LOTR-elokuvien musiikki

Vine Trellis sanoi:
Itselläni ei kyllä ole hajuakaan, mikä muu Requiem of a Dream on, mutta luulisin että ainakin sen kappaleen nimi.
Requiem for a Dream on mainio elokuva, jonka soundtrackiltä siis tuo biisi. Biisin nimeä en sitten tiedäkään, eli ei tämä juuri auta :p
 
Vine Trellis sanoi:
Sitä kappaletta ei ole TTT:n soundtrackilla olemassakaan, joten turhaan olet levyä kelaillut. :)
Traileriin on tehty Requiem of a Dreamin tunnarista uusintaversio, sanottiin eräässä toisessa topicissa. Se rytisee siinä loppupuolella. Itselläni ei kyllä ole hajuakaan, mikä muu Requiem of a Dream on, mutta luulisin että ainakin sen kappaleen nimi.

okkei no kiitti kumminkin :) se biisi vaan kuullosti niin kivalta ja tempas mukaansa.. xD mut löytyyhän se varmaan tolla nimellä jostakin? :)
 
Hyvä biisi se on ja tuo ttt version on tehnyt (tai alkuperäisen en sataprosenttisen varma) clint mansel, ja biisin nimi Lux Aeterna.
 
[color=darkred:980b262d41][/color]
Ihanaa musaa tosiaankin. En omista yhtäkään, mutta FotR on ollu pitkään lainassa ja tulee olemaan.. (mitäs omistaja sitä tarvii kun asuu lontoossa :D )
Ja aion tässä lähiaikoina ostaa TTT:n ja Kuninkaan paluun, kun eikös sellanenki jo oo? :? :)
FotR:ssä on paras Concerning Hobbits (ah, niin ihanaa :) ) ja The Breaking of the Fellowship. Surullista... :cry:
Ja koko juttu on oikeestaan ihan älyttömän hyvä. Mitäs sitä enempää jauhamaan :D
 
Heh, pakko kertoa tännekin:

Onnistuin viime yönä hajottamaan kuulokkeeni, joilla kuuntelin Kuninkaan Paluun The White Treetä. Tähän asti ne ovat kestäneet ihan hyvin sitä mahtavan kokkojen sytyttämiskohdan edestakaisin kelausta, ja sellaisia desibelejä että silmätkin on ristissä. Mutta nyt sitten hajosivat. Olisi ehkä pitänyt arvata siitä jo pari viikkoa jatkuneesta rätinästä, että kuulokkeet eivät kestä enää kauaa, mutta mennyttä mikä mennyttä.

Kyllä Shorella on ihmeellinen voima niissä kappaleissa, kun kuulokkeetkin menevät toimintakelvottomiksi. Ja näin riistivät minulta öiset Kokko-fiilistelyt, ne sähkövirralla toimivat houkat.
 
olen tietääkseni kirjoittanut tänne jo kerran (?vai???) mutta uudestaan :twisted: voin ihan sanoa että hyvää musiikkia on! yhdyn silti monen muun sanoihin kuten ''mitään sanomaton'', jotkut kappaleet eivät vaan ole niin voimakkaita, sellaista lylleröä, niin ja toisto on liiaallista, myös kolmannen cd:n uuden ''tunnarin'' puuttuminen häiritsee. Mutta kyllä useimmat kappaleet ovat hyviä kuten into the west (jota taisin aiemmin haukkua, heh heh.) jah the steward of gondor. on aivan ihana kuunnell tuota billyn laulua jossain hiljaisessa paikassa! niin ja viggon myös..ahh! kokoajan soivat nuo päässä. kärsin dementiasta joten en muista mitä kaikkea minun piti tähän laittaa..hmm..yleensä alan todella pitää soundtrackeista vasta kun olen katsonut elokuvan tarpeeksi monta kertaa..kuten arwenin ja aragornin laulusta. muutes niih..tietääkös kukaan mistä saisi kolmannen soundtracin sanoiuksia?? olen ihan neuvoton?
-kiitoksia kun sain häiritä-

ps. onnitteluni Aredhel! toivottavasti minulle ei käy samoin aragornin laulun kohdalla:)
 
Musa!!!

Levyhyllystäni löytyy kaikki 3 TSH- levyä ja olen kuunnellut kaikki läpi yhtä kyytiä 2 kertaa, mutta kuuntelen sitä joogatessani ja lukiessani.
Lempi biisi on ehdottomasti Billyn laulama biisi (levyltä Kuninkaan paluu)
Musa on hyvä, koska näen mielessäni elokuvan kohdan, mistä musiikki tulee.

Voin jopa sanoa, että I:heart: TSH-music.
Kamuni ja minun lempi harrastus(tai yksi niistä) on laitta valot pimeäksi, suitsukkeet palamaan, musiikki (TSH- soundtrack) päälle ja sitten vaan puhumaan Taru Sormusten Herrasta!
Kokeilkaa itsekin!!!
 
Miekii nyt kirjottelen tänne pitkästä aikaa :)

Mie omistan kaikki LOTR levyt ja kuuntelen niitä suunnilleen joka päivä. Enimmäkseen tulee kuunneltua Rotk:in levyä :heart: ainiin ROTK trailerissa soi se joku musa alkaa n. puolessa välissä niin mikäköhän mahtaa olla kyseisen kappaleen nimi? :) miun mielestä levyltä (rotk) löytyy samantapanen kappale mut en oo sit yhtään varma et onks se se ku se sit kummiskii on erilainen :D kiitos jos joku tajusi täst selityksestä jotain xD

Jooh mutta palaten aiheeseen... TTT:n levyltä tulee enimmäkseen kuunneltua Isengard Unleashed (Featuring Elizabeth Fraser & Ben Del Maestro), Helm's Deep, ja evenstar onhan niitä monia muitakin ja itse asiassa kaikki kappaleet on omalla tavallaan ilosia ja surullisia xD <-ompas järkevä lause ;D ja kaikki on mukaansa tempaavia. Yleensä kuuntelen noita ennen kun käyn nukkumaan niin saan paremmin unen päästä kiinni ;D (kaverit pitää vähän outona mut en voi sille mitää ;D) :wink: mut miepä täst lähen kohta taas kuuntelemaan vaikkapa Evenstaria : )( : <3[color=darkblue:e713fe418f][/color]
 
No nyt minäkin sain RotK:in! Jee. Into the west on tosi hyvä. Ja Minas Morgul. Hui, pelottaa :)
Tyhmää, kun ostin Saksasta tuon levyn ja siellä olisi ollut sellainen paketti, jossa oli kaikki levyt yhdessä. Ja minä tyhmä oli jättänyt "isommat rahat" autoon, ja 7 euroa puuttui hinnasta. :( Eli nyt jostakin pitäisi saada TTT. Voih..
Elämä on surullista... :)
 
Minä en tykkää yhtään Into the Westistä.
En tiedä. Semmonen kitararämpytys, sitä paitsi Annie Lennox ei sovi siihen yhtään.
Jos Enya olisi laulanut sen, olisi ollut paljon parempi. Luulisin.
Minusta kappale ei vedä mitään vertoja May it be:lle, joka on mahtava.
 
Airu sanoi:
Minä en tykkää yhtään Into the Westistä.
En tiedä. Semmonen kitararämpytys, sitä paitsi Annie Lennox ei sovi siihen yhtään.
Jos Enya olisi laulanut sen, olisi ollut paljon parempi. Luulisin.
Minusta kappale ei vedä mitään vertoja May it be:lle, joka on mahtava.

No, jokaisella oma makunsa.
May it be on tosiaankin hyvä, ja Enya muutenkin. :) Mutta ei minusta tuo Into the west sopisi Enyalle.
 
May it be on paras!!! Eka Lotr-kokemukseni nimittäin oli sen ympärillä, kirjaa en ollut lukenut, mutta telkustä näin 45 min ennen tämän paikkakunnan viimeistä esitystä may it been missä näytettiin kohtauksista paloja ja musikki soi taustalla. Heti kun kappale loppui pakotin äitin kuskaamaan kinon eteen että leffan näkisin. Kun kuuntelee kappaleita ja laittaa simmut kiinni, voi kuvitella kohtaukset mieleensä. Gollum's song on kanssa huippu ja billy boydin laulu, niitä ei voita mikään. Kolmosen (tai kakkosen soundtrackin) :) toisessa tai kolmennessa (ellei ykkökappaleessa) tulee melkein itku kurkkuun kun se norjalainen (?) fiuli soittaa jonku hope and memory-kappaleen. Ihania!!!
 
Tein löydön!
Eli ne joilla ei viellä ole kaikkia soundtrackeja lukekaa tämä:
Free record shopissa (Helsinki, Itäkeskus) löysin boksin missä on näköjään kaikki trilogian musiikit ja maksoikin vain 10 euroa.
Itseltäni puuttuu viellä toinen ja kolmas soundtrac joten tuo on sitten kait pakko ostos.
 
Imre sanoi:
Tein löydön!
Eli ne joilla ei viellä ole kaikkia soundtrackeja lukekaa tämä:
Free record shopissa (Helsinki, Itäkeskus) löysin boksin missä on näköjään kaikki trilogian musiikit ja maksoikin vain 10 euroa.
Itseltäni puuttuu viellä toinen ja kolmas soundtrac joten tuo on sitten kait pakko ostos.

KIITOS TIEDOSTA!:)
 
Upeinta elokuvamusiikkia ikinä. Mahdotonta kuunnella ilman kylmiä väreitä. Pitänee hankkia se Shoren 9cd:n "extended"-paketti kun tulee. 8)
 
petrutsi sanoi:
Pitänee hankkia se Shoren 9cd:n "extended"-paketti kun tulee. 8)

Ihan vain huomautuksena, että yksi noista yhdeksästä levystä ei ole äänilevy vaan DVD (luultavasti).

Ja asiaan. Ensimmäiset itse kuuntelemani CD't olivat juuri LotR- soundtrackit. Vihaan suunnilleen kaikkea "nykyaikaista" musiikkia, klassinen sen sijaan vetoaa hyvinkin paljon.
 
Onko Theodrenin hautajaisveisulla jokin nimi ja olisikohan se saatavilla jossakin? Miranda Otton tulkinta on niin vaikuttavat, että huh. :)
 
Lienee maailman tyhmin kysymys, mutta jos joskus olen asiasta kuullut, niin nyt olen sen unohtanut. Eli; mikä veisuu on se Annie Lennoxin Use well the days? Kuullaanko se jossain vaiheessa leffassa? Soundtrackilta kun kyseistä kipaletta ei ainakaan löydy, mutta silti se ja sen sanoitukset on olemassa...
 
Valië Nienna sanoi:
Lienee maailman tyhmin kysymys, mutta jos joskus olen asiasta kuullut, niin nyt olen sen unohtanut. Eli; mikä veisuu on se Annie Lennoxin Use well the days? Kuullaanko se jossain vaiheessa leffassa? Soundtrackilta kun kyseistä kipaletta ei ainakaan löydy, mutta silti se ja sen sanoitukset on olemassa...
Kyseinen veisuu on semmotinen, jota Shore ensin suunnitteli Kinkun paluun loppuun, ennen kuin väsäsi Into the Westin. Use Well the Days jäi siis hyllytetyksi eikä sitä elokuvassa kuulla. Biisi löytyy vain RotKin soundtrackin keräilijäversion (tjsp.) oheis-DVD:ltä. :)
 
Ylös