Nettiystävistä

Joo, eli nettiystävistä...
Kyllä, kuulun niihin ihmisiin jotka ovat löytäneet netin välityksellä ystäviä. Konnusta olen kaksi tavannut IRL ja kaksi muuta ystävää haluaisin kovasti tavata(tunnistatte varmaan kaikki itsenne), vaikka eipä sillä etten haluaisi lisää ystäviä täältä. :D Enemmän minulla on kuitenkin ystäviä ihan näin muiden keinojen avulla saatu. :) Tähän mennessä kaikki nettikaverini ovat osoittautuneet IRL:ssa todella mukaviksi ihmisiksi(monessakin mielessä :wink: ) ja ei ole todellakaan mitään valittamista.
Netistä löysin oikeastaan erään ihmisenkin jota olen vuoden päivät rakastanut. Hän vieläpä sanoi minulle ettei harrasta chattailua lähes ollenkaan, joten taisi olla melkoinen sattuma että löysin tuon maailman ihanimman ihmisen sieltä. :wink: No mitään muita ongelmia ei sitten olekaan kuin välimatka. Muutama päivä sitten tapasin hänet IRL ja tietty se hieman jännitti et millainen poika se oikeestaan on, mutta lopputulos oli et tää poika oli paljon enemmän kuin odotin! :)
Ja mielipiteeni on että kyllä, netistä voi tottakai saada ystäviä. Miksipäs ei?
 
En kyllä muista, että minulla olisi olut yhtäkään kunnon ystävää irl. Ehkä joskus ala-aste aikoina oli muutama hyvä kaveri, joita saattoi luulla ystäviksi, mutta ei. Netistä olen löytänyt monia hienoja ihmisiä tai he ovat löytäneet minut. Nykyään irl minulla on yksi todella hyvä kaveri ja pari vähän "huonompaa". Netissä minulla on kaksi ystävää ja monia kavereita eri paikoissa.

Netin kautta on helpompi solia ihmissuhteita, koska on helpompi kertoa omista asioistaan vaikka ventovieraalle. Netissä ei myöskään näe muiden reaktioita, joka tekee "puhumisesta" vieläkin helpompaa.
 
Mäkin olen tutustunu tosi moneen mukavaan ihmiseen netissä, ja saanut uusia ystejä.. Ja mä en myöskää ymmärrä semmosia ihmisiä, ketkä ei usko että netistä voi löytää ystejä.. Mun melkee kaikki einettailevatkamut (ja nettailevistakin osa..) on vissii sitä mieltä et netissä ei oo ollenkaa normaaleja ihmisiä, vaa kaikki on just jotai sarjamurhaajia tms.. Eikä niitten mieli muutu, vaikka kuinka koittas puolustaa nettituttavuuksia!!

Mä olin ennen todella ujo.. Mun oli tosi vaikeeta puhua kellekään ennestään vieraille ihmisille.. Mä menin aina melkee lukkoo, enkä saanu sanaa suustani.. Ja nyt mä olen huomannu, että noissa miiteissäkin, vaikka olis ihan uus ihminen tuttavapiirissä, ni mä en mee enää lukkoon, ku pitäs tutustua uusiiin ihmisiin! Mä olen päin vastoin yks suurimmista hölöttäjistä *virnistys* :)
 
Mä olen tässä muutama päivä sitten tutustunut erääseen kontulaiseen ja olen erittäin onnellinen siitä. :) Itseasiassa tämä ihminen on tällähetkellä yksi läheisimmistä ihmisistä elämässäni vaikka emme olekaan vielä tavanneet IRL, sillä hän on niin mielettömän ystävällinen ja mukava ihminen.
Tää kyseinen henkilö varmaan tunnistaa itsensä tän viestin kautta. Hänen kanssaan voi puhuu ihan mistä vaan ja aina saan apua ja järkeviä neuvoja kun niitä tarvin. Olen päättänyt pitää kiinni tän ihmisen ystävyydestä aina ja en aio häntä menettää. Oikeestaan tuntuu että oon löytänyt oikean aarteen ystävänä. :) :D
Mä en tajua miten ei voisi netistä löytää hyvi ystäviä.. Tässähän on vielä sekin hyvä puoli että yleensä foorumeilla on aika samanhenkisiä heppuja joten voi helposti löytää mieleistään seuraa.
 
Entti sanoi:
Mä olen päin vastoin yks suurimmista hölöttäjistä *virnistys* :)

[ihan sairas offtopic]No sen on kyllä huomattu. :D[/ihan sairaan offtopicin loppu]
 
Yhdyn kyllä siihen, että netistä tosiaan voi löytää oikein hyviä ystäviä. Minäkin olen löytänyt useita hyviä ystäviä netin välityksellä. Kukaan netin kautta löytämistäni ystävistä ei ole osoittautunut miksikään muuksi, kuin mitä on väittänyt olevansa, kaikki ovat olleet hyvin mukavia, ystävällisiä ja rehellisiä ihmisiä. :)
Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos ei käytä ollenkaan järkeään, niin on hyvin mahdollista päätyä ties mihin, ties kenen kanssa juuh. Aina kannattaa käyttää järkeään. :wink:
 
Mielestäni netistä voi saada aivan hyvin kavereita jos vain liikkuu oikeissa paikoissa.
Chatissa voi ollakkin joitain ihme pedofiileja, mutta foorumeilla löytää ennemminkin saman henkisiä ihmisiä eikä netissä ole ulkonäkö luomassa ennakkoluuloja toisia kohtaan koska ei näe kasvoja tekstin takana.
Ja kyllä netissäkin pitää muistaa käyttää järkeään
 
Netissä liikkuu paljon epäilyttäviä henkilöitä, mutta jokainen jolla on järkeä päästä tunnistaa heidät heti. Quellefen mainitsikin jo, että eitä näkee enemmän chateissa kuin foorumeilla. Esimerkiksi Konnussa en ole koskaan törmännyt tällaisiin, enkä usko törmäävänikään.

Mielestäni netistä voi löytää hyviäkin ystäviä, kuten itselleni on tapahtunut. Osa parhaista ystävistäni on netin kautta hankittuja. Esimerkiksi tällaisilla foorumeilla löytää samanhenkisiä ihmisiä, joten ystäviä löytyy.
 
Minulla on netissä enemmän kavereita kuin IRL. Ihan oikeasti. Minulla on kymmeniä mesekavereita. olen täältä konnunki kautta pongannu sellasenkin hengenheimolaisen kuin Luinëgondiel. Ja tottakai kaikki kivat lahtimiittiläiset. :p

Kaverit (siis IRL kaverit) pohtivat välillä, että olenko kuullut sellaisesta kuin 'oikea elämä', sellainen on hyvin ärsyttävää, koska puoli elämääni on netissä. Ehkä se on joistain liikaa. Minusta ei. Yhden parhaimmista ystävistäni olen löytänyt täältä. Eikä niitä ole koskaan liikaa.
 
Minulla on eräs nettiysti, joka on hyvin masentunut ja yrittänyt tehdä itsarinkin pari kertaa. Olen yrittänyt puhua hänelle, että menisi koulukuraattorille tai jollekkin aikuiselle puhumaan ongelmistaan. Asiaa ei auta se, että tyyppi asuu (suomalainen on) Amerikassa. Kuitenkin, jos hän tekee itsarin, minulla ei ole ketään jolle puhua siitä. Olemme hyvät ystävät ja toisen kuolema olisi kova kolaus. Luulen, että jos yrittäisin puhua jollekulle asiasta, he vain ajattelisivat minun olevan nettiaddikti, jolla ei ole muita kuin nettiystäviä. Ei asiaa otettaisi vakavasti. :(

Okey, meni hieman Ot, muttah...
 
HeXXXa sanoi:
ei saa ystäviä. no ei varmaan saa... meikäkään ei tutustunut kehenkään miitis ja en ole menossa noitten samojen tyyppien kanssa festareille :twisted:

:twisted: :twisted:
Buahahahaa, ootas vaan, et tiedäkään millainen hirviö mä voin olla. :twisted:

edit: Ronin kyseli, että miten uskallatte kertoa jollain boardeilla yksityisasioita, jos tunnette sieltä porukkaa irl. No, mun tapauksessa se riippuu aivan siitä, että millaisista asioista on kyse. Jos asiat liittyy minuun, ei ole mitään ongelmaa, mutta jos sattuu olemaan kyseessä sellanen asia, joka koskee toista tai meitä molempia, mietin kahdesti ennen kuin avaan suuni. Koska, jos kyseessä on sellanen asia, mitä tämä toinen ei tiedä, niin eipä ole kauhean mukavaa saada tietää sitä lukemalla jostain boardilta. Esimerkkinä ihmissuhdeasiat... Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Ehkä se on parempi tunnustaa syvä rakkautensa tai katkeruutensa tms. mieluummin päin naamaa kuin kaikkien luettavalla boardilla.
 
Gandar sanoi:
Kukaan asiaan perehtymätön ei voi tietenkään tietääkään, että minulla on ihan hyvä maine kaikkialla ja paljon tuttuja, toisaalta en sitä julistakaan. Ensimmäinen muutos tästä oli Linnanmäen fanijoukko, jonka epäilen aiheuttavan hämmennystä vielä pitkään.

Jei, hyvä me! :D

Tällä hetkellä olen satojen kilometrien päässä kotoota Kuopiossa konnussa aikoinaan tapaamani ihmisen luona, joten hyvä tilaisuus miettiä näitä asioita.

Mutta itse asiaan... Itse liikun kyllä useammilla alueilla netissä, mutta Kontu on varsinaisesti ainoa, josta olen hankkinut sosiaalisiakin suhteita IRL-tasolla. Tässä vähän yli vuoden aikana on tullut tavattua laskujeni mukaan yli kaksisataa kontulaista IRL. Suurta osaa en muista enää ollenkaan. Osasta jäi hivenen negatiivinen kuva, selkeästi suurimmasta osasta positiivinen. Suurimman osan kanssa en miitin jälkeen ole ollut missään tekemisissä, osasta on tullut tuttuja, sitä pienemmästä osasta kavereita, ja vielä pienimmästä osasta ystäviä. Ja erään kanssa suunnittelen yhteistä tulevaisuutta. Ikävä kyllä pari on jäänyt ajan kuluessa taka-alalle, monista on jäänyt ihanat muistot, vaikkemme luultavasti enää koskaan tapaakaan.

IRL-tuttavuuksien mukana on tullut myös ongelmia. Suurin niistä on epävarmuus. Jos olen tekemisissä esim. koulukaverin kanssa tiedän, kuinka tärkeä olen hänelle (tai no, koulukaverin ollessa kyseessä pikemminkin kuinka tärkeä en ole hänelle :roll: ). Kaipaan varmuutta, jotta voin luottaa, että tämä toinen pitää minusta yhtä paljon kuin minä hänestä. Suurta osaa nettitutuistani näen harvoin, enkä tiedä, haluaisivatko he tavata minua useammin, jos asuisimme lähempänä toisiamme. Mitä varmemmin eivät. Olen kiva maili/kirjeenvaihtokaveri, tai satunnainen tuttu, mutta en ihminen, josta sen enempää välitettäisiin. Koska kumminkin itse pidän näistä ihmisistä usein hyvin paljon, minua häiritsee ajatus siitä, etteivät he pakosti tunne samoin. Eikä kumminkaan suoraankaan viitsi kysyä...

Loppujen lopuksi tajuen, etten edes tiedä, onko minulla ystäviä netin kautta (eli siis onko minulla ystäviä ollenkaan). Ystävyys on kumminkin minulle niin suuri asia. En usko, että he tuntevat minua kohtaan niin paljon. Ja koko ajatusketju tuntuu niin... yksinäiseltä (?), että sitä ei mielellään edes käsittele.

Vähän yli vuosi sitten tapasin miitissä erään henkilön, jonka kanssa en ollut aiemmin varsinaisesti edes puhunut. Odotin jotain isoa pelottavaa valvojaa, joka mätkii banneja sellaisille minun kaltaisille nyypiöille. Miten erilaisen ihmisen tapasinkaan! Meni tosin aikaa, ennenkuin aloimme seurustelemaan, monista henkilökohtaisista syistä johtuen, joista suurin se, että rakastin silloin toista. Nyt kuitenkin on vähän yli kymmenen kuukautta seurusteltu, ja tunnen löytäneeni sen erityisen ihmisen.
 
netistä just voi saada hyviä kamuja.
Itekkin mailaillu yhen jätkän kanssa 4 vuotta.
Tunnetaan toisemme hyvin,vaikkei ikinä olla nähtykkään.
Ollaan jo bestiksiä ja kerrotaan toisillemme kaikki.
Luotan siihen paljon enemmän IRL-kamuihin,jotka taas usein on selkäänpuukottajia.
Noh,se mun "netti bestis" on kyllä jätkä.Kamut on aina kimpussa sen takia.
Mutta meillä todellakin menee loistavasti.Eikä nettikamut yleensä petä luottamustakaan. :)
 
Kyllä netistä voi saada läheisiä ja luotettaviakin kavereita mun mielestä. Vaikka kyllä täältä kaiken maailman hörhöjäkin löytyy. Nykyäänhän monet on löytäny jopa tyttä- /poikaystävänsä netistä, et... Mäkin tutustuin about neljä vuotta sitten netis yhteen tyyppiin. Ei meille mitään suurempaa oo kehkeytyny, mut toooosi hyvii kamui ollaan ja nähään toisiimme aina sillon tällön. Ei kauheen usein kun välimatkaa on kuitenkin sevverta, mut onnex kännykät ja meilit on keksitty :mrgreen: ...
 
Mie uskon että netistä voi löytää ihan yhtä hyviä ystäviä kuin mistä tahansa muualtakin. Ja se on totta että netissä ujommatkin ihmiset uskaltautuvat tutustumaan uusin ihmisiin. Itse olen muutaman kaverin löytänyt netistä. Ja uudet kaverit/ystäväthän ovat aina tervetulleita :) Niitä ei kyllä ole koskaan liikaa.
Netin kautta voi myös löytää elämänkumppanin itselleen, tiedän pari tapausta. Ihan yhtähyvin netistä kuin kirjeenvaihdonkin kautta, tai no netistä vielä paremminkin :D
Niin ja hetken mielijohteesta laitan tähän meiliossuni että jos joku haluaa niin yhteyttä voi ottaa meilitse taikka messengerin kautta. Sama ossu käy molempiin muotoihin :)
heppatytto@hotmail.com
(No näkyyhän se tuossa profiilissakin kyllä...)
 
Kyllä netistä varmasti ystäviä voi saada. Itse löysin sieltä poikaystäväni ja olemme olleet yhdessä pian kaksi vuotta ja 4 kuukautta. :)
 
Chateissä olen pyörinyt sen verran vähän, etten ole saanut vielä yhtään ystävää. (siis netistä). Mutta olisi se kyllä tosi kivaa saada uusia kavereita. Kyllä miäkin varmaan joskus saan ainakin yhden kaverin, kun olen alkanut olla Affenessa enemmänkin.
Mutta siis kyllä. Uskon tosiaan, että netistä voi saada ystäviä, mutta heistä voi saada vääränlaisen kuvan. Minä esim. olen ujompi irl kuin netissä.
 
Nettiystäviä on mullakin muutama, tosin ne oli ensin poikaystävän kavereita. Me kun molemmat pidetään David Bowiesta ja ollaan nykyään molemmat yhen db-foorumin jäseniä. N. vuosi sitten poikaystäväni tapasi ekaa kertaa kaks muuta sen foorumin jäsentä, ja samana syksynä me kutsuttiin ne meille. Myöhemmin kaks muutakin jäsetä liitty tähän meidän klubiin ja nykyään meil on oma foorumi netissä, kun saatiin niin paljon valituksia inside-jutuista :p . Nykyään ollaan hyviä kavereita seka irl että netissä.

Ootteko te muuten koskaan joutunu sellaseen tilanteeseen, et oisitte ollu mustasukkasia toiselle sen nettitutuista? Mulle on nimittäin pari kertaa käyny niin. Asia ei tosin oo niin yksinkertanen, et mun poikaystävä jahtais muita naisia. Se flirttailee toisten miesten kanssa. Kaikkein pahinta oli pari vuotta sitten, kun se tapas chatissa jonkun äijän ja mailaili sen kanssa tosi pitkää (saattaa mailailla vieläkin). En tosin tiedä missä mielessä, se ei suostunu kertoon :( . Tytöt, mieltäkää riski, ennen kun rakastutte bi-mieheen. Ne on uskollisia naisten suhteen, mut miesten kanssa ei voi kilpailla.
 
Kyllä netistä voi löytyä ystäviä. Kerran mä tapasin yhen tyypin, josta tuli mulle tosi läheinen. Me tykättiin samoista asioista (himistä ja ville valosta esim. :wink: ]
ja meillä molemmilla on masennuksia. Me puhuttiin niist aina toisillemme ja soiteltiinkin välillä. Mut nyt me ei olla oltu pariin kuukauteen yhteyksissä :(
 
Ylös