla harjoitetusta innovatiivisesta sukanpukemisesta.) Itse käytän rullaustekniikkaa korkeintaan sukkahousuissa, joskin niiden käyttö on jäänyt vähemmälle, äärimmäisen epämukava vaatekappale kun ovat. Polvisukkien rullausta olen kyllä todistanut, mutta olen aina laskenut sen kuuluvan samaan kategoriaan sen kanssa, että pusero riisutaan helmasta ylospäin vetämällä (kuulemma helppoa, mitä en ole koskaan käsittänyt, vaatekappalehan jää silloin todella outoon asentoon).
 
sukista

Totta :D ...panipa miettimään.Kyllä,juuh,laitan aina sukat,polvisukat,pide :wtf: emmät sukat,nilkkasukat ,villasukat,varvas-sukat,nilkkurit oikeaan ensin,sukkahousut aloitan myöskin oikealla jalalla :p .Rikkinäisistä sukista,joista yksikään varpahaiseni törrööttää ulkona en pidä sitten ,en laisinkaan.
 
Angervoinen sanoi:
olen aina laskenut sen kuuluvan samaan kategoriaan sen kanssa, että pusero riisutaan helmasta ylospäin vetämällä (kuulemma helppoa, mitä en ole koskaan käsittänyt, vaatekappalehan jää silloin todella outoon asentoon).

Kuinka yleinen tapa tämä "puserojen" (siis paitamaisten vaatteiden, joissa pää vedetään kaula-aukon läpi) riisuminen helmasta tarttuen nurin vetämällä, oikein on naisten keskuudessa?
Vaimoni perusteli tätä tapaa sillä, että t-paita tms. venyy ja menettää nopeammin muotoaan, jos se riisutaan tarttumalla hartioista tai kaula-aukon reunoista ja vetämällä niistä, niinkuin minä ja kaikki tuntemani miehet tekevät. (Kieltämättä minulla vaatteet menevät nopeammin huonoon kuntoon kuin vaimollani.)
 
En ymmärrä, miksi riisutte puseronne noin vaikeasti. Alkaa naurattamaan kun kokeilee noita tyylejä, että vetää helmasta jne. Tuntuu oudolta. Ensin otetaan kädet pois hihoista ja vasta sitten vedetään pää pois kaula-aukosta, niin ei jää ne kädet sillei ärsyttävästi sinne hihoihin. Puetteko sitten taas niin, että ensin laitatte kädet ja sitten vasta työnnätte pään kaula-aukkoon? :D
 
Kokeile ottaa kädet ensin pois hihoista, jos paita ei veny kunnolla. En ymmärrä miten paidan voi ottaa pois päältä muuten kuin vetämällä helmasta. Kaikki muut tekniikat kuulostaa lähinnä siltä, että yritetään tuhota se paita. o.o
 
Kapeissa ja pitkissä mekoissa, joissa ei ole selässä vetoketjua helmasta nosto on helpoin poistotapa. T-paidoissa sun muissa, varsinkin lyhythihaisissa sujautan kädet sisäkautta ulos ja sitten nostan koko paidan pään yli. Muuten saa vain turhaan käännellä nurinkurin kääntyneitä paitoja aamulla.
 
Mielikuvassani laitan oikean jalan sukan ensin jalkaan. Peilissä se vaikuttaa vasemmalta, mutta se on vain mielen tuottama harha. Ei ole erikseen oikean jalan sukkia ja vasemman jalan sukkia -vai onko? Kun en ole vielä huomannut, voidaan ajatella että joko ei ole(tai normisukat ei ole) tai sitten minulla on käynyt käsittämättömän hyvä mäihä ja olen sattunut laittamaan ne sukan oikein jalkaan.(tai sitten tähän ohjaa erehtymätön intuitio)

Sukat ovat halpoja ja ne hajoavat. Mielellään samanlaisia, että ei tartte pesussa eritellä. Siksi lähes kaikissa sukissani on reikiä ; plaraaminen olisi turhaa, joten säästyy aikaa ja vaivaa ja sottaavaa sanomaa.
 
Varvassukat ovat erikseen oikealle ja vasemmalle jalalle, sillä isovarvas on tavallisesti suurempi kuin pikkuvarvas. Samoin tavallisista sukista tulee puolueellisia jollei niitä pese välillä.
 
Vinyarogwen sanoi:
Miullakin on noita timanttisukkia paljon. Ehkä hauskimmat sellaiset hienostokissat, joilla on timanttikaulapanta ja kissan alla lukee "purrrfect". Ulkopuolisilta saa toisinaan kommenttia sukista.

Sain taannoin lahjaksi mustat sukat, joihin oli kuvattu etäisesti nallekarhua muistuttava pieni körmyinen, ruskea otus. Otuksen alla oli teksti, josta emme meinanneet saada äitini kanssa selvää: "Most hussable" Me kääntelimme sukkia ja kummastelimme, kumpikaan kun ei kyennyt palauttamaan mitään siltä kuulostavaa englannin sanaa mieleensä. Päivän pelasti paikalle sattuva Tix, joka tulkkasi mystiset hieroglyfit oitis. Teksti kuului oikeasti "Most huggable", me kun emme olleet erottaneet näköjään s- ja g-kirjaimia toisistaan. Nolotti hivenen.

Merkilliset sukat ovat iloinen asia, piristää päivää pitää jotakin hassunhauskaa jaloissaan.
 
Ylös