LOTR-elokuvien musiikki

tykkäsin..

Musiikit on ihan parhaita tosin en hirveästi tykännyt tästä Kaksi tornia- niin sanotusta tunnarista. Omistan kaikki soundtrackit, tosin ensimmäinen on kaverini mutta olen lainannut sitä jo kaksi vuotta :D
Hyvin sävelletty. mii tykkää.
 
Todella hyräilyttäviä :D..niin kuin PJ sanoi TTTn SEEkin että halusi Rohanin themesta semmosen että sitä voi hyräillä. En omista vielä soundtrackeja, mutta lukee ostoslistallani kohdassa pakko-ostokset.

Todella hyvää musiikkia on todellakin. Suuri osa elokuvien tunnelmasta on musiikin ansiota. Howard Shore oli mielestäni hyvin järkevä valinta. Uudet musiikit aina SEEhin ja niin edespäin. Oli hommassa alusta asti mukana niin kuin tiimi pyysi ja mielestäni hoiti homman mielettömän hyvin!
 
Imre sanoi:
Tein löydön!
Eli ne joilla ei viellä ole kaikkia soundtrackeja lukekaa tämä:
Free record shopissa (Helsinki, Itäkeskus) löysin boksin missä on näköjään kaikki trilogian musiikit ja maksoikin vain 10 euroa.
Itseltäni puuttuu viellä toinen ja kolmas soundtrac joten tuo on sitten kait pakko ostos.

Mm.... Kysymys ei liene siitä neljän cd:n paketista? Ykköslevy (FotR) on siinä leffamusiikkia (joskin soundtrackia lyhyempi versio, ei esim. May It Be:tä) ja muut ovat Sormusten Herraan pohjautuvia levyjä, joilla ei kuitenkaan leffojen kanssa ole paljoa tekemistä. Itse ostin tuon paketin loppukesästä. Harvemmin on tullut kuunneltua, mutta kaunista musiikkia. Varsinkin "The Lord of the Rings"-levy ja Kuninkaan paluu.

Koko paketti siis käsittää levyt FotR (vihreät kannet), TTT (punertavat kannet), RotK (Siniset kannet) ja LotR (oranssit kannet). Tajusin vasta tässä vaiheessa, että nuo levyjen kansien värit ovat tismalleen samat kuin EE:iden koteloiden. *kohottaa kulmiaan ihmettelevästi*

Minun silmääni pistää pahasti tieto, että leffasoundtrackeja LotR:sta myytäisiin kympilla missään laillisesti, mutta tällä "sekalaisella" 4 cd:n paketilla on hintää juuri kymmenisen euroa (omani ostin Sokokselta kahdellatoista eurolla, joten Free Record Shop voi hyvinkin myydä hiukan halvemmalla).
 
Laululintu sanoi:
Kysymys ei liene siitä neljän cd:n paketista? Ykköslevy (FotR) on siinä leffamusiikkia (joskin soundtrackia lyhyempi versio, ei esim. May It Be:tä) ja muut ovat Sormusten Herraan pohjautuvia levyjä, joilla ei kuitenkaan leffojen kanssa ole paljoa tekemistä. Itse ostin tuon paketin loppukesästä. Harvemmin on tullut kuunneltua, mutta kaunista musiikkia. Varsinkin "The Lord of the Rings"-levy ja Kuninkaan paluu.
Itse ostin tämän laivalta. Olin innoissani että onpa halvalla hinnalla kaikki soundtrackit, mutta kun aloin kuuntelemaan RotKia petyin pahimman kerran. :cry: En ole sen jälkeen kyseisiä levyjä kuunnellut ja vasta nyt kiitos sinun huomautuksen huomasin tämän että FotRin cd:llä on leffamusiikkia. No, ei tuo 10 euroa mennyt sittenkään hukkaan. :wink:

En kamalasti pidä noista muista levyistä, elokuvaan tehty musiikki on omasta mielestäni huomattavasti parempaa. RotKin cd on tainnut jopa kadota.
 
Kuuntelinpa viime yönä taas pitkästä aikaa RotKin soundtrackia. Kuulokkeilla, jotta voi kuunnella ihan täysillä. Shoren sävellykset ovat kyllä edelleen aivan tajuttoman mahtavia ja vaikuttavia, vaikka suurimmat tunnekuohut niistä tuli silloin varsinaisten elokuvien ilmestymisaikaan. Nyt kuunnellessani esim. Minas Tirithiä ja Steward of Gondoria tuli silti kyyneleet silmiin ja koko levyn ajan vapisutti, joten pidän Shorea erityisen suuressa arvossa. Harvat muut musiikit aiheuttavat minulle niin kokonaisvaltaisia kicksejä. Pää on nyt aamulla vähän kipeä, mutta tärykalvojen rääkkäys on pikku juttu verrattuna tähän ihanaan musiikkiin (jota on oikeasti pakko kuunnella täysillä, että saa kaiken mahdollisen irti).

Laululintu sanoi:
Koko paketti siis käsittää levyt--- RotK (Siniset kannet)

Onko Newsoundilta ilmestynyt jo Kuninkaan Paluukin? AAA! :shock:

Olin jo luopunut toivosta, että sellaista koskaan tulisi. Ostin itse aikoinani kolmen levyn paketin 10 eurolla (johon sisältyi LotR, TTT, FotR), ja rakastuin täydellisesti. Luulin toki minäkin ensin, että virallisesta elokuvamusiikista on kyse ja yllätyin kuullessani jotain ihan muuta, mutta pidin siitä silti todella paljon. Paikoitellen nämä Newsoundin kappaleet ovat jopa parempia kuin Shoren sävellykset, ja jotkut kappaleet sopisivat minun mielikuvieni Keski-Maahan paremmin. Elokuvissakin olisin tykännyt tämänkaltaisesta jännemmästä musiikista.
Itse asiassa yli puolet levyjen kappaleista ovat mielestäni käsittämättömän kauniita ja koskettavia, ja onhan niidenkin parissa tullut tunteiltua jo lähemmäs kaksi vuotta.

Ihanaa, että on olemassa ikäänkuin kaksi soundtrackia. Kaikkihan eivät Newsoundeista pidä ja ovat ne suhteellisen tuntemattomiakin, mutta ainakin minulla ne kappaleet toimivat Shoren kanssa yhtä hienosti osana Keski-Maata. Shore herättää muistoja ja suuria tunteita elokuvista, Newsound taas kirjasta.

Mutta se RotK on ehdottomasti saatava, kiitos tiedosta teille. Haluan sen itselleni mitä pikimmiten. Tulen rakastamaan sitä. :heart:
 
Minä tykkään. Ja kiitä onneani, ettei ole mikän kamala, puoli elokuvaa menisi pilalle... Upea. (Josset osaa sanoa mitään miellyttävää, älä sano mitään.) Mahtava. Ja olisi hienoa omistaa soundtrackit, vaan kun ei oikeastaan ole varaa mihinkään... Se siitä sitten, joka ikinen kerta. Aina kun löytää jotain, ei ole rahaa yhtään. Ja sitten kun on rahaa, niin sitten ei löydä mitään. Se on inhottavaa... Mutta sellaista se vaan aina on...
 
Juhh, mustakin Howard Shore onnistu vallan mainiosti. Aivan mahtavat musiikit, sopi tosi hyvin... Omistan kaikki kolme levyäja oon onnellinen siitä :)
Lempparikappaleenion steward of gondor- siinä on sitä jotakin... Tai ehkäpä se johtuu Billystä :heart: :D Kuuntelen muutenkin klassista, joten tää ei ollu ensi hyppäys..xD En kyll enää kovin usein kuuntele levyjä, ku ei tahdo olla aikaa... "Paras" kommentti mitä on tullu LotR- musiikista: "Mitä ihmeen hautajaismusiikkia sä oikein kuuntelet?". Juhh, sivistymätön ihQ- beibehän se oli... Kjähh!
 
minullakin kaikki kolme levyä on ja tykkään kovasti! varsinkin jokaisen levyn viimeiset kappaleet ovat ihan mielettömän kauniita, ja niitä jaksaa kuunnella ihan loputtomiin...
yksi asia välillä kyllä hieman häiritsee (en ole varma jos tästä on ennen jo puhuttu) nimittäin se että joissain kohdissa musiikki on erittäin hiljaista mutta seuraavassa hetkessä se menee niiiin kovalle että korvat ovat räjähtää, :shock: varsinkin jos on hiljaisessa kohdassa laittanut volumin täysille....
no kaipa se on vähän omakin vika :roll:
 
Heh heh hee!Sama kokemus, mut oon jo tottunu...oon kuunnellu niitä kaikkia kolmee levyä niin paljon että osaan jo aavistaa...Eikä tuo ole ollenkaan liioteltua! :!: :D
 
Re: LOTR elokuvien musiikki

Culgrodiel sanoi:
Eli mitä mieltä olette Taru Sormusten Herrasta elokuvien musiikista yleensä? Miksi pidätte? Miksi ette? Tiedättekö säveltäjän, joka olisi ollut paljon parempi?

Itseltäni löytyy hyllystä kaikki nämä kolme levyä ja todella tyytyväinen olen ollut. No niin, kertokaapa te sitten mielipiteitänne. :)

Mun mielestä Lorttien musiikki on tosi hyvää.... varsinkin kahessa tornissa tykkäsin tosi paljo siitä Rohan musiikista (missä se viulu soitti) ja sit kaikista niistä haltiakielellä sanotetuista kappaleista.... :p mulla on kaks ekaa levyy mut en vaa yksinkertasesti löydä kaupoista sitä kolmatta :oops:

Suosittelen kaikille lämpimästi kuuntelemaan niitä! :D
 
voi raukkaa!Ei kolmatta levyä!Mikä kamala kohtalo!!!
No joo.Tampereella sellasesta levykaupasta ku Epes voi löytyä...
Siitä "Rohan-kappaleesta":itse soitan viulua ja heti kun kuulin sen niin rupesin soittaan sitä korvakuulolta ja sitten hankin nuotit ja levyn ja nyt osaa soittaa sen!!!Se pysyy aina vaan niin hienona kappaleena! :D
 
LotR-musiikki on kyllä erittäin kaunista ja taidokasta. Lothlórienin musiikista pidin paljon enimmäisessä elokuvassa, mutta Kahden tornin Rohan-teema "kolahti" sen verran, että ei ole sen voittanutta. Pidän erityisesti hardanger-viululla soitetusta Rohanin teemasta ja Éowynin teemasta. Tuo viulu on siitä ihana, että se saa kappaleesta oikein riipaisevan kauniin.

Kaikki soundtrackit löytyy. Kahden tornin levy on silti se paras, ehkä melankolisuutensa ja rohanmaisuutensa takia. Lempikappaleitani ovat Riders of Rohan, King of the Golden Hall, Evenstar, The Leave Taking ja Forth Eorlingas. Heh, tuohon Leave Takingiin on mukavasti ympätty sekä Lórienin että Rivendellin teemaa. Ja mielestäni Lórienin teema sopisi oivasti Gríman teemaksi....Semmoinen mystinen ja hiipivä sointi. Njääh, Gríman teema on kai vaan se pahis-musiikki, joka kuuluu kun Gríma tulee ovenrakoseen katselemaan itkevää Éowynin kuolleen Théodredin sängyn reunalla.

FotRin levy: aivan vastustamaton kappale on numero kaksi (Cornerning hobbits). Voi kun se on niin iloinen :D Ja soitettu jotenkin tosi hobittimaisilla soittimilla. Lothlórien tulikin jo mainittua.

RotK: Hmm, vaikeaa. The Return of the King, Minas Tirith, The White Tree. Ehkäpä nuo ovat parhaimmat.

Ainiin. Omistaako kukaan LotR-nuottikirjoja tai LotR-ylipäänsä nuotteja? Ostin tuossa jokin aika sitten TTT:n nuottikirjan, ja otin sen mukaan pianotunnille :D Ne kuulostavat itse asiassa mahtavilta pianolla soitettuna! Hommatkaa ihmeessä jos törmäätte niihin. Tosin, hinta se on se ikävä puoli. Muistaakseni 22-24 euroa/nuottivihko. Mutta on se sen arvoista kumminkin.
 
Nuoteista en kyllä tiedä, mutta minäkin kysyisin erästä asiaa. :)

Onko kukaan nähnyt kaupoissa myytävän sitä epävirallista sinikantista RotK-levyä erillisenä? Siis niitä Newsound-levyjä, joista edelleen puhuttiin. Itseltäni puuttuu vain RotK, mutta kun itse olen nähnyt vain niitä neljän tai kolmen cd:n bokseja, eikä niitä nyt uudelleen halua ostaa. Vain se RotK.
Olisiko joku nähnyt?
 
"Onko kukaan nähnyt kaupoissa myytävän sitä epävirallista sinikantista RotK-levyä erillisenä? Siis niitä Newsound-levyjä, joista edelleen puhuttiin. Itseltäni puuttuu vain RotK, mutta kun itse olen nähnyt vain niitä neljän tai kolmen cd:n bokseja, eikä niitä nyt uudelleen halua ostaa. Vain se RotK.
Olisiko joku nähnyt?"

No sinikantista en kyllä ole nähnyt vaan semmoisen, joka on ihan tavallinen Rotk-levy. Kansi on tämä:
http://www.elvish.org/gwaith/graphics/rotk_cdcover.jpg

Tampereen Anttilassa, ja vielä ale-hintaisena (9,95e)
 
Tuon virallisen soundtrackin omistan kyllä. Huh, halvalla myydään tuolla Anttilassa... Sormuksen Ritarien soundtrackia olen myös etsiskellyt, mutta kaikkialla se maksaa yli 20 euroa. Ehkä noita Anttiloita pitäisi vielä kiertää, josko sieltä saisi sitäkin levyä vähän halvemmalla. :)

Laittaisin tähän kuvan niistä epävirallisista levyistä, mutta jostain syystä en onnistu löytämään netistä niistä mitään. Ennen niitä myytiin myös joissain nettikaupoissa, mutta en sitten tiedä myydäänkö enää. Joka tapauksessa jatkan etsimistä ja toivottavasti saan sen RotKin vielä joskus käsiini.
 
Oi rakastan sitä musiikkia. Sitä on ihana kuunnella vaikka ennen nukkumaanmenoa kun puuhailee kaikkea pientä huoneessaan. Se on ihanan rauhoittavaa ja kaunista.
 
Aivan mahtavaa musiikkia.. Se on samalla hienoja, jännittävää, ja kaunista. Kyseinen musiikki saa minut kyynelten partaalle... <3 :)
 
En nyt tiedä puhunko ollenkaa samasta levystä, mutta täällä Kokkolan anttilassa ainakin näin jonkin toisenlaisen version Kuninkaan paluun soudtrackista, sinivihreiltä ne kannet minusta näytti, mutta voin hyvin muistaa väärinkin.:hups: Siinä oli kuitenkin jotain ekstramatskua tavikseen verrattuna ja hintaakin yli 30€.
 
LotR-musiikki on aivan ihanaa, sitä on mukava kuunnella juuri iltasella omassa huoneessa tai vaikka yöllä, jos on vielä valveilla.

Itselläni on nuottijulkaisut kaikista osista. Usein kun menee pianolle, niin heti ensimmäisenä ottaa esille jonkin vihkoista. Jotenkin GollumŽs song on itselleni rakkain; siinä on upea sävel sekä suhteellisen helpot nuotit. May it be on myös suosikkini, sitä jaksaisi kuunnella vaikka kuinka. Samoin Kahdessa tornissa Rohan, se on jotain käsittämättömän hienoa. Minuun ei kolahda jostain syystä oikein Forth Eorlingas, johtuu varmaan siitä että monenkaan soittokerran jälkeen se ei vain onnistu...harjoitusta, niin eiköhän lähde sujumaan :grin:

Soundtrackit löytyy, pidän kaikista tasapuolisesti, mutta ehkä eniten kuuntelen TTT:tä, se on vaan omalla ihastuttavan synkällä tavallaan kaunista musiikkia. Melkeinpä itkettävän ihanaa :(
 
Ylös