Nettiystävistä

Kaivoinpa tämän tuolta jostain.

Moni täällä jo totesikin, että netistä löytyy ne ihmiset, joiden kiinnostuksen kohteet ovat samat kuin itsellä. Sehän on selvää, koska kiinnostuksen kohteen takia foorumille hakeudutaankin. Rakkaimmat ystäväni olen tavannut netissä. Joskus kuvittelin tämän olevan absurdia, pelkäsin suorastaan nettiä ja alkuaikoina liikuskelinkin ihan hemmetin anonyyminä. Ajattelin, että netissä liikkuu vain hulluja. Mutta olin väärässä, sillä vaikka olenkin törmännyt outoihin tyyppeihin, pääosin olen silti tavannut vain mukavia ihmisiä - menettämättä silti järkeä eli tiedän, ettei ihan varomattomaksi kannata heittäytyä. Netin myötä olen myös tutustunut moniin ihmisiin, jotka asuvat kaukana, esim. USA, Iso-Britannia.
 
Tähän on vielä pakko kommentoida vaikken ehtisi roikkua täällä enää hetkeäkään :urg:

Netti ja nämä foorumit eivät ole yhtään sen kummempi paikka tutustua ihmisiin kuin mikään muukaan.
Kyllä täällä ihmisiin voi tutustua hyvinkin syvällisesti ja kirjoitettu keskustelu ei häpeä puhutun rinnalla ollenkaan, ehkä jopa päinvastoin.

Ja oikeastaan näitä netissä olevia yhdessäolo muotoja on niin monia ettei niitä edes voi niputtaa samaan nippuun.
Voi tavata ihmisiä foorumilla jolla poikkeaa vain silloin tällöin ja silloin tuttavuus jääkin helposti pintapuolisemmaksi.
Mutta onhan meillä kaikilla varmaankin se ihan rakkain foorumi jolla tulee notkuttua alituiseen :roll: ja ihmisiinkin tutustuu paljon lähemmin.
Sähköpostiosoitteita vaihdetaan ja mese yhteydetkin solmitaan jne.
Yhteydenpidosta tulee vähitellen yksityisempää ja jutuista niin ollen myös.
Vaihdellaan valokuvia ja tutustutaan syvästikin.
On vain luonnollista jossain vaiheessa tavatakin tai vaikka olla tapaamattakin.
Mutta ehdottomasti on mahdollista ystävystyä syvästi netissä !!
Että terveisiä vain rakkaille netti-ystävilleni :grin: !!!
 
Minun mielipiteeni on, että totta kai voi. Hankin itse parhaan kaverini netistä vuosia sitten, ja ollaan jo ihan sydänystävät. Olisi aikeissa nyt viimein tavata toisemme joskus tässä. Saa nähdä, miten nyt sitten käy. Kaverita olemme tosiaan mitä parhaita. Vaikka olemmekin niin samankaltaisia, että jos oltaisiin ensin toisemme tavattu todellisuudessa, kumpikaan ei olisi välittänyt toisesta pätkän vertaa. Mutta netin kautta sanan ja ajatustenvaihto sujuu paremmin.

Ihmettelen, että ihmiset painottaa ensin, että keneenkään ei pidä luottaa netissä tai todellisuudessa, pitäisi ola varovainen ja olla kertomatta nimeään ja ties mitä. Seuraavassa hetkessä sitten sanotaan, että pitää olla luottavaisella mielellä kaikkia kohtaan. Voi ei. Ja ei, minä olen aina kertonut paljon asioita kaikille, joista olen tykännyt, eikä minulle vielä ole mitään sattunut. Vielä. :roll:
 
Totta kummassa tästäkin laajasta paikasta nimeltä netti voi saada hyviä ystäviä, olisi kumma jos ei saisi.
Itselläni näitä kavereita on useampi, ja yksi sellainen joka on parempi ystävä kuin kukaan muu minulle ikinä, missään, milloinkaan. Oikeassa elämässä jos ystäviksi oltaisiin tultu, niin se olisi jo ihme. Jos kadulla kuljettaisiin yhdessä, saataisiin varmasti monet kummastelevat katseet niskaamme. Ulkopuolisen silmä ei näkisi meissä mitään yhteistä, mutta olemme sisäisesti niin samanlaisia, että alan uskoa ihmeisiin.
Eikä netissä pyöriminenkään tunnu nettiriippuvuudelta, ainoastaan ystäväriippuvuudelta. Hieman käy sääliksi ihmisiä, jotka ajattelevat, että niiltä puuttuu elämä joiden ainoat kaverit ovat netin kautta löydettyjä.. Netin kautta löydetyt mukavat ihmiset ovat hekin ihmisiä, eikä mikään robotti nimeltä Netti joka vain juttelee meille.

Ja kun asuu pikkukylässä jossa on 4000 ja risat asukkaita, niin tekee ihan hyvää tutustua ihmisiin netin kautta, löytyy kaikenlaista populaa. Kaikista parasta on tutustua ihmisiin, jotka asuvat jossain aivan toisella puolen maapalloa, valitettavasti yhtään sellaista varsinaista kaveria minulla ei ole..

Hee, eikä netti-ystävissä mitään pahaakaan voi olla, jos jotkut löytävät sieltä elämänkumppaneita. Tiedän ja tunnen ihmisiä jotka elelevät onnellisesti alunperin netistä bongatun tyypin kanssa. Eikä yksikään tyypeistä ole osoittautunut hulluksi skitsofreenikoksi (vielä), hekin sattuvat olemaan ihmislajia aivan kuten me kaikki netin käyttäjät.
 
Meikä itseasiassa tuntee vain yhden ns. alkuperäisen irl. ihmisen, jonka kanssa oikeasti haluan viettää aikaa ja jutella. Netistä olen löytänyt monta hyvää ystävää, todella hyvää ystävää paremminkin. Netissä ystävystyminen tuntuu tapahtuvan plajon nopeammin, siellä (mm. foorumeilla) on normaalia että joku ihan vieras alkaa jutella, mutta jos kävelisit kadulla ja joku aivan vieras vain tulis juttelemaan ilman mitään esittelyjä yms. siihen, voisi häntä luulla aivan sairaaksi. Joten ainakin alku on netissä helpompaa, varsinkin kun voi pitää ilmeensä ja ulkonäkönsä ihan vain itsellään, kertomatta niitä, niinkuin näyttämättä ikäänsä tai sukupuoltaankaan, jos ei halua. 7v lapsi, joka jostain syystä tahtoo esittää vaikkapa vanhusta, voi olla aika hankalaa tehdä sitä irl elämässä, mutta netissäs... Terve vain, vanha rouva.
 
Omalla kohdallani kaikki ystäväni - ihmiset joita voin kutsua ystäviksi ja joille voi oikeasti puhua - olen saanut internetistä. Pääasiassa Konnusta. Käärmeen kautta sitä jutustellut, sitten ruvettu pikaviesteilemään ja tutustuttu toisiimme monen kanssa. Näihin ystäviini luotan oikeasti. On hienoa että on noin hienoja ihmisiä olemassa, jotka eivät välitä iästä tai muista vastaavista seikoista. Vaikka olen suunnattomasti raivoa siitä saanut niskaani, voisin sanoa että netti on useamman kerran pelastanut masentumasta.

Tutustumista helpottaa todellakin se, että ei saa toisesta välitöntä ensivaikutelmaa kuten vaikka kadulla törmätessä. Tällöin kiinnittää - luonnollisestikin - huomiota iästä hiustyylin kautta kengänkokoon. Vaikka niin sen ei pitäisi olla, sillä ei se ole olennaista.

Kiitokset kaikille upeille ja hienoille ihmisille, - jotka varmasti tajuavat olevansa henkilöitä joista puhuin - olette tehneet enemmän kuin se vaikuttaakaan. :)
 
Jep, itselläkin suurin osa ystävistä on löytynyt netistä, pääosin Käärmeestä ;).
Ja netistä se poikaystäväkin löytyi :D.
 
Ylös